Vi som har förbokat Intel Core i9-9900K

Permalänk
Medlem

Försökt att få tag på sharkgaming men ingen tillgänglig i chatten, telefonnumret leder ingenstans...

Kanske bara är iväg på annat och missat att ta bort gammalt nummer.
Såg att det var någon som pratat med dem men vore tryggare om någon hade fått sin därifrån innan man beställer

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

@Tickles: Har du testat deras danska sida? Där verkar chatten fungera bättre och du hittar även ett danskt telefonnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Någon som beställt från Sharkgaming där leveransen har kommit längre än "PostNord har fått elektronisk information om din leverans"?
Beställde i fredags och registrerades hos PostNord igår förmiddag.

har fått samma här med.

Visa signatur

Chassi: Fractal Define R6 Kyling: Corsair h150i Pro 360 Cpu: 9900k
Mb: Gigabyte Aourus Master z390 Gpu: 1060 6gb
Ram: 16gb Gskill Trident Z Psu: Seasonic focus+ 750w gold

Permalänk
Medlem

@andrium: tack! Fungerande mycket bättre.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Sitter i samma båt gällande Shark Gaming. Fick till slut tag på deras danska kundtjänst. Enligt utsago är deras svenska ombud sjuk och beräknas vara tillbaka imorgon. Dansken jag talade med tyckte det lät mycket underligt att inget lämnat deras lager ännu. Om det inte gick iväg något idag så skulle de återkomma med en skriftlig förklaring imorgon.

Magkänslan säger mig att de bedrivit något form av försäljningsspekulation där några processorer inte funnits i lokalt lager, utan är "inkommande" från leverantör. Jag uppdaterar min post om nya uppgifter tillkommer. Fram tills dess hade jag avvaktat med ytterligare beställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kolla in Webhallens nya pris på denna!!!! Är ju rena skämtet.
https://www.webhallen.com/se/product/274595-Intel-Core-i7-870...
Min gissning är att 9900K kostar närmre 7000 kr till helgen.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Kan nu uppdatera er med information. Det fungerade att ringa och gnälla på Shark Gaming. Nu verkar det som att processorn har gått iväg. Hur ser det ut för er?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Exakt samma för mig

Permalänk
Medlem

Samma här, estimated delivery date is 10/25/2018.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag var ts här men lämnar er andra till hypen.
Har beställt 8700K nu.kommer få den,och övrigt grejs senast fredag.:)
Ska nog beställa delidd kittet Der8bauer med.
Har nu 2 intel cpu med tandkräm.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

@Mange43: är ett utmärkt val, speciellt att man kan delida.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Kolla in Webhallens nya pris på denna!!!! Är ju rena skämtet.
https://www.webhallen.com/se/product/274595-Intel-Core-i7-870...
Min gissning är att 9900K kostar närmre 7000 kr till helgen.

Hårda tider nu... får man köpa 9900k för priset man förbokade för, tro? Det står fortfarande 5999 kr i min beställning

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

@candybag: det får du, pratat med webhallen om det innan, dock om du inte är top 5 i deras kö önskar jag dig lycka till om du vill ha den i år=(

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin 9700k/9900k och börjat överklocka och sett vad du får för temps?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

@oshe:

Samma här, förväntat leverans fredag!

Permalänk
Medlem

Någon som fått en 9900k från Inet eller Webhallen? De är tysta om de har skickat till någon eller vilken plats i kön man har. Lyckades knipa för 5999 på webhallen.

Dumt nog sålde jag min gamla 7700k med moderkort till min polare så nu står jag här med en Gigabyte Master z390 utan processor :(.

Hörde av mig till Inet och de tyckte det lät som en bra idé att beställa en 8700k på öppet köp medan jag väntar på min 9900k. Gjorde det ikväll så lär kunna använda min dator igen på torsdag iaf.

Någon annan som också blev helt utan dator på grund av Intels så kallade "releasedatum"?

Hörde att några stora retailers världen över inte får ordentliga leveranser förrän i mitten eller slutet av november.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaysau:

Någon som fått en 9900k från Inet eller Webhallen? De är tysta om de har skickat till någon eller vilken plats i kön man har. Lyckades knipa för 5999 på webhallen.

Dumt nog sålde jag min gamla 7700k med moderkort till min polare så nu står jag här med en Gigabyte Master z390 utan processor :(.

Hörde av mig till Inet och de tyckte det lät som en bra idé att beställa en 8700k på öppet köp medan jag väntar på min 9900k. Gjorde det ikväll så lär kunna använda min dator igen på torsdag iaf.

Någon annan som också blev helt utan dator på grund av Intels så kallade "releasedatum"?

Hörde att några stora retailers världen över inte får ordentliga leveranser förrän i mitten eller slutet av november.

Jag ligger bland de allra första i kön på Webhallen och enligt dom kanske dom får in några enstaka denna veckan och i så fall skulle jag vara bland dom som får en, men inte ens det är säkert. Ingenting har skickats än.

För det mesta verkar det vara retail-boxen som skapar problem. Finns hur många "Tray"-versioner som helst, d.v.s utan CPU-kylare och box, men inga "Retail"-versioner överhuvudtaget nästan, endast sett några enstaka som folk har hämtat ut i Kanada.

Permalänk
Skrivet av Kaysau:

Någon som fått en 9900k från Inet eller Webhallen? De är tysta om de har skickat till någon eller vilken plats i kön man har. Lyckades knipa för 5999 på webhallen.

Dumt nog sålde jag min gamla 7700k med moderkort till min polare så nu står jag här med en Gigabyte Master z390 utan processor :(.

Hörde av mig till Inet och de tyckte det lät som en bra idé att beställa en 8700k på öppet köp medan jag väntar på min 9900k. Gjorde det ikväll så lär kunna använda min dator igen på torsdag iaf.

Någon annan som också blev helt utan dator på grund av Intels så kallade "releasedatum"?

Hörde att några stora retailers världen över inte får ordentliga leveranser förrän i mitten eller slutet av november.

sorry i dont speak swedish
I also hit the 5990kr on webhallen but not delivered yet.
stupidly sold my 4770K and now i have z390-f w/o gpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Jag ligger bland de allra första i kön på Webhallen och enligt dom kanske dom får in några enstaka denna veckan och i så fall skulle jag vara bland dom som får en, men inte ens det är säkert. Ingenting har skickats än.

För det mesta verkar det vara retail-boxen som skapar problem. Finns hur många "Tray"-versioner som helst, d.v.s utan CPU-kylare och box, men inga "Retail"-versioner överhuvudtaget nästan, endast sett några enstaka som folk har hämtat ut i Kanada.

det är ingen kylare med i retail-boxen heller.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av skarpc01t:

sorry i dont speak swedish
I also hit the 5990kr on webhallen but not delivered yet.
stupidly sold my 4770K and now i have z390-f w/o gpu

Hehe, then we're in the same boat 😝. Intel really fooled us.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Rolfenstein:

Jag ligger bland de allra första i kön på Webhallen och enligt dom kanske dom får in några enstaka denna veckan och i så fall skulle jag vara bland dom som får en, men inte ens det är säkert. Ingenting har skickats än.

För det mesta verkar det vara retail-boxen som skapar problem. Finns hur många "Tray"-versioner som helst, d.v.s utan CPU-kylare och box, men inga "Retail"-versioner överhuvudtaget nästan, endast sett några enstaka som folk har hämtat ut i Kanada.

Känns så dumt att det blir en så stor försening för att de ville ha en fin låda.🙁

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

det är ingen kylare med i retail-boxen heller.....

Och din poäng är? Jag skrev det mer av reflex. Min poäng kvarstår oavsett om kylare är inkluderad eller inte.

Permalänk
Medlem

Beställde 9900k från leverantören i Måndags. Den har skickats nu och kommer fram Fredag/Måndag. Gick ju snabbt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

2018-10-24 02:08 Køge Pakkecenter - TKJ Denmark The shipment item is under transportation

Fortfarande i Danmark så kommer troligtvis inte fram idag utan imorgon.

Permalänk
Medlem

Har ni andra köpt en z390 mobo eller sks ni använda z370?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Har ni andra köpt en z390 mobo eller sks ni använda z370?

Beställde samtidigt Asus Z390M Gaming + wifi Matx

Funderar på att köpa in 5-10st 9900k alt 9700k om lev.tiden är snabb.
Förövrigt så har priset stigit hos leverantören.

Lite intressant också att 8700k kostar numera 100:- mer än 9700k (från lev.)

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Har ni andra köpt en z390 mobo eller sks ni använda z370?

Köpte nytt z390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Har ni andra köpt en z390 mobo eller sks ni använda z370?

Köpte rog strix f z390

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

Har ni andra köpt en z390 mobo eller sks ni använda z370?

Köper ett z390 (går från z170.) Nåt riktigt dyrt as, så jag slipper risken att VRM:en inte matar tillräckligt med ström till 9900k. Budget- och mellanklassegmentet verkar ju vara ett minfält om man inte lusläser spec-sheets...

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

@candybag: haha det är det jag är ororlig för sitter på z370 atm går från 8700k till 9900k har ett asus maximus x men är fundersam på om jag får ut 100% prestanda från den isf.