Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag valde Limestone som substitut till Arctic White och om ni tittar lite noggrant i videon så har han kantstött frontpanelen nere så den svarta Ash-färgen lossnat så känns skönt med Limestone för då kommer eventuella skavanker i framtiden inte synas lika mycket.

Yes såg det, fanns på några fler platser också. Kan det dock vara ett produktionsfel?

Får nu hoppas på att CapTech börjar leveranserna idag!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Kommer bli en limestone I framtiden , helt klart.
Hoppas bara dom byter till bättre namn på den.
https://youtu.be/EUAKyDSIKOc

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, WOW. Visste inte att JayzTwoCents fick ett nytt exemplar nu för en ordentligt bygge/recension, men Limestone ser extremt läckert ut! Väldigt nöjd med mitt val

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av snweater:

Jag såg också det, men jag tror inte det är färg som har lossnat. Chassit är aluminium vilket jag antog innebar att det var anodiserat och inte målat. Det borde således vara svårt att få bort färgen på chassit om du inte slipar det eller gör djupa repor i metallen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är anodiserat med svart färg, men det verkar som att den går nöta/stöta bort så att ren aluminium kommer fram under. Fördel Limestone då den inte är färgad utan enbart blästrad och anodiserad aluminium.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Kombinationen av en Noctua NH-L12 och ett Asus ROG STRIX Z390-I GAMING verkar inte gå så bra.

Moderkortet listas som "mechanically incompatible" hos Noctua.

Hur ser ni på lämpliga Z390-moderkort? Bara ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac som gäller?

Permalänk
Medlem

@kirayatail: Den videon länkades här i tråden för mindre än 10 inlägg sen

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

@kirayatail: Den videon länkades här i tråden för mindre än 10 inlägg sen

my bad, varför kollar jag bara sista sidan...

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Skrivet av holter:

Kombinationen av en Noctua NH-L12 och ett Asus ROG STRIX Z390-I GAMING verkar inte gå så bra.

Moderkortet listas som "mechanically incompatible" hos Noctua.

Hur ser ni på lämpliga Z390-moderkort? Bara ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac som gäller?

Njaa det går faktiskt att montera den men heatpipes sitter uppochner när man monterat MB i chassit, ska tydligen ge lite sämre kylförmåga i heatsinken men inte sett något kvantifierat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

Q&A med @PaChalski på Slack just nu!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Q&A med @PaChalski på Slack just nu!

Posta gärna "prints" här inte möjlighet att kolla slack ikv

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Posta gärna "prints" här inte möjlighet att kolla slack ikv

Har fått svar på några frågor än så länge:

1) Captech använder precisa robotar för förberedelse av leveranserna. De jobbar även under helgen med att börja skicka iväg paket.

2) Optimum Tech lanserade nyss en recension där man kunde se att chassit var "chipped" på ett ställe. Enligt @PaChalski så var det inte så när han personligen hade skickat det chassit till honom från Stockholm utan kan vara en skada under frakten, speciellt då han inte använde en extra kartong. Vi kommer få två lager kartong som våra chassin kommer att skickas i.

3) Spårningsnummer till EU leveranserna kommer att skickas från LOUQE till oss (upp till 24h innan vi får dem efter att de har fått dem).

4) Väldigt få personer uppgav telefonnr vid order av Ghost S1. De som gjorde detta kommer att få ett textmeddelande från PostNord och således kan spåra sina paket tidigare, medan övriga får vänta upp till 24h på mail från LOUQE.

5) "The surprise" som early birds på kickstarter skulle få är borttaget för tillfället, men vi är alla "tagged" så de hoppas på att kunna leverera det senare.

6) Shipments 2 kommer att gå bättre enligt @PaChalski då de har fått en hel del erfarenhet från detta. De största problemen var dock inte själva leveranserna.

7) Kommer att få exakt antal skruvar som ingår i chassit, inga extra.

8) Skruvarna som ingår är följande:

4x M3x6 countersunk
8x M3x4 button head
4x M3x6 button head
4x #6-32 UNC

Ingår även en T10 torx key.

9) Pull-tab som ingår kommer vara svart. Alla skruvar är svarta.

10) I första batchen (som vi kommer att få) är alla standoffs "copper-plated", något som resulterades från ett missförstånd med fabriken men LOUQE accepterade detta. Senare releases kommer de vara stainless.

11) De har prövat demcifilters samt egna custom filters men tyckte inte de fungerade bra. De vill göra något speciellt, kanske något grafiskt med dessa eller i olika färger, så dammfilter kan komma senare.

12) Bör ta 2 dagar att få chassit till norra Sverige. Övriga Europa också.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det var allt, han har influensa så planerade nog att hålla det kort. Men det bådar gott, vi kanske får se dessa chassin redan i mitten/mot slutet av nästa vecka

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

Njaa det går faktiskt att montera den men heatpipes sitter uppochner när man monterat MB i chassit, ska tydligen ge lite sämre kylförmåga i heatsinken men inte sett något kvantifierat.

Låter intressant. Har du någon länk till, eller några bilder på, någon som kör kombinationen NH-L12 och Asus Z390-I?

Jag lämnade tillbaka ett Z390-I till Webhallen idag, kanske var lite förhastat. ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac skulle ta ca 1-2 veckor att få tag på.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Ville dela med mig en lösning på fittings som slår emot sido panelen

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@Vzano: Som slår emot sidopanelen? XD

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av CooingPendulum:

@Vzano: Som slår emot sidopanelen? XD

Ja, Fsggsn och Jayztwocent hade bägge problem att fittingen på grafikkortet tog i sidopanelen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Nu kom ett mail från LOUQE.

"Försändelsen är på väg"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av holter:

Nu kom ett mail från LOUQE.

"Försändelsen är på väg"!

Min är redan framme, får väl ta och se om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holter:

Nu kom ett mail från LOUQE.

"Försändelsen är på väg"!

Skrivet av Jompa79:

Min är redan framme, får väl ta och se om det stämmer.

Inget mail, inget SMS. Trots nummer, och att CapTech ligger i samma region.

Permalänk
Medlem

"Ditt paket finns at hämtas ut"
Förra årets julklapp till mig själv har äntligen anlänt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

Var är mitt paket då :(((

Permalänk
Medlem

Oooh man, give me an email 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Wut!! Grattis till er alla

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Waaah! Attans att jag inte skrev in telefonnummer så jag ser vart när o hur min är!.
Bilder när ni har dom sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Jag har paket att hämta! Woooooooooo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det inte PostNord som skickar ut paketen? De brukar väl inte skicka ut på helgen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bibappuu:

Är det inte PostNord som skickar ut paketen? De brukar väl inte skicka ut på helgen ?

Skickades från m.sweclockers.com

Pga högtryck och jul så levererar de lördagar. Fick dustin paket idag.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Finns några på Slack som också har fått sina leveranser. PostNord erbjuder tydligen lördagsleveranser till ombud i Stockholm, Göteborg och Malmö:

https://www.postnord.se/foretag/foretagslosningar/e-handel/le...

Var nyss och handlade mat och såg en PostNord bil börja leverera paket till ombudet i närheten. Inget på PostNord appen dock men man får hoppas

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag velar fortfarande om vilket moderkort man ska köra på... Kan man få Asus Strix Z390 att passa med Noctua L12? Eller ska man köra på ASRock Phantom? Andra alternativ?

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift

@anarkizt: Köp ett Z370I https://www.komplett.se/product/962438/demovaror/datorutrustn... (Bios flashback om du ska köra 9900k) <.< ev ett Z390 AORUS

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut mitt paket nu.

Dock bara tophat i paketet, inget chassi tyvärr.