Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Fy fan vilken besvikelse. Var är den så kallade förbättrade grafiken? Såg inte ens skillnad först. Extremt lågt. Att folk går på detta visar hur lågt spelindustrin har sjunkit. Räcker att säga att något är "uppdaterat" så blir folk köpkåta, trots att det inte motsvarar någon större förändring.

Dock inte förvånade, Blizzard sålde ut sig själva som billiga horor för många år sedan nu.

Vadå den så kallade förbättrade grafiken? Vem har utlovat det!? Detta är inget remaster projekt... Fan en stor del av de som skrikigt mest för detta kan ju inte tänka sig minsta lilla etta eller nolla i förändring, något som iof är rätt dumt imo.

Uppdaterad motor och grafik-pipeline fast gamla assets och texturer är imo rätt väg att gå.

Största frågan är imo inte grafiken utan hur de tänkt med buggar och re-tuning, om de ska försöka förbättra spelet eller bara försöka göra det som en tidskappsel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Fy fan vilken besvikelse. Var är den så kallade förbättrade grafiken? Såg inte ens skillnad först. Extremt lågt. Att folk går på detta visar hur lågt spelindustrin har sjunkit. Räcker att säga att något är "uppdaterat" så blir folk köpkåta, trots att det inte motsvarar någon större förändring.

Dock inte förvånade, Blizzard sålde ut sig själva ***bort/mod*** för många år sedan nu.

Blizzard har aldrig lovat bättre grafik. Vart fick du det ifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Modern grafik, vatten, skuggor osv.

Lika bra att slänga ut det,
Vi rekryterar för vår framtida guild. (alliance//pvp)
Många veteraner, och åldrar mellan 30-45.
Alla är välkomna, många svenskar!

http://www.emberwow.com
(Discord skickas på bekräftelsemail)

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Modern grafik, vatten, skuggor osv.

Lika bra att slänga ut det,
Vi rekryterar för vår framtida guild. (alliance//pvp)
Många veteraner, och åldrar mellan 30-45.
Alla är välkomna, många svenskar!

http://www.emberwow.com
(Discord skickas på bekräftelsemail)

Intressant, tack, skickade in en anmälan. Finns det en "officiell" recruit-tråd här på Swec? Det borde göra det, vore kul om så många som möjligt kommer in i samma guild

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Intressant, tack, skickade in en anmälan. Finns det en "officiell" recruit-tråd här på Swec? Det borde göra det, vore kul om så många som möjligt kommer in i samma guild

Det finns Av någon anledning kan jag inte klistra in länken med min telefon, men sök på "World of Warcraft Classic guild" i forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Konsolgrävare

When the World of Warcraft: Classic demo becomes available to play at home on Friday, November 2, we will ensure maximum availability to players at home by initially establishing session limits.

When the demo goes live, we’ll use a playtime time limit and a cooldown (that starts when you first log in) to help as many people as possible play the Classic demo as much as possible. We’ll start with a playtime limit of a cumulative 60 minutes and a cooldown of 90 minutes. Here are some examples of how that might work:

• If you play for 30 minutes and then log off for 60 minutes, when you come back you’ll have a fresh 60 minutes.
• If you play for 60 minutes, you’ll be disconnected and then have to wait 30 minutes before you can play again.
• If you play for 20 minutes, log off for 20 minutes, then play 40 more minutes, you’ll be logged off and wait 10 more minutes.

Our goal is to lift session limits as quickly as we feasibly can after the demo goes live. We will then only reinstate session limits if unexpectedly high demand returns.

We will update this post with further information on this, as necessary.

Thank you!

https://us.battle.net/forums/en/wow/topic/20769628564

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Modern grafik, vatten, skuggor osv.

Lika bra att slänga ut det,
Vi rekryterar för vår framtida guild. (alliance//pvp)
Många veteraner, och åldrar mellan 30-45.
Alla är välkomna, många svenskar!

http://www.emberwow.com
(Discord skickas på bekräftelsemail)

Det här är sjukt intressant! Har saknat den där mysiga känslan som, för min del, försvann mot slutet av Wotlk. Spelade Legion men till slut kändes det så innehållslöst. Med en göttig guild och en skön community hoppas jag känslan kommer tillbaka. Göra saker tillsammans medan man tjötar skit vore awesome.

Jag kastar ut en förfrågan, såg att ni hade snålt med droods.

Permalänk
Medlem

@Arccai Under 30 är big no no :(? #24

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@Arccai Under 30 är big no no :(? #24

Absolut inte,
Vi har inga ålderskrav.
Jag beskrev bara hur majoriteten såg ut

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Konsolgrävare

2 November 2018, 19.00 Svensk tid börjar BlizzCon 2018

Livestreams:

Länkar:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

https://www.twitch.tv/warcraft

Classic kommer sommaren 2019!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Sommaren alltså. Kul också att man spelar på sin vanliga wow subscription och inte någon extrakostnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jag måste bli av med sambon innan dess

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Sommaren alltså. Kul också att man spelar på sin vanliga wow subscription och inte någon extrakostnad.

Det är nice. MEN - jag fick inte svar på en sak.. Blir alltså sub obligatoriskt för endast Classic? Trodde det skulle vara tillgängligt för en mindre kostnad för bara Classic.

Skrivet av AddixD:

Jag måste bli av med sambon innan dess

Haha, du har några månader.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Det är nice. MEN - jag fick inte svar på en sak.. Blir alltså sub obligatoriskt för endast Classic? Trodde det skulle vara tillgängligt för en mindre kostnad för bara Classic.

Haha, du har några månader.

Nej, det kommer vara samma subscription oavsett om du ska spela live-spelet eller classic. Rätt rimligt enligt mig, jag hade snarare förväntat mig två olika så all in all, positivt.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd

Kollar stream på nån som levlar i classic i Westfall. Fan minnen alltså, inte för att jag har tiden att köra skiten igen men alla minnen som kommer tillbaka. En vilsen Warrior i sitt första mmo som vart mobbad av polarna för jag uttala dom engelska orden på items så dåligt, eftersom jag bara läst orden, som "Goretusk Snout" uttala jag groootuskee snuuute i ventrilon till polarna när nån gris droppa det

Sen var det inte roligt att vara tank när man var så ny och spelet var ju också nytt så dom andra i partyt var ju inte dom bästa på att focus targeta en mob man hade main aggro på men självfallet var det jag som fick skiten när hela packsen av mobs stack i väg på alla.

Men sen 1-2år senare var man den bäst gearade tanken på serven med nästan full t3 och över 7000hp obuffad och folk flocka vid en i ironforge. Vilken resa det var Minnen som sagt.

Trodde jag hade screens kvar från den tiden men hittar dom inte Här är iaf en video när min guild drog ner Thaddius, och om ni ser slutet så var det ju alltid nån lustig person som ville trolla alla haha https://youtu.be/tZ-xmEbJa7Y

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=hhKkP8LryYM&t=1s

Lite reflektioner. Tror de flesta kan vara rätt lugna, verkar som att de har en rätt sund inställning till projektet och verkar ta en väldigt försiktig approach så tror inte många designval kommer sticka folk extremt mycket i ögonen.

Är väl framförallt två nya saker som avslöjas, att det kommer vara progressiva servrar, inte sett till patchar men i content (fyra steg, t ex kommer inte BG och tier 0.5 finnas vid release). Nummer två och till min största besvikelse är att de inte kommer röra 1.12 databasen, dvs de kommer inte röra nummer och "tuning". Är väl ett förståeligt val, men fegt, spelar ingen roll om de gate:ar items, molten core progression hade en annan meta i 1.3 jämfört med 1.12 pga av mängder av förändringar som skedde där emellan, det kommer aldrig bli "autentisk" progression att köra igenom content med 1.12. Hade gärna sett att de körde en total retune på all end-game content för att matcha 1.12 talents osv, hade iof vart 1000 gånger svårare och säkert gjort fler upprörda, men hade personlig gett en bättre Classic upplevelse och en bättre produkt.

Fortfarande inte bestämt om jag kommer lira eller inte, hade hoppats på mer ändringar faktiskt, hade nog runt 50days played i vanilla och hade nog kört varenda millimeter av content när jag slutade vid 1.10 för sedan börja igen vid tbc. Känner nog att jag gjort för mycket för att det ska vara värt att lägga så mycket tid det tar för att ta sig till naxx, i ett spel med så lite förändringar och som lider av samma problem som det gjorde för så många år sedan. Aja, kommer nog köpa det oavsett å levla lite för nostalgins skull. Fast känner nog att detta är första gången subscription håller mig tillbaka, hade absolut kunnat tänka mig att ha det installerat å bara logga på nån gång om året när man är sjuk eller gräsänkling, men segt att behöva öppna lädret varje gång man vill drömma sig tillbaka en liten stund....

Permalänk
Medlem

Ser väldigt mycket fram emot detta!

Ska bli skönt att slippa privatservrar som är mer eller mindre korrupta överallt med en massa drama osv. Får rerolla ny server efter ett par månader om man vill hänga på den stora massa där det finns en stor population.
Däremot så är vissa utav dem lite för mycket med, servrarna var i orginalet för 2.5-3k spelare per server. Medans de populära priv servrarna har ökat cappen till 10k+ vilket gör att all sorts of farming blir onödigt drygt då allt är redan taget eller så blir man gankad 450 gånger, vilket i sig är en del av tjusningen men inte när det är 10k pers som sysslar med det.

Har dragit upp ett gäng 60s på olika servrar, mött en massa trevligt folk som jag även spelar andra spel med nu för tiden.
Sjukaste var nog i en dungeon run, så sprang jag på en svensk som jag började lira med en hel del, efter ett tag kom det fram att han också var från s-vall. Vad är oddsen för det

Hoppas som sagt att dom inte ändrar för mycket, har läst många som gärna kommer med förslag men alla dom innebär att gå ifrån vanilla konceptet. Förstår inte riktigt varför de vill ha x/y när det var precis det som förstörde nuvarande spel. Genom åren så har saker ändrats för den stora massan och i sin tur dragit ned spelet avsevärt.

Håller med ovanstående angående items dock, MC kommer bli väldigt fördummat med 1.12 databasen. Men samtidigt så är det en sak som t.o.m privatservrarna har problem med att fixa utan att tumma för mycket här och där. Så det blir nog alldeles för mycket jobb även för blizz att göra det.

Ser mest fram emot pvp dock, det är största anledningen att jag gillar vanilla så mycket. Har aldrig varit ett stort fan av att raida och känna att man måste spela vissa dagar i veckan osv.

Permalänk
Medlem

Blir bara mer taggad på classic nu när det ser ut som att bliz faktiskt försöker göra det bra.

Gillar iden med stegade släpp av materialet, hade AQ eller naxx funnits från start vore ju fokus till 100% på att få "Scarab Lord" (BWL drop + rep vill jag minnas) och MC + ony skulle skippas så mycket det går.

Kluven till 16 debuff platser men jag förstår tanken.
Hade dock sett fram emot att spela lock, men om man återigen blir förpassad till att vara summon-b*tch och vandrande HS dispenser så får det vara.
Körde AQ40 och NAXX som alt lock och DOT build var grymt stark på alla fighter som har flera targets, vilket ju är en hel massa.
Och glöm för all del inte trash, som ju i vissa fall var lika svårt som bossarna.
Problemet är ju de viktiga ST fighterna, att dyka upp med en spec som har halva DPS'en på ST duger ju inte om man skall ta t.ex. patchwerk.
Och respec fungerar ju inte alls.

Kommer inte heller ihåg när WoW integrerade +healing och spellpower.
Men helare är ju nästan otänkbart utan ändringen.
Hade 200 eller så dagar i classic på min präst och utan femtioelva alts så fungerar det inte.
Iofs. utan dailys så har man inget behov av att kunna nöta mobs, men classic krävde ju en hel massa farmande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Blir bara mer taggad på classic nu när det ser ut som att bliz faktiskt försöker göra det bra.

Gillar iden med stegade släpp av materialet, hade AQ eller naxx funnits från start vore ju fokus till 100% på att få "Scarab Lord" (BWL drop + rep vill jag minnas) och MC + ony skulle skippas så mycket det går.

Personligen tycker jag inte det spelar någon större roll i det avseendet, största problemet blir ju att teir0.5, ZG och Pvp - items ändrar rätt mycket meta/progresion/svårighetsgraden för tidigare content. Att hålla undan material för att folk inte ska rusha/för att det ska ta längre tid har jag aldrig vart så mycket för.

Skrivet av Svensktiger:

Kluven till 16 debuff platser men jag förstår tanken.

Tänker du att den skulle vara högre eller lägre? MC/BWL är ju gjorda för 8 tex. Om de nu inte ska retuna hade raider blivit ännu lättare om de skulle ökat det mer än 16, något som redan är ett problem med 1.12.

Skrivet av Svensktiger:

Hade dock sett fram emot att spela lock, men om man återigen blir förpassad till att vara summon-b*tch och vandrande HS dispenser så får det vara.
Körde AQ40 och NAXX som alt lock och DOT build var grymt stark på alla fighter som har flera targets, vilket ju är en hel massa.
Och glöm för all del inte trash, som ju i vissa fall var lika svårt som bossarna.
Problemet är ju de viktiga ST fighterna, att dyka upp med en spec som har halva DPS'en på ST duger ju inte om man skall ta t.ex. patchwerk.
Och respec fungerar ju inte alls.

Tycker detta är rätt okej ändå, debuff limit har ju en stor effekt på metan, både på gott och ont. Körde själv paladin med fokus på PVE så är väl bekant med att vara väldigt låst som klass, vilket jag tyckte var helt OK. Problemet var att det var så satans dyrt att respecca, hade räckt med att det var billigare så att man inte var tvungen att lvla alts för att kunna farma eller leka dps i enklare content. Tror iof inte dom kommer röra detta, men detta var imo top 5 mest störande grejer i vanilla.

Skrivet av Svensktiger:

Kommer inte heller ihåg när WoW integrerade +healing och spellpower.

Var väl i wrath om jag inte missminner mig. Har även för mig att healing och spellpower gjordes om i vanilla, i nån patch ökades dessa värden avsevärt (var väldigt väldigt ovanlig stat i början). Plate med healing tex fanns inte i tidiga patcher om jag inte missminner mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Var väl i wrath om jag inte missminner mig. Har även för mig att healing och spellpower gjordes om i vanilla, i nån patch ökades dessa värden avsevärt (var väldigt väldigt ovanlig stat i början). Plate med healing tex fanns inte i tidiga patcher om jag inte missminner mig.

Kan inte svära på det men tror att ändringen gjordes innan TBC, levlade en stund som disc och det var inte helt omöjligt.
Vill även missas att det dök upp en massa shockadins i slutet av classic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kan inte svära på det men tror att ändringen gjordes innan TBC, levlade en stund som disc och det var inte helt omöjligt.
Vill även missas att det dök upp en massa shockadins i slutet av classic

Hmm blev osäker nu, men kollar en 1.12 item databas nu å alla paladin teir set har iaf bara healing power.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Hmm blev osäker nu, men kollar en 1.12 item databas nu å alla paladin teir set har iaf bara healing power.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har säkert rätt.
Trodde för en stund att 1.12 var en mittenpatch och att 1.6 såklart var långt senare.
Men att räkna verkar inte ha varit blizards styrka på den tiden
1.12.2 är ju sista classic patchen innan TBC och 1.6 är "pvp patchen" mitt i expansionen när man enkelt kunde farma pvp saker.

Vet inte var du kollar men leta reda på benediction/anathema, båda dom ändrades ju från +106 heal/+ 68 shadow till +spellpower någon gång.
Och sedan igen till bara intellect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Du har säkert rätt.
Trodde för en stund att 1.12 var en mittenpatch och att 1.6 såklart var långt senare.
Men att räkna verkar inte ha varit blizards styrka på den tiden
1.12.2 är ju sista classic patchen innan TBC och 1.6 är "pvp patchen" mitt i expansionen när man enkelt kunde farma pvp saker.

Vet inte var du kollar men leta reda på benediction/anathema, båda dom ändrades ju från +106 heal/+ 68 shadow till +spellpower någon gång.
Och sedan igen till bara intellect.

Benediction har ren healing och anathema ren shadow i 1.12.

Sen är det väl inte så konstig räkning, är ju 12 (tolv) dvs högre än 6. Fast är rätt vanligt iof att folk tänker fel ovh läser det som 1.1.2.

edit. För att tydliggöra så finns det ju flera typer här, de flesta (alla?) items med spell damage har "increased spell damage and healing", medan de items som är gjorda för "healers" endast har + healing (med högre stat vid samma ilvl). Kan ju vara så att detta var ändring som gjordes någon gång i Vanilla? Alltså att items med spell damage även fick healing, men inte tvärtom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Benediction har ren healing och anathema ren shadow i 1.12.

Sen är det väl inte så konstig räkning, är ju 12 (tolv) dvs högre än 6. Fast är rätt vanligt iof att folk tänker fel ovh läser det som 1.1.2.

edit. För att tydliggöra så finns det ju flera typer här, de flesta (alla?) items med spell damage har "increased spell damage and healing", medan de items som är gjorda för "healers" endast har + healing (med högre stat vid samma ilvl). Kan ju vara så att detta var ändring som gjordes någon gång i Vanilla? Alltså att items med spell damage även fick healing, men inte tvärtom.

Skickades från m.sweclockers.com

Prylar med spelldamage gav inte + heal och vice versa.
Man slapp konkurrens om lite prylar, men det sög ju att man med fullt T2 inte gjorde mer skada än någon i grått gear.
Intelligence gav ju bara mana och inte spellpower som nu.
Visserligen kunde man ju slänga på SW:P på en massa mobs och wanda ner allt medans renew höll hälsan uppe.
Men DPS'en var patetiskt låg.
Men som sagt, minnet sviker och det tweakades ju en hel del genom vanilla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Prylar med spelldamage gav inte + heal och vice versa.

Jo det gjorde det, såhär såg den statsen ut https://vanillawowdb.com/?item=16802 Kommer till och med ihåg att det var ett evigt gnäll när healers plockade caster gear. Ren spellpower fans väl typ bara på enchants? Du om någon borde väl veta fan 200dagar i vanilla på en karaktär är nog bland det högsta jag hört, vad blir det i snitt liksom? 7h om dagen i två år (+alts!?)? Kände iof en del som också låg på så höga snitt, men inte över hela vanilla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Jo det gjorde det, såhär såg den statsen ut https://vanillawowdb.com/?item=16802 Kommer till och med ihåg att det var ett evigt gnäll när healers plockade caster gear. Ren spellpower fans väl typ bara på enchants? Du om någon borde väl veta fan 200dagar i vanilla på en karaktär är nog bland det högsta jag hört, vad blir det i snitt liksom? 7h om dagen i två år (+alts!?)? Kände iof en del som också låg på så höga snitt, men inte över hela vanilla!

Raidade 6 dagar i veckan och hann ändå inte med mer än 12/15 i Naxx =/.
Och mycket tid spenderade AFK i Orgrimmar, enda sättet att hålla koll på om någon drog igång nånting kul.
Men det var ju ett tag sen och det var många ändringar i hur helare fungerade.
T.ex. så tog det ju "evigheter" innan T2 fick texturer man inte skämdes över lol.
Och på något sätt så undvek vi lootdrama i mitt guild, de flesta insåg att Naxx aldrig skulle fungera om inte alla verkligen kunde få sitt BiS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Raidade 6 dagar i veckan och hann ändå inte med mer än 12/15 i Naxx =/.
Och mycket tid spenderade AFK i Orgrimmar, enda sättet att hålla koll på om någon drog igång nånting kul.
Men det var ju ett tag sen och det var många ändringar i hur helare fungerade.
T.ex. så tog det ju "evigheter" innan T2 fick texturer man inte skämdes över lol.
Och på något sätt så undvek vi lootdrama i mitt guild, de flesta insåg att Naxx aldrig skulle fungera om inte alla verkligen kunde få sitt BiS.

Vi hade också raid 6dagar i veckan under progression, vi var iof rätt tidiga med att cleara content så rätt ofta spelade man ju typ inget för att man vänta på nästa patch. 7-8h om dagen är ju inte så mycket, periodvis för att vara wow, men som ett tvåårssnitt är det galet

Ja runt naxx var det säkert mindre, imo så var det inte förns runt BWL eller kanske till och med runt AQ som guilder faktiskt började mogna och började ta min max seriöst. Innan det var det rätt mycket allan ballan, även i toppguilder. Slutade dock som sagt innan Naxx, men har för mig att min gamla guild splittrades under naxx (som många andra vad jag hört), de flesta hade, som du, kört all day every day sen launch så tror rätt många redan var rätt utbrända innan ens naxx kom. Att TBC var på G gjorde ju inte motivationen högre heller antar jag.

Permalänk
Medlem

JAA! Ska bli underbart att uppleva allt igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Säkert, men oj vilken vecka det kommer att bli

Jag blev ganska förvånad själv faktiskt, då det har varit väääldigt tyst om det. Blizzard är galet bra på att hålla sig undan från läckor.

Min hypotes är att WoW kommer börja om, men att dom kommer skala ner på funktioner som gjort spelet casual, dvs att flying och LFG/LFR försvinner från alla expansioner frammåt. Jag tror även att spelet inte kommer vara 100% vanilla, utan även innehålla saker som achievements, mount-tab och grafiken från dagens WoW. Saker som inte förstör själva spelupplevelsen. Precis som Morhaime sa så handlar detta projekt inte bara om att starta upp servrar anno 2004, utan att köra lite finlir med koden och ta bort buggar och annat.

Tyvärr tror jag också att transmog kommer att vara med i classic, säkert med en massa roliga mikrotransaktioner för coolare gear. Det som var coolt då var att se vad karaktären faktiskt hade för gear baserat på utseendet.

Du får det att låta som transmog är något som kommer direkt efter första spelet men det han komma 5 expansioner, inte så att "hade för gear baserat på utseendet" är något unik för bara vanilla.

Folk överhyppar tyvärr detta, ingen kommer få samma känsla som de hade 2004... Folk kommer klara Raid mer eller mindre vid release dagarna osv.. Det var inte så att vanilla var svårare än expansionerna utan det faktum att folk var nya till spelet och därmed noobs.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9