Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

12:10 från Patrik på Slack: Captech säger att de tror att lådorna skickas ut imorgon (fredag).

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

12:10 från Patrik på Slack: Captech säger att de tror att lådorna skickas ut imorgon (fredag).

Får hoppas på att CapTech håller det och verkligen skickar iväg dem då (inget bygge i helgen, men men)!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

12:10 från Patrik på Slack: Captech säger att de tror att lådorna skickas ut imorgon (fredag).

Börjar att skickas ut och det betyder inte att alla försändelser går ut på fredag.

Dom har fortfarande problem med tracking och dessa lär gå till Captech och sedan mailas till Loque som behöver vidare befodra dessa.

Känns struligt värre

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tracking has been further discussed and they are looking into the possibility of pulling them right out of the system and sending a list over to us. Still not confirmed

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Exakt.
Frågan är om denna dyker upp i PostNord appen när det skickas även om de har strul med tracking? Annars ska vi vänta på pappersavi?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Administrativ avgift

@Dekkan: Skickas det med postnord så bör det ju komma upp som standard tracking i postnord appen. Antagligen inget Pachalski tänkt på

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Dekkan: Skickas det med postnord så bör det ju komma upp som standard tracking i postnord appen. Antagligen inget Pachalski tänkt på

Jupp, tur för oss inom Sverige. Mindre tur för de utanför om de inte löser tracking problemet snabbt. Då får de ännu en delay.. :/

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Men för att det ska snappas upp av PostNord-appen så måste de veta antingen mail eller telefonnr till mottagaren, och det är inte säkert att det är information som når PostNord.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Administrativ avgift

@pellen: För spårning osv är det ett krav , dvs de kan inte bara sätta in adress osv o skicka paketen utan postnord kommer kräva telefonnummer och mail av dom

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Om jag tittar i PostNord appen under "sent" så har jag ett paket från en avsändare i "43634 Askim" som jag inte känner till.. står att de la in detaljerna 30/10 och och vikten är 1,81kg. Det står dock att de bara fått info om en kommande leverans.

Har inget annat på g så det måste nästan vara chassit. Någon fler som har samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Om jag tittar i PostNord appen under "sent" så har jag ett paket från en avsändare i "43634 Askim" som jag inte känner till.. står att de la in detaljerna 30/10 och och vikten är 1,81kg. Det står dock att de bara fått info om en kommande leverans.

Har inget annat på g så det måste nästan vara chassit. Någon fler som har samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Spännande!

Permalänk
Administrativ avgift

@kniven: Hype <3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Spännande!

Kan vara, kan ju vara nått helt annat också, därför jag tänkte att det vore intressant om fler har fått in samma info. Jag är slacker backer och la in all info den vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Kan vara, kan ju vara nått helt annat också, därför jag tänkte att det vore intressant om fler har fått in samma info. Jag är slacker backer och la in all info den vägen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar inget "Sent" i appen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Om jag tittar i PostNord appen under "sent" så har jag ett paket från en avsändare i "43634 Askim" som jag inte känner till.. står att de la in detaljerna 30/10 och och vikten är 1,81kg. Det står dock att de bara fått info om en kommande leverans.

Har inget annat på g så det måste nästan vara chassit. Någon fler som har samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inget i min Postnord-app, men Louqe har inte heller mitt telefonnummer inlagt utan enbart adress och mailadress... Kommer ändå vara bortrest under helgen, men jag hoppas att de börjar röra på sig nu så man snart får bygga sitt silvervita spöke!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Hittar inget "Sent" i appen.

Hehe, jag har 4 olika val högst upp: "Receiving" "Sent" "Archive" och så en edit ikon (penna) om jag väljer receiving eller sent, dvs där det finns items under.

Jag får helt sonika ringa postnord och fråga.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Spännande!

Skrivet av andra94:
Skrivet av Dekkan:

Hittar inget "Sent" i appen.

Skrivet av Reiker:

Jag har inget i min Postnord-app, men Louqe har inte heller mitt telefonnummer inlagt utan enbart adress och mailadress... Kommer ändå vara bortrest under helgen, men jag hoppas att de börjar röra på sig nu så man snart får bygga sitt silvervita spöke!

Tyvärr var det inte mer spännande än att det är en returfraktsedel från ett tidigare paket

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Hittar inget "Sent" i appen.

Skrivet av kniven:

Hehe, jag har 4 olika val högst upp: "Receiving" "Sent" "Archive" och så en edit ikon (penna) om jag väljer receiving eller sent, dvs där det finns items under.

Jag får helt sonika ringa postnord och fråga.

Jag tror Dekkan var ironisk eftersom vi har Postnord-appen inställd på svenska där motsvarande är "Skickade"

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag tror Dekkan var ironisk eftersom vi har Postnord-appen inställd på svenska där motsvarande är "Skickade"

Haha, jag det var ju rätt tydligt, jag skyller på feber

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@pellen: För spårning osv är det ett krav , dvs de kan inte bara sätta in adress osv o skicka paketen utan postnord kommer kräva telefonnummer och mail av dom

Ah ok!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Första recensionen på den slutgiltiga produkten:

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooha:

Första recensionen på den slutgiltiga produkten:

Tycker mig se kopparfärgade "helix inserts" för skruvar, och även standoffs för moderkortet. Det är lite överranskande då dom visats som röda/svarta tidigare, vilket jag tycker var en bättre kombination... Förbannelsen när man bryr sig om detaljer.

Permalänk
Medlem

Hmm, skulle nog valt svart istället för silver....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

Hmm, skulle nog valt svart istället för silver....

Ja nu när jag såg videon ovan så ångrade jag mig nästan att jag i somras bytte från svart till silver, speciellt vid denna tidpunkt:

Dold text

Valde själv svart först p.g.a. JayzTwoCents video, då färgen på prototypen han fick såg riktigt läcker ut (nästan exakt som på bilden ovan?):

Dold text

Men sen såg jag @PaChalski's korta iPhone video (finns på Slack) på de tre olika färgerna vid olika vinklar och var mer imponerad av den vita färgen. Den svarta såg helt enkelt för svart ut och inte lika "ash"-igt/grått som jag hade hoppats på, även på photoshoot bilderna som lanserades kort därefter. I videon ovan ser färgen dock riktigt bra ut, nästan precis det som jag hade hoppats på utifrån bilderna på LOUQE's hemsida (mer gråaktig ton):

Dold text

Nej, för min del är jag nog nöjd med valet av den vita färgen. Har ett silver NCASE M1 som ser bra ut i vissa ljus (mer vit än silver) medan i andra så har den ett ganska "tråkigt" silver sken, en skillnad som även uppenbarar sig på de tre olika färgerna vi fått se (se bl.a. LOUQEs twitter-sida där de lagt upp en massa bilder). Den svarta är just för svart i mitt tycke, medan den vita är mycket mer vit än min NCASE M1 vars färg jag inte riktigt var nöjd med och jag blir nog väldigt nöjd, när den väl kommer hem

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte Ghost S1 finns dock inte i vitt, det är Limestone du syftar till antar jag och du bör nog vara beredd på att den inte är vit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

@Icte Ghost S1 finns dock inte i vitt, det är Limestone du syftar till antar jag och du bör nog vara beredd på att den inte är vit.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis, Limestone. Den är iaf vitare än NCASE M1 i silver, även om man egentligen hade föredragit Arctic.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Fast nu har dom ju ingen skyldighet att vara aktiva i en handful internationella forum efter dom finalized the project. Dom var där för att få feedback och nu måste dom fokusera och leverera innan dom kan vara aktivera där igen. Dom skaffade slack för att få kontakt med folk som beställt, ge dom direkt feedback vad som händer.
Visst jag förstår att folk som inte beställt är nyfikna. Men dom kan ju inte sätta sina resurser på att vara aktiva i dessa forum, helst när det enbart är för folk som inte är kunder i dagsläget.
Dom måste pick their battles. Hade dom haft en stor kassa och mycket resurser , visst. Men när dom inte ens fått kickstarter pengarna från paypal betalande än, så förstår jag att dom inte vill lägga tid och pengar på detta.

Jag kräver inte dom ska uppdatera på alla världens forum. Men kan ju se till att folk på slack faktiskt får info.

Nu har dom gjort det, nu gäller det att dom får ut chassin smidigt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

Hmm, skulle nog valt svart istället för silver....

Skrivet av Icte:

Ja nu när jag såg videon ovan så ångrade jag mig nästan att jag i somras bytte från svart till silver, speciellt vid denna tidpunkt:

Valde själv svart först p.g.a. JayzTwoCents video, då färgen på prototypen han fick såg riktigt läcker ut (nästan exakt som på bilden ovan?):

Men sen såg jag @PaChalski's korta iPhone video (finns på Slack) på de tre olika färgerna vid olika vinklar och var mer imponerad av den vita färgen. Den svarta såg helt enkelt för svart ut och inte lika "ash"-igt/grått som jag hade hoppats på, även på photoshoot bilderna som lanserades kort därefter. I videon ovan ser färgen dock riktigt bra ut, nästan precis det som jag hade hoppats på utifrån bilderna på LOUQE's hemsida (mer gråaktig ton):

Nej, för min del är jag nog nöjd med valet av den vita färgen. Har ett silver NCASE M1 som ser bra ut i vissa ljus (mer vit än silver) medan i andra så har den ett ganska "tråkigt" silver sken, en skillnad som även uppenbarar sig på de tre olika färgerna vi fått se (se bl.a. LOUQEs twitter-sida där de lagt upp en massa bilder). Den svarta är just för svart i mitt tycke, medan den vita är mycket mer vit än min NCASE M1 vars färg jag inte riktigt var nöjd med och jag blir nog väldigt nöjd, när den väl kommer hem

Jag valde Limestone som substitut till Arctic White och om ni tittar lite noggrant i videon så har han kantstött frontpanelen nere så den svarta Ash-färgen lossnat så känns skönt med Limestone för då kommer eventuella skavanker i framtiden inte synas lika mycket.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem

Kommer bli en limestone I framtiden , helt klart.
Hoppas bara dom byter till bättre namn på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag valde Limestone som substitut till Arctic White och om ni tittar lite noggrant i videon så har han kantstött frontpanelen nere så den svarta Ash-färgen lossnat så känns skönt med Limestone för då kommer eventuella skavanker i framtiden inte synas lika mycket.

Jag såg också det, men jag tror inte det är färg som har lossnat. Chassit är aluminium vilket jag antog innebar att det var anodiserat och inte målat. Det borde således vara svårt att få bort färgen på chassit om du inte slipar det eller gör djupa repor i metallen.

Skickades från m.sweclockers.com