Söker defekt grafikkort / kylar-fläktar

Permalänk

Söker defekt grafikkort / kylar-fläktar

Hej,

Fläktarna till mitt MSI GeForce GTX 780 3GB TwinFrozr har pajat så behöver 2 nya fläktar med samma typ av fäste, dvs de som fästs med 3 skruvar.

Hade ett gammalt Gigabyte GeForce GTX 460 liggandes hemma med samma typ av fästen till fläktarna. Gick utmärkt att använda, behövde bara byta plats på jorden och RPM-sladden till fläktarna. Problemet var bara att fläktarna hade ett tickande missjlud, så vill inte använda dom iaf.

Undrar därför om det finns någon, helst i GBG, som har ett defekt gammalt grafikkort liggandes hemma med samma skruvfäste som på bilden (behöver inte vara ett msi eller ett 780), och som skulle kunna avvaras för en symbolisk summa?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vad är det för diameter på fläktarna?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

har ett Msi gtx 970 som brunnit men fläktarna är ok.
tror du dom skulle funka för dig?
ser ut att vara samma fläktar..

Permalänk

@Cheewie
Kan inte kolla just nu tyvärr men dom är rätt stora på TwinFrozr-kortet, fläktarna från gigabyte-kortet var mycket mindre, men dom kunde ändå kyla kortet tillräckligt väl, så det ska nog funka med vilka fläktar som helst rent storleksmässigt.

@Anton073 Ja, det hade nog varit perfekt, men då får den skickas från Gislaved antar jag, för du har inte vägarna förbi gbg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

@Cheewie
Kan inte kolla just nu tyvärr men dom är rätt stora på TwinFrozr-kortet, fläktarna från gigabyte-kortet var mycket mindre, men dom kunde ändå kyla kortet tillräckligt väl, så det ska nog funka med vilka fläktar som helst rent storleksmässigt.

@Anton073 Ja, det hade nog varit perfekt, men då får den skickas från Gislaved antar jag, för du har inte vägarna förbi gbg?

jo frugan ska till gbg i helgen men då får du vänta till dess :/

Permalänk

@Anton073: Ja, men det kan jag absolut göra. Vad vill du ha för kortet?

Permalänk
Medlem

@galenmyra: ska du ha hela kortet? annars kan jag skicka med bara fläktarna efter som jag redan plockat isär kortet..

Permalänk

@Anton073: Det räcker med bara fläktarna då.

Permalänk
Medlem

Du kan få dom gratis. Men om du vill att jag skickar dom så får du stå för frakten den blir nog inte så dyr..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Anton073: Tackar ödmjukast, det var väldigt snällt! För mig går det bra att hämta dom i helgen men om det blir enklare för dig att skicka så kan vi givetvis göra så. Spelar ingen roll för mig. Kan ta resten via PM.