Permalänk
Medlem

Köpråd av Tv

Jag funderar lite på att köpa ny tv nu vid black friday men har fått lite beslutsångest. Har hela tiden siktat in mig på lg’s 55” oled tv, men den är ganska dyr anser jag då jag vill köpa ett Playstation 4 PRO till. Kollar inte supermycket på tv över lag men skulle vilja ha någon som ger en bra spelupplevelse som kanske inte är lika dyr. Vad kan ni tipsa om?

Permalänk
Medlem

Tror att inte alla märken finns i Sverige men Samsung verkar ha slutat med att ha olika namn i USA VS Europa?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Bildexpert 📺

Samsung har lite olika beteckningar mellan världsdelarna och modellerna är inte exakt likadana. Men man kan se de väl genomförda testerna som en bra fingervisning om den generella kvaliteten mellan modellserierna

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Tack för upplysningen om modell nummer. Samma källa jag hänvisade till påstår också att Samsung 65Q7FN (19 500 kr) har 95% synbar bildkvalité av den mycket dyrare Samsung 65Q9FN (29 500 kr) vilket, om det stämmer, är 10 000 kr för lite bättre bild. Men att uppskatta en bild är ju väldigt individuellt då jag nog hade svalt det medan en annan person tycker det är så störande att det är värt pengarna.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Bildexpert 📺

@yrfhar: Q9FN är helt klart den bättre av de två, särskilt vid HDR, tack vare en väldigt effektivt bakgrundsbelysning. När man jämför SDR är skillnaden betydligt mindre.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Fantastiskt bra svar, då vet man det om nästa TV inte blir en OLED. Tittar på en hel del HDR-material.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]