ITX dator Ryzen 5 2600, gtx 1070

Permalänk

ITX dator Ryzen 5 2600, gtx 1070

Hej på er alla SC:are,

Byggde ihop denna dator för 2 veckor sen 12/12 2018 med nya delar från inet och webbhallen för att ha ett litet allroundsystem, dels för att testa prova på att bygga i litet format och för att testa ryzen.
Dock insåg jag lite för sent att delarna inte va kompatibla för att bygga en hackintosh som kommer bli mitt projekt nu närmsta veckorna, (https://www.tonymacx86.com/)

Antingen vill jag sälja hela datorn eller alternativt byta mobo,cpu och kylare till intel med socket 1151-2.

Föredrar att sälja hela för att börja om bygget från scratch,

Alla kartonger och elektroniskt kvitto finns, kan skickas

Blir den inte såld blir det att försöka lämna tillbaka, men provar här först.

Skambud ignoreras.

God fortsättning...
//Erik

Läs hela annonsen här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lill_erik:

Hej på er alla SC:are,

Byggde ihop denna dator för 2 veckor sen 12/12 2018 med nya delar från inet och webbhallen för att ha ett litet allroundsystem, dels för att testa prova på att bygga i litet format och för att testa ryzen.
Dock insåg jag lite för sent att delarna inte va kompatibla för att bygga en hackintosh som kommer bli mitt projekt nu närmsta veckorna, (https://www.tonymacx86.com/)

Antingen vill jag sälja hela datorn eller alternativt byta mobo,cpu och kylare till intel med socket 1151-2.

Föredrar att sälja hela för att börja om bygget från scratch,

Alla kartonger och elektroniskt kvitto finns, kan skickas

Blir den inte såld blir det att försöka lämna tillbaka, men provar här först.

https://komponentkoll.se/bild/DLNDW.png

Skambud ignoreras.

God fortsättning...
//Erik

Läs hela annonsen här

@lill_erik

Inet har 30 dagars öppet köp "Fria returer & fri returfrakt"

Webhallen kör Öppet köp i butik och på internet
Vi erbjuder 60 dagars öppet köp både online och i butik vilket gäller för privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper.

Varför inte lämna tillbaka och få alla pengar åter när du köpte grejerna för 14 dagar sedan och har kartonger mm??

Permalänk
Skrivet av anon298854:

@lill_erik

Inet har 30 dagars öppet köp "Fria returer & fri returfrakt"

Webhallen kör Öppet köp i butik och på internet
Vi erbjuder 60 dagars öppet köp både online och i butik vilket gäller för privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper.

Varför inte lämna tillbaka och få alla pengar åter när du köpte grejerna för 14 dagar sedan och har kartonger mm??

Det korta svaret är att jag mottog datorn satte ihop det men har inte hunnit använda det än då jag åkte hem till hemstaden över jul,
Det du menar är att jag kan ta isär det, paketera ner det och göra en retur? åter tillbaka på hemmaplan i sthlm i början av nästa vecka.
Köpte även en skärm till men den tänkte jag behålla.

Permalänk
Medlem

Om det är någon enstaka ÅF som inte godtar returen så kan du ju sälja den ensamma komponenten här på forumet och ändå få det mesta av pengarna tillbaka totalt?

Permalänk

Tar den för 8000kr 👍🏻

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

Om det är någon enstaka ÅF som inte godtar returen så kan du ju sälja den ensamma komponenten här på forumet och ändå få det mesta av pengarna tillbaka totalt?

Ska ha det i åtanke, blir att lämna tillbaka så mycket jag kan då

Permalänk
Medlem

Hör gärna av dig när du är klar så kollar jag på det som blir över!

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

Hör gärna av dig när du är klar så kollar jag på det som blir över!

Återkommer snarast.

Permalänk
Inaktiv

Bara packa ner i original kartong och göra en retur.

Du har provat grejerna och det passar ej dig, du får tillbaka pengarna om sakerna inte är förstörda.

Permalänk

Om du ska göra en Hackintosh utan dem prylarna finns det bra guider på AMD OSX

Permalänk
Skrivet av Christiaan:

Om du ska göra en Hackintosh utan dem prylarna finns det bra guider på AMD OSX

Tack, hur kan jag har missat detta? visserligen såg sidan lite amatöraktig, ska kika närmare på detta.

God Fortsättnig..

//Erik

Permalänk
Skrivet av lill_erik:

Tack, hur kan jag har missat detta? visserligen såg sidan lite amatöraktig, ska kika närmare på detta.

God Fortsättnig..

//Erik

Finns en discord där folk är väldigt hjälpsamma. Jag köpte samma moderkort för att bygga en dualboot burk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Intresserad av mobo och cpu och ev ram

Permalänk

Hej, har kommit fram till att om jag ska sälja säljer dessa delar i paketpris.

- CPU ryzen 5 2600
- Kylare Noctua NH L9a
- MOBO msi b450i
- CHASSI node 202
- PSU corsair sf600

Då alla dessa delar är i pincip nya, inköpta vid lucia vill jag ha närmare 5000:- för allt.
Köpte in dessa delar för dryga 6000. kvitto och garanti medföljer givetvis.
Finns på kungsholmen.