Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Har dessa hemma för TV:n och det är ruskigt mycket högtalare för priset. Och det kommer från någon som sitter med Sennheiser HD800-lurar som kostar tolv tusenlappar.

Även jag instämmer.. har de hemma till datorn.
Riktigt bra och speciellt för den pengen.

Permalänk
Medlem

Uppskattar era snabbaaaaa svar ! blir nog att köpa dem senare Vet att z533 är super men de är tyvärr inte på rea så blir nog dessa o inte öppna ifall det blir någon rea på z533 så är det juh bara lämna tillbaka !! Tack för svaren ! @pale82 @xprt @XFTality @dcxs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indefinite:

Tack! Satt och kollade på 8tb ironwolf som komplett rear ut men blev betydligt billigare lösning. SEK
Blev 3.338 kr för två och express delivery som ska komma den 22:e annars blir det runt 3.2 om ni vill vänta till 26.

Ett par negativa saker med Amazon diskarna som jag förstår det:
* Diskarna hos amazon är inte garanterat wd red, mest sannolikt är det white label, men inga garantier att de inte är annat också.
* White label, innebär om jag inte har missuppfattat situationen, för få dessa fungera internt i en dator måste du pilla med stift 3 där du blockerar 3,3v med lite tejp (känns seriöst?)
* Du har inte alla funktioner som wd red nas diskarna har.
* Enligt flera här på forumet, Diskarna packas inte så där överdrivet bra. En disk kan få transportskador utan att detta märks till en början.
* Besvärligare vid problem om ÅF ligger i utlandet.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Varför inte bara koppla in en UTP kabel till en av noderna då? så har man fördelarna av 3st som kan både vara trådlösa med dedikerad backhaul eller UTP kabel.

Visst, men det är en dyr lösning för något som inte blir bättre.

Permalänk

Är minnena och kylaren bra eller ska man sätta ihop ett eget paket och betala lite mer?

https://www.komplett.se/product/1109977/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon_Azzaro:

Är minnena och kylaren bra eller ska man sätta ihop ett eget paket och betala lite mer?

https://www.komplett.se/product/1109977/datorutrustning/dator...

Båda är rätt kassa om man ska vara ärlig, tvivlar på att den kylaren klarar att kyla en 9900k på ett vettigt sätt.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Avstängd

WD Elements 8 TB vs WD My Book 8 TB? Vilken är bäst. 🤔 Behöver bara mer utrymme för warez, mina 2 st 2 TB WD Green är överfulla.

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Båda är rätt kassa om man ska vara ärlig, tvivlar på att den kylaren klarar att kyla en 9900k på ett vettigt sätt.

Vilka hade du rekommenderat?
Jag tänkte på dessa komponenter istället?

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151

Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB

Corsair Hydro H115i PRO RGB CPU Kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

WD Elements 8 TB vs WD My Book 8 TB? Vilken är bäst. 🤔 Behöver bara mer utrymme för warez, mina 2 st 2 TB WD Green är överfulla.

Elements har 2 års garanti, My Book har 3. Mest sannolikt är det samma sorts disk inuti.

Tänk på att gårdagens erbjudande hos Amazon inte gäller längre.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Ett par negativa saker med Amazon diskarna som jag förstår det:
* Diskarna hos amazon är inte garanterat wd red, mest sannolikt är det white label, men inga garantier att de inte är annat också.
* White label, innebär om jag inte har missuppfattat situationen, för få dessa fungera internt i en dator måste du pilla med stift 3 där du blockerar 3,3v med lite tejp (känns seriöst?)
* Du har inte alla funktioner som wd red nas diskarna har.
* Enligt flera här på forumet, Diskarna packas inte så där överdrivet bra. En disk kan få transportskador utan att detta märks till en början.
* Besvärligare vid problem om ÅF ligger i utlandet.

* Ja, i stort sett garanterat white label. Det finns dock ett par olika varianter men eftersom det bara är WDs bättre diskar (t.ex. Red och HGST Helium) som tillverkas i så stora storlekar är det ganska låg sannolikhet att det är något annat.
* Nej, det beror på ditt nätagg. Om du har ett nyare nätagg som följer senaste versionen av SATA-standarden (v 3.3) så skall de fungera utan tejp-fix. I tidigare versioner var stift 3 anslutet till stift 1 och 2, det är det inte längre. Förklaring
* TLER, eller snarare avsaknaden av TLER, är ett icke-problem så länge man inte kör dem i RAID, det går dessutom lätt att aktivera om du skulle vilja det (även om man får göra det efter varje omstart, t.ex. med ett litet script)
* Jo, den risken finns naturligtvis. Jag valde till extra kartong när jag beställde för några veckor sedan, det gick inte att göra igår så det återstår att se hur den levereras.
* Det är också en risk, åas är det ingen källarfirma vi pratar om här utan en av världens största ehandlare. Får man problem efter första året får man ändå skicka disken till WD i Tyskland på egen bekostnad, oavsett var man köpt den.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av radx:

Ett par negativa saker med Amazon diskarna som jag förstår det:
* Diskarna hos amazon är inte garanterat wd red, mest sannolikt är det white label, men inga garantier att de inte är annat också.
* White label, innebär om jag inte har missuppfattat situationen, för få dessa fungera internt i en dator måste du pilla med stift 3 där du blockerar 3,3v med lite tejp (känns seriöst?)
* Du har inte alla funktioner som wd red nas diskarna har.
* Enligt flera här på forumet, Diskarna packas inte så där överdrivet bra. En disk kan få transportskador utan att detta märks till en början.
* Besvärligare vid problem om ÅF ligger i utlandet.

Jag beställde diskar för nån månad sedan och de försökte skicka dem 2 ggr men de hamnade i fel land båda gångerna så de återbetalade pengarna, jag hoppas på diskar denna gång.

Jag ska naturligtvis inte köra dem i raid eller en nas utan bara fylla dem med nått och ställa i diskhyllan så för min del funkar det bra med usbinterface så det blir inget pillande, det är bara jobbigt med en massa diskar som är igång, jag kopplar in då och då dem när jag vill år innehållet men i övrigt står diskarna stilla och tysta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

* Ja, i stort sett garanterat white label. Det finns dock ett par olika varianter men eftersom det bara är WDs bättre diskar (t.ex. Red och HGST Helium) som tillverkas i så stora storlekar är det ganska låg sannolikhet att det är något annat.
* Nej, det beror på ditt nätagg. Om du har ett nyare nätagg som följer senaste versionen av SATA-standarden (v 3.3) så skall de fungera utan tejp-fix. I tidigare versioner var stift 3 anslutet till stift 1 och 2, det är det inte längre. Förklaring
* TLER, eller snarare avsaknaden av TLER, är ett icke-problem så länge man inte kör dem i RAID, det går dessutom lätt att aktivera om du skulle vilja det (även om man får göra det efter varje omstart, t.ex. med ett litet script)
* Jo, den risken finns naturligtvis. Jag valde till extra kartong när jag beställde för några veckor sedan, det gick inte att göra igår så det återstår att se hur den levereras.
* Det är också en risk, åas är det ingen källarfirma vi pratar om här utan en av världens största ehandlare. Får man problem efter första året får man ändå skicka disken till WD i Tyskland på egen bekostnad, oavsett var man köpt den.

Intressant. Hur är det med garanti gällande trasig disk om han har plockat ur den ur de externa kabinettet? Går det att göra exempelvis utan att de syns på lådan? Tänker mig att Amazon blir skeptiska till att lämna garantier där man varit och skruvat/bänt i grejerna? Vet du nåt om detta?

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

De finns dessa också 2x8GB https://www.komplett.se/product/922311/datorutrustning/datork...
går på 1192,50kr med koden, vet dock inte ifall de är sämre? De kör iaf också i 2666.

"25% på utvalda produkter från HyperX med rabattkoden: 25HYPERX"

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag missat något, men 16GB minnen till Intel NUC, finns det rea på de?

Tack på förhand

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

* Det är också en risk, åas är det ingen källarfirma vi pratar om här utan en av världens största ehandlare. Får man problem efter första året får man ändå skicka disken till WD i Tyskland på egen bekostnad, oavsett var man köpt den.

Det där inte ett dugg sant.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad som hände med "ett tips" från Inet ? Var ju nåt om"sjutton" relaterat. Trodde det skulle ske nåt nu för sweclockers medlemmar men kan inte hitta den tråden alls

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Nån som vet vad som hände med "ett tips" från Inet ? Var ju nåt om"sjutton" relaterat. Trodde det skulle ske nåt nu för sweclockers medlemmar men kan inte hitta den tråden alls

Den är borttagen.
Undrar också vad som hände. Fick ni vänta med ert tips @Inet ?
Isåfall får ni gärna berätta så vi inte sitter här och väntar i onödan.

Glöm va jag sa, mail är utskickade.
Sitter och har sjuk beslutsångest för tillfället.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bläjd:

Nån som vet vad som hände med "ett tips" från Inet ? Var ju nåt om"sjutton" relaterat. Trodde det skulle ske nåt nu för sweclockers medlemmar men kan inte hitta den tråden alls

Skrivet av MinscS2:

Den är borttagen.
Undrar också vad som hände. Fick ni vänta med ert tips @Inet ?
Isåfall får ni gärna berätta så vi inte sitter här och väntar i onödan.

Den plockades bort då tråden sågs som reklam och marknadsföring. Ingenting är förändrat från Inets sida, så oavsett vad som skrevs i tråden gäller det fortfarande.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Inets Bf för Sweclockers medlemmar

https://www.inet.se/kampanj/4851/black-friday-sweclockers?utm...

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung 860 EVO 500GB för 599kr utan att ens blinka (precis vad jag var ute efter denna bf)

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Samsung 860 EVO kändes som ett givet köp, sitter fortf. med 256gb 840 EVO som har några år på sig nu, känns som en hyfsat bra investering.

Tack @inet

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Beställde hörlurarna, se om dom är något att ha
Har dock ett pad cloud flight men många har sagt att ljudet och micen är bra på dessa så värt ett test.

Funderar på Z390 kortet, men cpu fan kostar 5000:- så vettifasen om det är värt.
SSD blev det ingen, har redan 4 500gb som är sjukt störiga att ha För små.

Permalänk
Medlem

Panikköpte RTX 2080. Ångrade bittert att jag inte köpte ett GTX 1080 Ti av Inet förra året når dom sålde det under samma sorts SweC-only rea som vi ser nu.

Återstår dock att se om jag faktiskt kommer använda det eller skickar tillbaks det till Inet när jag inser att "jag behöver egentligen inte ett RTX 2080".

Är även rätt sugen på SSD:n. Det är ett jättebra pris, men behöver egentligen inte mer SSD-utrymme. (Har en 128, 250 och 500 GB redan.)

Beslut, beslut...

@Inet Tack så mycket (och samtidigt fan ta er ) för att ni har dom här Sweclockers-exklusiva rabatterna. Det är det enda som lever upp till Black Week-hypen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Blev en SSD för min del. Kan jag äntligen pensionera min gamla HDD som egentligen inte innehållit något..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Inet vet hur en BF-rea ska se ut. Det räcker med några prissänkta produkter så länge produkten och priset är bra.

Beställde en 860 EVO.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Även jag kommer nog köpa SSD:n från inet. Har haft prisbevakning på SSD under en längre tid och det känns som att det här priset är svårslaget. Hade egentligen velat ha en m.2-disk men den extra prestandan är nog, om jag är ärlig, ingenting jag egentligen behöver.

När jag köpte SSD:n fanns det bara 30 kvar av de ursprungliga 200. Snacka om att sweclockare är hungriga på lagring.

Permalänk
Medlem

10 st SSD:er kvar nu, de säljer helt enkelt som smör!

Blev en till mig också, 599 kr för en 500 GB Samsung SSD är extremt bra. Och här var man glad för att man skaffade en 850 EVO 250 GB för 500 kr på Inets Black Friday rea för två år sedan om jag minns rätt

EDIT: Och där tog dem slut!

EDIT2: Fick nu ett SMS om att ordern håller på att plockas. Inet är redo minsann

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fanns 50st för 15minuter sen, letade lite annat och nu är dessa slut, aja, sparade mig detta impulsköp

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Den var i lager efter jag hade köpte SSD:n på Inet, men enligt orderbekräftelsen på hemsidan så står det att den är slut på lager. Ska bli intressant och se om man får den eller inte

Permalänk
Medlem

500 SSD disken är nu slutsåld (efter 15 min?)

Jag köpte den i panik men vet själv inte om jag behöver den eller ej. Om någon bor i Kristianstad och behöver SSD-disken för det priset (samma pris) så kan de kontakta mig om en vecka om jag ångrar mig.