Permalänk

Xbox One X

Införskaffade denna konsol på NetOnNet i april tidigare i år. Har dessvärre inte blivit av att jag spelat på den eftersom jag prioriterat annat. Konsolen och tillbehör är därmed i utmärkt skick.

Jag skickar med original-kartong med dess ursprungliga emballage om ni vill ha det och undrar ni över märket på framsidan av lådan så har den hanterats lite ovarsamt i förrådet där lådan blivit stående (utan konsol såklart).

Om ni är flera som vill ha den får ni gärna buda på den, mitt startbud ligger på 3 000 kr.
Har ni några frågor, vad det än må vara så skriv i chatten så svarar jag så fort jag kan

Observera att jag inte kan tänka mig att skicka den och jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Ghost93: Noterat! Om jag inte fått något mer bud ikväll så är den din

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skypassage:

@Ghost93: Noterat! Om jag inte fått något mer bud ikväll så är den din

Så pallar inte skicka?

"Älskar du att ge bort pengar" ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

@skog1s: Tyvärr, jag föredrar att utföra affären personligen. Är inte bekväm med att skicka elektronik. Dels för skaderisken men vill också se att köparen är nöjd!

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Så pallar inte skicka?

"Älskar du att ge bort pengar" ?

Andrahandsvärdet på xbox one x är inte super. Så 3100kr är en bra deal. Jag köpte min för 4700kr på elgiganten så du får ju inte samma summa tillbaks precis. Men xboxen är grym och många spel går att spela i 60 fps i 4k så kan bara prata ur mitt fall den är grym:)

Sen skicka den skulle jag inte heller göra. Köpte en ps4 pro beggat och skickades med postnord min ps4 var helt krossad när den kom fram. Såklart fick jag pengar tillbaks men var galet

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

@djdennistm: Tack för ditt inlägg!

Precis, är tråkigt att den inte kommer till användning här hemma och om jag då kan få tillbaks en del av summan och köparen sparar runt 1 500 kr för en konsol i original-kartong som är i så gott som nyskick och knappt använd så känns det som en win-win.

Nä, va tråkigt. Nu har du bekräftat mina farhågor kring att skicka elektronik, det kommer jag aldrig göra om det kan undvikas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skypassage:

@skog1s: Tyvärr, jag föredrar att utföra affären personligen. Är inte bekväm med att skicka elektronik. Dels för skaderisken men vill också se att köparen är nöjd!

Kan förstå att du vill att se att köparen är nöjd.

Har skickat och tagit emot elektronik i ca 20 år, och det har aldrig varit något problem.

Skrivet av djdennistm:

Andrahandsvärdet på xbox one x är inte super. Så 3100kr är en bra deal. Jag köpte min för 4700kr på elgiganten så du får ju inte samma summa tillbaks precis. Men xboxen är grym och många spel går att spela i 60 fps i 4k så kan bara prata ur mitt fall den är grym:)

Sen skicka den skulle jag inte heller göra. Köpte en ps4 pro beggat och skickades med postnord min ps4 var helt krossad när den kom fram. Såklart fick jag pengar tillbaks men var galet

Det är ingen bra deal?
Långt ifrån.
Visst det är snällt säljaren tänker "köparen sparar runt 1 500 kr" därav mitt föra inlägg " gillar du att ge bort pengar"

Köpte en xbox one S med två handkontroller för 2900Kr nytt.
Ett år senare sålde jag samma xbox one S med två handkontroller för 2200Kr en förlust på 700kr.
Och dom 2200Kr la jag till på en ny xbox one x, som skickades hem till mig.

Skrivet av Skypassage:

@djdennistm: Tack för ditt inlägg!

Precis, är tråkigt att den inte kommer till användning här hemma och om jag då kan få tillbaks en del av summan och köparen sparar runt 1 500 kr för en konsol i original-kartong som är i så gott som nyskick och knappt använd så känns det som en win-win.

Nä, va tråkigt. Nu har du bekräftat mina farhågor kring att skicka elektronik, det kommer jag aldrig göra om det kan undvikas

Bara tråkigt att du tar ett inlägg, från en som har en tråkig upplevelse, och att det bekräftat dina farhågor kring att skicka elektronik.

Köper du aldrig elektronik online ?
Har den varit skadad.?

Jag har köpt allt från stora vitvaror till känslig elektronik, nytt och begagnat i 20 år, och allt har kommit fram helt. Från postnord.
Och ska jag skicka personlig elektronik, så är jag ansvarig för att allt emballeras rätt.

Men faktum är att jag har har haft lite problem med DHL, inte att godset varit skadat, men att personalen glömt att scanna varan, vilket resulterat i att jag fått vänta många fler veckor mer.

Sorry att jag skitar ner din annons, ska ta bort allt sen, men jag kunde inte låta bli att svara för mig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

@skog1s: Absolut, du har en poäng gällande att inte dra alla över en kam. Dessutom har jag handlat elektronik på nätet otaliga gånger så mitt uttalande kan uppfattas som lite motsägelsefullt. Men har alltid känt en viss säkerhet gällande leveransen eftersom det (som du skrev) ligger på avsändarens ansvar att emballera produkterna korrekt. Därför känner jag att som privatperson vill jag helst lämna över varan/varorna personligen.

Sedan finns det ju alla dessa historier om varor som kommer bort, köpare som blåser försäljaren, att leveransen tar åtminstone några dagar o.s.v. gör också att personlig överlämning är något som jag föredrar. Nu bor man ju inte direkt i Stockholms stadskärna, så mängden människor som finns i närheten är något begränsad men den smällen får jag ta.

Det gör absolut inget, diskussionsforumet är en av de huvudsakliga anledningarna till att jag föredrar Sweclockers före blocket vid försäljning, just p.g.a. situationer som dessa

Ha det så bra!

Mvh. Edwin

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Ingen som jag skrivit med via PM har haft möjlighet att plocka upp den. Så ifall du har möjlighet att komma förbi så är den din för 3 100 kronor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag avstår då jag läste inte noga om att den inte skulle skicka

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

Jag avstår då jag läste inte noga om att den inte skulle skicka

Inga problem! Hoppas du får en god jul 🎅

Mvh. Edwin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skypassage:

Inga problem! Hoppas du får en god jul 🎅

Mvh. Edwin

Skickades från m.sweclockers.com

Hejsan.
Finns den kvar?

Visa signatur

not so fast