Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Någon som fått mail idag med spårning? Hoppas chassit skickades igår

Permalänk
Medlem

Hmm, chassi på utlämningsställe och flextid... Hmmm...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Hmm, chassi på utlämningsställe och flextid... Hmmm...

Skickades från m.sweclockers.com

Do it.
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Antagligen så kommer den skickas separat, precis som andra fick tophats separat. O den bör väl skickas ut under veckans gång.

Du stämmer sannolikt som du säger, är glad över att mottagit chassit men organisationen hos Captech verkar minst sagt rörig.

Får invänta grillen.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jaja, bor som sagt 2mil från lagret och fortfarande har inte PostNord vart där och hämtat. I söndags var chassit klart för leverans till PostNord, inget hände igår och inget händer idag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Härryda 16:38 med leverans imorgon!

Vilket Härryda pratar ni om?

Själv väntar jag på grön S1 + M hatt + koppargrill.

Har varken fått mail eller SMS. Märkligt?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vilket Härryda pratar ni om?

Själv väntar jag på grön S1 + M hatt + koppargrill.

Har varken fått mail eller SMS. Märkligt?

Fick mail från Louqe igår med en spårningslänk till PostNords hemsida, där stod det att paketet var i Härryda

Var ca 33% utav EU leveranserna som vart skickade igår, idag ska det skickas ca 300 paket till så bara att hålla sig i stolen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Administrativ avgift
Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Good, good... Now fufill your destiny!

(och glöm inte att skapa ett galleri om du vill/orkar )

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Administrativ avgift

@Icte: Hehe kanske om jag kommer bygga ihop det direkt.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Nu har spöket landat! Nu vill man ju bara sluta jobba så man får åka hem och öppna paketet!

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdatering: Fick enbart chassit i denna leveransen så min medium tophat är fortfarande i Captechs (robot)klor...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har precis börjat följa diskussionen i tråden och misstänker att ni har pratat builds tidigare, men jag testar att slänga ut frågan ändå:

Vad tänker ni stoppa in i Ghosten? Finns det kanske någon sammanställning på builds som borde funka bra? Jag funderar själv på om jag bara ska flytta över mitt befintliga mitx-system och byta några komponenter, eller om jag ska bygga nytt från scratch, men är helt ur loopen på vad man ska ha nuförtiden.

Planen är att använda ghosten som gamingdator som ska stå på skrivbordet utan att låta allt för mycket. Jag har beställt den med en L tophat.

Tips, råd, länkar uppskattas!

Mvh
Gustav

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!!!

Nästan på året efter backning (well, en vecka från årsdagen men...)
Så värt väntan, grym liten låda.
Dock noterar jag genast att ena sidopanelen är lite skavd precis där grillen ansluter samt att min beställda koppargrill inte fanns med i paketet (no biggie).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Nu har spöket landat! Nu vill man ju bara sluta jobba så man får åka hem och öppna paketet!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha samma här! Kanske ska ta och flexa lite

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hmm, ser ut som att jag bara fått en L tophat också och inte hela kittet som beställdes.

Permalänk
Medlem

@ryggbiff: Gå tillbaka några sidor så ser du, ingen idé vi drar samma historia igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryggbiff:

Hej,

Jag har precis börjat följa diskussionen i tråden och misstänker att ni har pratat builds tidigare, men jag testar att slänga ut frågan ändå:

Vad tänker ni stoppa in i Ghosten? Finns det kanske någon sammanställning på builds som borde funka bra? Jag funderar själv på om jag bara ska flytta över mitt befintliga mitx-system och byta några komponenter, eller om jag ska bygga nytt från scratch, men är helt ur loopen på vad man ska ha nuförtiden.

Planen är att använda ghosten som gamingdator som ska stå på skrivbordet utan att låta allt för mycket. Jag har beställt den med en L tophat.

Tips, råd, länkar uppskattas!

Mvh
Gustav

Personligen, och många på sweclockers tycker att AIO är onödigt, om du inte har en high end CPU som du överklockar.
Den låter överlag mer, kortare livslängd och kostar såklart mer.

Skaffar du en gaming dator behöver du ingen monster CPU, såklart beror det väl på om du har en monsterskärm och monster GPU. Men dom flesta har inte det.

Så jag hade funderar lite extra om du behöver L-Tophat. brukar gå att ändra order.

Utöver att säga det, går Sweclockers igenom rätt grundligt i sin youtube video på ghost s1.
tips och tricks överlag.
på Louqe's hemsida, scrolla ner till button ser du pdf:er med CPU kylar/AIO tester och vilka GPU:er som passar.

Permalänk
Medlem

@Monarchy: Tack för svaret!

Tänker också köra på lyftkylare och kommer inte klocka professorn. Kommer oavsett hur jag gör flytta över mitt 980ti då jag tycker att det duger bra för gaming i 1440. Jag var en av de som backade ghosten första vändan och sen fick en tophat gratis så jag tänkte mest att "vafan jag tar den stora" plus att de redan har levererats (inte chassit dock...). Om inget annat så jag kan ha snurrdiskar där!

Får ta och gå igenom tråden lite för mer info. Kände att SweC genomgån av chassit är lite utdaterat nu men det mesta kanske fortfarande gäller?

Ska bli kul att se builds koma upp i galleriet sen!

Permalänk
Medlem

Kvalitén på chassit är overkligt hög, jag har tidigare använt Ncase M1, Cerberus X, FD Define R6 TG, mfl, och detta är ännu bättre, det har mot all förmodan överträffat mina förväntningar, passformen på delarna är till synes perfekt, har ej skruvat i i det ännu dock.

Jag har haft mina tvivel senaste veckorna men detta var väl värt väntan, hatten av för Louqe.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har precis hämtat ut mitt chassi. Det verkar helt klart vara problem med helicoils-gängorna då de man fäster top-hats i på mitt chassi sitter olika djupt i aluminiumet. Och en är skadad så det går inte att skruva i en skruv alls.

Permalänk
Medlem

@Marcusk: tråkigt att höra. Hoppas dom byter till en ny tillverkare snart. Men åt andra sidan är det inget säkert att det kommer vara felfritt där heller.

Permalänk
Medlem

Väntan är över, woho!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Wow, snyggt! Själv sitter min Limestone låda under bordet i väntan på helgen (lååååånga dagar framöver)...

Men berätta gärna lite om bygget! Vad har du för komponenter i (kanske listat dessa tidigare i tråden)? Bra temperaturer/ljudnivå?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Fick äntligen min Ghost Limestone idag. Tyvärr har det blivit något fel med beställningen då jag endast fått chassi + L TopHat och inte chassi + TopHat superpack + koppargrill som jag beställt och betalat för. Mailat Louqe så får vi se hur det löser sig. Ingen brådska då alla komponenter beställs först på BF men ändå lite frustrerande. Hoppas ni andra fått rätt i alla fall!

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bearolverine:

Fick äntligen min Ghost Limestone idag. Tyvärr har det blivit något fel med beställningen då jag endast fått chassi + L TopHat och inte chassi + TopHat superpack + koppargrill som jag beställt och betalat för. Mailat Louqe så får vi se hur det löser sig. Ingen brådska då alla komponenter beställs först på BF men ändå lite frustrerande. Hoppas ni andra fått rätt i alla fall!

Captech som levererar ordnarna har skickat lite konstigt, många uppdelade ordrar. Somliga har fått hem enbart tophats (*host* @Kenneth *host*), medan andra har fått chassin + tophats. Mitt saknar t.ex. copper top-plate men enligt @PaChalski på Slack så kommer vi definitivt få hem saker som saknas

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Ni som har fått era chassin, hur har de varit för er?

På min så buktar ena sido-panelen utåt lite och ligger inte linje med resten av chassit. Den andra panelen är i linje, men den wobblar när man tar på den, verkar vara lite mycket utrymme i själva skåran. Hur tight ska sidopanelerna ligga?

Permalänk
Medlem

Ska flytta komponenterna till nya lådan strax
Ghost S1 vs DANA4-SFX

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

@Hjortzzor: Ta bild och visa, kanske du har monterat fel?
https://youtu.be/KNiMH1VYy8c?t=286
Såg detta problem en youtuber hade.

Permalänk
Medlem

Finns det någon kompabilitetslista någonstans?
Dessutom undrar jag hur den noctua kylaren är som alla kör till. Den som utgått.. Funderar på att köra en ryzen 2700 med den kylaren (behöver inte mycket kraftigare CPU då jag ska gejma i 4k). Tänkte dock klocka CPUn lite för att... varför inte.. Annars kan man lika gärna köpa 2700x..
Så hur tror ni den kylaren sköter ett 2700 för lite klock..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hämtat ut min limestone, enbart chassi i paketet så antar att min small tophat kommer senare som för de flesta(?) andra.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |