Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Fredag förmiddag...

Kaffe är gott!

Har svårt att läsa GP på nätet, för många "personer" inblandade...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kaffe är gott!

https://i.imgur.com/m9Tq8jP.jpg

Har svårt att läsa GP på nätet, för många "personer" inblandade...

https://i.imgur.com/MIIan3R.jpg

Tre datornördar, men inget nytt om kattmat på internet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Min kompis hade en specialare med naturstenar och vatten som rann allt försvann ned i avloppet. Den gjorde det mesta själv. Har inte sett såna sen dess antar att de inte var nån hit. Bäst är väl att träna katten sitta på den vanliga toan. Men det kan bli tufft om flera behöver gå på toan.

De började stinka efter ett tag, då rester satte sig på ställen som inte spolades perfekt.
Du kan se det lite som din toa behöver städas även om du är noga och försiktig, och spolar efter dig ordentligt.

Skrivet av Bascule666:

Alltså ingen skulle bli gladare än jag om denna pryl verkligen fungerade men jag är extremt skeptisk. Katternas avföring är inte "likformig" alls utan ibland är det enorma klumpar där två eller tre katter (har tre) råkat pissa i närtid, ibland har någon katt kräkts i lådan och då är formen klart annorlunda. Men det största problemet som jag ser är att de mycket små klumparna blir kvar i sanden.

Jag avvaktar tester men funkar det som de utlovar är jag inte sen att beställa. Vansinnigt trött på att skopa klumpar i mina två lådor.

Det är utan tvekan min största faro också. Vissa sand-typer är ju så små att du kan med rätt spade sortera väldigt bra, men även med dessa är det inte perfekt och du behöver trots noga rengöring byta sanden lite då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Jävla Axilur(R)! Vem fan kom på att göra en illasmakande enorm tablett som ska tas tre dagar i rad?
En tablett går ju bra, men sen lär de sig ju att satan nu kommer tablettjävelmataren igen.
Ser ut som att jag har självskadebeteende nu, men nu är det avmaskat.

Finns ju en annan, fast engångsdos, med leversmak eller liknande som katterna älskar och äter som godis. Lätt värt extrakostnaden. (dubbla priset)

Min förra katt kunde jag muta... han fick en bit godis, en tablett och 2 bitar godis.
Åt han inte tabletten, fick han inte godiset. Såg dock på honom att den måste smakat... blää..
Men lite massage och övertalning så gick det.

Vi hade övat länge på detta när han skulle ta vitaminer för många år sedan, så blev detta lösningen under ett tag.

Skrivet av Tiamat:

Har du länken till den?
Har samma problem med mina katter. Köpte nåt som jag sprutade in i munnen med men det gick inte bättre.

Min mor var övertygad om "den sprutan blir lättare"... jag sa... lycka till. Slutade med halva tuben i pälsen, och andra halvan på golvet...
Sen köpte vi tabletter istället

Skrivet av dovienya:

Milbemax heter den, precis som ovan. Vet ej om den är lika brett verkande dock, men funkade helt ok på Neo och Nisse. 50kr per dos på normalstora katter dock.

edit: Det värsta med Axilur är ju att det är så lätt att glömma den någon av dagarna; och då blir man som "har jag skapat axilur-resistenta maskar nu?"

https://www.apoteket.se/produkt/milbemax-vet-for-katter-filmd...

Tack för tipset, ska ha det i åtanke till nuvarande hårboll

Permalänk
Medlem

Varför, varför, varför är det så kul att sitta i vasken? Lilla Spock älskar att blöta ner tassarna, rumpan och svansen genom att sitta på det mest olämpliga stället. Spelar noll roll vad jag gör, han har bestämt sig för att det är kalas.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tre datornördar, men inget nytt om kattmat på internet

Nä, de är bara intresserade av internet när det är några fina kissar på skärmen, gärna med högt ljud. Då vaknar de till, samma sak med TV:n.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Varför, varför, varför är det så kul att sitta i vasken? Lilla Spock älskar att blöta ner tassarna, rumpan och svansen genom att sitta på det mest olämpliga stället. Spelar noll roll vad jag gör, han har bestämt sig för att det är kalas.

https://i.imgur.com/tzhRQkP.jpg

Vissa katter gillar vatten...
Min förra älskade att leka med det.

Det och en katt som heter Spock kan inte vara som alla andra

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Varför, varför, varför är det så kul att sitta i vasken? Lilla Spock älskar att blöta ner tassarna, rumpan och svansen genom att sitta på det mest olämpliga stället. Spelar noll roll vad jag gör, han har bestämt sig för att det är kalas.

https://i.imgur.com/tzhRQkP.jpg

Det går bra så länge du inte har en avfallskvarn och nån annan katt startar den...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Paddanx:

Min mor var övertygad om "den sprutan blir lättare"... jag sa... lycka till. Slutade med halva tuben i pälsen, och andra halvan på golvet...
Sen köpte vi tabletter istället

Ja precis jag fick ha på regnkläder och det mesta kom inte in i katten.

Permalänk
Medlem

Lördag eftermiddag....

Gosiga vänner....

Kommer det några fåglar idag?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Skulle dela ut lite post jag hade kvar igår. Såg en katt sitta vid en lekpark. Först va den rädd för mig innan den själv kom och började nosa lite. Efter att ha klappat den lite så kom jag knappt från stället utan att nästan trampa på katten Den blev väldigt snabbt kelsjuk och ville att jag skulle stanna kvar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hur vara rättvis, en katt smartare än de andra...

Tjena!

Har ett litet problem (menar hyfsat litet). Ni som läser tråden vet att jag numera har tre katter efter Spocks inträde i juni. Problemet är att den lilla nya orengea Orientalen Spock är så jäkla smart att han konstant utmanövrerar de andra katterna.

Spock fattar ungefär dubbelt så snabbt som de andra katterna, är löjligt bra på apport, gör aldrig något när jag sagt nej dessutom är han mest människovänlig och sover i min säng. Han har exempelvis lyckats med att bryta sig in i Zeldas foderautomat och sno maten, har lycktas öppna diskmaskinen (i småöppnat läge). Han är trots sina 8 månader i framkanten för att djävlas på ett sofistikerat sätt.

Han drar sig inte heller för att smälla till de andra kissarna när han känner att det är befogat. Nu blir det knappast några stora slagsmål (Feliway Friends inkopplat) men han backar inte för att ge sig på Kara som är mer än dubbelt så stor.

Spock snor noppbollarna som jag slänger till Kara (som också älskar noppbollar), stackars Kara har noll chans då snabba och "slinkiga" Spock är först på bollen. Zelda har kapitulerat och slutat titta på noppbollar och som tur är så är hennes favoriter tygmöss som Spock struntar i.

Jag älskar givetvis alla mina katter lika mycket:

Zelda är numero uno, se bara första inlägget i tråden. Hon kommer alltid att vara först.
Kara är Kingen av lägenheten, snyggast och snällast alla kategorier.
Spock är tydligen Einstein med en lite småasocial läggning till alla andra än mig. I går var en polare hemma hos mig som träffat Zelda och Kara tidigare flera gånger och de var jätteglada när han kom. Spock som aldrig träffat honom gömde sig under soffan och när jag väl fått fram honom var han noll intresserad av nya vänner.

Kan man överhuvud taget gör något för att få katterna på en mer jämlik nivå? Jag tvivlar själv...

Är rädd att jag pga. Spocks förmågor kommer att sakta men säkert att mer och mer inrikta mig på den katten som är smartast och döma de andra därefter.

Spock:

Zelda:

Kara:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ett par bilder från min tillvaro med tre katter och för att ansluta till tidigare inlägg så är uppenbarligen Spock lite överallt...

Lite kärlek:

Kingen av lägenheten:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Spock som aldrig träffat honom gömde sig under soffan och när jag väl fått fram honom var han noll intresserad av nya vänner.

Kan man överhuvud taget gör något för att få katterna på en mer jämlik nivå? Jag tvivlar själv...

Är rädd att jag pga. Spocks förmågor kommer att sakta men säkert att mer och mer inrikta mig på den katten som är smartast och döma de andra därefter.

En Siames/Oriental är en enmans katt (därav hans noll intresse för andra än dig), och otroligt intelligenta (för en katt vill jag tillägga, då vi tidigare har diskuterat kattens intelligens), naturligtvis kan det sklija då katter precis som vi mäniskor är olika.
Det var faktigst lite det jag menade i ett tidigare inlägg, när jag skrev att det är en underbar ras.

Katter är individer, så nej, det är inte så mycket du kan göra annat än försöka låta bli att gemföra dem med varandra.

Med mina 30+ år som katt ägare så har jag stött på många olika personligheter, en del väldigt intelligenta, andra dumma som spån, man får helt enkelt ta dem för vad de är och försöka låta bli att gemföra dem med varandra.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

En Siames/Oriental är en enmans katt (därav hans noll intresse för andra än dig), och otroligt intelligenta (för en katt vill jag tillägga, då vi tidigare har diskuterat kattens intelligens), naturligtvis kan det sklija då katter precis som vi mäniskor är olika.
Det var faktigst lite det jag menade i ett tidigare inlägg, när jag skrev att det är en underbar ras.

Katter är individer, så nej, det är inte så mycket du kan göra annat än försöka låta bli att gemföra dem med varandra.

Med mina 30+ år som katt ägare så har jag stött på många olika personligheter, en del väldigt intelligenta, andra dumma som spån, man får helt enkelt ta dem för vad de är och försöka låta bli att gemföra dem med varandra.

Jag tror du har rätt, det gäller att sluta jämföra dem med varandra. Mina två andra kissar som inte är som Spock är knappast korkade utan mer normala. Just Spock verkar dock ha fått en extra dos av intelligens med sig från DNA-stadiet. Han är i princip det perfekta husdjuret. Smart, snygg, lyder oftast tillsägningar, kramig, gosig, är helt rumsren och är dessutom alltid på hugget när något nytt händer. Nackdelen som du skriver är att han kan vara antisocial när det gäller nya människor. Han ska få åka och träffa mina gamla föräldrar nästa vecka och förra gången gömde han sig bakom en symaskin hela tiden, får se om det går bättre nu (de har en Norsk Skogkatt).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Man blir lite varm i magen när man stapplar upp ur sängen och ser att alla katterna har anammat väggbäddarna fullkomligt:

På förmiddagen var det slagsmål och ett jäkla gnäll, på eftermiddagen är det gosigt värre...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Du har fått en tonåring på halsen...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har fått en tonåring på halsen...

Yes, du har nog rätt...

PS! Lite fler bilder från din suveräna Turkisk Van vore inte helt fel.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Yes, du har nog rätt...

PS! Lite fler bilder från din suveräna Turkisk Van vore inte helt fel.

Det är tyvärr väldigt bökigt att få henne att posera när man vill och har en riktig kamera till hands men ibland går det ju att rycka åt sig telefonen och fota och oftast blir det i blindo för katten ligger i ansiktet på mig, ibland kan man lyckas få in henne i bild på webkameran, annars är det mest bilder när hon sover som fastnar i den vanliga kameran men de är ju lite tråkiga även om de är tekniskt bättre ....
Hon gillar att smyga runt på förådsspaning/jakt för det kan ju dyka upp nån mus eller insekt om det inte händer nått spännande att kika på genom fönstren, hon gillar inte helerl att äta cykeldelar men det händer att hon tuktar kartonger så de ser ut som nått passerat en dokumentförstörare.

Man kan ju också vakna till med en katt i ansiktet eller på bröstet och om inte få till teknisk bra bilder så ändå bilder på en katt som BESTÄMT att hon vill kela NU och ställningen är inverterad splittspagat nånting...

Då är det bara att lyda för vem kan stå emot en gullig kelsjuk katt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Elvis

Här kommer lite bilder på Elvis, som är ca 6 år.
Han fick diagnosen astma för ca 3 månader sedan, efter att han hostade och var väldigt tillbakadragen. Och nu efter att dels bytt kattsand och gett honom löpande behandling med kortisontabletter och Aerokat med kortisonpuffar så är han mycket piggare och tillbaka till sitt gamla jag igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robhult:

Här kommer lite bilder på Elvis, som är ca 6 år.
Han fick diagnosen astma för ca 3 månader sedan, efter att han hostade och var väldigt tillbakadragen. Och nu efter att dels bytt kattsand och gett honom löpande behandling med kortisontabletter och Aerokat med kortisonpuffar så är han mycket piggare och tillbaka till sitt gamla jag igen.

https://i.imgur.com/w1CqQ2c.jpg

https://i.imgur.com/NwJQTb3.jpg

https://i.imgur.com/fI6fglA.jpg

Fin kisse!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

De är söta när de äter, notera det finurliga systemet med två matskålar insatta i en typ av siliconliknande plast som jag spontanköpte på Arken Zoo häromdagen då jag skulle köpa kattsand. 149:- var inte så dyrt och jag var trött på att matskålarna skyfflades runt.

Mera gosigheter, OBS! denna bild är inte tagen samtidigt som tidigare postade bilder, detta är idag 3/11. De gosar till det ganska ofta...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är tyvärr väldigt bökigt att få henne att posera när man vill och har en riktig kamera till hands men ibland går det ju att rycka åt sig telefonen och fota och oftast blir det i blindo för katten ligger i ansiktet på mig, ibland kan man lyckas få in henne i bild på webkameran, annars är det mest bilder när hon sover som fastnar i den vanliga kameran men de är ju lite tråkiga även om de är tekniskt bättre ....
Hon gillar att smyga runt på förådsspaning/jakt för det kan ju dyka upp nån mus eller insekt om det inte händer nått spännande att kika på genom fönstren, hon gillar inte helerl att äta cykeldelar men det händer att hon tuktar kartonger så de ser ut som nått passerat en dokumentförstörare.
https://i.imgur.com/u7IWhDZ.jpg
Man kan ju också vakna till med en katt i ansiktet eller på bröstet och om inte få till teknisk bra bilder så ändå bilder på en katt som BESTÄMT att hon vill kela NU och ställningen är inverterad splittspagat nånting...
https://i.imgur.com/biSM0et.jpg
Då är det bara att lyda för vem kan stå emot en gullig kelsjuk katt ?
https://i.imgur.com/TCc7C6I.jpg

Jag har tagit alla bilder sedan våren 2018 till tråden med min Samsung Galaxy S7, har en jäkligt mycket bättre kamera (Panasonic Lumix GX80) liggandes på mitt soffbord med ett väldigt dyrt objektiv som tar extremt mycket bättre bilder. Men telefonen är så jäkla enkel att ta till, alla mina bilder laddas direkt upp till OneDrive och det är superenkelt att ladda dem till Imgur och sedan till Sweclockers.

Min Panasonic har Wi-Fi och tankar automatiskt över bilderna till min NAS men den är ur spel då jag väntar på nytt nätagg.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Tjena!

Har ett litet problem (menar hyfsat litet). Ni som läser tråden vet att jag numera har tre katter efter Spocks inträde i juni. Problemet är att den lilla nya orengea Orientalen Spock är så jäkla smart att han konstant utmanövrerar de andra katterna.
---
Kan man överhuvud taget gör något för att få katterna på en mer jämlik nivå? Jag tvivlar själv...

Varje katt har unik personlighet, och en del är mer framåt än andra. Sen är han en hane, och hanar är ofta lite mer på än honor.
Men framförallt är han väldigt ung. Han är inte ens färdigväxt, och har fortfarande massor av kattunge-energi. Han kommer att bli betydligt lugnare om ett par år.

Men håll koll så han inte mobbar nån av de andra katterna. Särskilt om du har nån riktigt gammal katt, som helst bara vill ligga och sova kan hen få det svårt. Gömställen är bra.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på billig och prisvärd foderautomat? Är för snäll med portionsstorlekarna. Hon är utekatt halva året och hon äter som en även när hon är innekatt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

https://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/aktivera...

den.
Klockren. Lite bökig att hålla ren emellanåt, helst med en katt som dricker med tassarna, men annars funkar den helt ok. De slentrianäter ju naturligtvis ändå, men det tar längre tid och alltså blir det inte lika mycket. Går ställa hur mycket som "ramlar ner". Så det går styra rätt hårt.

edit: De andra jag testat har varit av stuket "rännor" eller piggar, vilket har gjort att de har tryckt ner käkarna järnet för att nå; vilket i sin tur har lett till skavsår i mungiporna.. Inte bra.

edit igen: Se till att du tar den med stor fot. Den med liten fot (1.0?) välter katterna bara omkull och häller ut maten

Permalänk
Medlem

Luna

Permalänk
Medlem

Varmt och skönt på datorn

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Här kommer mina ögonstenar. Achilles är 12 år men som en kattunge till sättet. Han älskar att leka och allt han tänker på är Whiskas Godis. Sotis är 13 år och är väldigt mån om sitt utseende. Hon älskar att sova sin skönhetssömn och hatar när Achilles står på lur vid något hörn för att leka tittut med henne då hon är på damrummet.

Detta är Achilles.

Detta är Sotis

Permalänk
Medlem

helsvarta katter är speciella. nåt andligt med det.