Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Fick en tom kartong, kul. De verkar inte ha den bästa kontrollen vid packningen.

Första som fått detta vad jag hört dom andra har iallafall fått tophats och grill.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Första som fått detta vad jag hört dom andra har iallafall fått tophats och grill.

De skickade iallafall med en följesedel, så det var inte helt fel.

Permalänk
Skrivet av Kwirek:

De skickade iallafall med en följesedel, så det var inte helt fel.

Kan du lägga upp bild på följesedeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

De skickade iallafall med en följesedel, så det var inte helt fel.

Tophaten ligger under en kartongbit du får slita bort. Bra inpackat för en sån liten sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Tophaten ligger under en kartongbit du får slita bort. Bra inpackat för en sån liten sak.

Helt korrekt! Det var en falsk botten. Den låg kilad mot ena kortsidan så jag såg ingen bula. Tack!
Men jag skulle inte säga att det är bra inpackad - kartongen var enorm för något som storleksmässigt får plats genom brevlådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Helt korrekt! Det var en falsk botten. Den låg kilad mot ena kortsidan så jag såg ingen bula. Tack!
Men jag skulle inte säga att det är bra inpackad - kartongen var enorm för något som storleksmässigt får plats genom brevlådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet, var ironisk när jag sa att den var bra inpackad, kanske borde skrivit för bra inpackad. Reagerade också på den enorma lådan för en sån liten struntsak, helt idiotiskt.

Permalänk
Skrivet av Jompa79:

Tophaten ligger under en kartongbit du får slita bort. Bra inpackat för en sån liten sak.

Skrivet av Kwirek:

Helt korrekt! Det var en falsk botten. Den låg kilad mot ena kortsidan så jag såg ingen bula. Tack!
Men jag skulle inte säga att det är bra inpackad - kartongen var enorm för något som storleksmässigt får plats genom brevlådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick samma, därav min fråga om fraktsedel

Permalänk

Jag tror och hoppas på att jag ska få tag på ett chassi, mem vilken luftkylare skulle ni rekomendera som finns hos svenska återförsäljare. Kan det bli problem med något högre RGB-beklädda minnen?

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Jag tror och hoppas på att jag ska få tag på ett chassi, mem vilken luftkylare skulle ni rekomendera som finns hos svenska återförsäljare. Kan det bli problem med något högre RGB-beklädda minnen?

https://www.louqe.com/files/heatsink_test_ghost_s1_MkII.pdf
Deras test. Så köp den medan den finns att få tag på. Utgående modell. Noctua NH-L12. (Inte L12s)
Finns på Amazon UK och DE. Inom EU så inga extra kostnader.
Ram. Bara att kolla på Noctuas sida för att se vilka minnen man kan ha till kylaren. Eller vad du nu väljer.

EDIT: fixat modell namnet.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev plötsligt väldigt sugen på detta chassi istället för streacom DA2 som släpps om några dagar..
Hur lång tid förväntas det ta att få ett exemplar om man skulle få för sig att beställa nu tro..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Blev plötsligt väldigt sugen på detta chassi istället för streacom DA2 som släpps om några dagar..
Hur lång tid förväntas det ta att få ett exemplar om man skulle få för sig att beställa nu tro..?

Planerad leverans av batch 2 är Januari 2019. Men det har varit strul med leveranserna denna gång. De har lärt sig mycket, så förhoppningvis ör det bättre på att precisera.

Produktionen är tydligen redan igång...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

https://www.louqe.com/files/heatsink_test_ghost_s1_MkII.pdf
Deras test. Så köp den medan den finns att få tag på. Utgående modell. Noctua UH-L12. (Inte L12s)
Finns på Amazon UK och DE. Inom EU så inga extra kostnader.
Ram. Bara att kolla på Noctuas sida för att se vilka minnen man kan ha till kylaren. Eller vad du nu väljer.

Skickades från m.sweclockers.com

hittar de inte på varken amazon.de eller co.uk ..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Planerad leverans av batch 2 är Januari 2019. Men det har varit strul med leveranserna denna gång. De har lärt sig mycket, så förhoppningvis ör det bättre på att precisera.

Produktionen är tydligen redan igång...

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh.. Januari alltså.. Vet vi något om förändringar i batch 2 ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

hittar de inte på varken amazon.de eller co.uk ..?

NH-L12

Permalänk
Medlem

Har varken fått någon update om min order blivit skickad. Ingenting i mailen, postnords app eller sms. Nada.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Har varken fått någon update om min order blivit skickad. Ingenting i mailen, postnords app eller sms. Nada.

Samma här.
Förmodligen så händer det grejer under dagen / morgondagen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ahh.. Januari alltså.. Vet vi något om förändringar i batch 2 ?

Vad jag vet är det inga förändringar. Förutom att stand-offs inte är copper-plated, utan rostfria.

Skrivet av Tachiyon:

Har varken fått någon update om min order blivit skickad. Ingenting i mailen, postnords app eller sms. Nada.

Som Patrik har förklarat så skickar Captech ut grejer, sen skickar de shipping-ID till Louqe som de sedan vidarebefordrar till slutkunden.

De finns därför en 24h delay på shipping-ID till oss.

De som la till sitt telefonnummer vid sin order får ett SMS från postnord när de finns att hämta ut.

För flera som redan fått paket var det så att paketet kom fram innan de fått någon info om shipping-id eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Vad jag vet är det inga förändringar. Förutom att stand-offs inte är copper-plated, utan rostfria.

Har du eller någon annan lust att förklara vad detta spelar för roll förutom rent estetiskt.. Kan de medföljande rosta ? Iofs varför skulle de det.. är väl bara om det blir fuktigt då?

Vad händer förresten på Slack? Jag vet vad slack är men vad gör man där gentemot loque? Kan man nå dom där och prata med dom/ställa frågor alltså? Vid givna tidpunkter dom bestämmer eller bara allmänt för att nå dom...?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

hittar de inte på varken amazon.de eller co.uk ..?

Har en extra Noctua NH-L12 eftersom jag beställde två i somras. Kommer bara ha behov av den ena, så om det sitter någon olycklig själ med ett chassi och saknar kylare kan jag sälja den ena för självkostnadspris.

Betalade €103.7 med frakt för båda två = €51,85 för den oanvända = 535 SEK till dagens avistakurs.

Permalänk
Medlem

@Matezon: Tack hittade...
Undrar hur kompetent den kylaren är.. Funderar på om man ska köra påen sån och en 2700x eller om man ska köra en 2700 och en 240mm AIO istället för att få ut mer kräm.

Edit:
@serdyllon såg att du skrivit sekunden efter mitt inlägg med så jag taggar dig också i detta

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Från Slack:

Ytterligare ca 200 paket har skickats iväg från Captech i helgen (bör landa mån-tis), @PaChalski har kontrollerat 10 av dessa och då har de innehållit både chassi + tophat. Ca 300 paket till kommer att skickas idag.

@Nima2001: Slack är ungefär som en chatt-app (tänk Discord eller Twitch) och @PaChalski brukar vara rätt aktiv där. Har hållit några Q&A sessions, senast var det i fredags (se mina svar postade på föregående sida). Alla backers ska ha fått en inbjudan till Slack via mail, kan ju vara bra att ladda hem appen och kika vad som händer. Finns flera trådar och diskussioner också, bl.a. kring kylning, val av grafikkort o.s.v.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Hej,
Ja jag såg dina Q/A posts några sidor bak. Men man måste alltså vara backer för att få en inbjudan dit?
Jag funderar på att bara beställa från hemsidan rätt av direkt faktiskt.. Ser inte ut som att man kommer bli missnöjd direkt. Enda jag funderar på är dammfilter. Tror ni man kommer kunna köpa det som tillägg senare..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@Icte: Hej,
Ja jag såg dina Q/A posts några sidor bak. Men man måste alltså vara backer för att få en inbjudan dit?
Jag funderar på att bara beställa från hemsidan rätt av direkt faktiskt.. Ser inte ut som att man kommer bli missnöjd direkt. Enda jag funderar på är dammfilter. Tror ni man kommer kunna köpa det som tillägg senare..?

Osäker om man kan gå med i deras Slack grupp utan att vara backer, någon annan får gärna svara på detta

Enligt @PaChalski (på Slack igen) så jobbar de med dammfilter just nu, men det är inte 100% säkert om det kommer att finnas att köpa till eller ej. Hade själv föredragit det också men antar att det inte blir så jobbigt att blåsa rent damm som samlas upp en gång per kvartal eller så, speciellt nu när bygget är så litet och lätt

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vet att köpare för nästa batch i januari fått invite till Slack. Sen är det även sagt att de ska öppna upp en Discord kanal för communityn när vi tagit emot lådorna.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Fick precis ett mail nu om att jag har en försändelse från Captech på väg

Permalänk
Medlem
Skrivet av fritiofsson:

Fick precis ett mail nu om att jag har en försändelse från Captech på väg

Ouf, grattis! Du kanske är en av de ca 200 som fick sina chassin skickade under helgen - kanske kommer fram idag...?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Fick mail nu också om att det finns reggat. Så kanske till imorgon!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@fritiofsson @Dekkan Nu dök det upp ett mail här också från Louqe om att paketet är på väg! Äntligen

EDIT: PostNord mottog elektronisk information 2018-11-18 14:23, status är Registrerat.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vad har ni för storlek / vikt på era paket? Är lur på att det bara är topphat i det jag nyss fick mail om.

13cm,39cm,60cm 1.15kg.

På väg sedan den 16e beräknas komma imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Vad har ni för storlek / vikt på era paket? Är lur på att det bara är topphat i det jag nyss fick mail om.

13cm,39cm,60cm 1.15kg.

På väg sedan den 16e beräknas komma imorgon.

Ser enbart vikt (3,938 kg) och då har jag enbart chassi + copper top-plate, så mycket möjligt att du enbart får hem en tophat i ditt paket imorgon. Men håll utkik efter mail från Louqe idag!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII