Trollkarlsspel efterlyses

Permalänk
Medlem

Trollkarlsspel efterlyses

Hej alla glada!

Vet inte om detta är i rätt del av forumet, om inte så kanske någon kan hänvisa mig rätt eller slänga rätt tråden själv.

Jag letar efter ett spel som jag och min syster spelade när vi var små, cirka 1995-98. Det är ett peka/klicka spel där man hade rollen som en trollkarl i ett slott. I detta slott kunde man gå runt och måla, plantera växter och annat smått och gott som jag dessvärre inte kommer ihåg. Det var ett väldigt färgglatt spel men jag minns inte mer än så.

Mina egna barn kommer snart upp i samma ålder och jag vill gärna hitta det spelet igen så dom också blir lika stora spelnördar som jag själv är

EDIT:
Kan tilläggas att det var lite av ett lärspel, lära sig vilka färger som kan blandas, om växterna osv.

Någon som känner igen det?

Tack på förhand!

Mvh Henrik

Permalänk
Medlem

Kanske Simon The Sorcerer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anelya:

Hej alla glada!

Vet inte om detta är i rätt del av forumet, om inte så kanske någon kan hänvisa mig rätt eller slänga rätt tråden själv.

Jag letar efter ett spel som jag och min syster spelade när vi var små, cirka 1995-98. Det är ett peka/klicka spel där man hade rollen som en trollkarl i ett slott. I detta slott kunde man gå runt och måla, plantera växter och annat smått och gott som jag dessvärre inte kommer ihåg. Det var ett väldigt färgglatt spel men jag minns inte mer än så.

Mina egna barn kommer snart upp i samma ålder och jag vill gärna hitta det spelet igen så dom också blir lika stora spelnördar som jag själv är

EDIT:
Kan tilläggas att det var lite av ett lärspel, lära sig vilka färger som kan blandas, om växterna osv.

Någon som känner igen det?

Tack på förhand!

Mvh Henrik

Hej!

Jag tror du tänker på Scooter's Magic Castle. Vi spelade det också som barn, klockrent spel!

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ande:

Hej!

Jag tror du tänker på Scooter's Magic Castle. Vi spelade det också som barn, klockrent spel!

MVH
Andreas

Yesbox, där har vi det!
Ger det något år sen kör vi igen med det!

Tusen tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anelya:

Yesbox, där har vi det!
Ger det något år sen kör vi igen med det!

Tusen tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Kanon! Jag har själv tänkt tillbaka på spelet ibland men inte mints vad det hette, så nu blev det läge att få tummen ur och ta till Google. Kul, även om jag hade för mig att man var en trollkarl med blå kläder