Permalänk
Medlem

Köpråd för uppgradering

Tjenare, det är dags att uppgradera datorn, men är något kluven över komponenterna. Min budget är ca 10k fast har redan gpu:n Nvidia gtx 1060 6gb så den har jag inte tänkt att uppgradera i dagsläget. Jag har sammanställt en kundvagn som intresserar mig, men är osäker om allt kommer passa, om det räcker med strömförsörjningen eller om ni helt enkelt rekommenderar någon annan komponent som kanske är bättre för samma pris eller billigare. är även osäker om jag behöver applecera kylpasta så lade in den i ändå. Är det annars något jag glömt förutom Gpu och Hårddisk? Här är följande kundvagn på inets hemsida.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12226760/dator

Är det något jag missat är det bara att kommentera så svarar jag på några funderingar!

Permalänk

Om du inte har en ssd satsa på en sådan. Att konvertera windows till ssd från hdd blir väldigt intressant om du inte betalar för en app att göra det med dock.

Kollade upp i5an i ett system med din gpu och många personer tycks inte ha några problem alls och ska funka hur bra som helst! När det kommer till din 1060, kör du 1080p eller 1440p? Kanske borde vänta lite och uppgradera gpun också om du kör med 1440p till en rtx 2070?

Jag själv har en gtx 980, i7 4790 med 500 watt. Med din gtx 1060 som är snålare kommer du inte ha problem med psun du tänkte köpa. Ett par folk med 2080ti eller flesta? Skaffar 650w psu också!

Om du inte sålt din förra dator skulle du kunna sälja den och få ett helt nytt system för runt 16000. Då du skulle kunna ha med en rtx 2080 och bra processor.

Fick denna rekommendation på min thread;

CPU: AMD Ryzen 5 2600X (2 199 kr hos Elgiganten)

Grafikkort: Gainward Geforce RTX 2080 Triple Fan (7 889 kr hos Komplett)

Chassi: Fractal Design Meshify C (778 kr hos Komplett)

Moderkort: ASUS Prime B450-PLUS (1 049 kr hos Inet)

RAM: G.Skill Aegis 3000MHz 2x8GB (1 449 kr hos Komplett)

SSD: PNY CS900 2.5" SSD 960 GB (1 490 kr hos Elgiganten)

PSU: Fractal Design Edison M 650W (1 099 kr hos Inet)
Summa: 15 953 kr

///Det är dock ingen windows inkluderat i priset

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Körsbärskornell: Tjenare, tack för snabba svar, kör ofta bara på 1080p så gpun kommer jag i framtiden att uppgradera, men låter den för tillfället få vara kvar då jag mest uppgraderar allt annat på grund av bottlenecks, men ska defenitivt spana in rekomendationerna du fick på din thread och se vad som köps!