Modern motsvarighet till Ghost Recon?

Permalänk
Medlem

Modern motsvarighet till Ghost Recon?

Jag spelade Ghost Recon i timtal i början och mitten av 00-talet, och älskar att planera och röra mig framåt långsamt, och sen plocka fienden med prickskyttegevär. Ja, ibland krävdes ju lite högre kulfrekvens också. Och en och annan granat. Kul som satan!

Men att spela ett drygt 15 år gammalt spel, med grafik som var rätt enkel redan då, det lockar kanske inte så mycket. Så vad finns det för moderna motsvarigheter? Som alltså inte är multiplayer (detta djävulens påfund!) utan som låter mig spela solo, och styra alla soldater i mitt team. Och som belönar smart och försiktigt spel. Förstapersonsperspektiv absolut krav.

De där Rainbow Six och Ghost Recon Advanced Warfighter verkar vara helt fel ute jämfört med originalet.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns inget som är riktigt likadant. Men jag hade riktigt kul när jag körde stealth på högsta svårigheten i ghost recon wildlands.