Vill skaffa nya hörlurar till datorn, behöver hjälp!

Permalänk

Vill skaffa nya hörlurar till datorn, behöver hjälp!

Som titeln säger, vill skaffa ett par hörlurar till datorn som kommer främst användas till netflix men även musik. Lite spel kan också komma där jag behöver höra fotsteg. Efter att ha kollat runt ett tag så har jag kommit fram till att K712 PRO skulle passa mig bra. Men den behöver en amplifier för att fullt utnyttja dem så jag tänkte då att kanske en Schiit Magni 3 skulle passa fint till den? Någon som har lite mer koll än jag och kan ge sina åsikter om mina val?

K712 PRO
Schiit Magni 3

Alla svar uppskattas!

Visa signatur

Aorus RTX 3080 Master | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3000MHz

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett par AKG K7XX - massdrops varianten av K701/K702 - med en Schiit Magni 2, det spelar på bra med den kombon, så ditt val passar säkert bra.
Värt att kika på Schiits eu shop också, om du inte gjort det.

Permalänk
Medlem

Behöver en DAC också och du ändå ska beställa Schiit är det bara att plocka upp Modi2, skulle valt Uber eftersom USB suger.

Permalänk
Medlem

Skaffade själv ett par Sennhesier HD 599. Funkar bra.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Inaktiv

DAC är inget måste, det första man ska kika på när man börjar i hörlursträsket är hörlur sedan amp efter det DAC. Så det går utmärkt att starta med hörlur + amp och sedan om man känner för det, skaffa en DAC.

Permalänk
Medlem

Kör man onboard på stationär dator så är dock extern dac oftast mycket viktigare än biffig amp. Kanske finns något undantag men alla Realtek lösningar jag testat på diverse moderkort har vart brutalt att lyssna på. Ofta köpt asus moderkort med påstått "förbättrat ljud". Bara lögn alltid hiss och erbarmligt ljud. Kör du förstärkare ut ur Realtek skräp förstärker du bara felen. Lurar som HD800 och LCD-2 kan låta helt okay rakt ut från en ipod touch eller samsung note. Men de kan inte låta bra ut ur realtek AC97.

Laptops brukar va lite säkrare då batterier inte orsakar lika mycket störningar vad det verkar gissningsvis.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x