Permalänk

Projekt Black+RGB

SÄTT GÄRNA BETYG VAD NI TYCKER TACKAR

Bygger en dator med gamla komponenter men mitt fall med RGB mix.

Chassi:
Phanteks Evolve X Satin Black (såååå grymt chassi älskar det)

Moderkort:
Asus Sabertooth Z77

CPU:
2600k (överklockat 4.5ghz i turbo mode)

GPU:
Gigabyte Aorus GTX 1080 ti Xtreme Edition med G12 bracket och ett corsair H55

Minnen:
Corsair Vengeance DDR3 1866mhz 12gb 3x4gb kit med en dummy för den fjärde sloten.

Här har jag satt dit JONSBO RGB Heatsinks som jag köpte på amazon.

Länk till Jonsbo hemsida:
http://www.jonsbo.eu/en/accessories/133/nc-1-black

PSU:
Coolermaster V1000

Fläktar:
En 120mm Corsair LL RGB

Fyra 140mm Corsair LL RGB

Kylning:
Kraken X62
Corsair H55

Satte radiatorn på toppen för blev snyggast med just rgb fläktarna som sticker fram. I fronten satte jag två av mina RGB fläktar dom syns inte jättemycket ska bytas ut.

Grafikkortet satte jag på en G12 bracket med en Corsair H55 AIO går aldrig över 65grader i full load och fläkten går max på 50% grymt tyst system och tyst. På själva G12 bracket satte jag på en Noctua 92mm för vram kylning och herregud vad den är tyst och kyler vram bra. Den går på max och den är knäpptyst.

Hade innan ett Corsair 460x och visst man ser rgb fläktarna mer men är ändå glad att jag bytte. Kabeldragningen är sååå enkelt kommer aldrig bytta chassi på många år.

Kringutrustning mod rgb:
Lian Li Strimer 24pin+2x8pin för graffekortet. RGB kabel (onödigt I know men fränt som in i nordens) Plus att den matchar resten av systemet med rgb belysing plus chassits rgb.

Håll till godo i bilderna kommentera gärna

Besök galleriet här

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

Vilken förändring! Supersnyggt. 5/5

Permalänk
Skrivet av nikkepersson:

Vilken förändring! Supersnyggt. 5/5

Tack så mycket:-)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

Snyggt, inte stort fan av RGB men kan uppskatta en välbyggd dator ändå

Btw, jag funderar också en G12, vart kopplar du VRM fläkten?

Permalänk
Skrivet av Isbjoern1:

Snyggt, inte stort fan av RGB men kan uppskatta en välbyggd dator ändå

Btw, jag funderar också en G12, vart kopplar du VRM fläkten?

Tack så mycket nej vet är inte för alla vissa är för minimalistiska byggen och stilrent. Men eftersom själva chassit har inbyggt rgb varför inte göra en helhet där hehe.

Jag kopplade på pwm fan header på mobot. Men du kan köpa en gpu till pwm adapter o koppla den o låta själva gpun styra vrm fläkten. Men vram blir varmt oavsett vad och för minska thermal stutterings körde jag den på moderkortet o ställt in den på 100% (Noctua fläkten jag köpte är verkligen knäpptyst så jag kör 100% utan att höra den. Och ingen stuttering alls i spel:)

Här är länken till adaptern:
https://www.inet.se/produkt/5322248/vga-pwm-adapter

Den som ingår i G12 bracket har jag inte använt alls då jag bytte på en gång till Noctua efter att hört att den som ingår låter mycket. Kan inte bekräfta det dock.

Den här kör jag med:
https://www.webhallen.com/se/product/201240-Noctua-NF-B9-redu...

Visa signatur

The Breath of True