Permalänk
Medlem

Trasig OLED-panel? (LG TV)

Har en LG OLED65B7V och upptäckte idag att det är en vertikal rad med "döda" pixlar ute till höger.
Kan vara svårt att se, men man ser den tydligt i vissa färger. Och går hela vägen upp/ner.

Körde en pixel"rengöring" igår utan resultat.

Tips?

Testade en nollställning enligt denna guide:n https://www.lg.com/us/support/product-help/CT10000018-1387209... (Have you tried turning it off and on again, typ ) Utan resultat.

Får kolla med NoN imorgon om det går på garantin.

Permalänk
Hedersmedlem

Borde det göra, men LG själva har väl på-platsen service? Så du slipper åka in med den menar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Ja jag åker då ingenstans med den, men är väl bäst att kolla med NoN först kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Ja jag åker då ingenstans med den, men är väl bäst att kolla med NoN först kanske.

Det där skall du inte acceptera, speciellt inte när du köpt en TV för så pass mycket pengar som en OLED kostar.
De får åka ut till dig och försöka fixa det på plats och lyckas de inte så skall du ha en ny apparat.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Dhanjel: Hade exakt likadant på min Lg Oled tv av samma modell! Försvann när jag gjorde en pixel refresh inne på inställningar. Så prova det så försvinner det säkerligen!

Edit: missade att du skrev du redan gjort en "rengöring" . Det är kanske samma sak. Tråkigt om det inte fungerar men annars går det väl på garanti!

Permalänk
Medlem

Ring till LG-supporten och förklara läget, själv hade jag TV4 morgonsoffans jättestora sol som syntes jätteklart i rött men även i de andra färgspektrummen. Det slutade i att jag ombeds fylla i en mall med serienummer, produktkod, inköptsdatum osv och ta ett photo (precis som du redan gjort) och sedan maila detta till kundservice@lgservice.se. Sedan tog det typ 3-4 dagar och de beställde en helt ny panel. En tekniker kom sedan hem till mig, konstaterade felet och tåg några bilder på detta. Bytte på plats vilket kanske tog 30 ish min då han flyttade över backstycket från den tidigare TV:n till den nya. Så ring till LG är mitt tips!