Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

Paket på väg, 3938g.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

Paket på väg, 3938g.

Har du också beställt chassi + koppar/nickel top plate? Eller enbart chassit?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

3,938kg enbart chassi

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ser enbart vikt (3,938 kg) och då har jag enbart chassi + copper top-plate, så mycket möjligt att du enbart får hem en tophat i ditt paket imorgon. Men håll utkik efter mail från Louqe idag!

Ja det verkar tyvärr bara vara topphat. Hoppas chassit skickas idag då

Permalänk
Medlem

YOUR ORDER HAS BEEN PROCESSED!
We have started to process the EU orders, 33% of them have been send and yours is among them.
Some orders that were sent early were sent in separate packages, meaning you might be receiving several packages. If this has happened, you will receive several tracking IDs. We apologize for this!

Vikt 4,396 kg

Jag uppgraderade till hela paketet med alla tophats + en koppargrill. Så det verkar som att allt finns med i samma sändning. Bara en förbokning än så länge, men paketet kommer lämna lagret idag. Hoppas att ni övriga som väntar ligger med i samma sändning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

3,938kg enbart chassi

Tack! Då måste min kopparplåt komma hem vid ett senare tillfälle, men kul att det här händer oavsett!! The hype is real!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Enbart chassi och minsta tophat.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Fick ett mail med info om en försändelse på 1.15kg som väntar på mig. Måste vara tophatten som anlänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta42:

@Icte: Enbart chassi och minsta tophat.

Ja då är det nog enbart chassit som kommer i denna sändning till oss.

Skrivet av serdyllon:

YOUR ORDER HAS BEEN PROCESSED!
We have started to process the EU orders, 33% of them have been send and yours is among them.
Some orders that were sent early were sent in separate packages, meaning you might be receiving several packages. If this has happened, you will receive several tracking IDs. We apologize for this!

Vikt 4,396 kg

Jag uppgraderade till hela paketet med alla tophats + en koppargrill. Så det verkar som att allt finns med i samma sändning. Bara en förbokning än så länge, men paketet kommer lämna lagret idag. Hoppas att ni övriga som väntar ligger med i samma sändning.

Jag skulle nog gissa att det är chassi + en av de större tophats som kommer till dig, med tanke på att jag och två andra här har paket som väger 3.938 kg men har beställt lite olika saker (jag: chassi + kopper grill, en annan enbart chassi och en tredje chassi + minsta tophatten). Finns några andra som inväntar chassi + en tophat och har fått besked om att ett paket på 1.15 kg är påväg.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

@Icte:

Exertis CapTech AB
2018-11-18 14:28
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

senaste händelse är detta. så får det troligen i morgon

mitt paket väger 4,369 kg. har beställt chassi med L-tophat

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

@Icte:

Exertis CapTech AB
2018-11-18 14:28
PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

senaste händelse är detta. så får det troligen i morgon

mitt paket väger 4,369 kg. har beställt chassi med L-tophat

Trevligt! Perfekt start på denna vecka, eller vad säger ni?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Också fått mail, 4,188kg, case + s tophat + nickel grill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

@fax110: Mitt paket som innehöll tophat och chassi hade denna info: Längd 21 cm, Bredd 39 cm, Höjd 59 cm, Vikt 4,3 kg.

Permalänk
Medlem

Tydligen fick jag min tophat redan i Fredags men inte fått ngt från postnord om det varken i SMS, mail eller avi + jag fick mailet om att tophatten skickats från Louqe alldeles nyss dvs. paketet som redan finns att hämta ut. Verkligen förvirrat läge just nu haha.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Någon i Linköping som fått något? Jag har inte ens fått en notis på mail eller sms eller någonting...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Någon i Linköping som fått något? Jag har inte ens fått en notis på mail eller sms eller någonting...

Min TopHat skickades i fredags, så det kommer till utlämningsställe idag. Fick tracking efter att jag pratade lite med Patrik under helgen. Hoppades verkligen på att resten skulle komma iväg under helgen när Captech fortsatt att jobba, men mailet som kom nyss var samma tracking som jag redan hade

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Har du eller någon annan lust att förklara vad detta spelar för roll förutom rent estetiskt.. Kan de medföljande rosta ? Iofs varför skulle de det.. är väl bara om det blir fuktigt då?

Vad händer förresten på Slack? Jag vet vad slack är men vad gör man där gentemot loque? Kan man nå dom där och prata med dom/ställa frågor alltså? Vid givna tidpunkter dom bestämmer eller bara allmänt för att nå dom...?

Som jag förstår det som är det rent estetiskt. Eftersom det endast är koppar på utsidar för färgens skull. Själva kärnan är stål (rostfritt?). Det skedde på grund av ett missförstånd på fabriken.

Slack är där själva communityt finns. Alla som är backers(både kickstarter och hemsidan) har fått länk och kan gå in och prata med alla andra. Patrik kommunicerar direkt där. Så för de som vill ha informationen först, är det där man bör hänga

Exakt så. Man kan ställa frågor, prata med dem direkt etc. Communityt kommer förmodligen flytta till discord och reddit sen när allt är levererat. Så detta komme förmodligen att ändras inom snar framtid.

Det finns inga angivna tidpunkter just nu. Patrik kommer in då och då. Finns en announcement kanal där allting nytt och viktigt postas för alla som missar och kommer in efteråt.

Sen finns det massor med olika kanaler för olika ämnen som Builds, GPU, Cooler, etc etc för att kunna diskutera sina framtida tänkta byggen.

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Som jag förstår det som är det rent estetiskt. Eftersom det endast är koppar på utsidar för färgens skull. Själva kärnan är stål (rostfritt?). Det skedde på grund av ett missförstånd på fabriken.

Slack är där själva communityt finns. Alla som är backers har fått länk och kan gå in och prata med alla andra. Patrik kommunicerar direkt där. Så för de som vill ha informationen först, är det där man bör hänga

Exakt så. Man kan ställa frågor, prata med dem direkt etc. Communityt kommer förmodligen flytta till discord och reddit sen när allt är levererat. Så detta komme förmodligen att ändras inom snar framtid.

Det finns inga angivna tidpunkter just nu. Patrik kommer in då och då. Finns en announcement kanal där allting nytt och viktigt postas för alla som missar och kommer in efteråt.

Sen finns det massor med olika kanaler för olika ämnen som Builds, GPU, Cooler, etc etc för att kunna diskutera sina framtida tänkta byggen.

Tycker personligen att Slack är sjukt svårt att hänga med i om man inte är väldigt aktiv..
Jag hade velat ha lite koll på lösningar kring kylning (luft vs vatten) och val av GPUer men känner att det är så mycket "noise".. Tänkte avvakta till ett byte till typ Reddit, mycket smidigare enligt mig

Permalänk
Medlem

Jag har också paket att hämta... men på 1,15 kg... bara tophat alltså... :/

Permalänk
Medlem

Även jag har fått mail om mitt chassi, 3,937 kg - låter rätt mycket för ett litet chassi!

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

@Dubbelklabbe: kika i documents-tråden. Där ligger alla jämförelser och tester som louqe själv har gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Även jag har fått mail om mitt chassi, 3,937 kg - låter rätt mycket för ett litet chassi!

2.5 kg ska det väga, men det är förmodligen förpackningen som väger en del också (ska bl.a. vara två lager kartong):

https://louqe.com/files/specifications_ghost_s1_MkII.pdf

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har ett paket registrerat kl 08:08 idag som på väg till PostNords terminal på 3.938 kg. Har beställt 1st Ghost S1 och 1 st M-tophat (Limestone).

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Jag har också paket att hämta... men på 1,15 kg... bara tophat alltså... :/

Samma här, fick tracking email av Louqe, men paketet väger bara 0.9kg. Kanske en grill?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja då är det nog enbart chassit som kommer i denna sändning till oss.

Jag skulle nog gissa att det är chassi + en av de större tophats som kommer till dig, med tanke på att jag och två andra här har paket som väger 3.938 kg men har beställt lite olika saker (jag: chassi + kopper grill, en annan enbart chassi och en tredje chassi + minsta tophatten). Finns några andra som inväntar chassi + en tophat och har fått besked om att ett paket på 1.15 kg är påväg.

Det är sannolikt chassit + L tophat + grill.

Att döma av vad andra packat upp är 4,396 kg den högsta vikten än så länge, vilket är lite högre än chassi + L tophat, men inte tillräckligt för att alla plåtarna till övriga tophats skulle ligga med i samma försändelse. Blir förmodligen till att jaga efter en till försändelse så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Samma här, fick tracking email av Louqe, men paketet väger bara 0.9kg. Kanske en grill?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade L tophat. Om du hade en mindre kanske den väger mindre också?

Märkligt val av kartong. Väldigt överdimensionerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Jag hade L tophat. Om du hade en mindre kanske den väger mindre också?

Märkligt val av kartong. Väldigt överdimensionerat.

https://i.imgur.com/bxGJmEG.jpg

https://i.imgur.com/9JWqK5k.jpg

https://i.imgur.com/qGlmS46.jpg

https://i.imgur.com/CbknitD.jpg

Jag hade lika stor kartong, fast med chassit i, som låg i en egen kartong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burj3:

Jag hade lika stor kartong, fast med chassit i, som låg i en egen kartong.

De glömde chassit?!

Nä men kommer väl ett nytt paket här snart.

Verkar som att det är ett helt automatiserat lager. Så robotarna verkar plocka lite som de vill.

Vill bara ha det så att jag kan börja bygga!

Väldigt avundsjuk på dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Jag hade L tophat. Om du hade en mindre kanske den väger mindre också?

Märkligt val av kartong. Väldigt överdimensionerat.

Jo, fick samma stora kartong, och mycket riktigt låg det en ensam nickelgrill i botten. Hade beställt en koppargrill också, så det här är ju ganska ineffektivt hanterat. Beställt flera topphattar också. Men jag gissar på jag får allting nästa gång.

Jag kanske är den som har rekord i minst vikt hittills på paketet, hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Jo, fick samma stora kartong, och mycket riktigt låg det en ensam nickelgrill i botten. Hade beställt en koppargrill också, så det här är ju ganska ineffektivt hanterat. Beställt flera topphattar också. Men jag gissar på jag får allting nästa gång.

Jag kanske är den som har rekord i minst vikt hittills på paketet, hehe.

Intressant att de skickar alla mindre delar i sådana här kartonger. Måste bli dyrt för Captech att skicka så här.

Grattis till nickelgrillen...

Jag hoppas min koppargrill och chassi kommer i samma paket i alla fall...