Permalänk
Avstängd

ny mobil

Har lite problem med detta... Helst under 2000kr, behöver inte ha kamera eller nåt annat lull-lull. Finns det nåt man inte kan vara utan nuförtiden? Kan nån som är insatt rekommendera någon modell?

Har sneglat lite på t65:an... För/nackdelar?

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson T100 skulle jag vilja säga, en perfekt enkel telefon utan lull-lull

Permalänk
Medlem

T65 har ju lull-lull så det stinker om det. T100 är stilren om du vill ha en sån mobil.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

Ska kolla upp T100... Nåt annat man borde bekanta sig med?

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

T300 kostar runt 1600kr nu efter T310:ans lansering. Helt ok pris med tanke på funktionerna.
T100 är annars en fin budgettelefon.

Permalänk
Medlem

t65 är värdelös. Buggar som fan

Permalänk
Medlem

Både T300 och T310 är fina telefoner, men de är liksom T65 ganska bloatade.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

T300 hänger sig ibland faktist ^^ Samt att man kan få en känsla av "lagg" på bildskärmen ibland.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
t65 är värdelös. Buggar som fan

Jag har haft en t65:a i över ett år nu, det fungerar perfekt för mig och har aldrig hängt sig eller buggat sig. Sen sätter man på skärmsläckaren så varar batteriet i 1.5 vecka dag som natt. Jag är jättenöjd.

Nackdelar är kanske att det kommer in lite damm under displayen så man måste skruva av skalet och rengöra och då försvinner garantin. Sen är det inte meningen att man själv ska ta av skalet så jag tror inte att man kan köpa till extra batterier fast de verkar hålla bra, jag har som sagt haft igång min utan att sänga av den i över 1 år och batteriet har inte blivit ett dugg sämre.

En toppentelefon enligt mig. Sen är den kanske inte så snygg och "space:ig" som många nya men den räcker till det jag har den till. Om du inte är så insatt i sånnt här kan du kolla på www.gsmarena.com där kan du kolla det mesta om de. Fast många av de modellerna finns inte i sverige men de flesta gör det. Lycka till med köpet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o³w¹
T300 hänger sig ibland faktist ^^ Samt att man kan få en känsla av "lagg" på bildskärmen ibland.

uppdatera mjuvaran! så får du en mobil som är som en T310 på insidan medans det är en T300 på utsidan!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jozomannen
Jag har haft en t65:a i över ett år nu, det fungerar perfekt för mig och har aldrig hängt sig eller buggat sig. Sen sätter man på skärmsläckaren så varar batteriet i 1.5 vecka dag som natt. Jag är jättenöjd.

Nackdelar är kanske att det kommer in lite damm under displayen så man måste skruva av skalet och rengöra och då försvinner garantin. Sen är det inte meningen att man själv ska ta av skalet så jag tror inte att man kan köpa till extra batterier fast de verkar hålla bra, jag har som sagt haft igång min utan att sänga av den i över 1 år och batteriet har inte blivit ett dugg sämre.

En toppentelefon enligt mig. Sen är den kanske inte så snygg och "space:ig" som många nya men den räcker till det jag har den till. Om du inte är så insatt i sånnt här kan du kolla på www.gsmarena.com där kan du kolla det mesta om de. Fast många av de modellerna finns inte i sverige men de flesta gör det. Lycka till med köpet!

+T65 har utgått, tilklverkas inte längre! skulle själv föredra att köpa en som fortfarande finns i sortimentet!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Ok... Jag är nämligen rätt het på polarens t65, men det finns ju förmodligen bättre Ska kolla T300...

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jozomannen
Jag har haft en t65:a i över ett år nu, det fungerar perfekt för mig och har aldrig hängt sig eller buggat sig. Sen sätter man på skärmsläckaren så varar batteriet i 1.5 vecka dag som natt. Jag är jättenöjd.

Nackdelar är kanske att det kommer in lite damm under displayen så man måste skruva av skalet och rengöra och då försvinner garantin. Sen är det inte meningen att man själv ska ta av skalet så jag tror inte att man kan köpa till extra batterier fast de verkar hålla bra, jag har som sagt haft igång min utan att sänga av den i över 1 år och batteriet har inte blivit ett dugg sämre.

En toppentelefon enligt mig. Sen är den kanske inte så snygg och "space:ig" som många nya men den räcker till det jag har den till. Om du inte är så insatt i sånnt här kan du kolla på www.gsmarena.com där kan du kolla det mesta om de. Fast många av de modellerna finns inte i sverige men de flesta gör det. Lycka till med köpet!

en kompis till mig har haft sin i ½år, han hör aldrig när den ringer, vibrerar inte heller. Stänger av sig själv o håller på. Allmännt jobbig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
uppdatera mjuvaran! så får du en mobil som är som en T310 på insidan medans det är en T300 på utsidan!

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
uppdatera mjuvaran! så får du en mobil som är som en T310 på insidan medans det är en T300 på utsidan!

Vissa saker ändras inte.

danne89: Om man vill flasha om en T300 till en T310 kan man antingen köpa en datakabel eller lämna in den till en serviceverkstad, men då kanske det kostar...

jozomannen: Man kan inte stänga av skärmsläckaren... Eller jo, men den med klockan kan man inte stänga av. Den "skärmsläckare" man väljer själv visas i princip i 5 sekunder, sen sätter klockan igång.

o³w¹: Min T310 har hängt sig en gång på en månad.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Lättaste och säkraste (om man inte vill förlora garantin) är att lämna in den på ett ericsson service center! det ska inte kosta något alls! när jag uppdaterade min P800 så kostade det inget, inte heller andra gången!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat en T100 och den funkar alldeles utmärkt om man inte vill ha lullull. Tycker du ska satsa på en sån.

Visa signatur

Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan va ett tåg.

Permalänk
Medlem

M35i är en ypperlig telefon utan för mycket lull-lull.
7 - 800 kronor kostar den typ.

EDIT: Till den som inte vet så är det en siemens.

Permalänk
Hedersmedlem

t100 eller t600 skulle jag kollat på

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Samsung S-300, iofs måste du teckna ett abonemang hos nåt bolag för att få ner den i pris men den är så jäkla snygg och liten.
Tjejen köpte en A-800 och den är helt underbar.
Satsa på en sån du det tänker jag göra, har redan lagt undan och på fredag är den min!!!! Bara MIN!!!!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Ericsson T300 kanske

Permalänk
Medlem

Köp en SonyEricsson T200. 13h taltid är inte att förringa. Det är den bästa telefonen i sin prisklass och mycket prisvärd. Finns i blå/vit och svart/vit. Har alla de basicfunktioner man behöver och lite smått och gott utöver det. Ett modem till exempel. Värt att kolla upp i alla fall.

Permalänk
Medlem

Har en Siemens M50, kostade vid introduktionen 1700 med comviq kontant... Tror du kan få den billigare nu. Den har java, gprs, mer lull-lull är det inte... Eller jo, displayen är blå

Har hört att man ska kunna köra icq på den på nåt vis... Inget jag har kollat upp dock.

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Har en Siemens M50, kostade vid introduktionen 1700 med comviq kontant... Tror du kan få den billigare nu. Den har java, gprs, mer lull-lull är det inte... Eller jo, displayen är blå

Har hört att man ska kunna köra icq på den på nåt vis... Inget jag har kollat upp dock.

Det går då den har både GPRS och Java.
Kostar under tusenlappen idag också.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heth
Samsung S-300, iofs måste du teckna ett abonemang hos nåt bolag för att få ner den i pris men den är så jäkla snygg och liten.
Tjejen köpte en A-800 och den är helt underbar.
Satsa på en sån du det tänker jag göra, har redan lagt undan och på fredag är den min!!!! Bara MIN!!!!

Haha, jag får nog min före dig då!
Ska antagligen hämta ut den imorrn, jobbigt bara att jag förmodligen inte kan använda den förren sent på kvällen eller dagen därpå. Vill ju att batteriet ska bli optimalt laddat, tänker inte förstöra det som jag gjorde med min T39 (fick typ 220h standby när 300 anges som max), började använda den på direkten utan att ens ladda batteriet fullt en första gång.

Hoppas bara det funkar att lägga in 40 kanalers ringsignaler, har nämligen läst på HowardChui.coms forum att telefonen inte kan spela upp egeninlagda 40-kanalare.

Kontakta mig om du vill ha tag i spelen som Samsung gjort, finns ganska många tror jag men däremot ingen officiell sida att ladda ner dem från.

Visa signatur

««« »»»