Permalänk
Medlem

Bygga ny speldator

Hej, har sett att flera här hjälper till med att tipsa om delar för att bygga speldator.
Behöver råd om vilka delar jag ska köpa för att bygga en hyfsat bra gaming dator (egentligen bara cs:go) eller ska jag köpa färdig från blocket.
Syftet är egentligen att ha en så billig dator som möjligt för att få så högt fps som möjligt.

Budget 6000kr behöver ingen mus tangentbord eller skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hodjam:

Hej, har sett att flera här hjälper till med att tipsa om delar för att bygga speldator.
Behöver råd om vilka delar jag ska köpa för att bygga en hyfsat bra gaming dator (egentligen bara cs:go) eller ska jag köpa färdig från blocket.
Syftet är egentligen att ha en så billig dator som möjligt för att få så högt fps som möjligt.

Vi måste få någon sorts budget för att vi ska kunna hjälpa dig. Behöver du skärm, mus, och tangentbord också?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Vi måste få någon sorts budget för att vi ska kunna hjälpa dig. Behöver du skärm, mus, och tangentbord också?

Förlåt, 6000kr max
Ingen mus, skärm liknande bara lådan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då skulle jag nog kolla på begagnatmarknaden för en komplett dator, tror inte du får ihop en i närheten lika bra om du köper nytt. Spelar inte själv så mycket CS:GO men vet att det är cpu intensivt och använder sig av 4 kärnor/trådar från början, sen går det att lägga till ett kommando för att den ska defaulta flera trådar men hört att det är ganska instabilt.

Så begagnad med 6600k-7600k, räcker med 8GB minne, sen 970 eller 1060 grafikkort. Inte riktigt koll på vad man ska satsa på när det kommer till 8*** serien från intel, och som jag har förstått det så uppskattar CS:GO Intel över AMD.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.