GOG firar 10 år med rea och gratis spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Warcraft 2 är sedan typ 2 år tillbaka fixat med en HD patch och nya multi player servrar.

Såg både ditt inlägg och det under. Ska genast tittas upp! Warcraft 2 var det första strategispelet jag någonsin spelade så det ligger mig varmt om hjärtat. Spelade även ut demot till ettan ett antal gånger. Tyckte inte om trean dock, fick det i Julklapp men spelade aldrig ut det. Ogillade den barnsliga grafiken (sådana där överdimensionerade kroppsdelar och vapen har alltid varit en big turnoff för mig. Jag föredrar mörkare stämning. Därför gillade jag även Quake 1 mer än Quake 2)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Absolut, och det ska GOG ha all beröm för. Men det blir lite tröttsamt när någon i varje tråd om GOG försöker sprida myten att Steam = DRM, när Steam i själva verket är neutralt i den frågan. Origin har jag däremot ingen aning om, som Linux-användare är Origin helt ointressant.

Glöm inte heller att det flesta spelen även är spelbara på nya OS Steam är det betydligt värre om man inte köper nya spel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Absolut, och det ska GOG ha all beröm för. Men det blir lite tröttsamt när någon i varje tråd om GOG försöker sprida myten att Steam = DRM, när Steam i själva verket är neutralt i den frågan. Origin har jag däremot ingen aning om, som Linux-användare är Origin helt ointressant.

STEAM ÄR en form av DRM. På så sätt att STEAM-klienten är ett KRAV för att kunna installera spelen.

Köper man spel på GOG så kan man ladda ned installationsfilerna och spara dem vart man själv behagar. Sedan kan man när man vill installera spelen på vilken dator som helst, dessutom utan internetanslutning.

Permalänk

@Dragone: Oj, det var farligt att få veta. WC2 kan vara det jag spelat flest timmar genom åren...ska jag nu fastna i det träsket igen?

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow:
Silver
Har fortfarande SilverUK_GeForce2Patch_v2.zip samt silvernvidia.rar liggande. Får nog klassificeras som pirat då det är modifierade filer för kompatibilitet.

Med det är just en av de bra sakerna med GOG. De patchar upp så det fungerar. Som i detta fall så man slipper win98 och två olika custom exe beroende på vilken bug man fick gentemot orginal .exe

Edit:
De behövs inte längre. Men silverkeys skadar inte, men det ingår inte på gog sista jag loggade inte. Vet inte vem programmeraren bakom var men stor eloge.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Man får hoppas att fler näthandlare följer GOG's exempel

Permalänk

Någon som kört Stellaris? Känner mig lite sugen. Paradox Interactive brukar ju göra bra spel...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vinnaren blev Shadow Warriors 2.

Hämta den gratis på GOG nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Vinnaren blev Shadow Warriors 2.

Hämta den gratis på GOG nu!

Lite synd dock, var inte så jag tyckte någon av spelen var något att ha (firewatch såg mest intressant ut).

Shadow Warriors 2 såg ut som splatter spel enligt trailern.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Shadow Warrior Classic Complete är gratis den också!

https://www.gog.com/game/shadow_warrior_complete