Permalänk

Gamingdator för 15k

Nu vill brorsan ha sin egna gamingdatorn där han endast vill lira spel samt lätt streama cs ibland. Han har redan all tillbehör, skärm osv och behöver bara burken. Han har fått ett chassi av mig redan, define s så det kan man exkludera. Han lirar endast i 1080p 144hz men kanske uppgraderar till 1440p nån dag. ( han vill gärna ha intel )

Har redan valt delar men vill ha era synpunkter om förbättringar osv och om det är värt för det priset. Just nu undrar jag mest om han verkligen behöver rtx2070 när han kan få en gtx 1080 för tusen kr billigare( helt ny) funderingar?

Permalänk
Medlem

Tjena,

Jag har nyligen byggt en snarlik maskin och valde bort MSI 2070 mot ett Gigabyte 1080 som var överklockat från fabrik. Bättre prestanda än MSI-2070 och dessutom mer strömsnålt. Har ni lite is i magen kanske ni kan få tag på ett 1080 ti som är rejält mycket prestanda för pengarna. Frågan är dock om det behövs för hans behov och om ni kan hitta ett vettigt 1070 istället?

Jag hade nog också bytt ut kylaren mot en Cooler Master Hyper Evo 212 som är extremt mycket kylare för pengarna.

Summa summarum: Mycket bra bygge för pengarna.

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Tjena,

Jag har nyligen byggt en snarlik maskin och valde bort MSI 2070 mot ett Gigabyte 1080 som var överklockat från fabrik. Bättre prestanda än MSI-2070 och dessutom mer strömsnålt. Har ni lite is i magen kanske ni kan få tag på ett 1080 ti som är rejält mycket prestanda för pengarna. Frågan är dock om det behövs för hans behov och om ni kan hitta ett vettigt 1070 istället?

Jag hade nog också bytt ut kylaren mot en Cooler Master Hyper Evo 212 som är extremt mycket kylare för pengarna.

Summa summarum: Mycket bra bygge för pengarna.

håller inte med på några punkter, köpte en evo 212 på rea för 200 till brorsan och den lämnar mycket att önska, ska han köpa ett 1080 kan han lika gärna fynda ett begagnat

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Tjena,

Jag har nyligen byggt en snarlik maskin och valde bort MSI 2070 mot ett Gigabyte 1080 som var överklockat från fabrik. Bättre prestanda än MSI-2070 och dessutom mer strömsnålt. Har ni lite is i magen kanske ni kan få tag på ett 1080 ti som är rejält mycket prestanda för pengarna. Frågan är dock om det behövs för hans behov och om ni kan hitta ett vettigt 1070 istället?

Jag hade nog också bytt ut kylaren mot en Cooler Master Hyper Evo 212 som är extremt mycket kylare för pengarna.

Summa summarum: Mycket bra bygge för pengarna.

Tack för kommentaren!

Vi har en deal på en gtx kfa2 1080 ex oc på 4400. Är det värt att köpa en äldre gen? Eller värt 1000 kr mer för ny gen och lite bättre kort?

Sett reviews att h7 kyler bättre och är 30kr dyrare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av femkantig:

håller inte med på några punkter, köpte en evo 212 på rea för 200 till brorsan och den lämnar mycket att önska, ska han köpa ett 1080 kan han lika gärna fynda ett begagnat

Har själv haft en sån och givetvis var den bra men finns bättre alternativ som inte är så mycket dyrare. Svårt val, han har svårt med begagnat då han är rädd ifall det inte håller. Med visst kan man fynda

Skickades från m.sweclockers.com