Vad tänker ni på när jag säger "Lenovo"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Othello123:

Robusta och trista/fula arbetslaptops. Typ datorernas Mercedes. De är dyra men håller länge.

Mercedes nu skojar du väl?
Lenovo för mig är också Thinkpad , min dotter har en Lenovo platta som håller som en gammal Nokia 3310.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Tänker Thinkpad, inget mer

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Stilrent, plastigt och prisvärt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Arbetsdator. Thinkpad. Stilrent. TrackPoint. Hållbart.

Men jag förväntade mig betydligt bättre kylningen på min senaste Thinkpad. En T480 med maxad spec. Låter högt och throttlar. Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Avundsjuk. Såg en X1 Carbon och har letat skäl till att byta ut min Envy sedan dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Thinkpad, bland de bästa om man köper rätt pryl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

IBM

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

IBM, no bullshit

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Tänker bra pålitligt märke, likt vad jag tänker när jag hör Dell. Hade en Y700 stationär dator från dem. Riktigt imponerande chassi funktionsmässigt(inte utseende). Med bra innehåll som var lätt att fixa och uppgradera i!

Permalänk
Medlem

Underbar trackpoint, slår alla andra laptop-alternativ. (Thinkpad 2015)

Permalänk
Medlem

Plast och Yoga

Permalänk
Inaktiv

X-Serien. Väldigt positivt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En favorit på jobbet, så gott som alla har en Lenovo av varierande modell och föredrar dem framför alternativen.

Själv kör jag dock stationärt hopplock på jobbet, men har en trevlig passivt kyld Yoga hemma.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kina skit med virus förinstallerat.

Permalänk
Medlem

Den lilla lampan för belysning av tangentbordet (innan bakbelysning)

Permalänk
Medlem

P2 och Miix 3. Sneglade på den första, köpte tyvärr den andra. Riktigt kalasseg atom-baserad surfplatta.

Permalänk
Medlem

Tjocka thinkpads

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Produktivitet, trackpoint, clean

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Inaktiv

Ett väldigt brett varumärke som gör produkter i helt skilda klasser, frågan jag ställer mig är om de hade tjänat på att dela upp sitt varumärke?

Det finns folk ovanför som skrev billig dritt. Och tar man en skaplig utrustad ThinkPad P1 - P2000 med dubbla dockor (en på jobbet och en hemma) så hamnar man på runt 60 000kr. Och jag tror ytterst få anser att laptops i dessa prisklasser är citat "billig dritt".

Lenovo är annars de företagsdatorer som jag mest kommer i kontakt med, det finns konkurrenter jag gillar. Men de flesta företag jag jobbar köper bara in Lenovos..

Btw jag ska snart få en ny 40 000kr Lenovo laptop med docka på jobbet och jag hoppas på den kommer fungera bra. Jag känner sådär inför den, jag skulle vilja ha en stationär workstation + en Thinkpad Carbon, men man får ej alltid vad man vill ha. Sedan blir väl min önskan 20 000kr dyrare eller så..

*edit*
Det jag ogillar med företagsdatorerna är att det är svårt att hitta en bra balanserad till billigt pris.. Där datorn har 4 st högt klockade kärnor, (ingen Intel U-serie) minst 1TB ssd, minst 16GB ram gärna 32GB och stöd för docka. Och man hamnar snabbt över 30 000kr för datorn med docka.

Intels 6 kärniga cpuer är inte fel, men väldigt många idag tvingas att välja datorer med dem för det finns inga bra 4 kärniga att välja. P52s som många företag köper har en processor som ej räcker åt alla.

Permalänk
Medlem

No-bullshit telefoner (Moto(rola))

Har Lenovo Moto Force X, har haft den i 2 år nu; kommer antagligen fungera ännu ett tag. Sneglar lite på Force Z som potentiell uppgradering.

Annars inte mycket att säga till om, inte så att jag skriker i någon extrem. Skulle inte avråda folk från Lenovo, men inte tvunget aktivt rekommendera alla gånger heller.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Röd "nipple".

Permalänk
Medlem

Gillar min X1. Bra dockningsstation också.

Stabil arbetsdator helt enkelt

Permalänk
Medlem

Jag tänker på Thinkpad, laptops med byggkvalité i toppklass och urusla skärmpaneler som får mig att välja något annat varje gång jag är ute efter en ny dator.

Permalänk
Medlem

Laptops av bra kvalité och bra skärm men urdålig fläkt. Har provat 3st lenovos och varje fläkt har låtit som fan. Blir tyvärr aldrig mer en lenovolaptop endast på grund av det.

Permalänk
Medlem

Tänker rött och svart. En fin gaminglaptop utan lull lull. Bra t-bord och en liten röd styrdott.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Tål att användas och repareras. (Användare kan enkelt byta tangentbord om köpt dator från utlandet.)

Nätverksport, annat mot dagens resterande skit.

Älskade X200 och T500.

Thinkpad-serien blivit förstörd med 16x9-skärm...... och tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Jag tänker på Motorola då de köpte upp mobildivisionen iaf.
Försämrade uppdateringsintervallen för mobilerna mot förut.

Tänker även på Servrar och Storage samt Dyrare Bärbara Thinkpads även billigare bärbara av plast.
Surfplattor av hög klass Lenovo Yoga Tab3 Plus tex fin kvalité och batteritid men numera utdaterad modell med föråldrad androidversion av Version 7.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Sötast

Jag tänker "Det finns en anledning till att de används på ISS"

Thinkpad, ett riktigt monster som bara går och går. Galet stryktåliga, OK prestanda och är under normalt arbete så tysta att man inte kan höra dem 99% av tiden.

Använder Dell Latitude i mitt arbete själv och medans den är betydligt snyggare och snabb som ett skott så går fläktarna igång bara man tittar på den tyvärr.

Permalänk
Medlem

Urdåliga skärmar. Kvalitetsmässigt okej men skärmanslutningen glappar något oerhört. Aldrig mer att jag köper Lenovo-laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag tänker "Det finns en anledning till att de används på ISS"

Thinkpad, ett riktigt monster som bara går och går. Galet stryktåliga, OK prestanda och är under normalt arbete så tysta att man inte kan höra dem 99% av tiden.

Använder Dell Latitude i mitt arbete själv och medans den är betydligt snyggare och snabb som ett skott så går fläktarna igång bara man tittar på den tyvärr.

Kan instämma vad det gäller Dell Latitude man behöver knappt stressa datorn innan de sussar friskt.
Det finns flera anledningar varför de ofta är billigare i upphandlingar än HP och Lenovo.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB