Insamling för dator i julklapp till brorsonen.

Permalänk

Insamling för dator i julklapp till brorsonen.

Hej alla snälla o glada sweclockers medlemmar. Nu tänkte jag vända mig till er för att se om någon har och vill hoppa på tåget som bidragare till min brorsons julklapps dator.

Det jag har idag som jag själv ger bort är.

I7 960
Asus rampage 3 formula socket 1366 rätta mig om jag har fel
GTX 580 1,5gb ref kort
Corsair 800D

Det som behövs är

Monitor
Nättag
Hårddiskar
Cpu fläkt
Tangentbord
Mus
Musmatta
Grafikkort bättre än gtx 580 1,5gb

Jag tänkte göra en lista på alla som bidragit. Ni får gärna maila en bild på er så gör jag ett kollage.

Grabben spelar allt så det viktigaste är ju grafikkortet men förstår om man inte vill skänka bort sådana saker.

Hör gärna av er med vad frakten kan bli då jag inte har allt för mycket pengar kvar

Kan maila foton på datorn och julklappen om jag får ihop den till jul.

Skicka gärna mail ifall det är något ni undrar eller om vi bara vill snacka hej vilt om allt o inget.

Mvh Danne

Läs hela annonsen här

Lagt till att jag har ram minnen från mig själv.
Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem

@Lankfisher: Har grabben inga föräldrar som kan köpa en dator till honom?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matherat:

@Lankfisher: Har grabben inga föräldrar som kan köpa en dator till honom?

Det är ju rätt troligt att föräldrarna ej har råd med det! En klok sak är att anta att alla inte sitter i samma sits som ensjälv.

Ja tycker detta är ett fint initiativ av TS

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett tangentbord Arrogant bastard Quake lan och en mus A4tech x7.

Om det är av intresse kan jag kolla vad frakten kostar.

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Jag har ett tangentbord Arrogant bastard Quake lan och en mus A4tech x7.

Om det är av intresse kan jag kolla vad frakten kostar.

http://i.imgur.com/RPhyAHr.jpg

Ja gör gärna det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lankfisher:

Ja gör gärna det!

Skickades från m.sweclockers.com

PostNord skicka lätt 95kr och spårbart.
Paketet väger nästan 1.4kg

Permalänk
Skrivet av Matherat:

@Lankfisher: Har grabben inga föräldrar som kan köpa en dator till honom?

Jo det har han men dom lägger pengarna på annat så det blir inget över till grabben tyvärr och då försöker jag istället hjälpa så att han kan få vara med mig och spela få han ser upp mycket till mig och jag gör allt jag kam för grabben. Jag har tyvärr bara en lön på mig o min gf som studerar så jag har inte mycket pengar heller att kunna unna honom med nya saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Skrivet av anon298854:

PostNord skicka lätt 95kr och spårbart.
Paketet väger nästan 1.4kg

Ok jag har dig i åtanke så hör jag av mig om det blir aktuellt ok? Jag har tang o mus som inte år så bra men det är något. Viktigaste är hdd, nättagg och skärm för att äns få ihop en dator. Men som sagt har dig i åtanke om det är ok? Verkligen generöst av dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lankfisher:

Ok jag har dig i åtanke så hör jag av mig om det blir aktuellt ok? Jag har tang o mus som inte år så bra men det är något. Viktigaste är hdd, nättagg och skärm för att äns få ihop en dator. Men som sagt har dig i åtanke om det är ok? Verkligen generöst av dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, bara hör av dig.
De ligger här i källaren, mer tänkt som reserv men hade nästan glömts bort
Ska även ha en Nip XL musmatta med sydda kanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Jo det har han men dom lägger pengarna på annat så det blir inget över till grabben tyvärr och då försöker jag istället hjälpa så att han kan få vara med mig och spela få han ser upp mycket till mig och jag gör allt jag kam för grabben. Jag har tyvärr bara en lön på mig o min gf som studerar så jag har inte mycket pengar heller att kunna unna honom med nya saker.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, men för mig känns det som du kan men inte vill betala för din brorson. Bara en lön? Du får väl spara pengar över tid som alla andra.
En annan idé är att hela familjen köper en dator till han gemensamt. Om inte ens hans familj/släkt vill betala för han, varför skulle random person på internet göra det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matherat:

Ok, men för mig känns det som du kan men inte vill betala för din brorson. Bara en lön? Du får väl spara pengar över tid som alla andra.
En annan idé är att hela familjen köper en dator till han gemensamt. Om inte ens hans familj/släkt vill betala för han, varför skulle random person på internet göra det?

Men snälla. Han tar sig tiden att hjälpa sin brorson, ger bort en hel del saker som är värt mer än tusenlapp och du gnäller på att han är för snål att köpa en dator åt honom? Väx upp för fan. Alla har inte 5000kr att lägga på en dator till sin släkting. Det här är ett otroligt bra initiativ och det finns säkert många här på forumet som har saker de inte använder.

Visa signatur
Permalänk

Jag tror jag har en 2.5" hdd på 500gb liggandes, oklart på skick. Hittar jag den i mitt skåp kan jag skicka den helt gratis, överlever nog den frakten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Matherat:

Ok, men för mig känns det som du kan men inte vill betala för din brorson. Bara en lön? Du får väl spara pengar över tid som alla andra.
En annan idé är att hela familjen köper en dator till han gemensamt. Om inte ens hans familj/släkt vill betala för han, varför skulle random person på internet göra det?

"Jo det har han men dom lägger pengarna på annat så det blir inget över till grabben tyvärr"

Bara där har du tillräckligt för att begripa att pojken nog inte har det lätt. Är inte fel att be om hjälp av andra (vara sig man har råd eller inte), det är ju valfritt att vara med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Men snälla. Han tar sig tiden att hjälpa sin brorson, ger bort en hel del saker som är värt mer än tusenlapp och du gnäller på att han är för snål att köpa en dator åt honom? Väx upp för fan. Alla har inte 5000kr att lägga på en dator till sin släkting. Det här är ett otroligt bra initiativ och det finns säkert många här på forumet som har saker de inte använder.

Jag undrar bara hur TS tänker då hans beteende förundrar mig. För mig personligen så sitter det väldigt långt inne att tigga speciellt om man har ett jobb, men vi är alla olika och det är helt ok. Men jag måste väl ändå få fråga utan att du kommer och härjar och svär.

Vad har du att bidra med till hans brorsons datorbygge?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Skrivet av valentin89:

Jag tror jag har en 2.5" hdd på 500gb liggandes, oklart på skick. Hittar jag den i mitt skåp kan jag skicka den helt gratis, överlever nog den frakten

Skickades från m.sweclockers.com

Det hade varit toppen!

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Skrivet av valentin89:

Jag tror jag har en 2.5" hdd på 500gb liggandes, oklart på skick. Hittar jag den i mitt skåp kan jag skicka den helt gratis, överlever nog den frakten

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer slå in alla delar i separata paket och skriva vem det är ifrån med alias ifrån sweclockers så han vet vilka som bidragit. Kommer fota paketen vid inslagning och eventuellt vid julafton när paketen öppnas.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk

Har du minnen med, eller glömt skriva till i behovslistan? Har inga men tänkte så du inte glömmer när det är dags

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av valentin89:

Har du minnen med, eller glömt skriva till i behovslistan? Har inga men tänkte så du inte glömmer när det är dags

Skickades från m.sweclockers.com

Oj det har jag 12gb ddr3 cl7 corsair dominator har jag. Bra att du tog upp det. Ska ändra i första inlägget.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk

Kan nog ha en 500Gb 3.5" mekanisk liggandes hemma som jag kan donera om det är intressant?
Jag befinner mig dock i Jkpg tills den 10'e!

offtopic: varför kommentera om man bara vill gnälla?
Jag ser inget fel i att fråga om folk kan tänka sig att donera saker.
Vissa slänger ju bara bort sina gamla saker när dom köpt nytt.. bättre att sakerna får ett nytt hem imo.

Hoppas du får ihop en sjysst dator till grabben!

Visa signatur

Cpu: 8700k | Gpu: 2080 Duke OC | Ram: 32gb 3000Mhz Corsair lpx | MB: PRIME Z370-A
Psu: Straight Power 11 750W | Chassi: Fractal Design R6 |

Permalänk
Skrivet av Skippyyy_:

Kan nog ha en 500Gb 3.5" mekanisk liggandes hemma som jag kan donera om det är intressant?
Jag befinner mig dock i Jkpg tills den 10'e!

offtopic: varför kommentera om man bara vill gnälla?
Jag ser inget fel i att fråga om folk kan tänka sig att donera saker.
Vissa slänger ju bara bort sina gamla saker när dom köpt nytt.. bättre att sakerna får ett nytt hem imo.

Hoppas du får ihop en sjysst dator till grabben!

Ja tack gärna! Ingen fara julafton är inte förän 24 och är inte livsviktigt att allt är klart med den 24:e. Tack verkligen!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem

Jag har en skärm från samsung att donera, den har 1080p 60hz, och jag tror den är 24", kan vara 21". Kan kolla på frakt om du vill? skickar bild när jag kommer hem om det är av intresse

P.S. fint initiativ tycker jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd att det ska vara julklapp jag hade haft skärm, i5 2500k med moderkort efter jul. Men har en 60gb ssd som du kan få.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av QnoX:

Synd att det ska vara julklapp jag hade haft skärm, i5 2500k med moderkort efter jul. Men har en 60gb ssd som du kan få.

om du skänker så tar jag gärna emot de när du har. Sitter just nu på en inkomplett dator, och saknar mobo, cpu och ram. Som sagt hade verkligen uppskattat detta, om det skänkes!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av QnoX:

Synd att det ska vara julklapp jag hade haft skärm, i5 2500k med moderkort efter jul. Men har en 60gb ssd som du kan få.

Okej, ja om du vill skänka det efter jul så är det ju helt ok. Vart bor du? Om du bor i närheten så kunde vi komma och hämta prylarna. En 2500k drar ju inte riktigt lika mycket ström som en i7 960. Det är ju som sagt inte säkert att jag får ihop en hel dator till jul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Skrivet av SJF:

Jag har en skärm från samsung att donera, den har 1080p 60hz, och jag tror den är 24", kan vara 21". Kan kolla på frakt om du vill? skickar bild när jag kommer hem om det är av intresse

P.S. fint initiativ tycker jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja gör det gärna!! Tack

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk

Så härligt att se så otroligt fina människor som vill hjälpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk

Langar du adress så kan jag skicka hårddisken jag hade, var visst 1tb å inte 500gb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Okej, ja om du vill skänka det efter jul så är det ju helt ok. Vart bor du? Om du bor i närheten så kunde vi komma och hämta prylarna. En 2500k drar ju inte riktigt lika mycket ström som en i7 960. Det är ju som sagt inte säkert att jag får ihop en hel dator till jul.

Skickades från m.sweclockers.com

Bor i mullsjö. Jag kan höra av mig när det är dax att göra sig av med sakerna, ssdn kan jag skicka när som.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Skrivet av QnoX:

Bor i mullsjö. Jag kan höra av mig när det är dax att göra sig av med sakerna, ssdn kan jag skicka när som.

Toppen. Okej vet du frakten på ssdn? Hör av dig via pm så löser vi det. Han kan ha det för skolarbeten m.m kom jag på. Tänkte operativ system och spel tar stor plats men det finns ju andra användnings områden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Ja gör det gärna!! Tack

Frakten blir nog ~120kr, tror inte bilden ger så mkt det är en helt vanlig skärm

Skickades från m.sweclockers.com