Xiaomi mi mix 3 i Sverige.

Permalänk
Medlem

Xiaomi mi mix 3 i Sverige.

Hej!

Jag tänkte uppgradera från min Honor 8 till en xiaomi mi mix 3 och undrade hur jag skulle köpa den. Den finns att köpa på AliExpress och Tradingshenzhen men inte i europa. Kan man köpa den från dem ställen eller är det någon skillnad mot den internationella versionen och kan man använda den med svenska mobiloperatörer som telenor?

Permalänk
Medlem

En modell för EU kommer i början av nästa år om jag har förstått det hela korrekt.
Just nu är den enbart släppt i Kina, resterande områden kommer senare.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

En modell för EU kommer i början av nästa år om jag har förstått det hela korrekt.
Just nu är den enbart släppt i Kina, resterande områden kommer senare.

Men man kan väl fortfarande köpa den från butikerna jag nämnde, så kan jag inte göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattnos:

Men man kan väl fortfarande köpa den från butikerna jag nämnde, så kan jag inte göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det ska fungera. Jag köpte en Mi 8 i en liknande deal: https://www.aliexpress.com/item/Xiaomi-Mi-MIX-3-6GB-128GB-Sna...

EU leverans så ingen tull. Gick bra för mig, men dubbelkolla allt innan såklart om du inte vill vänta. Dvs att allting fungerar korrekt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag har köpt 5~ telefoner ifrån Honorbuy SUPER snabb frakt (rätt så dyr) men det är ingen tull då jag tror de har lager i Italien. De har ett stort utbud av Xiaomi men du bör endast köpa en Global Edition..

Visa signatur

CPU I9 9900k @5.2 GPU 1080 Ti RAM 16GB 3200 14 14 14 32
2 x 480 push pull & 2x Alphacool VPP655 (EK-XTOP revo dual d5)

Permalänk

Du bör kolla så att den har de frekvensband som som din teleoperatör använder, kinesiska telefoner brukar sakna vissa frekvensband som man inte använder i Kina.

Visa signatur

i5 3590k@4,5Ghz, Asus Z77-A, 16GB ram, 2* sapphire tri-x hd290 Crossfire, WD Raptor 300GB, Silverstone Fortress FT02, sidewinder x4, logitech g9x, Sony MDR-XB910.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piggekotten:

Du bör kolla så att den har de frekvensband som som din teleoperatör använder, kinesiska telefoner brukar sakna vissa frekvensband som man inte använder i Kina.

Har kikat och tror det borde funka med Telenor, här var den jag var intresserad av https://tradingshenzhen.com/en/xiaomi-mi-mix-3/1419-xiaomi-mi...
Är det stor skillnad mellan 8 och 6gb ram förresten? Är det värt att betala extra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Kattnos: Tänk som sagt på att köpa en Global-version om du tänker använda den som den är. Den vanliga varianten är anpassad för den kinesiska marknaden och har ingen Google Play Store etc. Funkar antagligen om du ska dra in egen ROM eller på annat sätt fixa det. Dock vet jag inte om SafetyNet triggas, men det får någon annan uttala sig om.

Såvitt jag vet finns ingen Global Version för Mi Mix 3 än.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

@Kattnos: Tänk som sagt på att köpa en Global-version om du tänker använda den som den är. Den vanliga varianten är anpassad för den kinesiska marknaden och har ingen Google Play Store etc. Funkar antagligen om du ska dra in egen ROM eller på annat sätt fixa det. Dock vet jag inte om SafetyNet triggas, men det får någon annan uttala sig om.

Såvitt jag vet finns ingen Global Version för Mi Mix 3 än.

Tack, men vad är detta då? https://www.aliexpress.com/item/Xiaomi-Mi-MIX-3-6GB-128GB-Sna...

Står Mi Global Store men är det fortfarande den kinesiska varianten?

Permalänk
Medlem

Det är säljaren som heter MI Global Store

Visa signatur

CPU I9 9900k @5.2 GPU 1080 Ti RAM 16GB 3200 14 14 14 32
2 x 480 push pull & 2x Alphacool VPP655 (EK-XTOP revo dual d5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kattnos:

Tack, men vad är detta då? https://www.aliexpress.com/item/Xiaomi-Mi-MIX-3-6GB-128GB-Sna...

Står Mi Global Store men är det fortfarande den kinesiska varianten?

Som Smetig nämnde, det är säljaren som heter Mi Global Store, som skickar via EU.

Jag har också kikat runt lite på Mi Mix 3 och den globala varianten finns där inget datum än på vad jag kan hitta.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

@Kattnos:
Idag är behovet av 8Gb inte så stort, det kommer nog mest att märkas på hur många program som kan ligga vilande i bakgrunden.

Visa signatur

i5 3590k@4,5Ghz, Asus Z77-A, 16GB ram, 2* sapphire tri-x hd290 Crossfire, WD Raptor 300GB, Silverstone Fortress FT02, sidewinder x4, logitech g9x, Sony MDR-XB910.

Permalänk

Köpte en Mi Max 3 från proshop med global mjukvara.
Funkar perfekt med Telenor.
För övrigt har jag nog aldrig varit mer nöjd med en mobil.
Och för det priset är det helt sanslöst.
Och batteriet ...insane .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moparlinke:

Köpte en Mi Max 3 från proshop med global mjukvara.
Funkar perfekt med Telenor.
För övrigt har jag nog aldrig varit mer nöjd med en mobil.
Och för det priset är det helt sanslöst.
Och batteriet ...insane .

Skickades från m.sweclockers.com

Nu är det Mi Mix 3 det gäller, inte Mi Max 3.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Citerar Xiaomis Norden-division(?) i en kommentar på swedroid.
"Hej på er,

Kul att ni är så förväntansfulla inför säljstart av Mi Mix 3. Vi ser oxå fram emot att den globala versionen och de preliminära uppgifterna tyder på lansering utanför Kina lagom till jul. Priset kommer landa på under 6000SEK, inkl moms. Förhoppningen är att vi ligger en bit under det oxå. Precis som Xiaomi alltid gör;-)"

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aeosoth:

Citerar Xiaomis Norden-division(?) i en kommentar på swedroid.
"Hej på er,

Kul att ni är så förväntansfulla inför säljstart av Mi Mix 3. Vi ser oxå fram emot att den globala versionen och de preliminära uppgifterna tyder på lansering utanför Kina lagom till jul. Priset kommer landa på under 6000SEK, inkl moms. Förhoppningen är att vi ligger en bit under det oxå. Precis som Xiaomi alltid gör;-)"

Dom är inte alls relaterade till Xiaomi dock. Men infon är ju vettig.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

@SeF.Typh00n:
Blev det en Mi MIX 3 för din del!? Hur är det som mobil? Planerar själv köpa en sån eftersom den kostar bara 3500 kr idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yosef2016:

@SeF.Typh00n:
Blev det en Mi MIX 3 för din del!? Hur är det som mobil? Planerar själv köpa en sån eftersom den kostar bara 3500 kr idag

Tyvärr blev det inte det. Jag beslutade mig för att vänta ytterliggare på en Oneplus 7 Pro som jag är nöjd med.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB