Dator som kan maxa fortnite för runt 4 tusen

Permalänk
Medlem

Dator som kan maxa fortnite för runt 4 tusen

Hej!

Jag vill nu inhandla en ny dator som kan klara fortnite på absolut högsta inställningar. Är inte jättekunnig när det kommer till datordelar så jag skulle behöva hjälp kring den biten. Min budget är runt 4 tusen kronor. Vore tacksam för hjälp.

Mvh

Permalänk
Medlem

@orre06:

Det är inte värt att köpa en dator för 4k om du tänkt spela på den. Det dubbla är nog mer rimligt.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Vill inte se det som ett långsiktigt köp, endast fortnite kommer spelas på datorn. Och där vill jag få ut så mycket som möjligt.

Permalänk
Medlem

@orre06:

Fast din budget kommer inte räcka. Speciellt om du vill spela med dom högsta grafikinställningarna.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orre06:

Hej!

Jag vill nu inhandla en ny dator som kan klara fortnite på absolut högsta inställningar. Är inte jättekunnig när det kommer till datordelar så jag skulle behöva hjälp kring den biten. Min budget är runt 4 tusen kronor. Vore tacksam för hjälp.

Mvh

Cpu : 2600k /4790k /6600k
Ram : 8gb
Grafik: gtx 970
Ssd 120gb

Det kan du med lite tur få tag i för 4000:-
Är det 6600 du hittar så får du nog gå ner till gtx 770. (vet inte om det kan maxa fortnite) men o andra sidan kör man inte fn på max :}

Notera: du måste handla begagnat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orre06:

Hej!

Jag vill nu inhandla en ny dator som kan klara fortnite på absolut högsta inställningar. Är inte jättekunnig när det kommer till datordelar så jag skulle behöva hjälp kring den biten. Min budget är runt 4 tusen kronor. Vore tacksam för hjälp.

Mvh

Du får inte en ny dator för 4000kr som klarar dina krav. Omöjligt. Förmodligen inte ens en begagnad med den budgeten kommer göra dig nöjd.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Avstängd

Det finns många sätt att se på saken och beror mycket på vilka krav du har för 60fps medium setting kan man få med en väldigt enkel dator som t.e.x ryzen 1200 + 1050/rx 550/560 och man kan välja 2200g och 2400g sen klocka gpu delen som är absolut billigaste men får då köra lägra setting men kan få rätt bra fps men är stor skillnad på spelbart och max

men menar du max på allt kostar dom mer än 4k och beror även där på krav 60fps, 144fps men skulle gissa på minst dubbla mot vad du kan lägga får du räkna med på en ny dator

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Du kommer behöva läsa en massa för att lära dig om delar och deras prestanda. Sedan kommer du behöva ha bra koll på den begagnade marknaden och/eller behöva lära dig grunderna för att bygga ihop en PC. Har väldigt svårt att förstå varför du vill spela på maxxade inställningar när du har en budget betydligt lägre än en telefon.

En dator består av : Grafikkort, Processor, Strömförsörjning, Moderkort, RAM minne och ett Chassi (skal)

Du kommer vilja spela på en stabil 60 FPS med Vsync inställning på kanske upplösning på 720x1280 pixlar. Ifall du lär dig hur du ökar prestandan på en begagnad dator med överklockning och dugligt grafikkort kan du lyckas med detta för 4000kr. För en ny dator kan du lyckas med detta för 6500kr ca.

Permalänk
Avstängd

Håller med åvan att du förstår inte frågan vad max innebär för det beror på upplösning eller hz du vill få ut sen vad din skärm pallar med men som svar så max i 4k för att nå 60 fps dom flesta ser som mininum fps krävs ett 1080ti eller bättre och en cpu god för mer fps än 60 vilket dom flesta är men det är ett grafikkort för 8000kr för att orka driva det

Kan du leva med 900p medium kan du köpa 2200g för under 1000 kr spela på inbyggda grafiken med rätt bra fps och fått grafik och processor för dom pengarna vilket är regionen du landar i för dina pengar eller billig cpu som ryzen 1200 och billig gpu om du har lite saker du kan ta från en gammal dator sin disk chassie agg t.e.x

1080p så minst ett 1050 med max överklockning för 60 fps och är ändå tveksamt om det orkar
1300kr gpu 1000kr cpu 800kr minne agg + chassie 800kr disk 500kr sen windows på det som minst kostar nån hundring men är ändå tveksamt max setting funkar i 60 fps men skulle ha bra fps i medium high

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

@tilted0113: har han sagt han vill ha en NY dator för 4k som ska klara fortnite?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjoDjimbo:

@tilted0113: har han sagt han vill ha en NY dator för 4k som ska klara fortnite?!

Ja, det var faktiskt precis det han skrev.

Ontopic:
Köp begagnat här på sweclockers, du kan med all säkerhet hitta en burk som presterar tillräckligt bra för att kunna ha roligt med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Maxxa Fortnite?
Är du galen?
Man måste ju ta bort, gräs, shadows, post processing, och anti aliasing om man ska kunna panga nån!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjoDjimbo:

@tilted0113: har han sagt han vill ha en NY dator för 4k som ska klara fortnite?!

Japp. Exakt det sa han. Och jag sa att han inte ens kan köpa en begagnat för 4000 som han kommer vara nöjd med om han ska spela fortnite på max inställningar.

***bort/mod***

§1
Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W