Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk

Fick igår en avi i brevlådan om att jag kan hämta mitt chassi, "På tiden" tänkte jag samtidigt som jag skannade in avi i Postnords app.

När jag då i appen kollar historiken för paketet står det att paketet legat hos mitt lokala utlämningsställe sedan den 19:e.
De har tydligen skickat 2 st sms om att hämta men uppenbarligen till fel nummer då jag inte fått något sms.
Sedan fick jag imorse ett mail från Louqe om att mitt paket nu har skickats.

Jag är väldigt nöjd över att kunna starta bygget nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Glömde ett ord
Permalänk
Medlem

Nu har JayzTwoCents byggt klart sin Ghost med vattenkylning och tophat.

https://youtu.be/xzs-xCzjUoY

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

@bluppblupp: "Today we're going to finish up this piece of crap."

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: jay2cents är ju bara en dryg person generellt. Känns som han tog sitt första steg in i detta bygge med förtankar om att vara saltig från första början

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Här är en annan video av ett Ghost-bygge.

Lite oortodox behandling av en NH-L12S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@bluppblupp: "Today we're going to finish up this piece of crap."

Hehe mm, jävligt salty. Tycker han generellt sett har tappat ganska mycket senaste året, väldigt gnälligt på sistonde.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDavidov:

Fick igår en avi i brevlådan om att jag kan hämta mitt chassi, "På tiden" tänkte jag samtidigt som jag skannade in avi i Postnords app.

När jag då i appen kollar historiken för paketet står det att paketet legat hos mitt lokala utlämningsställe sedan den 19:e.
De har tydligen skickat 2 st sms om att hämta men uppenbarligen till fel nummer då jag inte fått något sms.
Sedan fick jag imorse ett mail från Louqe om att mitt paket nu har skickats.

Jag är väldigt nöjd över att kunna starta bygget nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt samma för mig, jag ska tydligen ha fått både sms och två avier, paketet har legat hos ombudet i 7 dagar redan.
Är nöjd med att jag fått chassit nu, ser perfekt ut förutom att jag saknar min tophat, men den kommer nog senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Exakt samma för mig, jag ska tydligen ha fått både sms och två avier, paketet har legat hos ombudet i 7 dagar redan.
Är nöjd med att jag fått chassit nu, ser perfekt ut förutom att jag saknar min tophat, men den kommer nog senare.

Jag väntade aldrig in på något sms, utan jag följde tracking-ID på PostNords sida och hämtade ut det då det kom till utlämningsstället.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

@holter: Skulle detta prestera märkbart bättre än den vanliga NH-L12 som passar utan våld xD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@holter: Skulle detta prestera märkbart bättre än den vanliga NH-L12 som passar utan våld xD?

Jag tror skillnaden mellan dessa kylare är försumbar. Har själv den vanliga NH-L12 med AM4 fästen och den är både tyst och sval och man kommer få in ett dammfilter mellan kylaren och sidopanelen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

@Reiker: Nyfiken på hur den kommer kyla ned min 1800X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Inet har 6000 order som de väntar på att Captech ska skicka ut, så ja de kommer ta några dagar innan de får ut alla order.

Mio på Slack berättade precis att Patriks son har varit sjuk och att han har varit hemma och vabbat. Anledning till radio silence.

Dom har redan haft det liggande i över 1 vecka sen borde dom kanske inte bli chockade och vara underbemannade varje år före jul när det är högre tryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

@DanMas: jay2cents är ju bara en dryg person generellt. Känns som han tog sitt första steg in i detta bygge med förtankar om att vara saltig från första början

Om han är dryg eller ej lämnar jag till enskild individ att avgöra, personligen upplever jag inte honom som dryg. Men att han skulle gått in i detta projektet med avsikt att vara saltig är ren bullshit.
Tonen i hans första video, där han kör en preview på förproduktionsexemplaret (det svarta han skruvade isär i videon ovan), är enbart positiv och förväntansfull rakt igenom. Att tonen är mer "whatever" i senaste videon beror väl på att Loque inte kunde leverera på sina ursprungliga "löften" pga. alla problem de haft (som vi alla har fått genomlida) och sen till råga inte kunnat upprätthålla en vettig kommunikation utan i stället haft flera långa perioder av total tystnad, något som Jay nämnde att han var besviken över i en stream vid något tillfälle.
Jag kan relatera till känslan och tonen Jay har i senaste videon. Hypen och suget efter chassit dog någon gång i somras, efter typ 3:e (eller var det 4:e?) förseningsbeskedet. Javisst, det är en kickstarter, och man får ställa in sitt tålamod därefter. Men hypen och glädjen att få hem en produkt håller inte i sig för evigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holter:

Här är en annan video av ett Ghost-bygge.

Lite oortodox behandling av en NH-L12S.

Trevligt får bli en l12s för min del

Visa signatur

Blank

Permalänk

Är det någon som har fått sin kopparfärgade top-grill, elelr hört något om dem?

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDavidov:

Fick igår en avi i brevlådan om att jag kan hämta mitt chassi, "På tiden" tänkte jag samtidigt som jag skannade in avi i Postnords app.

När jag då i appen kollar historiken för paketet står det att paketet legat hos mitt lokala utlämningsställe sedan den 19:e.
De har tydligen skickat 2 st sms om att hämta men uppenbarligen till fel nummer då jag inte fått något sms.
Sedan fick jag imorse ett mail från Louqe om att mitt paket nu har skickats.

Jag är väldigt nöjd över att kunna starta bygget nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är konstigt att inte email fungerar. När jag fick min nickelgrill så fanns min korrekta email som referens på paketet. Alltså så borde den kunna registreras av PostNord och deras app. Dock så stod det ett av Louqes (?) telefonnummer istället för mitt nummer, så det är möjligt att det blev "preferens". Hur som helst så hoppas jag chassit dyker upp nu i dagarna och inte ligger på utlämningsstället sedan en vecka tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDavidov:

Fick igår en avi i brevlådan om att jag kan hämta mitt chassi, "På tiden" tänkte jag samtidigt som jag skannade in avi i Postnords app.

När jag då i appen kollar historiken för paketet står det att paketet legat hos mitt lokala utlämningsställe sedan den 19:e.
De har tydligen skickat 2 st sms om att hämta men uppenbarligen till fel nummer då jag inte fått något sms.
Sedan fick jag imorse ett mail från Louqe om att mitt paket nu har skickats.

Jag är väldigt nöjd över att kunna starta bygget nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Exact samma situation här

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

Exact samma situation här

han lär ju ha hundratals sms nu

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

hoppas då bara inte postnord skickar tillbaka paket bara för att man inte hämtar ut det

Visa signatur
Permalänk

Nu har man allt framför sig, förutom AM4 fästen till sin NH-L12 😂😂

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Skrivet av NaturMackan:

Det är konstigt att inte email fungerar. När jag fick min nickelgrill så fanns min korrekta email som referens på paketet. Alltså så borde den kunna registreras av PostNord och deras app. Dock så stod det ett av Louqes (?) telefonnummer istället för mitt nummer, så det är möjligt att det blev "preferens". Hur som helst så hoppas jag chassit dyker upp nu i dagarna och inte ligger på utlämningsstället sedan en vecka tillbaka.

Jag ser det som en miss i kommunikationen någonstans i alla led, då det aldrig inträffat innan trotts att jag använder olika mailadresser ganska regelbundet.

Utöver det var paketet ganska illa däran, med bokstavliga decimeterlånga hål genom inte bara den större transportkartongen utan även chassikartongen.
Det är ett rent mirakel att chassit blev förskonad skada.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Nu har man allt framför sig, förutom AM4 fästen till sin NH-L12 😂😂

Följet de inte med ? Jag köpte kylaren från amazon. Förväntar mig att få am4 fästen till faktiskt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@NaturMackan: Var och kollade vid närmaste utlämningsställe idag. Hittade inget bland en DRÖS med paket. Gav upp och gick hem. Om fallet nu är att Loques telefonnummer på paketet, hur gör jag då ifall paketet nu ligger och jag missade det?

Har som sagt Large Top-Hat hemma sedan en vecka och allt registrerades via PostNords app och det var bara att hämta ut det. Men detta är något helt annat menar du?

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Följet de inte med ? Jag köpte kylaren från amazon. Förväntar mig att få am4 fästen till faktiskt

Nix, inga AM4 fästen.. bara för AM3.
EDIT: Men helvete, dom ligger ju här förfan!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Följet de inte med ? Jag köpte kylaren från amazon. Förväntar mig att få am4 fästen till faktiskt

Om du köpte den nyproducerade versionen på Amazon ska am4 följa med direkt, har man köpt tidigare kan man beställa dem gratis via noctua på deras hemsida om du har kvitto på inköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

@NaturMackan: Var och kollade vid närmaste utlämningsställe idag. Hittade inget bland en DRÖS med paket. Gav upp och gick hem. Om fallet nu är att Loques telefonnummer på paketet, hur gör jag då ifall paketet nu ligger och jag missade det?

Har som sagt Large Top-Hat hemma sedan en vecka och allt registrerades via PostNords app och det var bara att hämta ut det. Men detta är något helt annat menar du?

Fick du notering i PostNords app för din tophatt, så lär du väl få notering i appen också för ditt chassi. Annars får du en avi till slut, eller email från Loque. Eller båda.

Det som var konstigt i mitt fall var att emailen var korrekt, och därmed borde PostNords app ha noterat mig. Jag har ju emailen registrerad där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Följet de inte med ? Jag köpte kylaren från amazon. Förväntar mig att få am4 fästen till faktiskt

Jag köpte nyss min från Amazon, jag fick med AM4 fästen.
Jag läste att det inte skulle följa med. Men det gjorde det.

En annan fråga, kan man köpa fler drive bays till top hatsen eller får man med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Trevligt får bli en l12s för min del

Jeg har en LH9x65 på vei, som skal inn i spøkelset. For å være ærlig, så er jeg litt skeptisk til at Louqe avfeide den, all den tid de synes den kjølte bra. Vi får se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Jeg har en LH9x65 på vei, som skal inn i spøkelset. For å være ærlig, så er jeg litt skeptisk til at Louqe avfeide den, all den tid de synes den kjølte bra. Vi får se!

De brydde sig mest om ljudet och mindre om kylförmågan.

Kylförmågan är bra, men de fick turbulens från fläkten då den var så nära chassit. Därför som NH-L12 vann över den. Samma anledning med Be quiets kylare, också turbulens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

De brydde sig mest om ljudet och mindre om kylförmågan.

Kylförmågan är bra, men de fick turbulens från fläkten då den var så nära chassit. Därför som NH-L12 vann över den. Samma anledning med Be quiets kylare, också turbulens.

Det er helt rett, men 'some turbulence' sier meg fint lite, derfor tar jeg sjansen! For meg er det viktig å ha en kjøler som holder seg på plassen sin, og ikke kommer i veien for RAM, heatspreaders etc... Hvis det blir helt forjævlig (og lyd er jo en subjektiv greie), får det bli en Cryorig C7 (cu), med Noctua-vifte (flakt) og en eller annen fan duct.