Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

@OllBoll: Gissningsvis 40+ över ambient då med ca 395 TDP med låg fart. Ändå acceptabelt? Har dock Noctua fläktar liggandes som jag glädjeligen byter till, skulle kunna göra litegrann... hm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Ja det verkar vara lite kaos. Känns som att fabriken har F*d up.

Det ska tydligen vara så att man har fått ett mail idag, där står det vilken batch man var en del av.

På mitt står det EU, jag beställde L tophat (vilket var det som har försenat mångas shipments enligt utsago), och jag är EU fortfarande.

Blir intressant att se vad som händer i batch 2.

Edit: Precis från Slack "Priotitized orders were due to the fact that PayPal is holding all the funds (150 000 USD) until we deliver. so all Paypal orders were planned to go directly or through EU shipment. Back then this was a huge blow for us financially and it was a matter of surviving and being able to deliver at all" - Patrik Michalski

Så alla som var USA eller EU och ändå directs var för att de betalade med PayPal. Dessa prioriterades till EU eller directs för att komma ut så snabbt som möjligt. Detta fungerade då inte...

Något som var meningen att vara positivt verkar ha blivit något sämre.

Vad är det för mail du syftar på?

Jag fick följande mail igår:

We are currently receiving many mails from all over the world asking about their shipment status. We thought it would be best to let you all know what the status us with the different shipments. We understand the frustration out there and greatly appreciate your patience. We are getting so close to delivering all the cases and soon we will all be able to catch that good vibe!
We are shipping the cases in three different batches
1. “US” a batch shipment to Amazon US that will distribute all the orders in north and south America
Arriving at Amazon fulfillment centers 2018-11-12
2. “EU” a batch shipment to Sweden, from where all the orders in Europe will be shipped
At distribution center and most likely sent out this week
3. “Direct” a batch of direct shipments that will go to directly from factory to the rest of the world
All direct shipments will be sent out between 17th and 19th November according to the factory
So, we are now looking at a scenario where most cases will arrive at the same time, tracking information will be sent out a couple of days before the arrival of the order. If anyone need to update their shipping details, now is the very last chance.

Thank you // LOUQE TEAM

mail från Louqe

Står dock ingenting om vilken batch man tillhör eller så? Eller är det texten under "Your order" på toppen av mailet? Där står det EU för mig också.

Hursomhelst, kan tänka mig hur teamet på Louqe sitter och bankar sina huvuden på ett bord p.g.a. dessa förseningar. Nu är ju våra och övriga EU leveranserna fast hos CapTech utan någon prognos på när de kommer att skickas (vilket skulle ha gjorts redan förra veckan)...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag körde en liknande setup i Ncase M1.. dvs 240 radiator och CPU och GPU. inga problem tempmässigt, men hade ett 450W agg och det var väl lite lite om man ville maxxa klocken. men kylkapaciteten är ju inte för OC bruk heller..

men för vardagsgaming så fungerade det länge för mig.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

@moreempty: Nice! Får man fråga om du vet temps & radiator och vilken CPU respektive GPU du använde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vad är det för mail du syftar på?

Jag fick följande mail igår:

We are currently receiving many mails from all over the world asking about their shipment status. We thought it would be best to let you all know what the status us with the different shipments. We understand the frustration out there and greatly appreciate your patience. We are getting so close to delivering all the cases and soon we will all be able to catch that good vibe!
We are shipping the cases in three different batches
1. “US” a batch shipment to Amazon US that will distribute all the orders in north and south America
Arriving at Amazon fulfillment centers 2018-11-12
2. “EU” a batch shipment to Sweden, from where all the orders in Europe will be shipped
At distribution center and most likely sent out this week
3. “Direct” a batch of direct shipments that will go to directly from factory to the rest of the world
All direct shipments will be sent out between 17th and 19th November according to the factory
So, we are now looking at a scenario where most cases will arrive at the same time, tracking information will be sent out a couple of days before the arrival of the order. If anyone need to update their shipping details, now is the very last chance.

Thank you // LOUQE TEAM

mail från Louqe

Står dock ingenting om vilken batch man tillhör eller så? Eller är det texten under "Your order" på toppen av mailet? Där står det EU för mig också.

Hursomhelst, kan tänka mig hur teamet på Louqe sitter och bankar sina huvuden på ett bord p.g.a. dessa förseningar. Nu är ju våra och övriga EU leveranserna fast hos CapTech utan någon prognos på när de kommer att skickas (vilket skulle ha gjorts redan förra veckan)...

Korrekt. Det är det mailet.

Precis som du säger under "your order" Kan det stå EU, US, eller Direct för att visa vilken shipping batch ens order var en del av.

Flera från USA/Canada, och även EU har undrat varför det står Direct på deras när de trodde att deras order var en del av de som redan skickats.

Permalänk
Medlem

Nu börjar man bli väldigt övervänt ... att dom ska ligga nånstans här i Sverige och man har ingen aning om när de skickas eller när de kommer fram. hoppas ju på helgen men försöker vara lite chill och tänka på att det kanske inte blir så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Korrekt. Det är det mailet.

Precis som du säger under "your order" Kan det stå EU, US, eller Direct för att visa vilken shipping batch ens order var en del av.

Flera från USA/Canada, och även EU har undrat varför det står Direct på deras när de trodde att deras order var en del av de som redan skickats.

Tack, då hänger jag med

Skrivet av fax110:

Nu börjar man bli väldigt övervänt ... att dom ska ligga nånstans här i Sverige och man har ingen aning om när de skickas eller när de kommer fram. hoppas ju på helgen men försöker vara lite chill och tänka på att det kanske inte blir så

CapTech är även de som distribuerar för Inet och paket från dem får man ju efter ca 24h (beroende på var i Sverige man bor). Jag hade hoppats på att kunna bygga förra helgen (vilket inte blev av) eller denna helg, men verkar som att spökena lider med enorma oturer så man vet aldrig!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@moreempty: Nice! Får man fråga om du vet temps & radiator och vilken CPU respektive GPU du använde?

switech 220 ´kit?
typ
290x
4670k

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Hej,

Är nyfiken på vilka komponenter folk kommer köra i sina Ghost S1-chassi. Så dela gärna med er

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Komponenterna i min signatur

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

CPU - Ryzen 2700x
MOBO - ASUS X470-i Gaming
GPU - EVGA 1080 Ti FTW3
RAM - Corsair Vengeance CL15 2x8gb 3000MHz
CPU kylare - Fractal Celcius S24/Noctua NH-L12 (beroende på hur temps blir med L12)
PSU - SF600 v2
WD Blue 1TB M.2 Sata3
Samsung 840 pro 256gb

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack, då hänger jag med

CapTech är även de som distribuerar för Inet och paket från dem får man ju efter ca 24h (beroende på var i Sverige man bor). Jag hade hoppats på att kunna bygga förra helgen (vilket inte blev av) eller denna helg, men verkar som att spökena lider med enorma oturer så man vet aldrig!

Ja det är ju ganska irriterande att veta att dom bara ligger där och borde kunna komma väldigt fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

To kjappe spørsmål, mens vi venter (jeg er også 'EU'): 1. Er det plass til en 25mm vifte (fläkt) under PSUen hvis man fjerner 'buret' for en 2.5"? 2. Er det noen vits (poeng)?

1. ja
2. måske/kanske/vem vet

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem

@Royael: Ryzen 7 1700, Noctua NH-L12, Asrock AB350 mITX Fatal1ty, Corsair SF450, Asus Dual GTX1060 6Gb, Samsung SSD 960 EVO 250GB, G.Skill Flare X 16GB (2-KIT) DDR4 3200MHz CL14

Tänker uppgradera CPU, GPU och PSU nästa år med Zen 2 7nm, Navi 7nm samt Sf600 Platinum om AMD levererar
(Kanske även Mobo om de släpper stöd för PCI-E 4.0 och annat gott)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av 165Hz:

CPU - Ryzen 2700x
MOBO - ASUS X470-i Gaming
GPU - EVGA 1080 Ti FTW3
RAM - Corsair Vengeance CL15 2x8gb 3000MHz
CPU kylare - Fractal Celcius S24/Noctua NH-L12 (beroende på hur temps blir med L12)
PSU - SF600 v2
WD Blue 1TB M.2 Sata3
Samsung 840 pro 256gb

Vilket 1080 ti? ftw3 Kör du någon tophat på det?

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Vilket 1080 ti? ftw3 Kör du någon tophat på det?

Ska se om jag kan lirka in kablarna utan tophat. Annars har jag en L tophat beställd om jag skulle behöva använda AIO.
Ifall jag klarar mig med L12an så får jag beställa lågprofil PCIE kablar för att klara mig utan tophat tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

Ryzen 7 1800X
Sapphire Vega 64 Limited Edition
G.Skill 16GB CL14 3200mhz Flare X
Samsung M.2 960 EVO 500GB
Gigabyte AB350N Gaming Wifi
SF600
NH-L12 (Vill vattenkyla när jag hittar adequate lösning).

Permalänk
Medlem

Jag siktar på ett relativt tyst system.

Ryzen 7 1700
NH-L12
X370-I Strix
Flare X 3200/16GB
960 EVO 500GB
1080 FTW2
SF600 med nya kablar

Rullar och går i en BC1 Mini testbänk.

Permalänk
Medlem

Core i5 8400 (fick tag på en till slut!)
NH-L12
Asus Strix H370-I
Asus Strix GTX 1070
Corsair Vengeance LPX 2400 16GB
Samsung 970 EVO 500GB
Corsair SF450

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asrock x299x-itx/AC Intel I7 7820 64gb ram, a 2666Mhz Optane 800 120GB + 2st Intel 760 1TB Slipper både AMD & Samsung vilket känns skönt i dessa tider (Skämt åsidå) Asus 1080ti strix vattenkylt EKWB (Blir custom loop med Noctua fläktar,240 radiator+ 1st 120radiator Aquacomputer-block 3/8 slang & en ddc pump om jag får plats blir det nån sata-ssd disk också
P.S om moderkortet bara haft thunderbolt3 så hade det blivit den ultimata Musikstudiodatorn för mig ,nu blir det bara lekdator (i.e Spel)

Nån som vet om det finns splitter så man kan få 2 pci-e x8 istället för 1 pci-e16 i sådana fall så skaffar jag nytt grafikkort 1 plats & trådlösa vive på den andra platsen?
Med vänlig hälsning Arne

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

To kjappe spørsmål, mens vi venter (jeg er også 'EU'): 1. Er det plass til en 25mm vifte (fläkt) under PSUen hvis man fjerner 'buret' for en 2.5"? 2. Er det noen vits (poeng)?

LOUQE har gjort ett test på det tror jag. Eller så har de testat med två fläktar i en tophat. Vad jag minns var resultatet att det inte var värt det. Kolla hemsidan! Eller kickstartersidan..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

Själv tänkte man peta i; i7-6700, MSI Z270i, Corsair Vengeance LPX 2400 16GB, Celsius S24, SF600 v.2, 2TB 850 EVO och ett 1080ti FE.

Permalänk
Medlem

Hur har alla fått tag på NH-L12? De säljs ju knappt längre

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

@Royael: När Noctua återigen släppte ett gäng av dem i syfte för oss som hade köpt detta chassi tror jag. Minns inte riktigt men tror dem såldes genom Ebay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Hur har alla fått tag på NH-L12? De säljs ju knappt längre

https://www.ebay.co.uk/itm/Noctua-NH-L12/232835355973?
https://www.amazon.de/Noctua-11000236-NH-L12/dp/B007D8AXK4?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Hur har alla fått tag på NH-L12? De säljs ju knappt längre

Därför vi beställde chassiet för länge länge sedan, när den fortfarande fanns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Intel 6700K
Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Founders Edition

ASUS Z170I PRO GAMING
Corsair 32GB

Samsung 970 EVO 500 GB
Samsung 870 EVO 500 GB
Seagate Firecuda 1 TB (för backup)

Noctua NH-L12 alt. Fractal Design Celsius s24 (har båda) Köpte min L12 samtidigt som jag backade kickstartern när den fanns i lager hos Inet

Silverstone NJ450, vill ha tyst dator och ingen fläkt låter ju mindre än fläkt...

Jag hade tänkt att köra mitten + en S-tophat för diskarna samt ev. en L-tophat för att få in vattenkylningen om den visar sig vara tystare än L12:an. Upplever att pumpen låter lite även om det är ganska najs att fläktarna aldrig snurrar upp även vid användning då vattenkylaren kyler så rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Asrock x299x-itx/AC Intel I7 7820 64gb ram, a 2666Mhz Optane 800 120GB + 2st Intel 760 1TB Slipper både AMD & Samsung vilket känns skönt i dessa tider (Skämt åsidå) Asus 1080ti strix vattenkylt EKWB (Blir custom loop med Noctua fläktar,240 radiator+ 1st 120radiator Aquacomputer-block 3/8 slang & en ddc pump om jag får plats blir det nån sata-ssd disk också
P.S om moderkortet bara haft thunderbolt3 så hade det blivit den ultimata Musikstudiodatorn för mig ,nu blir det bara lekdator (i.e Spel)

Nån som vet om det finns splitter så man kan få 2 pci-e x8 istället för 1 pci-e16 i sådana fall så skaffar jag nytt grafikkort 1 plats & trådlösa vive på den andra platsen?
Med vänlig hälsning Arne

Skulle vara grymt kul om man skulle kunna få se bilder på detta bygge när det väl sker!

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Hur har alla fått tag på NH-L12? De säljs ju knappt längre

Går att få tag på hos tyska amazon där Noctua drog en liten sista försäljning samt production run för Louqe chassin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger