Webcam och mikrofon för videoappspsykolog

Permalänk
Medlem

Webcam och mikrofon för videoappspsykolog

Hej, ska ha videoappssamtal i min psykologroll och skulle behöva råd kring webcam och mikrofon som är bra till det syftet. Antar Skypesamtal etc är i samma genre.

Fått intrycket att en mic för 5-600 kr räcker långt då flera streamare har sådana? Kanske t o m overkill?

Webcamen som min surface pro 1 har tror jag är rätt grumlig, och skulle vara skönt med en extern.

Mvh

Permalänk
Medlem

En webbkamera har ju en mikrofon inbyggd, Logitech tycker jag gör riktigt bra webbkameror, så köpa en separat mikrofon och kamera känns lite onödigt

Permalänk

vad jag förstått så ska denna ge riktigt bra bild.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1027960

och ligger ju ungefär i din budget.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Som sagt logitech c920 är populär bland streamers och ger bra bild. Dock kan man väl generellt säga att micarna som sitter på webkamerorna inte ger bra ljud.

Mic beror lite på vad du sitter i för miljö. Jag har använt bordsmikrofoner med riktat upptagningsområdet för under 100-lappen som levererat tillräckligt bra ljud för skypesamtal utan att någon klagat, men en av de bättre micarna i prisklassen under 600kr är ju en modmic. Ganska vanlig bland streamers som inte vill köra headsets.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Toppen, tack för era svar! Hittade något som passade! 😊

Skickades från m.sweclockers.com