UniFi Controllern hittar inte min NanoHD

Permalänk

UniFi Controllern hittar inte min NanoHD

Igår kopplade jag in min nya Unifi NanoHD med medföljande PoE-ströminjektor till min Technicolor MediaAccess TG799vac (Telia).
Men det funkar inte så bra..
Den är direkt kopplad till gatewayen, och har blivit fabriksåterställd några gånger..Och jag verkar bara hitta 2,6 GHz när den funkade igår kväll.

  • Jag började med att installera appen, men den var långsam!

  • Då installerade jag UniFi Controller på Win 8.1, men där hittas inga enheter alls

  • Ubiquiti Discovery (Java) hittar enheten, och IP adressen går att pinga. Men vet ej hur jag använder denna information till något mer..?

  • Telias Gateway ser APn

  • Då försökte jag med appen på mobilen igen och fick igång AP. [Edit: men den stod inte som ex Inväntar godkännande utan som Online]. Men i morse lyste den blått och det fanns inget trådlöst nätverk

Vad behöver jag göra för att den ska fungera?
Samt kunna byta SSID och lösenord?

Permalänk
Medlem

Vet att det kan vara struligt med java för controllern, men om du vet att controllern är uppe och fungerar, så kan du prova att SSH'a till AP'n och manuellt sätta inform URL.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Om du har adopterat till appen först måste du fabriiksåterställa innan du kan adoptera den i kontrollern.

Permalänk
Skrivet av aztekk:

Vet att det kan vara struligt med java för controllern, men om du vet att controllern är uppe och fungerar, så kan du prova att SSH'a till AP'n och manuellt sätta inform URL.

Testade med PuTTY, men jag insåg att jag inte hade lösenordet. Jag satte det någon gång, men det jag använde funkar inte. Finns det något som kommer tillbaka när man fabriksåerställer?

Skrivet av teejee:

Om du har adopterat till appen först måste du fabriiksåterställa innan du kan adoptera den i kontrollern.

Nu har jag fabriksåterställt APn, avinstallerat appen. Men jag tror jag måste lösa detta med SSH först för att få in den i Controllern?

Känner mig ordentligt ringrostig! Så uppskattar hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias_T230:

Testade med PuTTY, men jag insåg att jag inte hade lösenordet. Jag satte det någon gång, men det jag använde funkar inte. Finns det något som kommer tillbaka när man fabriksåerställer?

Nu har jag fabriksåterställt APn, avinstallerat appen. Men jag tror jag måste lösa detta med SSH först för att få in den i Controllern?

Känner mig ordentligt ringrostig! Så uppskattar hjälpen

Om den är fabriksåterställd så bör den dyka upp i controllern, har du pillat i SSH tidigare med den?

Permalänk
Skrivet av Worse:

Om den är fabriksåterställd så bör den dyka upp i controllern, har du pillat i SSH tidigare med den?

Nu hittade jag i alla fall standardinloggningen.

Jag har inte varit inne där tidigare. Bara (halv) lyckades genom mobilappen.
Edit: Men jag blir inte så sugen på att pilla i SSH om det kan bli värre?

Edit2: Kan Antivirus eller Brandvägg blocka APn?

Permalänk

Avast blockade! Nu är det löst och den hittas i Controllern.

Hittade att det fanns en chattsupport, med lång kö.