Permalänk
Medlem

@DaBone: bara en liten tanke, du tror inte det kan vara psykiskt? Om en person tror han är sjuk brukar han tillslut bli det eller rättare sagt, han får "symptomen", särskilt när det gäller mer "flummiga/allmänna besvär"

Min tanke är att du troligen vetat om att det kommer fiber till husen, i med du sitter på sweclockers har du troligen någonstans i bakhuvudet att det kommer komma ny utrustning i grannområdet, "omedvetet börjar du känna av symtomen" som i själva verket är skapat av dig själv, sedan får du bekräftelsen att det har kommit ny hårdvara och då finns det bara en "logisk" förklaring för dig.

//Bara en tanke,

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Wlan kan du mäta alldeles utmärk mätare i din telefon eller laptop - med rätt app kan du få värdena i dBm och lägger du på 4-5 dB för att kompensera den dåliga antennen i telefonen/laptopen så är du ganska nära verklig nivå.

med antennfaktorer mm. så kan man sedan räkna om effekten till hur mycket effekt per kvadratmeter.

motsvarande kan du göra för mobilnäten i din telefon, dock bara för den operatör du har så skall du mäta alla så måste du har resp operatörs simbricka (kontantkort duger)

skulle aldrig bränna pengar på ett instrument som i länken ovan när man redan har mätmottagarna i både telefon och dator.

Har inga problem med att bränna dessa pengar på ett instrument som kan ge mig svar. Tjänar tillräckligt mycket för att utan problem köpa ett dussin sådana.

Skrivet av aragon:

@DaBone: bara en liten tanke, du tror inte det kan vara psykiskt? Om en person tror han är sjuk brukar han tillslut bli det eller rättare sagt, han får "symptomen", särskilt när det gäller mer "flummiga/allmänna besvär"

Min tanke är att du troligen vetat om att det kommer fiber till husen, i med du sitter på sweclockers har du troligen någonstans i bakhuvudet att det kommer komma ny utrustning i grannområdet, "omedvetet börjar du känna av symtomen" som i själva verket är skapat av dig själv, sedan får du bekräftelsen att det har kommit ny hårdvara och då finns det bara en "logisk" förklaring för dig.

//Bara en tanke,

Svar nej. Har väntat på fiber i tre år och fått hålla tillbaka utvecklingen av mitt företag pga. detta. Så att få fibern var startskottet för att kunna gå vidare och kunna utveckla och få större omsättning i företaget. Inget jag sett negativt på, om man säger så.
Jag kan givetvis ännu inte säga att det är WiFi:n som påverkar mig, men jag kommer testa mig fram och ge det tid. Det jag provat hitintills pekar ju dock i den riktningen...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Har inga problem med att bränna dessa pengar på ett instrument som kan ge mig svar. Tjänar tillräckligt mycket för att utan problem köpa ett dussin sådana.

Svar nej. Har väntat på fiber i tre år och fått hålla tillbaka utvecklingen av mitt företag pga. detta. Så att få fibern var startskottet för att kunna gå vidare och kunna utveckla och få större omsättning i företaget. Inget jag sett negativt på, om man säger så.
Jag kan givetvis ännu inte säga att det är WiFi:n som påverkar mig, men jag kommer testa mig fram och ge det tid. Det jag provat hitintills pekar ju dock i den riktningen...

Pekar ju faktiskt på att du har det stressigt...på stugan behöver man ju inte stressa om det är planerat. Finns många faktorer som spelar in på hur en människa mår!

Du borde läsa på om vetenskapliga principer för att kunna förstå vad jag menar.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Det är detta som är så lurigt med nocebo

Kroppen är väldigt bra att lyda det hjärna vill att den skall känna och tillverka dom symtomen som fyller syftet...

Jag ifrågasätter inte att man verkligen lider av det - för det gör man i den medvetna delen, problemet är vad den omedvetna delen gör för att man skall hamna i den situationen som man hamnar och lider av - det är en olycklig återkoppling som det gäller att hitta en väg för att bryta loopen med...

När man i analys av sk. elallergi (vilket förmodligen snarare är flimmerljus-reaktion i dom fallen det faktiskt finns en koppling, och då endast på belysningen i rummet) har man inte någon fall lyckats hitta koppling mellan elström och symtom i dubbelblind-tester - däremot minsta lilla hint, minsta lilla tips eller en blinkning i ljus eller aning annan ansiktsutryck eller rörelse som gör att man tolkar att strömmen är på - då kommer symtomen som beställning...

Samma påverkan gäller när man håller på med djurförsök, labbråttorna som oftast ha oturen att vara med där, är extremt känsliga på hur djurskötarna och forskarna hanterar dem eller känner inför råttorna eller rummet där de är i, och sådant kan spoliera hela experimentet - skulle man sätta upp en djävulsmask i skum belysning som skrämmer lite varje gång man öppna dörren när man kliver in i rummet där ena gruppen av råttorna finns och utan sådan i kontrollgruppen så skulle man förmodligen få större signifikans i resultaten mellan populationer än någon RF-från telefoner. Samma sak med ljud (även långt över för människan hörbara frekvenser) eller dofter som utsöndras av telefonerna och deras plaster när de arbetar och blir varma men inte i samma grad i kontrollgruppen - om de ens har några telefoner där...

Med andra ord är djurförsök extremt vanskligt i kontroller som ger ingen eller väldigt små skillnader i resultat över den allmänna statistiska bruset - och detta vet alla som forskar med djur och djurförsök och har gjort sina kurser i forskningsetik och statistisk behandling - men så ser man ibland riktig taffligt utförda rapporter och ingen som helst analys på tänkbara felorsaker och ogynnsam och oavsiktlig påverkan som kan färga resultaten - av den enkla anledningen att de fikar efter nya forskningspengar för 3 år till och helt enkel 'måste' visa på någon resultat... det är alltid en dörr öppen för tveksamheter och förhoppningen att någon räddhågsen stoppar in en bunt pengar till i verksamheten så att den kan fortsätta i 3 år till...

Skall en rapport vara trovärdig så skall man kunna läsa rapporten, bygga exprimentsanläggningen exakt likadant (vilket innebär kompletta ritninga inklusive vilka skruvar, lim och material som används - tänk att lösningmedel kan påverka beteenden om det dofta länge efter bygget) - bearbeta resultaten med samma statistiska verktyg, konstanter och algoritmer och få fram en liknande resultat - helst skall 2 eller 3 universitet upprepa det med olika forskarbesättningar och man får fram samma sak innan man kan säga att resultaten har en grund.

det är massor av små faktorer som man måste ha stenkoll på och är något minsta fel där så kan det påverka/dränka/förstärka resultatet mer än den faktiska påverkan man vill visa...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DaBone:

Har inga problem med att bränna dessa pengar på ett instrument som kan ge mig svar. Tjänar tillräckligt mycket för att utan problem köpa ett dussin sådana.

Svar nej. Har väntat på fiber i tre år och fått hålla tillbaka utvecklingen av mitt företag pga. detta. Så att få fibern var startskottet för att kunna gå vidare och kunna utveckla och få större omsättning i företaget. Inget jag sett negativt på, om man säger så.
Jag kan givetvis ännu inte säga att det är WiFi:n som påverkar mig, men jag kommer testa mig fram och ge det tid. Det jag provat hitintills pekar ju dock i den riktningen...

Jag undrar oavsett vad jag tror om att du känner av wifi hur noga du har varit med tt optimera din arbetsplats på alla andra sätt, du har alla apparater anslutna via välskärmade kablar och allt är exemplariskt jordat så att skärmningarna fungerar så bra det går ?
Oavsett trådfrågan så finns det ju tekniska metoder att minska "läckor" från apparater och de används i mätlabb för att öka precisionen på mätningarna och vill man så kan man ju även göra en gel del ganska enkelt om man tror att det är fysikaliskt orsakade besvär man upplever.
Att bara använda skärmade kablar (även till elen) är inte så bökigt att lösa, man kan också skärma rummet men det är lite bökigare.
Man bör naturligtvis även se över belysning både vad gäller "ljuskvalitet" och skärmning och ventilationen och du bör göra ett syntest.

Det finns mycket som definitivt påverkar hälsa/ergonomi, en del har verkliga besvär men orsakerna är inte alltid de man tror de är.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Visst skulle det kunna vara det.. Men det som ni missar eller helt enkelt bara bortser ifrån, är att när jag blev mycket sämre igen, så visste jag inte om att grannarna hade skaffat nya routrar. Var inget jag hade en tanke på, utan bara upptäckte ett par dagar senare...
Det var också där jag slog ihop 1+1 och började fatta att jag faktiskt är något på spåren. Sen får vidare tester se om det är så.

Har inga bekymmer med mögel eller kvalster och stressnivån är väldigt låg just nu, då jag är i lågsäsong och jag sedan många år bor i ett lugnt område med mest äldre människor i ett mindre samhälle. Så väldigt lite, som skulle kunna påverka mig där.

Har du varit i kontakt med vården? Det är inte bra att gå runt och oroa sig för saker.

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Stress/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Du kommer ju aldrig undan strålningen, den finns överallt. Vart du än går, så finns det olika typer av källor...

Vart har jag snöat in på sömnproblem? Jag listade ett antal symtom, som jag kopplar samman med detta. Sen när jag letat och försökt få svar på varför jag har dessa symtom, dyker den ena artikeln efter den andra, forumtrådar och youtube-klipp fram som också kopplar samman detta med denna typ av strålning. Ikväll hittade jag även att 244st forskare inom området också gör det.

När jag bodde i hyreshus-område i en större stad, så mådde jag lika dåligt. Kopplade inte samman detta då, utan flyttade bara till en mindre ort och symtomen försvann. Har dock återfått symtomen periodvis och mer på senare tid. Samtidigt som jag använt mer trådlösa nätverk i mitt jobb och hemmiljö.
Nu har vi fått fiber och jag började må lika dåligt som i stadsmiljön igen. Varför?
Kom eventuellt på varför igår. Då jag stängt av våran WiFi, men inte kände någon skillnad denna gång.
Kollade nätverken jag fick in, så den verkligen var avstängd. Då visade sig att mina gamlingar till grannar fått igång sina fiberanslutningar, med sprillans nya dualband WiFi-routrar. Var väl någon av dem som hade en gammal WiFi-router innan.

Så för att kunna göra en egen undersökning, måste jag alltså nu gå runt och prata med mina grannar om att stänga ner WiFi:t eller helt enkelt flytta. Tror dock inte någon av dem använder WiFi, så det kanske går...

Det är banne mig inte roligt att gå runt med en konstant "brainfog", när man inte behöver det.

Säger inte du har fel, men har du problem bör du söka svaret vad felet är. Att bara säga det är WIFI är ju lite komiskt, för det ska bli korrekt måste en dubbelblind studie göras.

Sen dualband eller tripleband säger inte mycket om strålningsstyrkan (kan ju vara lika svag som singel band) Är ju inte otroligt dock dualband har lite bättre radiodelar

Sen tappar signalen fort styrka när den ska gå genom väggar, min router kommer knappt 3 meter. Men har ni husen vägg i väg så kan ju signalen komma in till dig.

Men bara avfärda allas åsikter som felaktiga, när du själv inte kollad vad som verkligen orsakar dina problem (kan ju kanske komma behandlingar för att bli av med problemen, men då behövs det ju forskningsstudier).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Esseboy:

Men där handlar det om värmen som är skadlig...handlar om runt 1 000 000 - 100 000 000 ggr mer kraft. Du dör inte av att cellerna direkt av centimetervågorna skadar dina celler, utan indirekt via värmen i skallen!

Värmen kommer från att högfrekventa magnetiska pulser får elektronerna i molekylerna i maten att flytta på sig (Induktion) till nya föreningar.

När elektroner flyttar på sig så får vi en bieffekt i form av värme. Alltså så ändras molekylerna i maten. Vi säger att det är en cell i kroppen som blir utsatt för sk "mikrovågor". Det som bland annat händer är att cellen förstörs då de kemiska föreningarna ändras. tex DNA. Utöver det så blir cellen kokt. Det finns en anledning att mikron är klädd med ett metallnät.

Självklart så är uteffekten på en mikro många många många gånger kraftigare än en wifi sändare,
Men det är samma sak. Bara en annan frekvens, styrka och amplitud. Det är pulserande magnetfält som inducerar spänning. Detta används i stort sett överallt i alla hem och överallt i samhället. Tex mobilladdare transformatorer och radio/tv master. osv.

Frågan är ju om styrkan och frekvensen i en wifisändare är hög nog att få elektroner i människans kropp att flytta på sig. Olika material har olika ledningsförmåga och är påverkas därav olika grad av roterande magnetfält. Människans kropp består ju som de flesta vet av väldigt många olika kemiska föreningar och grundämnen. Så det borde ju inte vara helt omöjligt att vissa delar av kroppen eventuellt påverkas av de pulserande magnetfält vi omges av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Pekar ju faktiskt på att du har det stressigt...på stugan behöver man ju inte stressa om det är planerat. Finns många faktorer som spelar in på hur en människa mår!

Du borde läsa på om vetenskapliga principer för att kunna förstå vad jag menar.

Har det jättestressigt just nu... En normal dag sedan 2-3 veckor ser ut så här.

Stiger upp vid kl. 08.00 och fixar iordning mig.
Sätter mig i bilen vid 09.00 och åker mellan 1-2 tim, beroende på vart jag ska i lugnt tempo och bekväm bil. Lyssnar på min favoritmusik.
Jobbar i 1-3 tim i lugnt tempo med att fotografera/filma.
Åker sedan hem igen i samma lugna och sköna tempo.
Sedan kommer jag hem och bara är. Kanske sätter mig framför datorn och surfar lite eller fixar med något annat.

Jättestressigt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

Värmen kommer från att högfrekventa magnetiska pulser får elektronerna i molekylerna i maten att flytta på sig (Induktion) till nya föreningar.

När elektroner flyttar på sig så får vi en bieffekt i form av värme. Alltså så ändras molekylerna i maten. Vi säger att det är en cell i kroppen som blir utsatt för sk "mikrovågor". Det som bland annat händer är att cellen förstörs då de kemiska föreningarna ändras. tex DNA. Utöver det så blir cellen kokt. Det finns en anledning att mikron är klädd med ett metallnät.

Självklart så är uteffekten på en mikro många många många gånger kraftigare än en wifi sändare,
Men det är samma sak. Bara en annan frekvens, styrka och amplitud. Det är pulserande magnetfält som inducerar spänning. Detta används i stort sett överallt i alla hem och överallt i samhället. Tex mobilladdare transformatorer och radio/tv master. osv.

Frågan är ju om styrkan och frekvensen i en wifisändare är hög nog att få elektroner i människans kropp att flytta på sig. Olika material har olika ledningsförmåga och är påverkas därav olika grad av roterande magnetfält. Människans kropp består ju som de flesta vet av väldigt många olika kemiska föreningar och grundämnen. Så det borde ju inte vara helt omöjligt att vissa delar av kroppen eventuellt påverkas av de pulserande magnetfält vi omges av.

Nu har jag egentligen ingen koll, men som jag uppfattat mikrovågor i en mikrovågsugn så fungerar det genom att excitera molekylerna. Ingenting ändras mer än att de börjar röra sig mer aktivt vilket i praktiken innebär att de blir varmare. Om cellerna förstörs så beror det då på värmen och inte strålningen i sig. Mikrovågor ska inte ha kapacitet att slå sönder DNA (det krävs joniserade strålning för det).

Sedan är det väldigt få saker som är helt omöjliga...du kan exempelvis vara en delfin som skriver dina från en havsbotten i Atlanten. Inte speciellt troligt,men helt omöjligt är det inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Har det jättestressigt just nu... En normal dag sedan 2-3 veckor ser ut så här.

Stiger upp vid kl. 08.00 och fixar iordning mig.
Sätter mig i bilen vid 09.00 och åker mellan 1-2 tim, beroende på vart jag ska i lugnt tempo och bekväm bil. Lyssnar på min favoritmusik.
Jobbar i 1-3 tim i lugnt tempo med att fotografera/filma.
Åker sedan hem igen i samma lugna och sköna tempo.
Sedan kommer jag hem och bara är. Kanske sätter mig framför datorn och surfar lite eller fixar med något annat.

Jättestressigt.

Äsch, då är det troligen nocebo du drabbats av :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Visst skulle det kunna vara det.. Men det som ni missar eller helt enkelt bara bortser ifrån, är att när jag blev mycket sämre igen, så visste jag inte om att grannarna hade skaffat nya routrar. Var inget jag hade en tanke på, utan bara upptäckte ett par dagar senare...
Det var också där jag slog ihop 1+1 och började fatta att jag faktiskt är något på spåren. Sen får vidare tester se om det är så.

Har inga bekymmer med mögel eller kvalster och stressnivån är väldigt låg just nu, då jag är i lågsäsong och jag sedan många år bor i ett lugnt område med mest äldre människor i ett mindre samhälle. Så väldigt lite, som skulle kunna påverka mig där.

Här är vi åter inne på korrelation och kausalitet. Även om problemen uppstod i samma veva som fler fick sändare så kan det fortfarande vara en massa saker som inträffade samtidigt. Eller så är det bara en ren slump att du lade märke symptomen då. Oavsett vad det beror på så lär du nu vara lite extra uppmärksam och känna efter lite extra när du misstänker att du är i närheten av wifi, eller hur?

Det är lite det som är problemet med oss människor i dessa sammanhang, vi söker gärna anledningar till att saker inträffar och är inte alltid så speciellt öppna för vad som orsakar vad när vi väl hittat ett samband.

Som sagt så kan det bero på massa saker, du kanske bytte till led-lampor som flimrar i samma veva och känner av det? Eller något helt annat som verkar fullkomligt ovidkommande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har det jättestressigt just nu... En normal dag sedan 2-3 veckor ser ut så här.

Stiger upp vid kl. 08.00 och fixar iordning mig.
Sätter mig i bilen vid 09.00 och åker mellan 1-2 tim, beroende på vart jag ska i lugnt tempo och bekväm bil. Lyssnar på min favoritmusik.
Jobbar i 1-3 tim i lugnt tempo med att fotografera/filma.
Åker sedan hem igen i samma lugna och sköna tempo.
Sedan kommer jag hem och bara är. Kanske sätter mig framför datorn och surfar lite eller fixar med något annat.

Jättestressigt.

Stressigt är inte detsamma som hög arbetstakt. Det är mer fråga om sin förmåga att hantera verkliga och inbillade krav som ställs på en. Jag har träffat människor som blir väldigt stressade av en "normalprestation" och andra som klarar en väldigt hög arbetstakt utan att må dåligt Sedan är det inte bara krav i arbetet som bestämmer om man blir stressad. Det är hela sammanhanget kring en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Wlan kan du mäta alldeles utmärk mätare i din telefon eller laptop - med rätt app kan du få värdena i dBm och lägger du på 4-5 dB för att kompensera den dåliga antennen i telefonen/laptopen så är du ganska nära verklig nivå.

med antennfaktorer mm. så kan man sedan räkna om effekten till hur mycket effekt per kvadratmeter.

motsvarande kan du göra för mobilnäten i din telefon, dock bara för den operatör du har så skall du mäta alla så måste du har resp operatörs simbricka (kontantkort duger)

skulle aldrig bränna pengar på ett instrument som i länken ovan när man redan har mätmottagarna i både telefon och dator.

För att mäta Wlan med en telefon så måste man ha Wlan igång. Dessutom är det mW/m2 värden man vill se.

https://www.youtube.com/watch?v=jGJju5MN5MU
https://www.youtube.com/watch?v=fpcZEeWmMc0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrodude:

Värmen kommer från att högfrekventa magnetiska pulser får elektronerna i molekylerna i maten att flytta på sig (Induktion) till nya föreningar.

När elektroner flyttar på sig så får vi en bieffekt i form av värme. Alltså så ändras molekylerna i maten. Vi säger att det är en cell i kroppen som blir utsatt för sk "mikrovågor". Det som bland annat händer är att cellen förstörs då de kemiska föreningarna ändras. tex DNA. Utöver det så blir cellen kokt. Det finns en anledning att mikron är klädd med ett metallnät.

Självklart så är uteffekten på en mikro många många många gånger kraftigare än en wifi sändare,
Men det är samma sak. Bara en annan frekvens, styrka och amplitud. Det är pulserande magnetfält som inducerar spänning. Detta används i stort sett överallt i alla hem och överallt i samhället. Tex mobilladdare transformatorer och radio/tv master. osv.

Frågan är ju om styrkan och frekvensen i en wifisändare är hög nog att få elektroner i människans kropp att flytta på sig. Olika material har olika ledningsförmåga och är påverkas därav olika grad av roterande magnetfält. Människans kropp består ju som de flesta vet av väldigt många olika kemiska föreningar och grundämnen. Så det borde ju inte vara helt omöjligt att vissa delar av kroppen eventuellt påverkas av de pulserande magnetfält vi omges av.

Elektronerna flyttas inte vid uppvärmning! Hela molekylen får extra vibrationshastighet...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Det är detta som är så lurigt med nocebo

Kroppen är väldigt bra att lyda det hjärna vill att den skall känna och tillverka dom symtomen som fyller syftet...

Jag ifrågasätter inte att man verkligen lider av det - för det gör man i den medvetna delen, problemet är vad den omedvetna delen gör för att man skall hamna i den situationen som man hamnar och lider av - det är en olycklig återkoppling som det gäller att hitta en väg för att bryta loopen med...

Nocbo eller inte, för de som fått problemet är inte nocebo övertygande, har t.o.m träffat läkare som önskar att WiFi stängs av när de är på besök.

Permalänk
Entusiast

@Esseboy: nej
En mikro inducerar spänning i maten

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisk_induktion

bieffekt värme.
Prova att slänga in en gaffel och skåda "uppvärmningen".
Blixtarna du ser då är en direkt kortslutning från den högfrekventa induktionen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Necrodude:

@Esseboy: nej
En mikro inducerar spänning i maten

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisk_induktion

bieffekt värme.
Prova att slänga in en gaffel och skåda "uppvärmningen".
Blixtarna du ser då är en direkt kortslutning från den högfrekventa induktionen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mikrov%C3%A5gsugn

Vattenmolekylen blir på grund av sin uppbyggnad av väte- och syreatomer en elektrisk dipol med en positiv och en negativ ände. Dipolens negativa ände kommer att söka en positiv ände och därmed radar vattenmolekyler upp sig i kedjor med något tiotal vattenmolekyler.

Spänningen som induceras gör inte att bindningar bryts...annars skulle skulle ditt nervsystem leda till cancer när alla el-signaler susar och på i kroppen...läs på lite om fysik...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

@Esseboy: nej
En mikro inducerar spänning i maten

https://sv.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisk_induktion

bieffekt värme.
Prova att slänga in en gaffel och skåda "uppvärmningen".
Blixtarna du ser då är en direkt kortslutning från den högfrekventa induktionen.

fel slutsats - RF-kan förvisso omvandlas till ström och spänning och ge fenomen som du skriver på material med mycket lätta rörliga elektroner som kan röra sig långa sträckor som över en metallyta obehindrat.

Det gäller inte material med låg ledningsförmåga som vatten och kropp då motståndet är mycket högre än kraften som vill få elektronerna att röra på sig.

Scenario är mer åt liknande att att man sätter två neodymmagneter på var sida av en bordskiva - den ena håller du fast och den andre drar du över bordsytan med magneten och var gång magneten på ena sidan för över den andra magneten så känner du att den på andra vill dras med av magneten men du håller fast den med handen och kanske bara ruckas någon mm och slutresultatet är bara ett litet ryck var gång den andre magneten far över - och på atomnivå med fast hållen laddad atom med lättrörlig elektron (med tex en natrium-jon) i en matris med andra atomer som inte har lika lättrörliga skal (vatten) men ändå inte kan hoppa iväg nämnvärt, betyder ett extra ryck av en förbipasserande fotons elektromagnetiska och statiska fält samma sak som en extra liten mekanisk knuff i alla andra starka mekaniska vibrationer som redan finns där och atomnivå så är vibration samma sak som värme, och den extra knuffen förbipasserande fotonen gav (och absorberades av växelverkan) i någon slumpmässig riktning sprids till omgivande atomer som en något starkare knuff och fördelas ut och den resulterande högre rörelseenergin på större volym som studsar runt motsvar exakt energiinnehållet i fotonen och kan avläsas som en temperaturhöjning.

När man transporterar RF på koaxial kabel så vill man ha dielektriska material med så lite främmande atomer med lättrörliga elektroner som möjligt då det är som som står för den dielektriska uppvärmningen. idealet är fullständig vakum, annars luft och för att det inte skall bli strukturell sammanbrott på geometrier för att delar rör sig inbördes mellan varandra när man tex böjer en kabel så måste man stadga det med tex polyuretanskum för grövre kabel och och tex ren teflon för tunnare kabel - den dielektriska förlusten är ett problem, tillsammans med skinneffekten från metallytor och orsaka att man tappar signaleffekt på relativt korta kabelsträckor och allt detta blir värme i slutändan

Mikrovågsugn ligger inte alls på vattnets resonansfrekvenser som många faktiskt tror utan mycket lägre för att få inträngning (du vet det där med fruset i mitten och varmt bara en cm in när man mikrovärmer mat - is har för övrigt urusel upptag av mikrovågors energi och dess lämpliga frekvens är snarare 3.5 MHz, just för att molekylerna inklusive salter sitter hårdare fast i ett kristallgitter (is) och kan inte följa vågorna lika bra ) då om det ligger på resonansfrekvens så skulle bara en mycket tunn skikt av matvaran ta upp all energi och brännas medans resten förblev kallt, inträngningsdjup påverkas också mycket av matvarans salthalt och ju mer konduktivitet det är i vätskorna, ju mindre djupt värms det in i maten och mer värme hamnar närmare ytan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xxargs:

fel slutsats - RF-kan förvisso omvandlas till ström och spänning och ge fenomen som du skriver på material med mycket lätta rörliga elektroner som kan röra sig långa sträckor som över en metallyta obehindrat.

Det gäller inte material med låg ledningsförmåga som vatten och kropp då motståndet är mycket högre än kraften som vill få elektronerna att röra på sig.

Scenario är mer åt liknande att att man sätter två neodymmagneter på var sida av en bordskiva - den ena håller du fast och den andre drar du över bordsytan med magneten och var gång magneten på ena sidan för över den andra magneten så känner du att den på andra vill dras med av magneten men du håller fast den med handen och kanske bara ruckas någon mm och slutresultatet är bara ett litet ryck var gång den andre magneten far över - och på atomnivå med fast hållen laddad atom med lättrörlig elektron (med tex en natrium-jon) i en matris med andra atomer som inte har lika lättrörliga skal (vatten) men ändå inte kan hoppa iväg nämnvärt, betyder ett extra ryck av en förbipasserande fotons elektromagnetiska och statiska fält samma sak som en extra liten mekanisk knuff i alla andra starka mekaniska vibrationer som redan finns där och atomnivå så är vibration samma sak som värme, och den extra knuffen förbipasserande fotonen gav (och absorberades av växelverkan) i någon slumpmässig riktning sprids till omgivande atomer som en något starkare knuff och fördelas ut och den resulterande högre rörelseenergin på större volym som studsar runt motsvar exakt energiinnehållet i fotonen och kan avläsas som en temperaturhöjning.

När man transporterar RF på koaxial kabel så vill man ha dielektriska material med så lite främmande atomer med lättrörliga elektroner som möjligt då det är som som står för den dielektriska uppvärmningen. idealet är fullständig vakum, annars luft och för att det inte skall bli strukturell sammanbrott på geometrier för att delar rör sig inbördes mellan varandra när man tex böjer en kabel så måste man stadga det med tex polyuretanskum för grövre kabel och och tex ren teflon för tunnare kabel - den dielektriska förlusten är ett problem, tillsammans med skinneffekten från metallytor och orsaka att man tappar signaleffekt på relativt korta kabelsträckor och allt detta blir värme i slutändan

Mikrovågsugn ligger inte alls på vattnets resonansfrekvenser som många faktiskt tror utan mycket lägre för att få inträngning (du vet det där med fruset i mitten och varmt bara en cm in när man mikrovärmer mat - is har för övrigt urusel upptag av mikrovågors energi och dess lämpliga frekvens är snarare 3.5 MHz, just för att molekylerna inklusive salter sitter hårdare fast i ett kristallgitter (is) och kan inte följa vågorna lika bra ) då om det ligger på resonansfrekvens så skulle bara en mycket tunn skikt av matvaran ta upp all energi och brännas medans resten förblev kallt, inträngningsdjup påverkas också mycket av matvarans salthalt och ju mer konduktivitet det är i vätskorna, ju mindre djupt värms det in i maten och mer värme hamnar närmare ytan

Intressant inlägg! Om jag då förstått saken rätt, för att teorin att man kan bli långsamt kokt av att utsättas för någon miljondels watt från grannens wifi ska stämma, skulle det inte då kräva att den här rörelseenergin aldrig avtar, att den bara kan ackumuleras över tid?

Om vi då tänker oss att det är så, skulle det inte även innebära att jag, givet tillräckligt med tid och tålamod, och såklart något sätt att hålla kvar plasman, skulle kunna koka upp en fusionsreaktion i min Siemens 900W mikrovågsugn?

Hoppas hoppas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Mikrovågsugn ligger inte alls på vattnets resonansfrekvenser som många faktiskt tror utan mycket lägre för att få inträngning (du vet det där med fruset i mitten och varmt bara en cm in när man mikrovärmer mat - is har för övrigt urusel upptag av mikrovågors energi och dess lämpliga frekvens är snarare 3.5 MHz, just för att molekylerna inklusive salter sitter hårdare fast i ett kristallgitter (is) och kan inte följa vågorna lika bra ) då om det ligger på resonansfrekvens så skulle bara en mycket tunn skikt av matvaran ta upp all energi och brännas medans resten förblev kallt, inträngningsdjup påverkas också mycket av matvarans salthalt och ju mer konduktivitet det är i vätskorna, ju mindre djupt värms det in i maten och mer värme hamnar närmare ytan

Mikrovågsugnar brukar faktiskt använda ungefär samma frekvensband som Wifi och Bluetooth, dvs 2,4-2,5 GHz. Detta har helt och hållet med frekvenstilldelningar att göra; 2,4-2,5 GHz tillhör det så kallade ISM-bandet (industrial, scientific and medical) och tillåter att man sänder på detta band utan tillstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Nocbo eller inte, för de som fått problemet är inte nocebo övertygande, har t.o.m träffat läkare som önskar att WiFi stängs av när de är på besök.

Vilken läkare då? Dummaste jag läst på länge...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Vilken läkare då? Dummaste jag läst på länge...

Där är faktiskt en hel del läkare som använder sin intelligens och ser igenom PK etablissemanget de utsättas för, och väljer sin egen väg.

Tänk bara 10 år sedan när man ansågs vara en hippie om man fråga en läkare om alternativ behandling eller vitaminer, nuförtiden är det vanligt att vården rekommenderar alternativa behandlingar, vitaminer, även marijuana och även apoteken som nuförtiden säljer naturläkemedel.

Känns som ert tankesätt här e väldigt låst och att ni icke gillar förändringar. Tekniken bör gå framåt i hand med människans förnuft. Har man slått fast sig vid nått så kan man aldrig påverka att den trådlösa tekniken behöver utvecklas (om det skulle gå) mot en teknik som inte påverkar folk negativt.

Permalänk
Medlem

Att apoteken säljer utspädd skit är för att vinstmarginalen är hög och folk är dumma nog att köpa det. Det var skillnad när apoteken var statligt ägt kontra nu. Nu måste de göra allt för att ge utdelning till aktiägarna.

Och vilka rekommenderar alternativa behandlingar och vad för typ av behandling? Är det en leg. läkare som rekommenderar behandling med kristallsten och magnetisk o-pol? Eller fysioterapi för att arbeta bort ryggproblem istället för steloperation?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Det var mycket som var "bra" förr och som rekommenderades, som nu är förbjudet eller att de kommit på att det är farligt för människan. Så att lita på att några säger att det är ofarligt, när många känner sig dåliga av det... inklusive en själv, det gör inte jag i alla fall.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Att apoteken säljer utspädd skit är för att vinstmarginalen är hög och folk är dumma nog att köpa det. Det var skillnad när apoteken var statligt ägt kontra nu. Nu måste de göra allt för att ge utdelning till aktiägarna.

Och vilka rekommenderar alternativa behandlingar och vad för typ av behandling? Är det en leg. läkare som rekommenderar behandling med kristallsten och magnetisk o-pol? Eller fysioterapi för att arbeta bort ryggproblem istället för steloperation?

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, så all medicin är bra och kommer utan biverkningar? Omeprazol är ju en sån som big pharma har skapat, detta ledde till att jag fick klumpar i halsen. Specialisthuset som skrev ut denna medicin och dos till mig, återkom att jag antagligen fått svamp i halsgroppen och bästa vore om jag drack Vichi vatten för att råda bot på det :). Jag sa att jag hellre dricker silvervatten då, då det är mer bakteriedödande och svamphämmande, men hon visste dock inte vad silvervatten va. Hur som helst, blev inte bättre av Omeprazolen och lider fortfarande av dess biverkningar, och de har inte brytt sig om att rapportera detta. Big pharma fortsätter att sälja sina biverkningar obestört.

Vad tycker du om B12, är det också utspädd skit som Apotek inte ska sälja till veganer som lider brist på B12?

Permalänk
Medlem

Du lägger ord i mun, antyder saker jag ej skrivit och börjar prata om vitaminer och allsköns. Ha de bra och njut av ditt silvervatten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Där är faktiskt en hel del läkare som använder sin intelligens och ser igenom PK etablissemanget de utsättas för, och väljer sin egen väg.

Tänk bara 10 år sedan när man ansågs vara en hippie om man fråga en läkare om alternativ behandling eller vitaminer, nuförtiden är det vanligt att vården rekommenderar alternativa behandlingar, vitaminer, även marijuana och även apoteken som nuförtiden säljer naturläkemedel.

Känns som ert tankesätt här e väldigt låst och att ni icke gillar förändringar. Tekniken bör gå framåt i hand med människans förnuft. Har man slått fast sig vid nått så kan man aldrig påverka att den trådlösa tekniken behöver utvecklas (om det skulle gå) mot en teknik som inte påverkar folk negativt.

Jo, att använda förnuftet är bra...i detta fallet så bör väl det gå ut på att titta på vad aktuell forskning visar istället för att gå på känslor/spekulationer/gissningar?

Och exakt hur det ska gå till när man använder sin intelligens för att komma fram till att strålningen är skadlig är även det något jag undrar över. I dagsläget verkar det inte finnas någon forskning som visar på att strålningen att skadlig så även där är vi mer inne på känslor/gissningar/spekulationer. Om man satsar på att använda sin intelligens så kan jag kan tycka att det bör behövas lite mer än så innan man låser sig vid en specifik uppfattning.

Sedan skulle jag tro att skeptikerna rent generellt faktiskt är mer låsta än de som är i dagsläget inte tror att strålningen är skadlig. Eftersom man aldrig kommer att kunna bevisa att något är ofarligt så kommer en skeptiker aldrig att kunna omvändas, de som däremot tittar på det aktuella forskningsläget kommer att kunna övertygas om att strålningen är skadlig ifall det kommer kontrollerade och väl genomförda studier som visar detta. Mig veterligen så har detta ännu inte hänt.

Skrivet av DaBone:

Det var mycket som var "bra" förr och som rekommenderades, som nu är förbjudet eller att de kommit på att det är farligt för människan. Så att lita på att några säger att det är ofarligt, när många känner sig dåliga av det... inklusive en själv, det gör inte jag i alla fall.

Ska man vara helt korrekt så bör man inte skriva "när många känner sig dåliga av det" utan "när många upplever att de känner sig dåliga av det". Det är mig veterligen ännu inte bevisat att någon faktiskt mår dåligt av strålning, däremot finns det en hel del som UPPLEVER att de mår dåligt av det, inklusive dig. Det är en påtaglig skillnad mellan dessa påstående som jag hoppas att du är med på

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av nicoX:

Ok, så all medicin är bra och kommer utan biverkningar? Omeprazol är ju en sån som big pharma har skapat, detta ledde till att jag fick klumpar i halsen. Specialisthuset som skrev ut denna medicin och dos till mig, återkom att jag antagligen fått svamp i halsgroppen och bästa vore om jag drack Vichi vatten för att råda bot på det :). Jag sa att jag hellre dricker silvervatten då, då det är mer bakteriedödande och svamphämmande, men hon visste dock inte vad silvervatten va. Hur som helst, blev inte bättre av Omeprazolen och lider fortfarande av dess biverkningar, och de har inte brytt sig om att rapportera detta. Big pharma fortsätter att sälja sina biverkningar obestört.

Vad tycker du om B12, är det också utspädd skit som Apotek inte ska sälja till veganer som lider brist på B12?

Och där försvann den sista respekten jag hade till dig. "Silvervatten"- också känt som "kolloidalt silver"- är en av de få saker som det verkligen inte ens finns en diskussion om, om det fungerar eller inte. Och kom nu inte och börja babbla om "Big Pharma" här. Försäljare av kolloidalt silver i Sverige har vinstmarginaler som riktiga läkemedelsbolag bara kan drömma om:
https://www.allabolag.se/5566511761/nutritor-ab

Förlåt men nu har jag helt tappat tålamodet här. Du och dina gelikar sprider falsk information skapade av kvacksalvare för att kunna tjäna snabba pengar på rädda människor. Ni och vaccinmotståndarna är bland de största riskerna för folkhälsan idag tillsammans med överanvändningen av antibiotika.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Ok, så all medicin är bra och kommer utan biverkningar? Omeprazol är ju en sån som big pharma har skapat, detta ledde till att jag fick klumpar i halsen. Specialisthuset som skrev ut denna medicin och dos till mig, återkom att jag antagligen fått svamp i halsgroppen och bästa vore om jag drack Vichi vatten för att råda bot på det :). Jag sa att jag hellre dricker silvervatten då, då det är mer bakteriedödande och svamphämmande, men hon visste dock inte vad silvervatten va. Hur som helst, blev inte bättre av Omeprazolen och lider fortfarande av dess biverkningar, och de har inte brytt sig om att rapportera detta. Big pharma fortsätter att sälja sina biverkningar obestört.

Vad tycker du om B12, är det också utspädd skit som Apotek inte ska sälja till veganer som lider brist på B12?

Eller så var det med omeprazolen precis precis som kan vara med wifi, dvs att det var något annat som gav dig dina problem med halsgropen? Korrelation är återigen inte samma sak som kausalitet...

I övrigt så ger de flesta mediciner biverkningar, samtidigt så är de oftast betydligt mycket kraftigare effekt än icke mediciner. Har du långvariga och påtagliga magbesvär (orsakade av överproduktion av magsyra) så lär omeprazol vara ett av de mer effektiva "quick fix" man kan ta. Mig veterligen så finns det inget "naturläkemedel" eller liknande som ger samma typ av effekt som omeprazol?