Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Mera nöje, lär räcka ett tag hoppas jag.

Dom två jag postade tidigare är klara

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av zaboof:

Mera nöje, lär räcka ett tag hoppas jag.
https://i.imgur.com/kG1Ebpw.jpg

Dom två jag postade tidigare är klara
https://i.imgur.com/B78kYwl.jpg

Vad gör du med pusslen när du klar ?
Tavlor ?, lägger ner dem i lådan igen ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vad gör du med pusslen när du klar ?
Tavlor ?, lägger ner dem i lådan igen ?

Dom åker ner i lådan efteråt.

Permalänk
Medlem

Äntligen trådlös mus igen.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

(Ni som inte vet är för unga, eller, inte har en Morsa som är en Sci Fi Nörd)

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

https://i.imgur.com/0KHWoPz.jpg

(Ni som inte vet är för unga, eller, inte har en Morsa som är en Sci Fi Nörd)

Nice, Starzinger.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen en andra platta! Nu ska jag bara modda den till trådad..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

http://handsomebob.df.lth.se/bilder/sinkop/DSC_2598s.jpg
Äntligen en andra platta! Nu ska jag bara modda den till trådad..

För en som borde fatta, men som av oklar anledning inte gör det...vad är det? Ser ut som en dancemat som man kan se typ i arkadhallar, korsat med en badrumsvåg

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

För en som borde fatta, men som av oklar anledning inte gör det...vad är det? Ser ut som en dancemart som man kan se typ i arkadhallar, korsat med en badrumsvåg

Jo det är en dansplatta. Modell Positive Gaming Impact Dance Platform, just den här e trådlös och passar bara med deras system. Så jag ska koppla den till en usb-grunka så den blir trådad.
Unboxing av någon random nörd: https://www.youtube.com/watch?v=dqfl5RPw9og

Spelar Stepmania dagligen med min trådade platta jag köpte begnagad av någon tonåring typ 2009, han hade vunnit den i någon tävling.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jo det är en dansplatta. Modell Positive Gaming Impact Dance Platform, just den här e trådlös och passar bara med deras system. Så jag ska koppla den till en usb-grunka så den blir trådad.
Unboxing av någon random nörd: https://www.youtube.com/watch?v=dqfl5RPw9og

Spelar Stepmania dagligen med min trådade platta jag köpte begnagad av någon tonåring typ 2009, han hade vunnit den i någon tävling.

Jaha, det var det alltså
Då var jag inte så värst ute och cyklade som jag trodde

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Föredetting

Tokinan och Meike-adaptern. Jäklar vad vida vinklar det blev.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

En 38" LG med IPS, 3840x1600, 75Hz; samt en hemmabyggd lagringsserver med Unraid.

Tomten kom redan i november!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Där trillade sista sakerna från Black Friday in:

Första smart-hem grejen, får duga så tills man flyttar till egen lägenhet. Men ska bli kul att leka lite

Visa signatur

PC: i5 12600K | RTX4090 FE | ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI | 2x16 GB DDR5 5200Mhz Kingston Fury | 2TB WD Blue SN550, 2TB Samsung 970 EVO
Server: 1700X | HD 6870 | MSI B450I Gaming Plus AC | 2x8 GB DDR4 2933Mhz HyperX Fury CL17 | 128GB SSD
NAS: Synology DS918+ (4x8TB Red)
Misc: iPhone 14 Plus 128GB, iPad Pro (2021) 128GB

Permalänk

Nu har sakerna äntligen kommit fram, som jag har längtat!

  • ASUS ROG STRIX X470-F Gaming

  • Ryzen 5 2600 (Denna håller tills nästa generation kommer)

  • 32 GB G.Skill Ripjaws V DDR4 3200 Mhz

  • Intel 660p 512GB M.2 SSD

  • Phanteks Eclipse P400S (Blir ett Fractal Design R6 vid ett senare tillfälle)

Permalänk

En extra soundbooks 2 till sommarens fester

En fingerbräda för enkel träning hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tokinan och Meike-adaptern. Jäklar vad vida vinklar det blev.

Pro tip, stanna där också. På 11mm APS-C. Haft en 12-24 till fullformat ett tag och insåg ganska kvickt att det fanns jävligt få praktiska användningsområden för det haha.

Varför har du två EF->M-adaptrar?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Ny trådlös till jobbet

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av AstroFinken:

En extra soundbooks 2 till sommarens fester
http://forumbilder.se/H8VQA/img-20181205-215557.jpg
En fingerbräda för enkel träning hemma http://forumbilder.se/H8VQB/img-20181205-231817.jpg

Fick själv en beastmaker 1000 av frugan förra veckan. Ska bara skruva upp den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Masyve:

Pro tip, stanna där också. På 11mm APS-C. Haft en 12-24 till fullformat ett tag och insåg ganska kvickt att det fanns jävligt få praktiska användningsområden för det haha.

Varför har du två EF->M-adaptrar?

Jo, fisheye är inget som tilltalar. Filmar främst, så något roligt ska det nog bli av det här.

Två adaptrar då jag har två EF-M-kameror.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Varit på auktion igen o köpt massa skit

Det jag spanat in stack iväg orimligt i pris men ropade in några andra saker på ren impuls istället, här är några saker:

En industri-PC med IP67 klassad front om man monterar in den, 100kr

Här ståendes på köksbordet och läser ut lite filer ur en 1,8" PATA disk, labbtest
(här uppbootad med FreeBSD

Det är en PIII 850 128MB med WinNT 4 på just nu, vet inte riktigt vad ja ska göra med den än, förslag ?
Har nog mer RAM liggandes så det går hotta upp den något. Tyvärr tror jag inte skärmen är touch..
Den har en licens på Windows NT embedded, går det få tag på media för detta ?
Impulsköp som sagt..

Beröringsfri IR-termometer, 40kr ny i förpackning:

Farsan köpte lite komponenter och fick bland annat detta roliga rymd-chip, oanvändbart men lite kul grej:
(donerat till mig)

Han kom även över en test-fixtur för korten till Galileo satnav system, med ett satellitkort med på köpet !
Galileo
(det är ett utvecklingskort med div bugfixar på men strålningshärdade komponenter osv.. MYCKET GULD)

Sen för att inte vara i klorna på google / big-data så såg jag till att köpa mig en rejäl GPS !
Enligt manualen så opererar den med satelliter som ägs av Förenta Staterna.
Tror den landade på 50kr. Fungerar med batterier, räcker flera timmar.. strömtörstig.
Äkta Amerikansk kvalité = den känns tung, går nog att använda som försvarsmedel mot björn..

EDIT: en reklam från Youtube

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

@WalterEgo: Frän skärm! Men Tower Assault på en 500:a? What sorcery is this!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Kan bli några glas i helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

For relaxing times....... make it Suntory times

Permalänk
Medlem

@tcntad:
Var köper du detta?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Olegh:

For relaxing times....... make it Suntory times

Here I am thinking every day is a suntory day

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zyzlite:

@tcntad:
Var köper du detta?

Just denna köptes på Whiskay, skickad från Nederländerna.
Högst troligen "något" överprisad men det finns dyrare samt billigare på auktion.

Helt OK leveranstid utan större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

@WalterEgo: Frän skärm! Men Tower Assault på en 500:a? What sorcery is this!

Startar så länge maskinen har 1MB Ram. Fungerar dock bättre på maskiner med AGA-grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

En Phanteks LED strip 1m bakom skrivbordet, kopplad till moderbrädan med Asus Aura

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

@tcntad: Okej! Vet du mer bra sidor man kan köpa japansk whiskey?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

@UniMatrixZ: kopplad med en RGB-förlägning eller något annat sätt? Funderat på att göra något liknande själv

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P