Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur Samsung Galaxy Tab A 10.1 presterar?
Jag försökte hitta lite prestanda test på den men hittade inget vettigt?
Hittade bara någon antutu resultat på under 45k
Min gamla Lenovo tab 2 a10-70f som är typ 4 år gammal får ju 55k och min Huawei mediapad 8 får ju närmare 180k i antutu.

Min lenovo känns ju jäkligt trött idag så om Tab A 10.1 är tröttare så är det en dyr platta med tanke på att den inte duger att surfa på ens om den inte är vassare än min lenovo.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det fungerar. Lägg ett wifi to go kort i varukorgen och köp sedan plattan så funkar det.

Tack! Jag testade nu och kom ett steg längre.
Istället för att det stod att jag inte längre var kund så står det:
"Vi återkommer med en bekräftelse till din e-post".

Så vi får se..

EDIT:

Fick bekräftelse nu!

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Jag köpte plattan förra gången det såldes för 1000 kronor (också tele2) och plattan är suverän. Batteritiden likaså.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@lasseTM: Jag köpte plattan förra gången det såldes för 1000 kronor (också tele2) och plattan är suverän. Batteritiden likaså.

Kan du köra en runda antutu är du snäll och posta resultatet?
Funkar den bra att surfa på utan att den känns slö osv? Vore roligt men en kort review om du har npgra minuter över. //Lasse

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Jag ska installera och testa.
Mitt barn använder den för det mesta men jag tittar på netflix och surfar då och då på den och den funkar utmärkt för 1000kr.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Kan du köra en runda antutu är du snäll och posta resultatet?
Funkar den bra att surfa på utan att den känns slö osv? Vore roligt men en kort review om du har npgra minuter över. //Lasse

Detta är den exakta modellen:

https://www.kimovil.com/en/samsung-galaxy-tab-a-10-1-2016-wi-...

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Är man kund hos tele 2 så får man just nu EN VÄLDIGT BRA tab för under 1000kr om man tar det på avbetalning.

https://www.tele2.se/surfplattor/samsung-galaxy-tab-a-10

Jag missade detta förra gången då dom avslutade kampanjen en dag tidigare. Ringde kundtjänst men de vägrade ge med sig.
Denna gång fick jag en beställning gjord ivf.
Tackar

Permalänk
Medlem

Bra allroundplatta

Skrivet av Zargoz:

@lasseTM: Jag ska installera och testa.
Mitt barn använder den för det mesta men jag tittar på netflix och surfar då och då på den och den funkar utmärkt för 1000kr.

Köpte den också förra gången och har varit mycket nöjd. Nu köpte jag en till till mig själv. Perfekt barnplatta med mycket användbart "barnläge". Jag har varit imponerad av display och byggkvalitet. Snabb? Nja... Men inte långsam heller. Funkar fint som soff-kompanjon och Netflix på längre tågresor.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@lasseTM: Jag ska installera och testa.
Mitt barn använder den för det mesta men jag tittar på netflix och surfar då och då på den och den funkar utmärkt för 1000kr.

Skrivet av carlitoman:

Köpte den också förra gången och har varit mycket nöjd. Nu köpte jag en till till mig själv. Perfekt barnplatta med mycket användbart "barnläge". Jag har varit imponerad av display och byggkvalitet. Snabb? Nja... Men inte långsam heller. Funkar fint som soff-kompanjon och Netflix på längre tågresor.

Någon som lyckats köra en runda antutu?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Hej, Jag körde en runda och fick runt 47k. Med vänlig hälsning

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Samsung Galaxy S7 32 GB för 2376 kr (avbetalning 12 eller 24 mån)
hos Tele2 som har nån Halloweenkampanj.

https://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung/samsung-galaxy-s7

Nu är modellen rätt gammal. Ligger på 3500-3700kr och har varit nere på 2700 tidigare i år vid något enstaka tillfälle, så är väl inget superfynd.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3499389

edit: fixat till avrundningen av priset

Fasen inte så pjåkigt pris. Någon som har en samsung 7a? Skulle den vara en värdig ersättare till en Honor 8. Jag behöver väl inte direkt mer prestanda men mitt batteri har börjat bli rätt så trött och några sprickor här och där. Eller ni kanske har något tips på någon mobil i liknande prisklass?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det fungerar. Lägg ett wifi to go kort i varukorgen och köp sedan plattan så funkar det.

Gör man så här om man är ny kund men inte vill beställa abbonnemang?

Lägger wifi to go och plattan i varukorgen och klickar i "Jag är befintlig kund, inget abbonnemang" och köper båda på samma gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det fungerar. Lägg ett wifi to go kort i varukorgen och köp sedan plattan så funkar det.

Funkade klockrent! Då får dottern en egen surfplatta så jag får ha min stenålders-ipad ifred

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Fasen inte så pjåkigt pris. Någon som har en samsung 7a? Skulle den vara en värdig ersättare till en Honor 8. Jag behöver väl inte direkt mer prestanda men mitt batteri har börjat bli rätt så trött och några sprickor här och där. Eller ni kanske har något tips på någon mobil i liknande prisklass?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en S7 Edge som jag köpte vid lanseringen. Är helnöjd med allt förutom själva edge'n. Frun köpte en S9:a som jag testat lite, men ser ingen anledning till att själv byta upp mig.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte betala 82kr per månad, kan man betala av skiten direkt dvs be om en slutfaktura?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag vill inte betala 82kr per månad, kan man betala av skiten direkt dvs be om en slutfaktura?

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart kan du det, dock måste du vänta 14 dagar först. Efter det är det fritt fram att begära en slutbetalning.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat något bra erbjudande på Xbox One X + RDR2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helevete:

Gör man så här om man är ny kund men inte vill beställa abbonnemang?

Lägger wifi to go och plattan i varukorgen och klickar i "Jag är befintlig kund, inget abbonnemang" och köper båda på samma gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Någon som hittat något bra erbjudande på Xbox One X + RDR2?

på Elgiganten får du xbox one X + RDR2 + COD: Black Ops 4 för 4490kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

LG 55tums B8 för 14990kr. Även om den sjunker mer till Black friday så borde man kunna utnyttja deras prisgaranti.

https://www.power.se/tv-och-bild/tv/lg-55-4k-uhd-oled55b8pla/...

Värt att notera är att till skillnad från förra året där alla LGs OLED modeller hade samma specar och det enda som skiljde dem åt var höljet, så har C8 och uppåt detta året en ny bildprocessor Alpha 9 medan B8 har förra årets Alpha 7.
Jag vet inte hur mycket skillnad det gör men vill bara göra er uppmärksamma på det eftersom förra året så låg de på ungefär samma prisnivå på Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

@glemmy:
Det är även ett avdrag på månadskostnaden för S9an:
https://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung/samsung-galaxy-s9
6k totalkostnad istället för 9k

Man får med ett par trådlösa in-ear-hörlurar just nu som ska vara värda 1999 kr, gör det till en extra bra deal. Har en S9 själv och är väldigt nöjd. Tyvärr köptes den mitt emellan två kampanjer, så inga hörlurar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XripperX:

Detta är jag lite sugen på... undra hur mycket demo det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag var också framme och högg ett ex av Samsung tab:en. Trevlig tablet för syftet jag planerar. Tack för tipset!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Mattecoach

@Lyktgubben: Köpte också min S9+ med dålig tajming, prisa gud för öppet köp och ångerrätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scrollhjul:

Värt att notera är att till skillnad från förra året där alla LGs OLED modeller hade samma specar och det enda som skiljde dem åt var höljet, så har C8 och uppåt detta året en ny bildprocessor Alpha 9 medan B8 har förra årets Alpha 7.
Jag vet inte hur mycket skillnad det gör men vill bara göra er uppmärksamma på det eftersom förra året så låg de på ungefär samma prisnivå på Black Friday.

Stämmer fint! Jag tror dock att B8an är den man kommer göra best deals på på Black friday. C8an tror jag inte kommer sjunka lika mycket

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Köpte oxkså samsungplattan från tele2. Ser på leverasspårningen att det visst är en 32gb. Klart trevligt då jag var av uppfattningen att det var en 16gb-variant som var aktuell.

Permalänk
Medlem

Du fråga, men Samsung-plattan från Tele2 kör visst Android 6.0. Är det den senaste från Samsung för den? Kan man få nyare från t.ex. XDA?

Permalänk
Testpilot

Köpte också plattan genom Tele2, undrar hur mycket förlust dom gör på detta med alla som säger upp abonnemanget direkt?

Skrivet av Aene:

Du fråga, men Samsung-plattan från Tele2 kör visst Android 6.0. Är det den senaste från Samsung för den? Kan man få nyare från t.ex. XDA?

Har inte kollat själv, men det har historiskt varit väldigt svårt med ROM's på just Samsung enheter som använder Exynos-CPU'er att få till ROOT och ROM's. Är inte så insatt själv men tydligen är det väldigt mycket svårare att hantera än telefoner med MediaTek/Qualcomm-chip, så finns en risk att plattan inte har någon release eller uppdaterad/stabil sådan för custom ROM.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Wifi:

Detta är jag lite sugen på... undra hur mycket demo det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Annars kan du lägga på en tusenlapp och köpa ett Gigabyte 64, som inte är demo.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4622609

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Fick hem Samsung plattan idag och det är 32GB, modell SM-T585

Visa signatur