Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Begagnad dator för Dota2

Hej!

Har tänkt börja spela igen efter några års uppehåll och kommer mest spela Dota2 så tänkte inte lägga så mycket pengar.

Tycker detta med begagnad uppfixad dator verkar schysst som tex den här:

https://bytdator.se/begagnade-datorer-stationara/begagnade-da...

Men det är ju en ganska gammal processor (i5 3470), kommer det bli ett problem? Blir de slöare med åren?

Är den prisvärd eller är det bättre att satsa på begagnat på blocket?

Permalänk

Alltså dota 2 kommer verkligen inte vara någon problem på datorn du länkade. Däremot kan du få mycket mer värde för pengarna om du letar begagnat på blocket eller här. Det finns alltid medlemmar här som säljer sin burk och du kan nog få 50% mer prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem

@oatzmctoast:

För guds skull gör det inte.
Den där processorn klarar typ ingenting, jag har haft en sån, tro mig.

Edit:

I framtiden:
- lägg till en ytterligare sticka RAM
- uppgradera grafikkort.

Datorn kommer klara av ett grafikkort lika starkt som en GTX 1070 utan några bekymmer.

Edit 2: Eller köp beggat med din budget, men inte den där datorn för guds skull.

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk

Ok, tack för svar!

Men det går alltså att lira typ Dota2 och CS:GO på en dator utan grafikkort?

Permalänk

Och varför ATX-låda om moderkortet ändå är mATX?

Permalänk

Går och går, men med din budget rekommenderar jag starkt ett begagnad dator.

Permalänk
Skrivet av oatzmctoast:

Ok, tack för svar!

Men det går alltså att lira typ Dota2 och CS:GO på en dator utan grafikkort?

Nej det kan man inte. Han måste ha glömt lägga till ett grafikkort.

Permalänk
Skrivet av trikomannen:

Nej det kan man inte. Han måste ha glömt lägga till ett grafikkort.

2400G har inbyggd. Går att spela 720p på 60fps och 1080p på 30fps när det gäller dota. Därför sa jag går och går

Permalänk

Tror jag går på Strommings grej och köper ett grafikkort om några månader om jag fortfarande tycker det är kul att gamea.

Blir nog detta:

Permalänk
Medlem

@oatzmctoast: Jag spelar endast Dota 2 och har liknande dator som du länkar till i början (har i5 4440 + GTX 1060). Spelar på 1080p och får cirka 90-120 fps på högsta inställningar beroende på hur mycket som händer på skärmen. Så visst finns det utrymme att köra på ett svagare grafikkort och ändå få 60 fps (om man sänker ett par inställningar).

Med det sagt, och med tanke på att jag själv funderar på att uppgradera till en Ryzen 5, så tycker jag du gör helt rätt som köper nytt