Jämföra 2 "DIV"ar i javacsript/jquery

Permalänk
Medlem

Jämföra 2 "DIV"ar i javacsript/jquery

Hej!

Det är så att jag har ett litet program som hämtar användare från ett api, alla användare läggs sedan in i två stycken divar. I början syns bara den första diven. I den första diven läggs också en knapp till bredvid varje användare, vid tryck på knappen blir just den användarens text tjock, jag lägger alltså till font-weight: bold. sedan har jag en till knapp utanför divarna, och vid tryck på den så kommer den andra diven med användare fram. Finns det något sätt att jämföra dom 2 divarna då och om en användare har tjock text i första diven, göra den användarens text tjock i den andra diven?

Permalänk
Medlem

Om den andre diven bara är döljd så är det väl bara att lägga bold på båda vid click. Om du inte vill att den andre skall få bold om den redan är synlig kan du lägga till en koll med t.ex :not(visible).
Om den andre diven inte existerar får du väl antingen ha en variabel som håller koll på ifall knappen är klickad eller ej, alternativ en jQuery if sats som kollar ifall den första har bold css effekten på sig eller ej.

Om du menar mer åt håller att vid klick av användare 2 i rad 1 skall göra användare 2 i rad 2 bold med kan du antingen kolla vilket index användare diven har i rad 1 och sedan påverka användare diven i rad 2 med samma index. Alternativt använda HTML5 data-taggar för att lagra vilken rad och index dom har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här är ett exempel på det beteende du letar efter. Jag skulle dock inte rekommendera det. Varför vill du ens ha två stycken div-taggar med samma data?

https://repl.it/@johanbx/sweclockers-div-problem