Nvidia bekräftar tillverkningsproblem för Geforce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

ehm artikeln säger ju att av dem korten som haft probelm så är det QA som har missat defekta kretsar.

Skickades från m.sweclockers.com

... eller så står det i artikeln att "Nvidia meddelar istället att felet låg hos bristfälliga kretskort"

Visa signatur

Stationär: 7600XT - Radeon 6800 XT
Bärbar: HP Omen 15 - Ryzen 4800H, RTX 2060
Server: Define R3 - Phenom II X6 - WD 3TB Red x3, Seagate Ironwolf 3TB x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Fast nu är det tillräckligt hög efterfrågan att alla kort säljs så fort de kommer in i lager. De som vill ha speciella varianter får vänta. Menar du att de skulle struntat i att tillverka kortet för att det är för svårt? Om inte alla kan köpa så ska ingen få köpa?

AMD är heller inte så intresserade utav att gå tillbaka till gamla priserna, så de kommer nog inte chocksänka något. De utnyttjar marknaden lika bra.

Skrivet av FredrikMH:

1. Vad är hög efterfrågan enligt dig?
2. Vad har Nvidia för marginaler på deras kort?
3. Vad är oskäligt höga marginaler?

Du måste förstå att att det är betydligt färre 2080 Ti som kommer ut från varje kiselplatta jämfört med 1080 Ti. Lägg där till att en större krets har större risk att dras med problem vilket innebär att de måste kasseras eller säljas med avstängd del.

Folk brukar tala om att det finns "glapp" på grafikkortsmarknaden där segment av prestanda & pris saknar kort. AMD är t.ex. extremt duktiga på att fylla dessa hålen och släppa konkurrenskraftiga produkter där. Men nu undrar jag varför du anser att det inte finns något glapp överst på trappan? Uppenbarligen finns det ju en efterfrågan som en del konsumenter är villiga att betala.

Jag tror du överskattar Nvidias marginaler faktiskt. Givetvis finns där utrymme för prissänkningar om marknaden kräver det. Men det är inte alls säkert att det skulle gå att sälja korten med vinst om man halverar priset.

1. Vad är hög efterfrågan enligt dig?

hur långt är ett snöre?

Med låg tillgång så är det såklart svårt att uppskatta efterfrågan, men att automagiskt anta att det är skyhög efterfrågan barara för att tillgången är usel är fel.

2. Vad har Nvidia för marginaler på deras kort?

Även om vi dubblar det priset för att täcka in övriga komponenter på kortet (som i och för sig borde vara billigare än så men om vi räknar högt) så ser vi ju att det är väldigt saftiga marginaler per kort.

3. Vad är oskäligt höga marginaler?

igen, hur långt är ett snöre? Men för att ge en fingervisning så tycker jag personligen att så som det är nu är för högt.

Lek med tanken att Nvidia skruvar upp produktionen och tillgången blir god. Om priserna då inte sjunker trotts att tillgången ökar så är ju det ett tecken på att Nvidia ägnar sig åt prisfixering, men om däremot priserna sjunker till 1080TI's nivåer när de får ordning på tillgången så får jag erkänna att jag hade fel. Jag menar mest att det inte är någon naturlag att marginalerna ska öka för varje ny produktgeneration, och jag tycker det finns saker som tyder på att det är det Nvidia strävar efter.

Skrivet av Mocka:

Många snackar om 13k men det känns ju som att de flesta modeller ligger närmare 14k. Visst, Inet har ju Palit kortet för 13k iofs så det kanske är det alla tänker på

Ja visst finns det dyrare kort. Men det jag räknat på är "billigas möjliga" så att ingen ska kunna komma och påstå att jag överdriver.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Självklart är det så, men det här verkar ju handlat om att de tog en rövare och snålade med kvalitetskontrollen, vilket är helt sanslöst jävla fel. Om jag köper en gpu för säg 1500Kr så är det rätt självklart att det kanske inte är rigorös kvalitetskontroll, men för helvete, om kortet kostar 10K så är det klart att det är självklart att till det priset så förväntar man sig att produkten håller väldigt hög byggkvalitet och att det är extremt säkerställt genom rigiorösa kvalitetssäkringskontroller.

Tycker man kan ställa EXTREMT HÖGA KRAV när man betalar en så pass stor summa för ett enkelt grafikkort.

Är det någon som gör det? Nej de flesta böjer sig väl bara o tar glatt emot...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

1. Vad är hög efterfrågan enligt dig?

hur långt är ett snöre?

Med låg tillgång så är det såklart svårt att uppskatta efterfrågan, men att automagiskt anta att det är skyhög efterfrågan barara för att tillgången är usel är fel.

2. Vad har Nvidia för marginaler på deras kort?

Även om vi dubblar det priset för att täcka in övriga komponenter på kortet (som i och för sig borde vara billigare än så men om vi räknar högt) så ser vi ju att det är väldigt saftiga marginaler per kort.

3. Vad är oskäligt höga marginaler?

igen, hur långt är ett snöre? Men för att ge en fingervisning så tycker jag personligen att så som det är nu är för högt.

Lek med tanken att Nvidia skruvar upp produktionen och tillgången blir god. Om priserna då inte sjunker trotts att tillgången ökar så är ju det ett tecken på att Nvidia ägnar sig åt prisfixering, men om däremot priserna sjunker till 1080TI's nivåer när de får ordning på tillgången så får jag erkänna att jag hade fel. Jag menar mest att det inte är någon naturlag att marginalerna ska öka för varje ny produktgeneration, och jag tycker det finns saker som tyder på att det är det Nvidia strävar efter.

Ja visst finns det dyrare kort. Men det jag räknat på är "billigas möjliga" så att ingen ska kunna komma och påstå att jag överdriver.

Så utan att de har gjort något fel (du kan inte bevisa att de kan tillverka mera kretsar, däremot pekar fakta mot att de inte kan), så väljer du att klaga?

Angående "hög efterfrågan", om fler vill ha något än det finns tillgängligt så är det väl hög efterfrågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Tycker man kan ställa EXTREMT HÖGA KRAV när man betalar en så pass stor summa för ett enkelt grafikkort.

Är det någon som gör det? Nej de flesta böjer sig väl bara o tar glatt emot...

Det verkar så. Folk säger att det är "bra gjort" av Nvidia. Nej det tycker jag inte att det är. Bra gjort hade varit att ha ordning på kvalitetskontrollen från början, att nu gå ut i efterhand som de har gjort är snarare ett absolut minimum och hade de inte gjort det så hade det varit fullkomlig härdsmälta. Men det är den värld vi lever i. Företag har fått oss att tro att de är "snälla" när de gör sådant som borde vara absoluta självklarheter.

Det är absolut inte "fantastiskt" att ett kort för 13K fungerar felfritt, det är sådant man skall förvänta sig. Likadant om du köper en handgjiord klocka för 150 000 så är det klart att den skall fungera felfritt, men sådanna krav och förväntningar har man knappast på en klocka för 150Kr, utan går den sönder efter en vecka så tänker man snarare att det är en risk man tog med tanke på priset.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Så utan att de har gjort något fel (du kan inte bevisa att de kan tillverka mera kretsar, däremot pekar fakta mot att de inte kan), så väljer du att klaga?

Angående "hög efterfrågan", om fler vill ha något än det finns tillgängligt så är det väl hög efterfrågan.

Är det?

Nu minns jag inte om det var Xbox eller Playstation eller båda, men det var ju vanligt att de artificiellt ströp tillgången för att kunna hypa att det var slutsålt vid lansering.

Anledningen till att jag ens nämner det är som sagt för att Nvidia redan hade det snabbaste konsumentkortet i form av 1080TI, så det fanns ingen anledning att stressa fram lanseringen så till den grad att tillgången blev lidande, de hade kunnat skjuta på den en tid tills det fanns gott om kort i hyllorna, och det går att göra så. Som exempel kan nämnas Ryzen, som hade god tillgång redan på lanseringsdagen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Så utan att de har gjort något fel (du kan inte bevisa att de kan tillverka mera kretsar, däremot pekar fakta mot att de inte kan), så väljer du att klaga?

Angående "hög efterfrågan", om fler vill ha något än det finns tillgängligt så är det väl hög efterfrågan.

Tills vi får se faktiska tillverkningssiffror och försäljningssiffror så håller jag mig fortsatt skeptisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är det?

Nu minns jag inte om det var Xbox eller Playstation eller båda, men det var ju vanligt att de artificiellt ströp tillgången för att kunna hypa att det var slutsålt vid lansering.

Anledningen till att jag ens nämner det är som sagt för att Nvidia redan hade det snabbaste konsumentkortet i form av 1080TI, så det fanns ingen anledning att stressa fram lanseringen så till den grad att tillgången blev lidande, de hade kunnat skjuta på den en tid tills det fanns gott om kort i hyllorna, och det går att göra så. Som exempel kan nämnas Ryzen, som hade god tillgång redan på lanseringsdagen.

Fast det är ju din konspirationsteori att de stressade fram den? Jag håller med om att det är dåligt att det har blivit som det blivit, men skit händer. Spelar ingen roll om det är pennor för 10:- eller bilar för 600000:-, det kan bli missar i tester och någon gjorde helt enkelt inte sitt jobb. Tror du verkligen att de satt på ett möte: "Nej killar, vi skiter i dessa tester och lanserar! Vad kan gå fel?".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Tycker man kan ställa EXTREMT HÖGA KRAV när man betalar en så pass stor summa för ett enkelt grafikkort.

Är det någon som gör det? Nej de flesta böjer sig väl bara o tar glatt emot...

Men lägg av.. Vadå enkelt grafikkort? Det är en krets med 18.6miljarder transistorer.. Och det räcker att EN av dem fallerar.. Dessutom så har de helt ny design på större delen av chippet vilket också kan leda till problem..

Shit happens oavsett prisklass.. Hur många bilmodeller har inte blivit återkallade genom åren? (både dyra och billigare), Boeing har haft QC problem med både sina 787 dreamliners och nu senast sina 737 MAX flygplan.. Och då är det flygplan för typ en miljard kronor styck... Alla exemplen (inklusive RTX korten) är extremt komplicerade system och ibland så kommer produkter igenom QC utan att vara 100% perfekta.. Det finns ingen kvalitetskontroll i världen som är helt 100% tillförlitlig.. Lyckas du hitta en sådan för t.ex grafikkort så är det bara att sälja metodiken till Nvidia och AMD o så är du ekonomiskt oberoende resten av livet sen antagligen!

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det verkar så. Folk säger att det är "bra gjort" av Nvidia. Nej det tycker jag inte att det är. Bra gjort hade varit att ha ordning på kvalitetskontrollen från början, att nu gå ut i efterhand som de har gjort är snarare ett absolut minimum och hade de inte gjort det så hade det varit fullkomlig härdsmälta. Men det är den värld vi lever i. Företag har fått oss att tro att de är "snälla" när de gör sådant som borde vara absoluta självklarheter.

Det är absolut inte "fantastiskt" att ett kort för 13K fungerar felfritt, det är sådant man skall förvänta sig. Likadant om du köper en handgjiord klocka för 150 000 så är det klart att den skall fungera felfritt, men sådanna krav och förväntningar har man knappast på en klocka för 150Kr, utan går den sönder efter en vecka så tänker man snarare att det är en risk man tog med tanke på priset.

Du har väl aldrig ägt en bil hör jag. Det är inte direkt ovanligt med återkallelser där och värdet ligger på flera hundra tusen. Saker händer även för Nvidia och ibland även för AMD.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Vill inte vara skadeglad, men känner mig otroligt lättat att jag istället fick tag i ett begagnat 1080ti för 5000kr.

Så är det väl när man köper nya produkter, det finns alltid småfel som upptäcks först när det är tillräckligt många som har produkten, nästan som buggar i programvara.

Att Nvidia tar långt över 10 000kr är väl bara för dom kan? Folk verkar ju vilja betala vad som helst för ny teknik (hur har folk råd??).

I vilket fall, vet inte vad jag vill ha sagt, men tråkigt för er som är drabbade, lider med er. Hoppas Nvidia åtgärdar detta snabbt och smidigt.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Man märker ju vilka som inte är vana att köpa dyrare produkter i allmänhet om de förväntar sig att de skall vara felfria bara för att de är dyrare/mer premium. Som att planet inte kan bli försenat bara för att man bokat flesta klass eller att en Ferrari inte kan gå sönder (ni som kan bilar förstår det komiska).

Shit happens helt enkelt och ibland blir det fel. Det man däremot bör kunna förvänta sig är att dyrare/mer premiumprodukter har bra service om saker går fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Tycker man kan ställa EXTREMT HÖGA KRAV när man betalar en så pass stor summa för ett enkelt grafikkort.

Är det någon som gör det? Nej de flesta böjer sig väl bara o tar glatt emot...

Samma ipc-standard som brödrostar. Det är inte lika höga kvalitetskrav på grafikkort som medicinsk/militär utrustning.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk

Tycker det är dags att SweC får en ”konspirationsdel” på forumet med tanke på inläggen i träden

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Inaktiv

Härligt Nvidia, så ska det skötas.
Det går att lita på er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Vill inte vara skadeglad, men känner mig otroligt lättat att jag istället fick tag i ett begagnat 1080ti för 5000kr.

Så är det väl när man köper nya produkter, det finns alltid småfel som upptäcks först när det är tillräckligt många som har produkten, nästan som buggar i programvara.

Att Nvidia tar långt över 10 000kr är väl bara för dom kan? Folk verkar ju vilja betala vad som helst för ny teknik (hur har folk råd??).

I vilket fall, vet inte vad jag vill ha sagt, men tråkigt för er som är drabbade, lider med er. Hoppas Nvidia åtgärdar detta snabbt och smidigt.

Jo, lite skadeglad är du allt. Jag har ett 1080 ti liggande, vill du köra SLI 😀

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Fast det är ju din konspirationsteori att de stressade fram den? Jag håller med om att det är dåligt att det har blivit som det blivit, men skit händer. Spelar ingen roll om det är pennor för 10:- eller bilar för 600000:-, det kan bli missar i tester och någon gjorde helt enkelt inte sitt jobb. Tror du verkligen att de satt på ett möte: "Nej killar, vi skiter i dessa tester och lanserar! Vad kan gå fel?".

Det är snarare en fråga om definitioner än konspirationen. Utan konkurrens i toppen så har de varken en giltig ursäkt att ha kass tillgång vid lansering eller ha bristande rutiner vid test. Det menar jag gör att produkten är framstressad. Vad andra gör för bedömning med den faktan på bordet får de själva svara för.

Skrivet av cyprus:

Du har väl aldrig ägt en bil hör jag. Det är inte direkt ovanligt med återkallelser där och värdet ligger på flera hundra tusen. Saker händer även för Nvidia och ibland även för AMD.

Jag är gravt synskadad så det skulle bli suboptimalt med mig bakom ratten Så nej, bil har jag aldrig ägt, men likväl hade jag blivit mer förbannad om jag lagt 1.2 mille på en bil och den hade allvarliga fel jämfört med om jag lagt 150K. Jag tycker helt enkelt att ju högre pris en produkt har, i relation till andra liknande produkter, desto större krav kan man ställa på kvaliteten, inklussive testning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@cyprus: Modell och butik?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CE71:

... eller så står det i artikeln att "Nvidia meddelar istället att felet låg hos bristfälliga kretskort"

är inte det ännu värre? då är det en ännu större yta som det är fel på.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@cyprus: Modell och butik?

Mvh

Modellen står i signaturen och från CDON, hade väl tur till skillnad från 9900k

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Förstår inte hur dem inte kan ha kvalitetskontroller på deras premium-kort.
Detta är varför man aldrig ska förboka grafikkort.

extremt avancerat chipset så det är inte så konstigt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Installerade nyss mitt Palit 2080ti, 2 blue screens med video minne som anledning. Dock efter 2a omstarten och sen fick igång drivrutinerna så har jag spelat Battlefield V i fps enligt testerna.

Visa signatur

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja visst finns det dyrare kort. Men det jag räknat på är "billigas möjliga" så att ingen ska kunna komma och påstå att jag överdriver.

Jag hade personligen lagt mig på mitten så man varken överdriver eller underdriver

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraank:

Installerade nyss mitt Palit 2080ti, 2 blue screens med video minne som anledning. Dock efter 2a omstarten och sen fick igång drivrutinerna så har jag spelat Battlefield V i fps enligt testerna.

Ja det blir ju inget köp av 20xx iaf. Trist

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Poängen är väl lite att bara för något är dyrt betyder det inte att det är det pga extra mycket kvalitetskontroller. Ser vi på t.ex RTX 2070 är det väldigt små marginaler för tredjepartsproducenterna så där lär de inte ha det utrymmet.
Det man betalar för är för att få ett bättre grafikkort, inte för att få samma grafikkort med bättre/dyrare kvalitetskontroll.

Men däremot finns det t.ex produkter som Dells Ultrasharp serie där man betalar extra just för att dom skall göra det lilla extra. Men dessa kostar då extra kontra resterande skärmar som erbjuder samma hårdvara utan kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Ja det blir ju inget köp av 20xx iaf. Trist

Jag har kört mitt i 3 veckor, inga problem överhuvudtaget.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av cyprus:

Du har väl aldrig ägt en bil hör jag. Det är inte direkt ovanligt med återkallelser där och värdet ligger på flera hundra tusen. Saker händer även för Nvidia och ibland även för AMD.

Ett inlägg på ett forum, vill jag inte kalla återkallelse.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja det är verkligen extremt märkligt. AMD hade inget kort som flåsade 1080TI i nacken. Nvidia hade redan prestandatronen, utan att behöva lansera något nytt alls, så varför i helvete stressade de med laneringen??

Nu har det varit en del diskussioner där jag fått gå i svaromål mot mitt påstående att Nvidia stressade med lanseringen och att jag absolut inte har några bevis för detta. Well....

Bevis 1: Nvidia hade redan prestandatronen så att lansera ett 2080TI var överhuvudtaget inte nödvändigt.

Bevis 2: När 2080TI väl lanserades så var det mycket skumma grejer med en del kort. Fishy, right? kort som inte är framstressade brukar inte ha mycket skumma fel....

Bevis 3: DET ÄR NU BEVISAT ATT DE SLARVADE MED KVALITETSKONTROLLEN OCH VARFÖR I HELVETE SKULLE DE GÖRA DET OM INTE LANSERINGEN VAR FRAMSTRESSAD????

Game, Set, Match.

Nu mår du väl rätt bra, när du får sitta och spy galla över företaget som du hatar mest av alla. Köp en boxboll så slipper du skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ett inlägg på ett forum, vill jag inte kalla återkallelse.

När har jag påstått att Nvidia ska göra en återkallelse? Komplexa produkter kan initialt få problem, det är allt.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av cyprus:

När har jag påstått att Nvidia ska göra en återkallelse? Komplexa produkter kan initialt få problem, det är allt.

Det håller jag med om.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |