Vad gör du dina on-line-ärenden med numera ?

Permalänk
Medlem

Vad gör du dina on-line-ärenden med numera ?

Jag känner mig som tillhörande en minoritet när jag fortfarande använder
min PC till det mesta on-line-arbetet.

Har jag fel ?

Hur är det bland medlemmarna i detta eminenta forum ?

Här har ju liksom ingen släppt sitt tangentbord ännu.

/Curt

Visa signatur

Utgångspunkt för dator-frågorna:
Fabriksbyggd hp SlimlineDeskTop 290-p0xxx
|CPU:Intel i5-8400 2,8 GHz|250GB SSD Toshiba DT01AKA100 + 1TB HDD WDC PCsn520xx | 1x8GB DDR4-SDRAM, 2666 MHz.(max 16GB)|DVD Super Multi |GPU:IntelUHDGraphics630|PSU:180W|Skärmar: 2st men f.n.1xNEC LCD 1701| Tangentbord:Inte medlevererat sladder |Mus: f.n. hederlig gammal optisk kontorsråtta l
64-bitars Win10Home+FF+Thunderbird+VLC+LibreOffice
------------------------------------------------------------------------

Permalänk

Ladda ner klienten Outlook för PC
Den är lite mer originell och erbjuder många fler funktioner än de flesta webbversioner.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Avstängd

@svein: Tänk på att du inte har samma skydd mot virus om du bokstavligen laddar ner mail till datorn - i motsats till att se på mailen genom webben.

Permalänk
Medlem

Jag tackar för svar och beklagar att jag strulat till det.
Den ursprungliga frågeställningen finns nu i tråden
"nya designen " av Microsoft e-post online

/Curt

TRODDE JAG JA ATT JAG LYCKADES STÄLLA TILL RÄTTA

Den enkäten försvann och just nu har jag inte tid att skriva in den på nytt.

Ack ja.
/C

Visa signatur

Utgångspunkt för dator-frågorna:
Fabriksbyggd hp SlimlineDeskTop 290-p0xxx
|CPU:Intel i5-8400 2,8 GHz|250GB SSD Toshiba DT01AKA100 + 1TB HDD WDC PCsn520xx | 1x8GB DDR4-SDRAM, 2666 MHz.(max 16GB)|DVD Super Multi |GPU:IntelUHDGraphics630|PSU:180W|Skärmar: 2st men f.n.1xNEC LCD 1701| Tangentbord:Inte medlevererat sladder |Mus: f.n. hederlig gammal optisk kontorsråtta l
64-bitars Win10Home+FF+Thunderbird+VLC+LibreOffice
------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Avstängd

@svein: Jaha, ok.

I enlighet med ändrad rubrik o sånt: Jag använder en PC. Kan inte tänka mej att välja mellan en slö-laptop eller att hosta upp 24K SEK för att få samma prestanda med laptop. Vill inte heller sitta med mini-tangentbord och pekplatta. Tanken att ha samma kringutrusting som nu - plus en 24K SEK laptop - är inte heller trevlig.

§1.2 /screamin-daemon
Permalänk
Medlem

PC och då för det mesta windows men ibland linux.
För tex Klarnas nya engångskort (som är rätt lik swedbanks nedlagda E-kort) som bara funkar i deras "App" så används Memu (andorid emulator för windows som funkar förbannat bra).
Hatar o sitta med mobil/platta och ta minst 28 gånger så lång tid på sig vad man än gör.

Engångskort/E-kort är för övrigt oerhört mycket mer säkrare att betala med än vanligt betal/kreditkort online då det går att sätta en belopps gräns samt livstid och det går att stänga det när man vill och kommer kortnummer på vift så är det ju enbart det kortnumret med begränsad summa/tid på.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!