Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

vad menas med det highlitade?

Bits, till skruvmejseln. De kör Ikea-style på skruvarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nima2001: förmodligen en såndär utbytbar skruvbits som man använder till skruvdragare och mejslar med utbytbara bits

Håller med om att den lilla nyckeln suger...

Permalänk
Medlem

Följer det med skruvar till tophat, eller är det endast fyra bitar metall?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Följer det med skruvar till tophat, eller är det endast fyra bitar metall?

Mvh

Skruvar ingår, 8st två olika längder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Det som händer på Slack är att en hel del Limestone kunder rapporterar dålig kvalité gällandes skador på kanter och att hålen till 2.5" enheter bakom PSU är för små. Man får helt enkelt ta en 3mm metallborr och göra dem större så man kan montera sin 2.5" lagringsenhet.

Packade upp min Limestone igår, men kommer inte bygga något förrän tidigast i mellandagarna. Inga synliga skador på mitt exemplar. Men det blir väl att ta fram det igen och kolla skruvhålen. Den ena sidopanelen buktar ut i mitten, men det är bara ca 1 mm och jag har ändå tänkt att köra utan min M-tophat som inte kommit än, så det gör inte så mycket.

Jag är lite besviken på färgen även om den är snygg. Den Limestone som visades på Dreamhack i december 2017 var blankare och gav ett hårdare, mer glasartat intryck. Tråkigt att dom försökte Arcticifiera den.

På det hela taget är jag dock nöjd och kommer fortsätta vara det även om jag skulle bli tvungen att förstora några skruvhål.

Permalänk
Medlem

@Kwirek: Jag blev utan skruvar, antar att dom skulle legat i den vita påsen? Fick bara delarna.

Tack för svaret : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Skruvarna ska ligga i en liten separat platspåse tillsammans med den lilla nyckeln. Den satt fasttejpad inne i chassit.

Permalänk
Medlem

Satte ihop min limestone igår kväll, Superfin byggkvalité - Dan Case A4 Standard.
Skulle vilja ha topplattan i limestone också men man kan ju inte få allt
Fick dit en 2,5 tums mekansik disk trots att den är lite högre (15mm) än normalt,
Det följande med lite längre skruvar som jag använde till HD vaggan. Ganska lätt
dock att gjängpaja skurvarna då dom är så fingängade. Den medföljade Torx Nyckeln suger
Använd en med handtag istället.
För de som undrar om de fyra front kablarna så koppla i alla fall jag så här.
Brun till PWRBTN och blå till GND och vit till PLED+ och grå till PLED-
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Intel Core i5 8600K, Noctua NH-L12 66mm, ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac, Crucial (2x4GB) Ballistix, XFX radeon RX 480 8GB semipassive, Kingston A1000 480GB M.2, Seagate Barracuda ST4000LM024, ASUS ROG Addressable LED Strip 30cm, Corsair SF600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Packade upp min Limestone igår, men kommer inte bygga något förrän tidigast i mellandagarna. Inga synliga skador på mitt exemplar. Men det blir väl att ta fram det igen och kolla skruvhålen. Den ena sidopanelen buktar ut i mitten, men det är bara ca 1 mm och jag har ändå tänkt att köra utan min M-tophat som inte kommit än, så det gör inte så mycket.

Jag är lite besviken på färgen även om den är snygg. Den Limestone som visades på Dreamhack i december 2017 var blankare och gav ett hårdare, mer glasartat intryck. Tråkigt att dom försökte Arcticifiera den.

På det hela taget är jag dock nöjd och kommer fortsätta vara det även om jag skulle bli tvungen att förstora några skruvhål.

@PaChalski:

Jag verkar också ha en sidopanel som buktar ut lite i mitten, man ser det mot toppgrillen där det blir 1-2mm glipa i mitten men dikt an mot kanterna. Måste ju vara nån av fabrikens fräsmaskiner som har för dåligt mothåll när de fräser ur insidan av sidopanelen, alternativt när de fräser/borrar hålen så det blir en liten deformation. Min andra panel är ju spikrak så måste vara ett specifikt moment i en specifik maskin/robot som brister.

Angående färgen/anodiseringen så tror jag det var en annan leverantör som gjorde den "gamla Limestone" färgen och håller med om att ytan såg mer glasaktig (halvblank?) ut på bilderna. Den nuvarande ytan är mer matt och sträv.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

@Reiker Tror inte bitarna är frästa. De är väl extruderade.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

@Reiker Tror inte bitarna är frästa. De är väl extruderade.

Jag tror att nedsänkningen på insidan av sidopanelerna är frästa efter extrudering (där dammfiltret ska sitta).

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Verkar som rätt många har fått fel på sina chassin? Skruvhål som inte fungerar, antingen fel på gängorna eller storleken på själva hålen, böjda sidor..? Någon som vet hur sånt hanteras i efterhand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

@Reiker Tror inte bitarna är frästa. De är väl extruderade.

På vissa paneler är det extremt tydligt att de är frästa då tydliga spår finns.

Kan lägga upp bild på min Ash tophat lite senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt paket igår. Lite störande att det bara innehöll ett av två chassin, men det är väl inte hela världen då jag bara har hårdvara till att bygga ihop en burk.

Permalänk
Medlem

Loque har tydligen sagt på slack.
Alla delar som har felaktigheter, kommer ersättas.

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man hittar vinklade PCI-E kontakter?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Administrativ avgift

@Nima2001: https://www.pslatecustoms.com/collections/louqe-ghost-s1-cabl... slim kontakter är bättre.

@Monarchy bra då får jag en helt ny stomme / chassi då? (min är lite snedvriden så grillen inte passar 100%) #kärlek

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jaha inget mail idag så inget chassi innan helgen. Typiskt då det var denna helg som jag såg ut att ha mest tid över på ett bra tag framöver.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

@Nima2001:
Jag mailade https://www.cable-sleeving.com/ och frågade om dom skulle börja sälja lågprofilskontakter.
Fick till svar att det är enkelt att göra det själv. Bara pinna bort sladdarna, klippa bort lite plast och sätta tillbaka.
Ifall du känner dig sugen.

Permalänk
Medlem

Patrik har skickat ut en ny omgång med tracking-id, så kolla era inboxar om ni har turen med er.
Jag hade det inte

Börjar bli less på det faktum att Captech skickar ut min tophat på fredagen, men sen inte kan se till att skicka ut restorder asap....vafaaaaaan

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

@Nima2001:
Jag mailade https://www.cable-sleeving.com/ och frågade om dom skulle börja sälja lågprofilskontakter.
Fick till svar att det är enkelt att göra det själv. Bara pinna bort sladdarna, klippa bort lite plast och sätta tillbaka.
Ifall du känner dig sugen.

Nice men vet inte om jag vågar göra det... Det man köper av honom annars (när de fins på lager) är en adapter eller är det en hel ssladd in i nätagg?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Patrik har skickat ut en ny omgång med tracking-id, så kolla era inboxar om ni har turen med er.
Jag hade det inte

Börjar bli less på det faktum att Captech skickar ut min tophat på fredagen, men sen inte kan se till att skicka ut restorder asap....vafaaaaaan

Istämmer, och hade hellre faktiskt inte fått något alls förra Fredagen... än att få en del jag inte kan göra ngt med annat än att kolla så jag fått med skruvar till den.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

@pellen: Kul. Då vet man att man missar bygget denna helgen också. Vilka är CapTech och hur failar dem så vansinnigt hårt med precis allting utöver det faktum att vara så otroligt sega? Samt hur kan kvalitén på chassina vara väldigt god med ändå såpas många som har fel på dem?

Permalänk
Medlem

Hm, nickelgrill i måndags. Sedan ingenting. Ingen big deal, men tråkigt.

Permalänk
Medlem

Lite irriterande att front IO sladden är så kort, border varit iaf 5cm längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@pellen: Kul. Då vet man att man missar bygget denna helgen också. Vilka är CapTech och hur failar dem så vansinnigt hårt med precis allting utöver det faktum att vara så otroligt sega? Samt hur kan kvalitén på chassina vara väldigt god med ändå såpas många som har fel på dem?

Captech är stora faktiskt. Inet använder sig av dem bland annat. Anledningen att man inte hört talas om dem innan är ju för att deras kunder är företag och inte privatpersoner. Förstår inte heller varför de misslyckas så KAPITALT med just distributionen av Louqe's grejer.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Patrik har skickat ut en ny omgång med tracking-id, så kolla era inboxar om ni har turen med er.
Jag hade det inte

Börjar bli less på det faktum att Captech skickar ut min tophat på fredagen, men sen inte kan se till att skicka ut restorder asap....vafaaaaaan

Så tragiskt. Lider med dig.. inte fått något mail jag heller och topphat ligger och väntar på att hämtas -_+

Permalänk
Medlem

Och jag upptäckte precis att jag fått chassi men ingen tophat
Kollade OCR-nummer, då står det att posten skickat sms i flera dagar om avisering, har inte fått något så då har de garanterat angett fel nummer.

Hoppas på ett mail när min top hat skickas, så den inte skickas tillbaka.

Packade upp chassit dock för att se så allt annat var där. Det såg riktigt fint ut!
Synd att intresset inte finns där längre, inte så intressant att köpa nytt och bygga i just nu.

Limestone med medium top hat här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Captech är stora faktiskt. Inet använder sig av dem bland annat. Anledningen att man inte hört talas om dem innan är ju för att deras kunder är företag och inte privatpersoner. Förstår inte heller varför de misslyckas så KAPITALT med just distributionen av Louqe's grejer.

Jag gissar att de lite större aktörerna som Inet har helt andra SLA med Captech än vad LOUQE har samt att en hel del av deras kunder sannolikt har mycket gods på väg in pga black friday. Endast spekulationer från min sida dock.

Permalänk
Medlem

Ännu ingen mail. Vad fan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e