ASUS ROG Swift Pg279Q - Värd sina pengar?

Permalänk
Medlem

ASUS ROG Swift Pg279Q - Värd sina pengar?

Hallå!

Precis som titeln säger sitter jag här efter jul och funderar på införskaffa en lite mer nymodig skärm.
Sitter nu på en 1080p 60hz skärm och undrar om den här (ASUS Skärm-Webhallen) är värd sina pengar, har försökt luska runt massa och verkar som den hade sina problem för något år sedan men av vad jag kan läsa ska det ha försvunnit med nyare produktioner?

Jag är inte speciellt vass på just skärmar, men uppskattar input från allt

God jul!

Permalänk
Medlem

@Quelor: Jag har den och tycker den e grym,du kommer märka en jävla skillnad mot din gamla skärm hehe.
Själv köpte jag min för 8 papp så jag tycker den e värd sina pengar.

Permalänk
Sötast

Som ägare av skärmen: Ja, definitivt prisvärd (8k betalt)
Sen om det finns nyare skärmar som är mer prisvärda än denna kan jag inte svara på det alltid släpps nya grejer.

Men om det inte funnits alternativ och denna gick i sönder idag så hade jag utan tvekan köpt en till.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att vänta, det ska lanseras en ny panel med liknande egenskaper fast 165hz native och panalen är utav LG.
Bör komma skärmar tidigt nästa år med det då den är tillgänglig från december.

"Problemen" med dessa paneler är inte ändrad. Det är lotteri.
Vissa säger att Asus fortfarande har den sämre utav dessa, då deras skal tydligen trycker mer på panelen.

Jag köpte en under BF föresten, men fick ett dåligt ex så den åkte tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min i mitten av 2017 när den var nedsatt till 6990 :- hos Komplett.
Enskilt bästa köpet jag gjort till en dator någonsin.
Inga döda pixlar, men lite backlight bleed som det är på de flesta av dessa paneler.

Permalänk

Go for it! Köpte min för 2 år sen.. Är fortfarande nöjd med den skärm! Inget dödpixel eller något annat.

säger bara KÖP!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Köpte min i våras för 6490. Inga döda pixlar. Lite ips-glow såklart. Men lätt bleed på höger sida nere. Sen var skärmen alldeles för bländande ljus vid leverans så fick sänka ner brightness en hel del. Och då försvann det mesta av bleedeffekterna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

Det blev ett köp!
Otroligt nöjd!
Tack för all input allesammans! 🐳

Permalänk

Jag är också sugen på att skaffa denna skärm, men med min tur så kommer jag garanterat få ett exemplar med IPS glow och kraftig bleed:(

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F | i9-9990K | Corsair Hydro H150i PRO | Corsair Vengeance 32GB DDR4 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC V2 | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Seasonic PRIME Ultra 1000W Platinum | Fractal Design Define R6 USB-C | Xtrfy H1 Headset |VORTEX TAB 75 PBT, Cherry MX Brown| ASUS ROG Swift PG279Q 165hz IPS 27"

Permalänk
Medlem

Fick hem min igår. Köpte en Acer Predator XB271HU först men den fick åka tillbaka pga döda pixlar.
Chansade på en pg279q och denna har inga döda pixlar, sjukt nöjd. Lite bleed verkar man få leva med på IPS.