Fungerar dom här komponenterna ihop?

Permalänk

Fungerar dom här komponenterna ihop?

Har inte haft dator nu på ett tag och tänkte det var dags att skaffa en. Kommer mest spela enklare spel. Grafikkort har jag. Kommer den enkeltrådiga prestandan gör mig besviken då förra datorn jag hade var en 3770K.

Vad tror ni om denna kundvagn? Mest osäker på minnena och hårddisken!
https://www.inet.se/kundvagn/visa/11875511/

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk

Det ska passa. Det enda jag är osäker på är moderkortet; när jag kollade på moderkort till intel så var strix-serien inte särskilt prisvärd, men det är möjligt att deras AMD-version är bättre.

Om man ska lita på dessa tester så presterar 2600x snäppet över 3770k med en tråd. Många nyare spel och program är dock mycket bättre på att dra nytta av många trådar, så det är nog inget att oroa sig allt för mycket för.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Skrivet av hipstergamer:

Det ska passa. Det enda jag är osäker på är moderkortet; när jag kollade på moderkort till intel så var strix-serien inte särskilt prisvärd, men det är möjligt att deras AMD-version är bättre.

Om man ska lita på dessa tester så presterar 2600x snäppet över 3770k med en tråd. Många nyare spel och program är dock mycket bättre på att dra nytta av många trådar, så det är nog inget att oroa sig allt för mycket för.

Tack för input! Jo moderkortet är dyrt, men har alltid kört asus på moderkorten och jag har inte hittat något annat som har två stycken M2 anslutningar.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem

Är kylaren verkligen värd det? Känns inte som ett stort hopp från medföljande kylare.

Kan ha fel, bara en tanke.

Permalänk

Vad har du för grafikkort? Nätdelen kan räcka med rätt grafikkort

Skickades från m.sweclockers.com