Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av anon254573:

Skrivet av MinscS2:
Inet har tjuvstartat med sina Black Friday erbjudanden.

Bl.a. Gigabyte RX 580 8GB Gaming inklusive AMD-bundlen för 2399:-

Gå till inlägget
Vet inte om man får svara på inlägg.
Detta kort är för Mining, går i läsa mer om kortet på nätet om man googlar. Råkade köpa ett sånt kort exakt ett av dem värsta
Gpu jag någonsin har ägd. Kan knappt överklockas och dåliga temperaturer tyvärr.
Rekommenderar starkt att inte köpa ovs pris.

Jag blev intresserad av detta kortet då mitt nuvarande 780 håller på att packa ihop.
Kan du länka mer information om detta du påstår, låter inte bra, stämmer det avstår jag köp.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

@anon254573: Inlägg flyttat -> diskussionstråden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edvin-89:

Jag blev intresserad av detta kortet då mitt nuvarande 780 håller på att packa ihop.
Kan du länka mer information om detta du påstår, låter inte bra, stämmer det avstår jag köp.

Kan kolla upp den sidan jag hittade. Jag har dessutom ägt de kortet.
Läste nånstanns att gigabyte tillverkade Gigabyte Rx580 "MI" för mining. Vrf
tror du de säljs överallt med bulk.

Jag ändrade fläkt kurva till 60% tror eller ej kortet vibrerade o började tjuta från kortet ändrade
till 57% då försvann ljudet. Skulle aldrig sitta här o ljuga.
Köper du du kommer ångra dig sten hårt. Stirra dig inte blind på priset.
Lägg några hundra lappar till o få ett bättre kort.

Lägg 500kr till och få den nya RX 590 XFX som netonet säljer för 2900kr.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av anon254573:

Kan kolla upp den sidan jag hittade. Jag har dessutom ägt de kortet.
Läste nånstanns att gigabyte tillverkade Gigabyte Rx580 "MI" för mining. Vrf
tror du de säljs överallt med bulk.

Jag ändrade fläkt kurva till 60% tror eller ej kortet vibrerade o började tjuta från kortet ändrade
till 57% då försvann ljudet. Skulle aldrig sitta här o ljuga.
Köper du du kommer ångra dig sten hårt. Stirra dig inte blind på priset.
Lägg några hundra lappar till o få ett bättre kort.

Lägg 500kr till och få den nya RX 590 XFX som netonet säljer för 2900kr.

Ser att de skriver som du säger, "Grafikkortet levereras i BULK-förpackning - Plomberad ESD-påse med brown-box utan manual"
Ser ut att vara en specialvariant för "minging" som du skriver, lite synd. XFX koret på NON såg lovande ut, men har sina brister (sweclockers test). Nä, blir att avvakta ett tag till och se vad 2019 har att erbjuda, och så klart hålla tummarna för att gamla trotjänaren 780 håller en sund till

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Hej!

Är den TVn är något bra köp? Tänkte ersätta mitt gamla plasma (2012 modell pana p50ut50).

https://www.komplett.se/product/1102364/tv-ljud-bild/tv-video...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edvin-89:

Ser att de skriver som du säger, "Grafikkortet levereras i BULK-förpackning - Plomberad ESD-påse med brown-box utan manual"
Ser ut att vara en specialvariant för "minging" som du skriver, lite synd. XFX koret på NON såg lovande ut, men har sina brister (sweclockers test). Nä, blir att avvakta ett tag till och se vad 2019 har att erbjuda, och så klart hålla tummarna för att gamla trotjänaren 780 håller en sund till

Köp av grafikkort kan jag rekommendera begagnad bäst valuta för pengarna.
Annars får du nöja dig med ett gtx 1060 nytt men enligt mig inte värt dem pengarna.
För 3000kr kan jag bara rekommendera RX 590 tyvärr.

Har väldigt svårt att se gtx 1070 pris under 3300kr under BF.

Har haft över 100 gpus. RX 580 gigabyte MI som inet säljer är absolut de värsta
Kortet jag har ägt. Fy fan säger jag bara.

Edit, många kort har sina brister. Vill su skipa XFX köp istället RX 590 Nitro vilket jag skulle ha valt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Jag blev intresserad av detta kortet då mitt nuvarande 780 håller på att packa ihop.
Kan du länka mer information om detta du påstår, låter inte bra, stämmer det avstår jag köp.

Gigabyte ger 3 månaders garanti på kortet (produktnamnet GV-RX580GAMING-8GD-MI stämmer exakt med det på Kompletts hemsida):
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-RX580GAMING-8GD-MI-rev-10-11#kf

Jag kanske slår in en öppen dörr med "beviset", men jag tänkte att det var värt att visa att något är väldigt annorlunda med det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icecrystal:

Gigabyte ger 3 månaders garanti på kortet (produktnamnet GV-RX580GAMING-8GD-MI stämmer exakt med det på Kompletts hemsida):
https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-RX580GAMING-8GD-MI-rev-10-11#kf

Jag kanske slår in en öppen dörr med "beviset", men jag tänkte att det var värt att visa att något är väldigt annorlunda med det.

Tack glömde nämna det med. Inte undra på varför.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna dock är att Inet ger 3 års garanti på kortet.

Tänker inte försvara kortet (är inte intresserad av det själv), men att fläktarna kan "skorra"/vibrera ljudligt vid en specifik fläkthastighet kan hända vilket kort som helst: Hade tidigare 2 Sapphire R9 290 Tri-X (ett av de erkänt bästa varianterna av R9 290 som någonsin gjordes), och båda hade irriterande vibrationer vid en specifik rpm.
(Irriterande nog just den RPM fläktarna la sig i när dom blev varma med den automatiska fläktkurvan. Sänkte jag eller höjde med bara några % så försvann ljudet.)

TLDR: Alla kort kan ha fel på fläktarna, köp och testa om du är intresserad. Är du inte nöjd så bara returera. Oavsett har du 3 års garanti på kortet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av MinscS2:

Värt att nämna dock är att Inet ger 3 års garanti på kortet.

Tänker inte försvara kortet (är inte intresserad av det själv), men att fläktarna kan "skorra"/vibrera ljudligt vid en specifik fläkthastighet kan hända vilket kort som helst: Hade tidigare 2 Sapphire R9 290 Tri-X (ett av de erkänt bästa varianterna av R9 290 som någonsin gjordes), och båda hade irriterande vibrationer vid en specifik rpm.
(Irriterande nog just den RPM fläktarna la sig i när dom blev varma med den automatiska fläktkurvan. Sänkte jag eller höjde med bara några % så försvann ljudet.)

TLDR: Alla kort kan ha fel på fläktarna, köp och testa om du är intresserad. Är du inte nöjd så bara returera. Oavsett har du 3 års garanti på kortet.

Läste också tre år, huuuum. Blir att läsa runt lite
...EDIT...
Hittade ett 580 PowerColor Red Dragon för 2469kr samt ett vanligt Gigabyte Radeon RX 580 Gaming för 2640kr, 241kr mer än för icke MI (mining) kortet, tror jag bestämt mig för vilket kort det inte blir iaf

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MinscS2:

Värt att nämna dock är att Inet ger 3 års garanti på kortet.

Tänker inte försvara kortet (är inte intresserad av det själv), men att fläktarna kan "skorra"/vibrera ljudligt vid en specifik fläkthastighet kan hända vilket kort som helst: Hade tidigare 2 Sapphire R9 290 Tri-X (ett av de erkänt bästa varianterna av R9 290 som någonsin gjordes), och båda hade irriterande vibrationer vid en specifik rpm.
(Irriterande nog just den RPM fläktarna la sig i när dom blev varma med den automatiska fläktkurvan. Sänkte jag eller höjde med bara några % så försvann ljudet.)

TLDR: Alla kort kan ha fel på fläktarna, köp och testa om du är intresserad. Är du inte nöjd så bara returera. Oavsett har du 3 års garanti på kortet.

Med all respekt jag har haft många gpus son jag skrev tidigare.
Rx 580 MI är bland dem värsta korten jsg har haft och dessa kort
Har tillverkats enbart för Mining.

Åter igen inte värt dem pengarna tyvärr ser hellre att andra lägger gärna till några
Hundra lappar o köper med bättre kylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon254573:

Med all respekt jag har haft många gpus son jag skrev tidigare.
Rx 580 MI är bland dem värsta korten jsg har haft och dessa kort
Har tillverkats enbart för Mining.

Åter igen inte värt dem pengarna tyvärr ser hellre att andra lägger gärna till några
Hundra lappar o köper med bättre kylare.

Problemet för oss läsare är att det enda negativa du sagt om kortet är att fläkten strulade och att den överklockade dåligt. Kan mycket väl vara så att du fick ett dåligt exemplar och om det var obrukbart då fläkten kördes på mer än 60 % styrka är det ett uppenbart garanti/reklamationsärende.

Kan t.ex. nämna mitt första exemplar av "Gigabyte 980 Ti G1 Gaming" som strulade och jag fick ett nytt av netonnet (utan att de ens provade kortet kan tilläggas). Betyder det att jag ska börja avråda folk från att köpa det kortet eller betyder det att jag fick ett dåligt exemplar?

Observera att jag inte misstror dig eller att jag försvarar det här grafikkortet, däremot tycker jag det är lite tråkigt när någon agerar så starkt negativt baserat på ett enda exemplar.

Permalänk
Inaktiv

@Trunk: Jag är inte det ända som har upplevt det om man gör lite reserch på kortet. Hur som helst har Gigabyte tillverkat detta kort "Bulk" enbart för mining och Gigabyte erbjuder 3 månaders garanti de säger en hel del sen har ju Inet 3 års garanti så.

Inget kort jag rekommenderar sen hur du reagerar på mina inlägg är upp till dig no offens

Edit: Ditt kort är för gaming men inte detta kort som Inet säljer, visst man kan spela med kortet men men

Permalänk
Hedersmedlem

Diskussionen om grafikkortet ovan härsknade. Jag har rensat bort den delen och vi kan anse den avslutad nu. Var och en får se på informationen som finns och göra sitt eget beslut helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Hej!

Är den TVn är något bra köp? Tänkte ersätta mitt gamla plasma (2012 modell pana p50ut50).

https://www.komplett.se/product/1102364/tv-ljud-bild/tv-video...

Är du van vid Plasma-TV skulle jag absolut inte köpt LED, du kommer bli besviken.
Håll i slantarna och satsa på OLED. Och nej, det är inte stor fara för inbränningar, det borde vi som
äger Plasma veta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edson:

Är du van vid Plasma-TV skulle jag absolut inte köpt LED, du kommer bli besviken.
Håll i slantarna och satsa på OLED. Och nej, det är inte stor fara för inbränningar, det borde vi som
äger Plasma veta

Har likadan tv fast 8000 serien. Är sjukt nöjd med min TV. VA panel va bättre än
vad jag trodde. Jag tycker personligen för en 65tums tv för 8000kr är rätt bra deal.
Ljudlimpa o bas låda på köpet alltid nånting. Tycker det är sjukt bra deal.

Jag underskattat oled rätt länge. Var hos min polare och han visade sin nya TV vart
Inte så imponerad tills han visade mig skillnaderna säger bara WOW till Oled. Själv är man otroligt sugen.

Permalänk
Medlem

Följer inte tråden varje sekund, så skjut mig inte men hittade 1080 Ti med 11% rabatt.

https://www.komplett.se/product/1094965/datorutrustning/dator...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Något att ha om man i ett av rummen har exakt NOLL täckning på Wifi?

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/trad...

Om nu täckningen är noll, hur skall då pucken i det rummet få signal?

Absolut bästa lösningen om man skall förlänga/förstärka sin wifi är att sätta en trådad AP.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem

Inte Black Friday ännu nej, men Inet har tjuvstartat

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Leon_Azzaro:

Finns inte echo plus 2nd generation att köpa? Hittar inte den internationella versionen. De andra finns men inte plus.

Jag tittade faktiskt inte på echo plus utan nöjde mig när jag såg echo dot och att den gick att beställa. Håller dock på att prata med Amazon för att få en förklaring av varför det inte fungerar att beställa gen 3. Detta rör alltså endast echo dot.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Om nu täckningen är noll, hur skall då pucken i det rummet få signal?

Absolut bästa lösningen om man skall förlänga/förstärka sin wifi är att sätta en trådad AP.

Varför inte bara koppla in en UTP kabel till en av noderna då? så har man fördelarna av 3st som kan både vara trådlösa med dedikerad backhaul eller UTP kabel.

Permalänk
Skrivet av Leon_Azzaro:

Finns inte echo plus 2nd generation att köpa? Hittar inte den internationella versionen. De andra finns men inte plus.

Borde vara denna? https://www.amazon.de/dp/B076833WSV/ref=fs_son_BM17-1

Edit; Ah denna kanske är gen 1?

Permalänk
Skrivet av wedgruzet:

Borde vara denna? https://www.amazon.de/dp/B076833WSV/ref=fs_son_BM17-1

Edit; Ah denna kanske är gen 1?

ja det är den gamla. Jag har redan den. Echo plus är bra då den har inbyggd Zigbee hub så jag styr mina ikea lampor och annat med den.

Permalänk
Medlem

Någon som kör dessa hemma? Är de något att ha eller bara slöseri på pengar? Logitech z 333
https://www.rusta.com/se/hogtalare-logitech-p970007850101.asp...

Permalänk

Amazon dealen på SSDn är ungefär 17-20% (beror på växlingvaluta + kostnad) billigare än ComputerSalg. Kanske inte en superdeal? Även om det är en bra deal.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Någon som kör dessa hemma? Är de något att ha eller bara slöseri på pengar? Logitech z 333
https://www.rusta.com/se/hogtalare-logitech-p970007850101.asp...

Jag är lite mini-audiofil och köpte dem för ett liknande pris. Kör dom med min TV och är mycket nöjd, de har ju tom små diskanter

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Någon som kör dessa hemma? Är de något att ha eller bara slöseri på pengar? Logitech z 333
https://www.rusta.com/se/hogtalare-logitech-p970007850101.asp...

Har dessa hemma för TV:n och det är ruskigt mycket högtalare för priset. Och det kommer från någon som sitter med Sennheiser HD800-lurar som kostar tolv tusenlappar.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av muli:

Någon som kör dessa hemma? Är de något att ha eller bara slöseri på pengar? Logitech z 333
https://www.rusta.com/se/hogtalare-logitech-p970007850101.asp...

Jag har detta hemma och köptes då jag bodde i en liten lägenhet på 25kvm för användning till tvn och musik från datorn, rätt så tydligt ljud och bra bas som kan regleras.
Bra och väldigt prisvärt för ett litet rum.

Bor idag i större och tycker att ljudet på röster och bas inte känns lika tydligt eller når fram till hundra procent.
Till priset är dom likvärdiga högtalare mellan tusen-tvåtusen.