Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MJOLNIR | 9.7L Unibody mini-ITX Chassi | THOR ZONE

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av bardbard:

Ser grymt bra ut!
Förstår att det inte rubbar på sig, ni har ju inte sparat in på godstjockleken direkt^^
Finns nog en del slantar att spara där om man vill optimera lite

Det är liten kostnadsökning som vi tycker är värd premiumkänslan den skapar

Skrivet av Okejarens:

Looking Good!

Thanks a lot!

Skrivet av Wasp:

Definitivt en halv cm bredare för 120mm fläktar!

Skrivet av lhugo:

Håller med! Det känns som en stor vinst i förhållande till storleksökningen!

Skrivet av aToria:

Absolut 5mm mer och 120 mm! Då blir det köp för mig.

Riktigt glad att meddelade att vi kommer slå till på detta, ska posta en uppdatering strax

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
THOR ZONE

Tillbaka med en riktigt stor uppdatering!

Det här är förhoppningsvis den sista MJOLNIR I uppgraderingen innan vi kör igång Kickstarterkampanjen, därför kommer vi inte spara på krutet den här gången.

120 MM AIOs / CHASSIFLÄKTAR
Efter en tids funderingar och diskussioner tillsammans med er har vi nu utökat chassit med 5 mm i bredd, 5 mm i höjd och 19 mm i längd. MJOLNIR I är hädanefter kompatibel med 120 mm chassifläktar och AIOs up till 120 mm (B) x 155 mm (L) x 58 mm (H, inkl. fläkt). Volymen har ökat från 8.8L till 9.5L, vi tycker att ökningen är värd då 120 mm marknaden är gigantisk i jämförelse med 92 mm standarden.

Nya vs Gamla Chassit

Fläktarna och AIOn är monterade på samma ställe som tidigare, vi kommer dock göra om den interna ramen något för att passa den nya kompatibiliteten. Det gigantiska "hålet" på undersidan av MJOLNIR I diskuteras nedan.

VENTILERADE METALLPANELER
Alla gillar inte glaspaneler, och de som inte gör det borde inte straffas. Det fanns stora problem kylningsproblem med den tidigare designen, därför har vi addat ventilationshål och stabilare monteringsmekanism. Tyvärr innebär detta att man inte längre kan använda både glas- och metallpaneler samtidigt, dock tar bytet inte längre än ca 5 minuter.

Nya metallpaneler

FÖRBÄTTRAD UNDERSIDA
Som tidigare nämnt finns det nu ett gigantiskt hål på undersidan av MJOLNIR I. Eller ännu bättre, ovansidan och undersidan är helt symmetriska; här kommer vi sätta in "bottenpanelen" (tar inget extrabetalt för alla innovativa och unika namn), som i princip är ett premium luftflöde-vänligt dammfilter.

Bottenpanelen

ÖVRIGA FÖRBÄTTRINGAR
Expansionen av chassit skapade också en möjlighet att utvidga GPU utrymmet:

  • 5 mm extra GPU höjd (totalt: 146 mm från botten av bracketen)

  • 5 mm extra GPU bredd (totalt: 44 mm utan backplaten)

  • 19 mm extra GPU längd (totalt: 319 mm)

PROTOTYP
Sista delarna av den interna ramen bör varahär senast den 7:e November, samma sak gäller resterande hårdvara (MOBO och RAM). Har prata med Ali Sayed från Optimum Tech (YouTube), han gick med på att ge feedback om chassits byggkvalité etc; notera att han kommer evaluera chassit utan 120 mm AIO kompatibiliteten ovan. Jag tycker att Ali gör fantastiska videos, riktigt glad att han gick med på det.

Bästa hälsningar,
Alex

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt chassi gillar att det ser så sjukt stabilt ut

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Riktigt bra nyheter, väntar ivrigt på kickstartern nu!

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av NukeHenk:

Grymt snyggt chassi gillar att det ser så sjukt stabilt ut

Det är elefant-säkert!

Skrivet av aToria:

Riktigt bra nyheter, väntar ivrigt på kickstartern nu!

Kul att höra, vi ska bara uppdatera infon på hemsidan, forumen och trailer...sedan är det dags!!

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
THOR ZONE

Ny uppdatering!

Liten hemlighet: vi tänkte avvakta med den första uppdateringen nedan till nästa MJOLNIR version, men eftersom vi redan förändrat den interna ramen för att passa 120 mm AIOs kunde vi inte hålla oss Nu kör vi:

Ytterligare en 120 mm fläkt

Max fläkt höjd är 15mm. Du kan antingen använda den som intag eller uttag beroende på vad du vill åstadkomma:

  • Intag : pumpar kall luft in i chassit - vi rekommenderar den här stilen, omredigerar luftflödet upp.

  • Uttag : pumpar varm luft ut ur chassit - kan vara mindre effektivt då varm luft färdas upp.

AIOn i bilden består av en 30mm hög radiator och 25mm hög fläkt. Det finns 22mm utrymme mellan PSUn och fläkten.

Ny kabelrutt för SSD kablar

Blir lättare att leda kablar till SSDn när du använder en hög AIO.

Höjt chassifötterna

Chassit är nu 5mm över marken, från tidigare 2mm.

Internal ramen i all dess prakt

Känns riktigt bra nu, ni har verkligen hjälpt oss utveckla MJOLNIR I till något väldigt speciellt! Tack allesammans! Ska bara uppdatera informationen / specsen på alla sociala medier, hemsidan och trailern. Sedan är det dags...;-)

Bästa hälsningar,
Alex

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Inaktiv

Wow! Måste ha levt under sten. Jag har helt missat den här tråden. Snubblade på er sajt via Google då jag letade nytt chassi Det här kommer definitivt backas. Har ett A4 nu men stör mig på de begränsade kylningsmöjligheterna. När kommer Kickstartern att gå live? När det gäller custom loop, är det meningen att man ska köpa en pump/block-kombo eller finns det plats för pump också?

Permalänk

@AlexTzone: ser grymt bra ut! men när kommer kickstartern igång?

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning. Får ni igång kampanjen snart så hoppar jag på tåget.

Permalänk
Medlem

Hur går det egentligen? Kickstartern skulle ju igång första januari?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Hur går det egentligen? Kickstartern skulle ju igång första januari?

Skickades från m.sweclockers.com

Den blev försenad pga nåt med kickstarter. Kommer upp kl20 ikväll enligt deras Instagramkonto.

Permalänk
Medlem

Ungefär hur mycket kommer det kosta? Ungefär som Louqe Ghost eller?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Ungefär hur mycket kommer det kosta? Ungefär som Louqe Ghost eller?

Om jag inte hsr otur när jag tänker, så syns priset om man trycker på "compare" på deras hemsida. Jag får det till $299 för varianten utan RGB.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@AlexTzone: När kommer bilder på fysisk prototyp med monterade komponenter, inte sett bilder med sidopaneler monterade heller.

Detta utgår jag från finns då Kickstarter har ett krav på att fysisk prototyp måste finnas och inte bara renderingsbilder räcker för att starta en legitim kickstarter-kampanj.

Källa

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skäggig legend

Jäklar i min låda vilken snygging! Detta kommer absolut följas!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av anon193054:

Wow! Måste ha levt under sten. Jag har helt missat den här tråden. Snubblade på er sajt via Google då jag letade nytt chassi Det här kommer definitivt backas. Har ett A4 nu men stör mig på de begränsade kylningsmöjligheterna. När kommer Kickstartern att gå live? När det gäller custom loop, är det meningen att man ska köpa en pump/block-kombo eller finns det plats för pump också?

Så kul att höra! Kickstartern går live idag kl 20:00. Du har helt rätt, custom loop måste göras med pump/block-combo då det inte finns någon plats inuti chassit för en pump.

Skrivet av HarreBarre:

@AlexTzone: ser grymt bra ut! men när kommer kickstartern igång?

Idag klockan 20!

Skrivet av lhugo:

Väntar med spänning. Får ni igång kampanjen snart så hoppar jag på tåget.

Endast 1h 20 min kvar!!

Skrivet av mmarks:

Hur går det egentligen? Kickstartern skulle ju igång första januari?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av carlbanan:

Den blev försenad pga nåt med kickstarter. Kommer upp kl20 ikväll enligt deras Instagramkonto.

Precis, de ansåg att en av våra prototyp bilder var en rendering och en av rewardsen behövde skrivas om. Vi skickade bevis på att så var inte fallet och kampanjen blev godkänd.

Skrivet av gujukal:

Ungefär hur mycket kommer det kosta? Ungefär som Louqe Ghost eller?

Skrivet av carlbanan:

Om jag inte hsr otur när jag tänker, så syns priset om man trycker på "compare" på deras hemsida. Jag får det till $299 för varianten utan RGB.

Skickades från m.sweclockers.com

299 USD för Standard Edition och 349 USD för RGB Edition. Svenska köpare kommer också behöva betala 25% moms (jag vet, trist :/). Är ni snabba hinner ni plocka upp de begränsade Early Bird utgåvorna (100 st totalt, 50 standard och 50 RGB).

Skrivet av DavidtheDoom:

@AlexTzone: När kommer bilder på fysisk prototyp med monterade komponenter, inte sett bilder med sidopaneler monterade heller.

Detta utgår jag från finns då Kickstarter har ett krav på att fysisk prototyp måste finnas och inte bara renderingsbilder räcker för att starta en legitim kickstarter-kampanj.

Källa

Du har helt rätt, det kommer finnas bilder på den fysiska prototypen på Kickstartersidan. Dock utan paneler då vi vill satsa på att tillverka den nya prototypen som rymmer 120 mm AIOs och 120 mm fläktar. Vi har dock gjorde enkla sidpaneler för att test funktionaliteten och temperaturen. 120 mm prototypen är klar i Mars 2019 och kommer skickas ut till YouTubers för review.

Skrivet av XHI:

Jäklar i min låda vilken snygging! Detta kommer absolut följas!

Riktigt kul att höra!

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
THOR ZONE

KICKSTARTER ÄR NU LIVE!!! http://kck.st/2TsQzJI

SÅ galet!

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@AlexTzone:
Såg att ni gick live tidigt.

För 3150 kr för early bird eller 3350 kr för standard så måste det vara ett markant mycket bättre chassi än de som redan finns på marknanden.

Vad motiverar prispremiumet över redan lanserade och tillgängliga chassin?

Är detta samma pris som förväntade slutpris på produkten efter kickstartern?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Redan över 210 000 kr backat av 59 personer! Spännande, men undrar också som @DavidtheDoom vad som motiverar den höga prislappen.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Äntligen kom denna Kickstarter, har längtat efter chassit : ) Ser fantastiskt ut!

Hoppas att ni lyckas med kvalitén, det är viktigast för mig personligen, och då menar jag alla delar från strömknapp till minsta skruv, valde Mjolnir I - RGB Edition.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av DavidtheDoom:

@AlexTzone:
Såg att ni gick live tidigt.

För 3150 kr för early bird eller 3350 kr för standard så måste det vara ett markant mycket bättre chassi än de som redan finns på marknanden.

Vad motiverar prispremiumet över redan lanserade och tillgängliga chassin?

Är detta samma pris som förväntade slutpris på produkten efter kickstartern?

Priset motiveras av hur chassit är tillverkat; precision-gjutning och CNC. Det är dyra produktionsmetoder som tillåter oss att tillverka något av väldigt hög kvalité och unikt utseende. Det blir svårt att hitta något annat chassi på marknaden som är på samma nivå när det kommer till soliditeten och premiumkänslan. Slutpriset kan komma att landa på något högre när det börjar säljas officiellt.

Skrivet av bluppblupp:

Redan över 210 000 kr backat av 59 personer! Spännande, men undrar också som @DavidtheDoom vad som motiverar den höga prislappen.

Kika över

Skrivet av Aeig:

Äntligen kom denna Kickstarter, har längtat efter chassit : ) Ser fantastiskt ut!

Hoppas att ni lyckas med kvalitén, det är viktigast för mig personligen, och då menar jag alla delar från strömknapp till minsta skruv, valde Mjolnir I - RGB Edition.

Mvh

Så kul att höra! Jadå, vi kommer inte snåla med den aspekten. Nu är det bara att hålla tummarna för att kampanjen går igenom och du får ett läckert chassi i September!

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Grymt läckert! Bra jobbat.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

@AlexTzone: varfor star kickstarten som cancelled?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

@AlexTzone: varfor star kickstarten som cancelled?

Läs uppdateringarna på kickstartern, de har beskrivit det ganska ingående där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aToria:

@AlexTzone: varfor star kickstarten som cancelled?

Taget från FB:

"MJOLNIR I Kickstarter campaign is unfortunately canceled 😭 It warms our hearts knowing that there are those out there demanding nothing less than perfection; however, we have to reach even more like-minded people in order to make this reality.

Today we incorporate the final significant upgrade into an already amazing product – A true endgame ultimate SFF Chassis – The MJOLNIR. Before we relaunch the campaign we will send out prototypes to respectable YouTubers, this should ensure that the next campaign gets fully funded 😊

Reserve your MJOLNIR I at thor-zone.com"

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan: Tack - vet inte hur jag missade det dar

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
THOR ZONE
Skrivet av aToria:

@AlexTzone: varfor star kickstarten som cancelled?

Skrivet av mmarks:

Läs uppdateringarna på kickstartern, de har beskrivit det ganska ingående där.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dekkan:

Taget från FB:

"MJOLNIR I Kickstarter campaign is unfortunately canceled 😭 It warms our hearts knowing that there are those out there demanding nothing less than perfection; however, we have to reach even more like-minded people in order to make this reality.

Today we incorporate the final significant upgrade into an already amazing product – A true endgame ultimate SFF Chassis – The MJOLNIR. Before we relaunch the campaign we will send out prototypes to respectable YouTubers, this should ensure that the next campaign gets fully funded 😊

Reserve your MJOLNIR I at thor-zone.com"

Heej på er!

Ja vi behöver ca 3 gånger så mycket tryck för att nå Kickstarter målet. Vi kommer lägga in en riktigt bra feature samt skicka chassit till YouTube för utvärdering, det ska nog lösa saken

Självklart hade man velat sänka priset för att få in fler backers, men det skulle tvinga oss att kompromissa kvalité...inget vi är villiga att göra. Ni förtjänar det ultimata SFF Chassit! Ge oss ca 6 månader till så är vi nog redo att dra igång kampanjen igen.

Visa signatur

We are a Swedish tech startup aiming to create minimalistic – but not boring – PC hardware. Some of us even like console gaming, but let's keep that a secret ;)

Permalänk
Medlem

Får försöka hålla lite koll på den här tråden framöver. Har ett Ghost S1, men det har vissa tillkortakommanden som gör att jag kikar på att bygga eget. Om dimensionerna på er nästa prototyp tillåter större grafikkort än spöket är det klart intressant inför framtiden.

Permalänk
Medlem

Såg att projektet på Kickstarter är avbrutet, vad har hänt?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluppblupp:

Såg att projektet på Kickstarter är avbrutet, vad har hänt?

Förlåt men det här kommer låta drygt. Har du provat att läsa de senaste inläggen precis innan ditt eget?

Skickades från m.sweclockers.com