Bilder på ditt senaste inköp (2018) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

@Krabbtumme: Vart köpte du klockan?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

@Krabbtumme: Vart köpte du klockan?

Köpte mitt ex på Elgiganten Megastore i Kurvan, men det verkar ha varit deras sista ex. Finns ett ex kvar i Täby, också.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Senaste investeringen var ett steg in i ett helt nytt ekosystem.

Det började med en Huawei P20 Pro, självklart i twilight:
https://i.imgur.com/D8X8tnE.jpg

Och till denna var jag såklart tvungen att köpa till en smartwatch, och det valet landade till slut på Fossil Q Explorist:
https://i.imgur.com/LHbnZyi.jpg

Allt som allt är jag faktiskt relativt nöjd med steget bort från iPhone, även om en telefon såklart är en telefon.

Smartklockan, däremot, är ljusår bättre än min Apple Watch 3, det går nästan inte att jämföra dem. Men framför allt är den betydligt roligare att titta på, detta känns mer som en accessoar än ett verktyg och det är helt okej med mig.

Vad har du för Aston Martin?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd

@Dreijer: Det är väl en mini cooper ? Stora vingar & runda detaljer

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Vad har du för Aston Martin?

Skrivet av Fraction_91:

@Dreijer: Det är väl en mini cooper ? Stora vingar & runda detaljer

Hahaha, ja, det är en Mini. En One från 2007, närmare bestämt.

Drömmer om en DB11 dock, men detta får duga tills vidare. :' )

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

@Dreijer: Det är väl en mini cooper ? Stora vingar & runda detaljer

Skrivet av Krabbtumme:

Hahaha, ja, det är en Mini. En One från 2007, närmare bestämt.

Drömmer om en DB11 dock, men detta får duga tills vidare. :' )

Ja, det var tokigt av mig. Tänkte inte ens på Mini utan jag associerade det direkt med en Aston Martin, hehe. Även det är en ball bil.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Slog till på en begagnad halvgammal kontorsburk när ett lokalt företag sålde bort mer eller mindre allt de hade på grund av att de blev uppköpta. Tog emot lite att det var en märkesdator, men jag behövde en ny HTPC och jag fick den till ett väldigt fördelaktigt pris.

Intel Core i5 4570, integrerad grafik och 4gb RAM. Uppgraderade den direkt med 8GB RAM och en SSD jag hade liggandes, och nu känns det som att den kommer göra ett mycket bra jobb som mediacenter ett bra tag framöver. På sikt ska den även in på en hylla i TV-bänken, men då den är lite för djup så måste jag såga ut ett hål för den i skivan baktill i TV-bänken (dels för att den kommer sticka ut ett par centimeter och dels för att den ska kunna andas).

Kan nu äntligen pensionera den trötta gamla laptopen med i3 370m och den generationens Intel HD Graphics som haft jobbet som mediacenter sedan 2012 tills nu.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

@Krabbtumme: Tackar får kika runt lite då, den var riktigt snygg faktiskt!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

@Simonnice Nu är kortet inne.

Jag kan säga att mitt antagande om att CPUn lär bli begränsning var rätt bra tänkt. Hade ju siktat på 56a från början. Ska klocka upp CPUn och tweaka klart det, så jag förhoppningsvis kan få lite mer. Men detta är ju varför jag inte "behöver mer"... så att säga, för upplösningen jag kör idag iaf. Jag satte ner CPUn tidigare då jag inte behövde mer för äldre GPUn... men just nu verkar jag behöva CPU prestandan igen

Kortet kör just nu i default "balanserat läge", och är förvånansvärt tyst. Även i 3DMark benchmarking så hörs det betydligt mindre än jag förväntat mig, tom så min CPU kylare hördes typ lika mycket, och det är en Noctual NH-U14S. Men med den stora kylaren, är det väl lite väntat att den ska kyla bra. Folk säger ju att de går att klocka, om man sänker vCore, så ska testa fibla med det så får man kanske lite mer prestanda, utan för den delen lasta mer spänning, tvärt om.

Enda negativa egentligen är det tillhörande "bracket" som ska hjälpa att hålla uppe den stora kylaren... den är rent av dumt designad och antar man har något skräp chassi från 1990-talet. Kortet i sig tar redan upp 2,5 PCI-E plats, så istället för att göra ut hålen som man sätter kortet med alla 3 platserna (då den trots allt tar 3:e platsen och lite till), så pga jag har tumbskruvar, tvingas jag skruva ut fyra! st PCI-E platsers hållare, och bara 2 kan fästas i hållaren, bara för att fästa detta bracket och kortet, vilket gör att de två nedre bakre PCI-E täckplåtarna sitter inte fast.

Så jag ska hitta en annan lösning för att säkra upp detta kort på lämpligt sätt, mest så det inte får problem i framtiden. Är lite samma problem man haft med stora tunga kylare sedan 5000/400 serien, så inget nytt i sig, bara lite knäpp lösning imho. Detta bracket finns bara med i denna större/dyrare version btw.

Överlag är jag nöjd med Vega kortet. Fyller mina behov perfekt iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

https://i.imgur.com/SUZLeSB.jpg

Slog till på en begagnad halvgammal kontorsburk när ett lokalt företag sålde bort mer eller mindre allt de hade på grund av att de blev uppköpta. Tog emot lite att det var en märkesdator, men jag behövde en ny HTPC och jag fick den till ett väldigt fördelaktigt pris.

Intel Core i5 4570, integrerad grafik och 4gb RAM. Uppgraderade den direkt med 8GB RAM och en SSD jag hade liggandes, och nu känns det som att den kommer göra ett mycket bra jobb som mediacenter ett bra tag framöver. På sikt ska den även in på en hylla i TV-bänken, men då den är lite för djup så måste jag såga ut ett hål för den i skivan baktill i TV-bänken (dels för att den kommer sticka ut ett par centimeter och dels för att den ska kunna andas).

Kan nu äntligen pensionera den trötta gamla laptopen med i3 370m och den generationens Intel HD Graphics som haft jobbet som mediacenter sedan 2012 tills nu.

Inget fel på märkes maskiner för rätt pris och behov. De har idag krav på sig att ha effektiva PSUer, och är i desktop nästan alltid ATX kompatibla. Jag hade dock inte använt något tidigare än Haswell (som du nu har) för HTPC och film https://www.anandtech.com/show/7007/intels-haswell-an-htpc-pe...

De har haft en 24Hz - 23.976Hz bugg i evigheter, vilket ger stutter/drops som funnits med ett tag innan det. Så det låter som ett bra fynd

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fick hem en schysst hoodie idag.

Det är något bekant med den....

#OfficalMerch

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hämtade ut denna idag. Absolut inget märkvärdigt, men klart värd 450 kronor (måste ju älska Zalando Lounge ibland).

Permalänk
Lego Master

Pga en havererad Corsair H80i under helgen, så blev det lite inriktningsbyte. Från AiO till tornkylare från Noctua. Passade samtidigt på att pensionera mitt gamla Antec ElevenHundred-chassi och skaffade mig ett Define R6.

Vilken jävla skillnad i ljudnivå. Jag hör inte ens att datorn är igång längre. Och det är väl som med 144hz antar jag... när man väl fått en tyst dator kommer man aldrig acceptera någon som låter igen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Pga en havererad Corsair H80i under helgen, så blev det lite inriktningsbyte. Från AiO till tornkylare från Noctua. Passade samtidigt på att pensionera mitt gamla Antec ElevenHundred-chassi och skaffade mig ett Define R6.

Vilken jävla skillnad i ljudnivå. Jag hör inte ens att datorn är igång längre. Och det är väl som med 144hz antar jag... när man väl fått en tyst dator kommer man aldrig acceptera någon som låter igen.

https://i.imgur.com/fOUELQV.jpg

https://i.imgur.com/ARUkUU1.jpg

Inte illa att få plats med den bjässen till kylare i det lilla chassit. Fungerar det bra med luftflöde mm?

Permalänk
Medlem

obviously

Fattat intresse för B.C. nu helt plötsligt, stora boken är beställt via tyska Amazon och övriga är diverse bokhandlare via bokbörsen.
Nästa serie blir att inhandla en annan serie av hans, The wizard of ID/Trollkarlen från ID. Finns tyvärr inga svenska volymer utgivna så det får bli den engelska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Paddanx:

Inte illa att få plats med den bjässen till kylare i det lilla chassit. Fungerar det bra med luftflöde mm?

Ja, det tycker jag. Har inte många diskar i burken nu (2xSSD, 1xHDD) så det är helt fritt flöde från frontens dubbla 140mm rakt in till Noctua-blocket. Sen är ju GPUn alltid ett litet knas om man inte har blower-style, men jag har inte upplevt några påtagliga temp-spikar eller throttling. Har ett par BeQuiet! Silent Wings liggande, så i nödfall kan jag ta bort topplocket och sätta dem där för extra utflöde.

Var rätt noga med kabeldragningen med, så inga sladdar hänger "i luften" så att säga, vilket bör minska turbulens och sånt där oönskat luftbeteende. Jag blev generellt jäkla nöjd med bygget (förutom att min Windows-installation havererade när jag tog bort tre onödiga HDDs i flytten...), så jag funderar på att skaffa glassidan när de blir tillgängliga för R6 som tillbehör.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skäggig legend

Ska väl inte vara sämre än alla andra! PS, jäkla katt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Senaste nyköpet.
Bytte min 17 år gamla Volvo, mot en 30 år gammal Volvo!

12k mil på mätaren (en tredjedel av vad min gamla V40 hade) och insidan är i mer eller mindre nyskick.
Lite blämmor och rost på utsidan dock

Permalänk
Medlem

Äntligen kom den Acer Predator XB271HU, beställde från Inet i fredags gav 6490:-
Skojja inte vilken skillnad från min gamla Dell UltraSharp U2412M.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Senaste nyköpet.
Bytte min 17 år gamla Volvo, mot en 30 år gammal Volvo!

12k mil på mätaren (en tredjedel av vad min gamla V40 hade) och insidan är i mer eller mindre nyskick.
Lite blämmor och rost på utsidan dock

https://i.imgur.com/DPX2CT8.jpg

The dont make em like they used to, eeh?

Personligen är jag inte förtjust i Volvobox/lådan, men jag kan förstå fördelarna. De bara går... de kostar väl extremt lite pga veteranstatus och är enkla att pilla/mecka med. Och kul att du ändå hitta en som var i så bra skick, lär ha haft en ägare som brytt sig om den iaf.

Gäller väl bara hoppas att inte regeringen får igenom för många extra bränsleskatter

Permalänk
Master of Overkill

No more swapfiler på 8GB RAM !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

No picture for us not signed in nether
Jädrar vilken länk dock, rena uppslagsverket.

Jag antar det var dina minnen som kom dock...

Funkar de nu

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Funkar de nu

Jepp... men jag tror det står fel...
Ingen vanlig dödlig vill väl ha så mycket RAM?

PS. Blir kul och se vilken prestanda du får upp dem i. Så stora chipp lär inte vara de snabbaste direkt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paddanx:

Jepp... men jag tror det står fel...
Ingen vanlig dödlig vill väl ha så mycket RAM?

To much rea for me to say no!
Edit :Kör 3000MHz CL14 atm. inte orkat pilla runt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ny skärm så då fick det bli en uppgradering av högtalarna också
Imponerande ljud för de pengarna (1390:-)

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

The dont make em like they used to, eeh?

Personligen är jag inte förtjust i Volvobox/lådan, men jag kan förstå fördelarna. De bara går... de kostar väl extremt lite pga veteranstatus och är enkla att pilla/mecka med. Och kul att du ändå hitta en som var i så bra skick, lär ha haft en ägare som brytt sig om den iaf.

Gäller väl bara hoppas att inte regeringen får igenom för många extra bränsleskatter

Nej, far min har redan uttryckt sitt ogillande för fyrkantiga Volvos ett flertal gånger sedan köpet
Ja men precis, billig i inköp, (hyfsat) billig i drift. Reservdelar i mängder och ganska lättmeckat är det som lockat. Förutom att jag alltid varit lite småkär i just Volvos 240:serie.

Blir att byta vätskor, filter och bussningar och sen försöka ge sig på den rost som finns

Permalänk

Blev två styck terroristklockor

Permalänk
Medlem

When in Rome...
Säga vad man säga vill om de Amerikanska vapenlagarna, men man får då möjlighet att prova något nytt.
Ska bli kul att komma ut och avrosta lite på skjutbanan. Blir väl till att sälja den innan man ska hemåt Svea Rike igen (om inte min licensansökan går igenom), men man får passa på att nyttja de möjligheter som finns innan dess.
Det ska bli kul att testa på hur stor skillnad det är mellan den här (Sig P228) och gamla tjänstepuffran (Glock 17).

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Nej, far min har redan uttryckt sitt ogillande för fyrkantiga Volvos ett flertal gånger sedan köpet
Ja men precis, billig i inköp, (hyfsat) billig i drift. Reservdelar i mängder och ganska lättmeckat är det som lockat. Förutom att jag alltid varit lite småkär i just Volvos 240:serie.

Blir att byta vätskor, filter och bussningar och sen försöka ge sig på den rost som finns

Farsan är nog bara avis att du har en finare 240 än han hade när han var ung