Butiken Computersalg, erfarenheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Står artikel 4103490 på mitt kvitto. Omöjligt att utläsa vad det ska vara för en kund.

En sökning på google verkar resultera i en mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Står artikel 4103490 på mitt kvitto. Omöjligt att utläsa vad det ska vara för en kund.

Kan du bifoga en bild? Bara täcka över dina personliga uppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Kan du bifoga en bild? Bara täcka över dina personliga uppgifter.

Ser nu att det står något om modell under beskrivningen. Men det var helt omöjligt att utläsa från köp. Jag skiter egentligen i produkten nu. Tycker bara att man kunde varit ärlig eller sagt något från början så jag inte hade behövt ödsla tid på att ta mig till posten och tillbaka då det inte var i närheten. Därav min frustration. Att det var ett lägre pris kanske man kunde sett som erbjudande för det fanns bara en kvar i lager när jag gick in på länken.
Så här såg det ut när jag gick in på länken från tipstråden,

https://www.computersalg.se/i/3750786/thermaltake-floe-riing-...

Lite svårt för en konsument att utläsa att det skulle vara en mus. Sen är dom noga med att det bara är ett bindande avtal när man får bekräftelse eller faktura på deras köp, men står inte riktigt för det själv?

Permalänk
Medlem

Modelnr MO-NMS-WDOOBK-01 = SKU (tillverkarens artikelnr).
Artikelnr 4103490 är butikens artikelnr.
Benämningen kan vara väldigt olika beroende på butik då butiken själv uppger denna information.

Visst är det olyckligt att rubriken/benämningen är felaktig samt OM det var fel bild. Shit happens. Vi gör alla fel. Men du har ju ingått ett bindande avtal för en mus och dom har skickat korrekt produkt. Du har inte gått bindande avtal för vattenkylning.

Det är inte svårt för en konsument att läsa vad det är. Konsumenter läser det dom vill läsa. Övertygad du besitter god teknisk kompetens. Vid en googling av artikelnumret (butikens artikelnr) så länkas det till en mus. Samt i sökresultatet framgår det modell och EAN kod. Kollar man upp det så är det NEMESIS SWITCH Optical RGB.

Priset för musen är ca 650kr och vattenkylningen kostar 1699-2199 på prisjakt. Med tanke på den kompetens jag tror du besitter så vet du väl att denna bransch har löjligt låga marginaler. Att man ska kunna sälja en produkt till runt 30% av det ordinarie priset tyder på något är för bra för att vara sant.

Här kommer ju också konsumentens argument "jag trodde det bara var kampanj/rea pris" och inbillar sig själv att priset är helt klart skäligt trots branschen ger endast indikationer på marginaler existerar knappt. Framgick det förresten någonstans att det är REA eller kampanjpris?

Det är vanligt att folk beställer produkter där priset inte är skäligt eller är helt information. I hopp om att man ska göra en kanonfynd, trots man vet att något är galet. När felet upptäcks och man ej får det man hoppats på så tar man på sig offerkoftan och försöker få med sig andra på korståget.

Inte så att företag gör misstag medvetet. Som att man skriver fel rubriker eller prissätter åt helvete fel för locka kunder. Är ju inte ens lönsamt någonstans. Som i det här fallet så får dom betala returfrakten, samt du har satt bollen i rullning i negativitet så krävs resurser för att besvara och hantera ärendet. Så finns ingen mening eller vinst att man som företag gör detta medvetet.

Hoppas computersalg framöver ändrar i sina rutiner så att vid sådant här scenario så kollar man upp och tar sig tiden för ärendet. Istället för skicka ut ett hastigt copy & paste svar.

Permalänk
Medlem

Angående beställningen @Trackmaster gjorde. Jag själv nöjde mig med att kolla EAN-numret som var angivet på Computersalgs produktsida, innan jag själv lade en beställningen, vilket gav informationen att det var Thermaltakes AIO-kylare.

Fel uppstår och butiken reserverar sig för fel av denna typ, sen är det upp till dem hur de väljer att hantera ärendet mot kund. Med varierande resultat gällande kundnöjdhet.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Inaktiv

Alla "omdöme lämnat i butik" där typ alla ger fullpoäng samt usel stavning ger ett väldigt tveksamt intryck. Sneglade in på då jag tittade på DDR3 ECC-priser och de hade en ganska lovande produkt i sitt sortiment.

Blir nog att köpa från en etablerad butik istället, även om det kostar mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Angående beställningen @Trackmaster gjorde. Jag själv nöjde mig med att kolla EAN-numret som var angivet på Computersalgs produktsida, innan jag själv lade en beställningen, vilket gav informationen att det var Thermaltakes AIO-kylare.

Fel uppstår och butiken reserverar sig för fel av denna typ, sen är det upp till dem hur de väljer att hantera ärendet mot kund. Med varierande resultat gällande kundnöjdhet.

Jag fick mail från deras chef som faktiskt erbjöd mig att få köpa den till priset jag fick. Men koden och länken funkade inte ihop jag fick för det rabatterade priset. Påpekade detta och dom bad mig att tömma cookies. Men den funkade ändå inte. Insåg att dom hade gett mig en kod för den danska sidan, men då funkar inte frakt samt danska kronan är 30% mer värd. Så jag gav upp och annullerade hela ordern.

Men har lärt mig att jag ska kolla även modellnamnet i framtiden. Men dom borde vara ärliga från början istället att det var fel. För de andra som beställde fick att priset var fel. Verka även att de har en hel del produkter via Prisjakt som är felaktiga eller helt andra produkter.
Kan ju vara prisjakts algoritm, men det funkar ju för de flesta.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en del grejer därifrån, inget alls att klaga på.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Tänkte liva upp tråden igen,
Är grejerna härifrån nya? Vill inte ha något som t.ex "Elfynd" där varor med dålig paketering säljs till billigare pris o så? Hittar inget om det på deras hemsida :S Försökt o leta men svårt o hitta en "Det är nya produkter" text Dock är jag orolig att jag missar en "Beggad" text

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tänkte liva upp tråden igen,
Är grejerna härifrån nya? Vill inte ha något som t.ex "Elfynd" där varor med dålig paketering säljs till billigare pris o så? Hittar inget om det på deras hemsida :S Försökt o leta men svårt o hitta en "Det är nya produkter" text Dock är jag orolig att jag missar en "Beggad" text

Tror inte computersalg skulle ha 8.9 i betyg på prisjakt om dom skickade begagnade prylar.
Elfynds ide är dock att just köpa in partier med skadat emballage för att sälja billigare. Där packas också allt upp för att kontrolleras innan det säljs, så att det ser lite begagnat ut får man nog ta för givet då.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Avstängd

Jag har beställt grejer därifrån vid några tillfällen, även dyra grejer, och då har det fungerat bra, ibland har de bra priser på vissa grejer, men det är ju som med allt annat här att man må jämföra "dagspriser" hos olika företag innan man köper.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskeradmannen:

Tror inte computersalg skulle ha 8.9 i betyg på prisjakt om dom skickade begagnade prylar.
Elfynds ide är dock att just köpa in partier med skadat emballage för att sälja billigare. Där packas också allt upp för att kontrolleras innan det säljs, så att det ser lite begagnat ut får man nog ta för givet då.

Tackar
Jag vet det om just Elfynd, tänkte om dessa kanske var liknande Då de hade riktigt bra priser på vissa grejer

Permalänk
Avstängd

Det jag beställt från Computersalg.dk har varit nytt och inte visat några tecken på att ha packats upp eller använts tidigare.

(Edit, om man inte köper artiklar som är märkta som detta förstås, som tex demoexemplar och liknande)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Köpt en del komponenter, alltids levereats i tid och de har alltid varit billigast på just det jag är ute efter. Ingen erfarenhet av RMA.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

@Hagge:

Hej.

Vi har tänkt det onödigt att skriva "Nya produkter", eftersom vi endast säljer begagnade varur i vår "Outlet" kategori, här står på produkten att den är begagnad, om det är ett produkt som kanske har byttas ut till nytt via RMA hos tillverkaren, om det är ett ångrat köp och produkten har repor eller annat.

I fall det dyker upp i en sökning på hemsidan, vill det se såhär ut:
https://www.computersalg.se/i/4816527/outlet-msi-gl62m-7rex-1...

Allt annat, beställer vi hem från vår många leverantörer, som nytt. I bland händer där fel, det har vi sett förut, att vi har mottagit ett begagnad produkt och inte sett detta på lagret innan det vidarebefordras... om det händer, är det bara att kontakta oss och vi skapar ett ärende på det och skickar en returetikett på mejl.

Hoppas det gav lite klarhet, annars är du välkommen till att skriva till oss på salg@computersalg.se om du har fler frågor eller frågor till ett specifikt produkt.

Permalänk
Avstängd

Såg suspekt ut när jag först såg den.
köpte minnen för 5000 spänn.
fick dom 2 dagar senare.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja väcka lite liv i denna tråden igen. Är dags att uppgradera RAM i bruken och ser att de har väldigt bra priser på RGB RAM från g skill. Tror ni jag vågar beställa någon av dessa?
https://www.computersalg.se/i/4557980/g-skill-tridentz-rgb-se...
https://www.computersalg.se/i/4557983/g-skill-tridentz-rgb-se...

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

@wilda: Jag har handlat av dem flera ggr tidigare, dom är en seriös aktör och har bra kundtjänst.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@wilda: Jag har handlat av dem flera ggr tidigare, dom är en seriös aktör och har bra kundtjänst.

Mvh

Tack, jag hoppades på att få höra detta då de ligger lååångt under Sverige i pris på dessa minnen.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

@wilda: Ser inte att de ligger med så mycket skillnad, det blir större om man jämför med CL14 etc.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4814234
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4814237

Med det sagt så är de en seriös aktör utifrån min erfarenhet.

*edit* Lyfter det, kan vara så att jag kanske missar någon deal.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

@wilda: Ser inte att de ligger med så mycket skillnad, det blir större om man jämför med CL14 etc.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4814234
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4814237

Med det sagt så är de en seriös aktör utifrån min erfarenhet.

*edit* Lyfter det, kan vara så att jag kanske missar någon deal.

Det är nog jag som inte kollat tillräckligt noga och jämfört samma modeller. Men tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

@wilda: Tack också du för svaret, då har inte jag missat någon deal. Ja, det är inte lätt att jämföra alla olika modeller ibland. Allt gott!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

De skickade minnen som var fel prisatta trots att de inte behövde göra det. Kommer att handla hos dem igen, garanterat!

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Vågar man beställa från computersalg? Hur är servicen för övrigt? Tänkte beställa ett par dyra minnen.

Visa signatur

Corsair AX 1600i | Z690 Asus Rog Maximus Extreme | G.skill trident Z DDR5 16x2 (32gb)| M.2 Samsung 980 Pro 2 tb | Intel I9-14900ks 24 cores / 32 threads | Uhd 770 > 4xxx series(överpris) | Asus rog 360 mm III | Asus Hyperion gr701 White | Windows 11 Pro 64 bit

Permalänk
Medlem

Köpt NAS för 10k och lite småprylar, inga som helst konstigheter. Mycket god service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Köpt NAS för 10k och lite småprylar, inga som helst konstigheter. Mycket god service.

Tack, då blir det ett köp.

Visa signatur

Corsair AX 1600i | Z690 Asus Rog Maximus Extreme | G.skill trident Z DDR5 16x2 (32gb)| M.2 Samsung 980 Pro 2 tb | Intel I9-14900ks 24 cores / 32 threads | Uhd 770 > 4xxx series(överpris) | Asus rog 360 mm III | Asus Hyperion gr701 White | Windows 11 Pro 64 bit

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från dom när dom beställer från fjärrlager? Verkar gå väldigt segt.
Förväntad leveranstid: 30-11-2018
Beställningsdatum: 26-11-2018 00:12:20

Inget nytt har lagts till på min order angående information om leverans.
Väldigt konstigt att jag inte får någon information om vad som händer!

Kanske jag som är van med inet.se sätt att informera sina kunder.
Inet skrev idag och bad om ursäkt att dom har haft mycket jobb under black friday så min order som gjordes idag kommer att bli lite försenad.

Segt när man inte får någon information från computersalg.

Funderar att ta bort min order och beställa på inet.se istället även fast inet.se inte har produkten i lager.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Skrev ett mail idag och fick svar väldigt fort!

Svaret blev:

Tack för ditt mejl.

Produkten är tyvärr lite försenad från leverantören. Vi förväntar att få in varan imorgon d. 30/11 och också skicka iväg paketet härifrån samma dag. När vi skickar iväg paketet kommer du att få en orderbekräftelse och ett kolli-id från PostNord.

Det kommer då vara förväntad leverans d. 3/12 eller 4/12 i nästa vecka.

Vi beklagar förseningen.

--------

Varför inte meddela mig direkt angående detta? Väldigt segt tycker jag när butiker inte kontaktar och ger information när sånt här händer!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en beställning på en skärm hos dom, när jag packade upp den var den ”bucklig” på sidan, detta anmälde jag till dom.

Blev erbjuden att behålla skärmen och få 200kr avdrag eller få en ny skärm. Känns som ett dåligt erbjudande då det blev ganska omständigt(fota, packa, köra till inlämningen, vänta på en ny skärm).

Har inte handlat från dom tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde ett datorchassi från Computersalg i måndags, när paketet kom fram i fredags så visade det sig att dom hade skickat en kaffebryggare istället. Ringde och fick direkt en returetikett så nu väntar jag på att kaffebryggaren ska ta sig tillbaka till dom så att dom kan göra ett nytt försök med att skicka chassit.
Lite jobbigt eftersom öppet köp hinner gå ut på komponenterna jag köpte från andra leverantörer, utan att kunna testa dom först.