Blir man någonsin nöjd med sin telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

körde samsung väldigt länge, men som sagt, blev trött på alla inbakade appar som inte gick att stänga av.
byte till oneplus 5T när den kom ut, och kommer inte byta tillbaka, denna får följa med tills den dör

dom går att stänga av(inaktivera) men det är rätt bökigt att hitta skiten. fick upp Samsung account påminelse flera ggr om dagen och efter mycket letande hittade jag äntligen den processen, blockade alla processer med Samsung i namnet :).

så nu efter det är jag nöjd igen med min s7a men efter den blir det en pixel eller liknande bara jag slipper all bloat.

förr var det roligare med nya telefoner då man märkte en markant förbättring I flytet I UI't men nu på senare tid så marker man inte mycket skillnad alls.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hade min HTC Desire HD i 4 år och har haft min HTC One M8 i strax under 4 år nu.
Har nu en OnePlus 6 på väg på posten

Permalänk
Medlem

Supernöjd med min Huawei Nova 3i, så den lär få hänga med i några år. Snabb, bra batteritid, helt okej kamera och en massor av bra funktioner. Inte kostade den mycket heller.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

@Aka_The_Barf: japp, det vet jag, men jag ville TA BORT skiten xD
oneplusen var mycket mer avskalad, så man slapp allt det där med peelremote, tidnings kiosk etc etc etc.
visst är det som du säger, men det är la stressen att få ut nya dumma smartphones

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Haft min S9+ ett tag nu och är galet nöjd. Innan jag skaffade den så var jag rätt anti-Samsung pga bloat, jobbig hemknapp och att gränssnittet inte alls kändes som Android jag var van vid (Nexus 4, Motorola Moto X, Sony Z5, ZX). Men gav S9:an en chans och är nu mycket nöjd, speciellt eftersom många av dom Samsung Appar jag inte vill använda vara bara att gömma undan i en mapp i App-drawern och/eller inaktivera dom samt att man kan byta plats på "bakåt" och "multi-task" knapparna till stock android. Det enda jag stör mig på nåt så in i bomben med den dock är Bixby-knappen - skulle gärna vilja programmera om den till något annat men många av dom appar jag provat för det fungerar så där. Så nu får den förbli inaktiverad.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikkeboi:

Jag har varit frälst med sony ända sen dom släppte sin första vattentäta telefon.
Och den bästa telefonen jag ägt var sony z3. Batteri som för mig räckte i tre dagar vid rimligt användande, lite musik och lite surf, men fick snåla med batteriet om det skulle räcka tills kvällen sista dagen.

Men... Sony har börjat med för mycket skit i sina telefoner. Blir bara värre och värre för varje generation.
Kör nu sony xz premium och är så less på alla aviseringar och skitappar man lnte kan stänga av.
Blir att prova något nytt nästa gång. Kanske huawei?

Om du är trött på aviseringar och "skitappar man inte kan stänga av", så är Huawei ett dåligt alternativ till Sony. Kolla förslagsvis på någon Android One-telefon från Xiaomi/Nokia, eller helt enkelt en Pixel från Google själva

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Problemet ligger mer hos gnälliga användaren än mobilena för gränssnitten är ganska identiska oavsett om man sitter samsung, sony, eller huawei och är knappast man sitter med inställningar hela dagarna och även om man gör det så bör det i vilket fall inte det vara något enormt problem

Ser man prestanda är mobiler från samma segment så lika att man märker inte skillnaden om man inte kör benchmark och är möjligen kameran/batteri tid som faktiskt kan vara lite olika och även mid end mobiler har idag generellt bra kamera/batteri så tycker inte det är ett jätte problem

Sett till pris/byte av mobil brukar jag sikta på 250kr/månad för mobil + abonnemang och byter vartannat år när abonnemanget gått ut och när det kommer nån deal jag känner är bra och senaste vart en sony xz1 compact och före var det honor 7 och före det en LG-G2 så är inte låst i märken

Vist en del har mer bloat men är rätt oviktigt och batteritid kan skilja där dålig skulle vara mer deal breaker än lite lägre prestanda och sen handlar det om vad man får för pengarna och är därför apple går fet bort när man får 2st typ likvärdiga mobiler för samma pris och jag gillar Android mer

bortskämda snorungar som gör ett i-lands problem av mindre saker som oftast kan lösas som launchers och appar sen dom med självförtroende så ynkligt att man köper värsta även om man inte har råd för att flasha med mobilen och letar orsaker att byta är nog större problem än enheterna i sig

Vad bra att du tycker att bloat är oviktigt och att bortskämda snorungar som jag bara borde byta launcher istället för att gnälla på att jag tycker det är jobbigt när sonys xperia lounge skickar påtvingade aviseringar med reklam om deras nyaste brusreducerade lurar.

Fan heller. Ska inte behöva modifiera mjukvaran i telefonen för att slippa bloat och bli av med garantin (?)
Då byter jag hellre märke till något som tillfredsställer mig och mina behov bättre.

Jag letar inte efter någon orsak till att byta. Orsakerna till varför jag vill byta levererar sony till mig varje dag.
Enligt mig så är det största problemet sådana som tillåter företag att skicka med massa skit för att det är oviktigt och att dom inte bryr sig. Dom säljer telefonerna nog dyrt, jag vill inte stödja en verksamhet där dom även får betalt för att tvinga på folk appar dom inte vill ha.
Är likadant på märkesdatorer/bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Haft min S9+ ett tag nu och är galet nöjd. [...] Det enda jag stör mig på nåt så in i bomben med den dock är Bixby-knappen - skulle gärna vilja programmera om den till något annat men många av dom appar jag provat för det fungerar så där. Så nu får den förbli inaktiverad.

bxActions har fungerat bra för mig för att re-mappa Bixby-knappen. Dock inte till GoogleAssistant av någon anledning... Oh well.

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Medlem

Hade min HTC One m8 i över fyra år som jag bytte ut till en HTC U11 då batteriet i m8an blev dåligt.
One m8 var en riktigt bra telefon som jag var grymt nöjd med, U11 är också en otroligt bra telefon, jag föredrar dock små skärmar (5")

HTC's UI trivs jag riktigt bra med, avskalat och enkelt men all funktionalitet finns ändå där. Sedan bygger HTC väldigt bra telefoner hårdvarumässigt, åtminstone i det övre prissegmentet.

Jag kanske låter som en fan boy, men jag har haft telefoner från många olika tillverkare men HTC är de som jag har varit mest nöjd med.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Brukar väl bli byte vartannat år ungefär. Då brukar batteriet vara utslitet och mobilen rejält repad för mig. Min S8 kommer nog dock bytas mot en 1+ 6T lite i förtid pågrund av problem med batteri och laddning. Har konstanta problem med larmande fuktsensor samt att snabbladdningen är ur funktion. Tråkigt för annars har jag varit hyfsat nöjd.

Saknar dock 1+ efter min 1+ one som nog var den bästa mobilen jag haft.

Permalänk
Medlem

Kör med Oneplus 6. Aldrig varit så nöjd tidigare. För en gång skull känner man att man får mycket för pengarna. Det är det viktigaste för mig. Skulle ALDRIG lägga 14 papp på en iphone.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Har själv Huawei p20pro och är supernöjd. Den får nog hänga med tills den visar vita flaggan. Jag upplever att Huawei inte har så mycket bloat som andra tillverkare + att dem är snabba med uppdateringar.

Skrivet av anon259415:

Om du är trött på aviseringar och "skitappar man inte kan stänga av", så är Huawei ett dåligt alternativ till Sony. Kolla förslagsvis på någon Android One-telefon från Xiaomi/Nokia, eller helt enkelt en Pixel från Google själva

Tack för tipsen. När jag lyckats förstöra denna så får jag göra lite research hehe.

Jag brukar vara duktig på att tappa telefonen tills den förbrukat sina chanser ;D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkeboi:

Vad bra att du tycker att bloat är oviktigt och att bortskämda snorungar som jag bara borde byta launcher istället för att gnälla på att jag tycker det är jobbigt när sonys xperia lounge skickar påtvingade aviseringar med reklam om deras nyaste brusreducerade lurar.

Fan heller. Ska inte behöva modifiera mjukvaran i telefonen för att slippa bloat och bli av med garantin (?)
Då byter jag hellre märke till något som tillfredsställer mig och mina behov bättre.

Jag letar inte efter någon orsak till att byta. Orsakerna till varför jag vill byta levererar sony till mig varje dag.
Enligt mig så är det största problemet sådana som tillåter företag att skicka med massa skit för att det är oviktigt och att dom inte bryr sig. Dom säljer telefonerna nog dyrt, jag vill inte stödja en verksamhet där dom även får betalt för att tvinga på folk appar dom inte vill ha.
Är likadant på märkesdatorer/bärbara.

Som sagt låtsas problem som faktisk skulle gå snabbare att lösa än grina om det och du slipper bryta garantin som du så dramatisk beskriver som lösning och jag är ingen fan av bloat men det mesta går att fixa oavsett modell man sitter med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att flaggskeppen (den dyraste modellen) brukar funka bäst, så fort man börjar gå ner i modell så funkar är allt sämre.

Vill man ha något billigare än Apples och Samsungs modeller är det, enligt mig, bättre att köpa av ett annat märke än att ta en billigare modell. Har en LG V30 som fortfarande funkar rätt bra efter ett år. Jag använder Spotify, YouTube, Firefox samt diverse appar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är skit nöjd med min 1500 kr telefon (MotoG). Fungerar precis för det jag använder den till till. Lite surf, sms och appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

https://i.imgur.com/g9usR1c.png

Som sagt låtsas problem som faktisk skulle gå snabbare att lösa än grina om det och du slipper bryta garantin som du så dramatisk beskriver som lösning och jag är ingen fan av bloat men det mesta går att fixa oavsett modell man sitter med

Vad bra att du visar mig hur man stänger av det men min åsikt kvarstår ändå.
Grinar inte det minsta, jag är bara missnöjd med sonys bloatware och kommer pga.av det, inte skaffa mig Sony något mer

Permalänk

Jag har en Huawei P20 Lite, är väldigt nöjd. Men vill byta endå, jag blir aldrig nöjd. Tänkte köpa nya iPhone på sms lån, ränta på 500% men va gör de om 10 år? Ne men jag brukar ha kvar min mobil i två år sen byts den ut mot en något bättre, märke spelar inte så stor roll huvudsaken för mig är att batteritiden är någorlunda bra och skärmen är bra att titta på för jag glor in i mobilen typ minst 8 timmar om dagen men jag är inte mobil beroende

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkeboi:

Vad bra att du visar mig hur man stänger av det men min åsikt kvarstår ändå.
Grinar inte det minsta, jag är bara missnöjd med sonys bloatware och kommer pga.av det, inte skaffa mig Sony något mer

Dom flesta märken har sin del av bloat och jag gillar inte heller det och sony som exempel så är deras bildapp skit men går att lösa och messages är skräp men är bara mjukvara som man kan byta och finns faktiskt en del användbart vilket även andra märken har

Och poängen är att spenderar man 5 minuter med mobilen kan man fixa det mesta som stör och med clean android är egentligen lite samma bara att man slipper avaktivera nått meddelande men installerar oftast det man gilllar. Även med bloat igång så är det onödigt men påverkar varken prestanda eller batteri mer än marginellt och oftast handlar det om låtsas problem med låtsas argument att köpa en annan mobil

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w