Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Fråga ang bundle till ASUS RTX 2080 dual oc med vår rabatt... Borde inte både black ops och bf5 ingå? Jag kan bara se att bf5 ingår. Går man in på samma kort utan rabatt så ingår båda spel. Någon som kollat upp detta?

Båda spel ska ingå med alla ASUS RTX-kort så som jag fattat det.

edit: lagt båda korten i kundvagnen, en spelkupong dyker upp för det rabatterade kortet och två kuponger för det ordinarie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Vilket? Är Amazon inte en av världens största ehandlare?

Eller var det mitt påstående om att man får skicka sin disk till WD i Tyskland för garanti du reagerade på? Jag har iaf gjort det två gånger på deras uppmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Misslyckades lite med citatet, ja att du måste skicka till Tyskland på egen bekostnad oavsett var du köpt den.

Tre års reklamationsrätt gäller stället du handlade av och om de uppmanar dig att skicka disken någonstans ska de stå för frakt.
Lite osäker när man handlat från Amazon vad som gäller, men du skrev oavsett var man köpt den.

Sen vet jag också att det kanske är snabbare och smidigare att ta kostnaden och skicka direkt till tillverkaren, men det är inget måste.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Om någon råkar trilla över en trådlös laddare eller någon form av station där man kan ladda både Iphone och Apple Watch så vore jag väldigt tacksam för en ping.

Tyvärr är det alltid dåligt med rabatter på Apple tillbehör så förväntar mig inget men man hoppas ju att de kan komma ner några hundra i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt misstänksam om Inets 860evo kampanj. Att 200 olika SweC medlemar såg och köpt ssd:n omedelbart inom några minuter låter väldigt orimligt. Jag tror att Inet ljuger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Fråga ang bundle till ASUS RTX 2080 dual oc med vår rabatt... Borde inte både black ops och bf5 ingå? Jag kan bara se att bf5 ingår. Går man in på samma kort utan rabatt så ingår båda spel. Någon som kollat upp detta?

Båda spel ska ingå med alla ASUS RTX-kort så som jag fattat det.

edit: lagt båda korten i kundvagnen, en spelkupong dyker upp för det rabatterade kortet och två kuponger för det ordinarie.

Går du via förstasidan finns det en banner som säger att BF V ingår och ser inget annat.
https://www.inet.se/kampanj/4869/nvidia-rtx-battlefield-v-bun...

För mig ingår en när jag prövar lägga in det i kundvagnen... Vart ser du att BO4 ska ingå?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

@Tipko: De tog slut direkt, tror nog alla får mailet samtidigt, sen ska man in och kolla och se vad som är bra etc, känns lite fishy.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Jag är väldigt misstänksam om Inets 860evo kampanj. Att 200 olika SweC medlemar såg och köpt ssd:n omedelbart inom några minuter låter väldigt orimligt. Jag tror att Inet ljuger.

Tycker också det var ganska otroligt! Reklamutskicket kanske nådde en större grupp medlemmar tidigare under dagen? Själv fick jag mitt kl 17:11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Jag är väldigt misstänksam om Inets 860evo kampanj. Att 200 olika SweC medlemar såg och köpt ssd:n omedelbart inom några minuter låter väldigt orimligt. Jag tror att Inet ljuger.

Av med foliehatten. Det tog ca 40 minuter innan dom tog slut. Att 200 SSD:er till det priset skulle försvinna på 40 minuter när dom länkas över halva Sweclockers är inget märkvärdigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Jag är väldigt misstänksam om Inets 860evo kampanj. Att 200 olika SweC medlemar såg och köpt ssd:n omedelbart inom några minuter låter väldigt orimligt. Jag tror att Inet ljuger.

Ptja, jag fick ett mail från Inet om deras Black Friday erbjudanden enbart till SweClockers medlemmar kl. 17:11. Lade min beställning på SSD-disken ca 30 min senare när det började ta fart på detta (fanns en räknare från 50+ som började gå ner från 50 precis innan jag lade min beställning). Slutsålt ca kl. 17:48.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Jag är väldigt misstänksam om Inets 860evo kampanj. Att 200 olika SweC medlemar såg och köpt ssd:n omedelbart inom några minuter låter väldigt orimligt. Jag tror att Inet ljuger.

Skämtar du nu? Du vet om att Sweclockers har över 200000 registrerade medlemmar? Det skickades även ut ett nyhetsbrev till alla som har verifierat medlemskapet på Inet och har tackat ja till nyhetsbrev.

Folk får det att låta som att de tog slut på två minuter men i själva verket fanns det kvar i lager i över en halvtimme. Nyhetsbrevet kom 17:11, ca 17:50 tog de slut.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Brainsplitter: Det stämmer, men klickar du in på valfritt ASUS-kort så står det även att Black ops ingår.
Så jag tror ASUS kör kampanj på just detta spelet, samt att BF5 ingår med alla Nvidia-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:

Jag är väldigt misstänksam om Inets 860evo kampanj. Att 200 olika SweC medlemar såg och köpt ssd:n omedelbart inom några minuter låter väldigt orimligt. Jag tror att Inet ljuger.

När jag gick in så var det typ 15 kvar, men priset var orginalpriset för mig, trots att jag är verifierad sweclockers användare, när jag
senare testade att logga in med bärbara datorn, så var priset det som alla andra sett, men då var den slutsåld

Så något buggar... Samma sak med övriga varorna, ser två olika priser på olika datorerna trots att det står att jag är verifierad användare när jag går in på användaruppgifter .

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Tipko:

Jag är väldigt misstänksam om Inets 860evo kampanj. Att 200 olika SweC medlemar såg och köpt ssd:n omedelbart inom några minuter låter väldigt orimligt. Jag tror att Inet ljuger.

Vad har de att vinna på att ljuga?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

@jonnti: Det stämmer, men klickar du in på valfritt ASUS-kort så står det även att Black ops ingår.
Så jag tror ASUS kör kampanj på just detta spelet, samt att BF5 ingår med alla Nvidia-kort.

Ahh hittade nu, det är en liten sned text i bilden så därav jag inte såg den. Trodde det skulle vara tydligare.

Citat:

Så här får du dina spel

Vid köp av utvalda ASUS produkter så får du en Call of Duty Black Ops 4 kod. Erbjudandet gäller 10 september till 31 december 2018.
Villkor
Gör så här:
Köp en produkt nedanför.
Registrera koden som du får på email på ASUS kampanjsida.
Följ instruktionerna på ASUS kampanjsida

Erbjudandet gäller mellan 10 september till 31 december 2018 eller så långt lagret räcker. Du måste registrera din kod senast 10 januari 2019.
https://www.inet.se/kampanj/4716/asus-rog-cod-bo4-bundle

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vad har de att vinna på att ljuga?

Trafik?

Permalänk
Medlem

onekligen bra pris men jag var ändå ute efter en 1TB ssd så det var nästan lite skönt att de var slut när jag var in och kollade

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Fick mitt mail 16:11. 16:18 fick jag orderbekräftelsen och det verkar som att min SSD är bokad iaf som tur är.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Fick mitt mail 16:11. 16:18 fick jag orderbekräftelsen och det verkar som att min SSD är bokad iaf som tur är.

intressant att du fick en timme före alla andra

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Tipko:

Tror att det är väldigt risky att generar trafik genom bluffprodukter. Vi kan väl avvakta och se om medlemmar får diskar eller inte.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

intressant att du fick en timme före alla andra

Ja faktiskt. Min mail borde ligga ganska långt ner på maillistan dessutom. Antar att jag hade en jäkla tur med andra ord. Eller så kanske jag står på någon sorts VIP lista 😂

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tipko:

Jag är väldigt misstänksam om Inets 860evo kampanj. Att 200 olika SweC medlemar såg och köpt ssd:n omedelbart inom några minuter låter väldigt orimligt. Jag tror att Inet ljuger.

Den såldes inte slut på några minuter.
E-postmeddelandet skickades kl. 17.11.
Kl. 17.23 kom min beställningsbekräftelse via e-post och när jag kl. 17.30 fick ett sms om att beställningen plockades kollade jag på sidan igen. Då stod det att det fanns ”50+” kvar.

Det är inte konstigt att den tog slut på mindre än 40 minuter eftersom det handlar om 600 kronor. Då slår väldigt många till på något som de flesta har hytta av och är så kraftigt prissänkt. Jag behövde den egentligen inte men byter nu ut min två år gamla 480 GB-SSD mot denna som är snabbare (den gamla SSD:n kommer att hamna i mina föräldrars dator).

Det finns nu (kl. 20.32) fortfarande 21 av 50 grafikkort kvar, men en vara för åttatusen kronor är knappast något man spontanköper på samma sätt...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Inet vet hur en BF-rea ska se ut. Det räcker med några prissänkta produkter så länge produkten och priset är bra.

Beställde en 860 EVO.

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer. Och det är inte ens BF än...

Permalänk
Medlem

Fråga - är 860 EVO ssd:n så pass mkt bättre än A400 ssd:n hos komplett för ynka 20:- mer...?
Då 860 tog slut på rekordtid medan man fortfarande kan fynda en nästan lika stor disk för 20:- mer så måste det skilja djävulskt i prestanda på dem!
Eller...?

Permalänk
Medlem

Jag fick aldrig något mail trots att jag har mitt Inet och Sweclockers konto kopplat

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Den såldes inte slut på några minuter.
E-postmeddelandet skickades kl. 17.11.
Kl. 17.23 kom min beställningsbekräftelse via e-post och när jag kl. 17.30 fick ett sms om att beställningen plockades kollade jag på sidan igen. Då stod det att det fanns ”50+” kvar.

Det är inte konstigt att den tog slut på mindre än 40 minuter eftersom det handlar om 600 kronor. Då slår väldigt många till på något som de flesta har hytta av och är så kraftigt prissänkt. Jag behövde den egentligen inte men byter nu ut min två år gamla 480 GB-SSD mot denna som är snabbare (den gamla SSD:n kommer att hamna i mina föräldrars dator).

Det finns nu (kl. 20.32) fortfarande 21 av 50 grafikkort kvar, men en vara för åttatusen kronor är knappast något man spontanköper på samma sätt...?

Ja precis, vem har inte nytt av en 500GB ssd?
Vad jag vet tillhör den väl också toppskicktet gällande anseende och prestanda bland de diskar som inte är nvmee.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gingho:

Jag fick aldrig något mail trots att jag har mitt Inet och Sweclockers konto kopplat

Du måste även prenumerera på nyhetsbrevet. https://www.inet.se/minsida

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gingho:

Jag fick aldrig något mail trots att jag har mitt Inet och Sweclockers konto kopplat

Inte jag heller...

@Inet - gör ni skillnad på kund och kund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gingho:

Jag fick aldrig något mail trots att jag har mitt Inet och Sweclockers konto kopplat

Trodde jag var ensam om det (prenumererar på nyhetsbrev)

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Inte jag heller...

@Inet - gör ni skillnad på kund och kund?

Har ni kollat skräpposten?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Har ni kollat skräpposten?

Japp, tomt där med...