SweClockers tänder "Följda trådar" vid olästa foruminlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Om du bockar ur "Följ automatiskt trådar där jag deltar" under Inställningar så slipper du ju rensa manuellt i framtiden

Jo jag såg det, men problemet som jag ser det blir i så fall att Jag tvärtom mot nu kommer glömma bocka i att följa dom trådar jag vill följa. För då missar man ju svar i dom trådarna också, eller tänker jag fel? Att jag i så fall måste själv klicka i dom trådar jag vill följa?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Bra funktion, nu krävs bara en del rensning..

Hade sparat 5 trådar, å när jag var på sista sidan så glömde jag avmarkera dom... aja

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Perfekt!

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag tycker funktionen går stick i stäv med hur UIt fungerar. Jag får ett personligt meddelande och det indikeras snyggt och tydligt med orange fetstil, någon citerar ett inlägg jag gjort eller pingar mig och även det indikeras på samma sätt - men att någon skriver ett inlägg i en tråd, som antagligen inte är riktat till mig - det indikeras på samma sätt?

Därtill har jag inget val att stänga av funktionen, så jag har alternativen att a) sluta följa trådar eller b) helt ignorera funktionen och låta den lysa hela tiden.

Jag hade för vana att kika in någon gång per dag för att se om någon relevant tråd hade fått nytt svar, men mitt intresse för mer notifikationsspam är såpass litet att jag antagligen hädanefter inte kommer följa några trådar. Trist för de som missar att citera mina inlägg och fruktlöst väntar på ett svar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Dags att rensa!

Haha verkligen. Min första reaktion: Hur i hela friden har jag lyckats följa trådar? Jag kan inte ens komma på hur man gör detta så det var ju spännande.

Nu är det bara att lista ut hur man "avföljer" dessa jag inte visste att jag följde från första början.... Men funktionen som sådan är jättebra!

Edit: Jösses, det var ett par sidor att plöja igenom. Det går bara markera samtliga trådar på en sida åt gången, dessutom så sitter åtgärden för dessa valda trådar längst ner på sidan så det blir en jäkla massa scrollande.

Flytta upp åtgärden och låt mig verkligen välja samtliga på en och samma gång tack, Sweclockers
Men tack för tipset några rader upp att bocka ur "följ per automatik" så jag behöver väl bara göra detta en gång

Permalänk
Hedersmedlem

Som svar till alla som känner sig skeptiska eller missnöjda med den nya funktionaliteten - detta är en första release. Vi tar självklart med oss all er feedback och utvärderar löpande, därför är det också viktigt att ni berättar vad ni tycker Men ge det gärna en chans, ni kanske upptäcker att det nya sättet att följa trådar på är grymt!

@Hucke: En knapp för att rensa allt är ingen dum idé, dock är nog risken att knappen inte är på plats förrän de flesta redan har hunnit rensat alla trådar manuellt. Men tack för förslaget!

Permalänk
Medlem

@Gurt: Absolut, jag gillar som sagt funktionen. Jag hade bara ingen aning om att jag faktiskt följde trådar!
Nu när jag vet om vad funktionen gör så kommer jag högst troligtvis använda den i vissa trådar!

Just "radera alla" är kanske som sagt enbart något som dyker upp nu när folk inser att det var många trådar man följde, så är väl som sagt en engångsgrej. Personligen klarar jag inte av att se något "undread" som lyser, då slår OCD:n till ordentligt

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med det här, krävdes bara en rejäl rensning av gamla följa trådar först men det här tror jag på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Vi ska lyfta frågan och se om vi kan komma till någon bra slutsats.

Ja tack, har över 10 år med trådar och är inte alls intresserad av att följa någon tråd. Just nu är det bara en otroligt frustrerande funktion med en klumpig implementering.

Permalänk
Medlem

jag visste inte att jag automatiskt följde trådar jag någon gång skrivit någonting i..

en irriterande uppdatering om inget annat.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Trevligt. Fick rensa en hel del men nu när det är gjort så är jag mycket nöjd med den här nya funktionen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Roligt att forumet utvecklas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Snusfri

Tror nog aldrig jag klickat ur något så snabbt i mitt liv...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

"Näst på tur tänder vi lyset för "Följda trådar""
Går det stänga av denna typ av notis. Jag brukar titta på följda trådar lite då och då. Eftersom de ändå läggs i datumordning så ser man rätt snabbt om det är någon intressant tråd som uppdateras. Så en funktion att kunna välja själv om man vill ha denna funktion av eller på vore trevligt.

Finns flera trådar jag följer men inte läser varje inlägg för att lättare kunna hitta tillbaka till dom. Tex filmtråden, där brukar jag ta en titt ibland när jag är lite filmsugen för att få inspiration till någon bra film och se. Men det är också en tråd som jag inte tittar i när jag inte är filmsugen.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Gurt: Mörkt tema när?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan känna att en tråd jag skrev i för några år sen inte behöver följas längre... Skulle va toppen om det fanns en gräns för när en tråd automatiskt ska sluta följas och att man kan få välja detta själv

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk

Vadå "tänder"?
Är det nåt man säger uppe i tjockholm eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Säkert bra för de passiva och mer seriösa användarna. Men för en annan som sprider ens dynga i varenda tråd så blir det en hel del trådar man följer, där jag i många fall inte direkt bryr mig om tråden har uppdateras. Så jag slog av funktionen.

Skratta gott när jag läste detta inlägg, och aldrig känt mig så träffad i beskrivning

Jo, tror jag kommer släcka den lampan igen. Är kul att kolla följda trådar när man har tid, men har man inte tid blir den oranga biten bara irriterande. Så man måste sluta följa trådar nu, bara för att slippa ha lampan tänd?

Hade gärna sett ett sätt att släcka den LED dioden också, tack.

Permalänk
Medlem

Släcks lampan automatiskt om man besökt och läst inlägget i tråden man följer? Det är annars väldigt viktigt för mig för jag klickar alltid via länken i mailet jag får över följda trådar och om man då även måste gå in och "släcka lampan" manuellt så blir det bara ett stort störningsmoment. Så om det inte görs redan, vänligen se till att notifikationen försvinner automatiskt om man läst inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ja tack, har över 10 år med trådar och är inte alls intresserad av att följa någon tråd. Just nu är det bara en otroligt frustrerande funktion med en klumpig implementering.

Håller med!
Skulle också bara vilja kunna inaktivera denna funktion för att ha det som det var förut..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bra funktion, nu slipper jag trycka där om inget hänt i de trådarna, innan fick man trycka där varenda gång man gick in och allt som oftast hade inget nytt skrivits i trådarna.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av pålis:

@Gurtis: Mörkt tema när?

Mellan 21 och 07 eller vilka tider du vill!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Noterade att "Följda trådar" tänds även när jag själv var den som skrev sist i tråden. Kanske redan uppmärksammat här, men orkade inte kolla igenom tråden. Räcker väl att den tänds när någon annan skrivit något nytt i följda trådar och inte jag själv?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Noterade att "Följda trådar" tänds även när jag själv var den som skrev sist i tråden. Kanske redan uppmärksammat här, men orkade inte kolla igenom tråden. Räcker väl att den tänds när någon annan skrivit något nytt i följda trådar och inte jag själv?

Tänkte precis skriva samma sak

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurt:

Vilka händelser syftar du på?

Syftar på händelserna som syns när man trycker på "Profil". Ligger mycket som är väldigt gammalt där som inte hade behövts enligt mig

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Det här ersätter min RSS funktion rakt av, bra jobbat!

Men finns det något sätt att avfölja alla trådar med ett klick? Sitter just nu och scrollar igenom inlägg och avföljer manuellt. Har ju över 10 års historik här :'(

Kan nån mod fixa detta åt mig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar inte fungera att av aktivera funktionen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gainsgoblin:

Ja tack, har över 10 år med trådar och är inte alls intresserad av att följa någon tråd. Just nu är det bara en otroligt frustrerande funktion med en klumpig implementering.

Skrivet av griid:

Håller med!
Skulle också bara vilja kunna inaktivera denna funktion för att ha det som det var förut..

Men funktionen är ju identisk som innan men med den lilla ändringen att följda-trådar-länken blir orange. Det är ingen ändring på funktionaliteten om när eller hur du följer trådar. Är det alltså enbart färgen ni stör er på?

Man behöver väl inte rensa flera års historik av följda trådar? gamla trådar händer det väldigt sällan saker i ändå så de kommer inte trigga någon följda-trådar-orangehet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Men funktionen är ju identisk som innan men med den lilla ändringen att följda-trådar-länken blir orange. Det är ingen ändring på funktionaliteten om när eller hur du följer trådar. Är det alltså enbart färgen ni stör er på?

Man behöver väl inte rensa flera års historik av följda trådar? gamla trådar händer det väldigt sällan saker i ändå så de kommer inte trigga någon följda-trådar-orangehet.

Hmm, kan man inte bara få bort att den bli orange så blir jag nöjd? Jag gillar att gå in på "inloggad som användare" och välja vilka trådar jag vill gå in och läsa på - utan att bli upplyst och stressad av en alert

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bläh.