Apple håller Iphone-event den 12 september

Permalänk
Medlem

Att döma av ryktena verkar det bli en bättre och billigare iPhone X.

Jag ser också fram emot en ny iPad Pro och eventuellt en ny Apple Pencil.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Jag ser också fram emot en ny iPad Pro och eventuellt en ny Apple Pencil.

Jag har en drös surfplattor med penna och jag har alltid imponeras på pennorna förutom en sak.
Var ska jag ha pennan när jag ej använder den?

Detta är megaproblem, vilket resulterar i att många aldrig tar med den där pennan.
Det finns olika dåliga lösningar och de där skyddsfodralen brukar inte ens ha en riktig plats för pennan. Man får hoppas Apple gör något vettigt, för annars hamnar den pennan bland mina andra surfpennor i en låda någonstans. -Jag blir tvingad att använda iPad Pro på jobbet, för att vissa kunder använder den.

Permalänk
Medlem

Blir det ytterligare rekord i prissättning? Skulle inte förvåna mig om de närmar sig 15k strecket snart.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jösses. 5,8'' alltså. Jag tänkte byta upp mig från min iPhone SE, med en skärm på 4''. Vilken differens.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag har en drös surfplattor med penna och jag har alltid imponeras på pennorna förutom en sak.
Var ska jag ha pennan när jag ej använder den?

Detta är megaproblem, vilket resulterar i att många aldrig tar med den där pennan.
Det finns olika lösningar och de där skyddsfodralen brukar inte ens ha en riktig plats för pennan. Man får hoppas Apple gör något vettigt annars hamnar den pennan bland mina andra surfpennor i en låda någonstans. (jag blir tvingad att använda iPad Pro på jobbet, för att vissa kunder använder den)

Jag kör med ett sånthär fodral:
https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/ipad-tillbehor/ipad...

Fungerar mycket bra. Skulle förstås inte göra nåt ifall de fixar något liknande en smart connector som fäster pennan magnetiskt och även laddar den. Nuvarande lösning har jag dock aldrig sett som ett stort problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Personligen kan jag inte bli mer uttråkad än av en ny telefonrelease. Vem fan bryr sig? Tydligen många med tanke av inläggen i alla trådar men för mig är det numera blaahh. Sitter med en Samsung S7 och den lär leverera det jag behöver minst fen år till...

Funderar på samma sak. Jag kan förstå att en väldigt liten skara har användning för nya funktioner och mer kraft men jag törs påstå att 99 % av de som uppdaterar varje/varannat år gör det utan någon större anledning.

Själv sitter jag på iPhone 6S och ser ingen anledning till att byta. Bortsett från att batteritiden har börjat bli kasst men jag ska få ett gratis av Apple om jag bara åker in till stan någon gång.

Skrivet av _Merc_:

Apple gör oss inte besvikna nästa Iphone måste kosta 20 000kr och inte bara ha iris scanner utan även DNA avläsare. för ytterligare 10 000 kr i månaden så till kommer en Apple arbetare som personligen bär med sig en ryggsäck med externt batteri då batteritiden bara är 30 minuter och måste ha minst 30% på batteriet hela tiden annars så försvinner garantin.

Nu låter jag kanske som ett fanboy men vad vill du ha sagt med det här? iPhone är väl inte så väldigt mycket dyrare än andra tillverkares toppmodeller? Sen har det väl visats att de håller mer på användarens integritet än android? Fingeravtrycksläsaren m.m. är dessutom helt valfritt att använda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

I'm hyped! Blir att byta ut min nuvarande. Att det blir USB-C känns föga troligt, Apple lever ju tyvärr mycket på att sälja kringutrustning. På frågan, vem bryr sig om en telefon här? Ehm, många? Jag spenderar klart många timmar vid min telefon som jag tror många gör, sen vad man använder den till är en annan sak, men jag gillar teknik och en ny release är alltid intressant.

Apple överdriver oftast sina innovationer, men även om de är tvåa på bollen så gör de oftast tekniken bra. Jag är inget fan av Apple i övrigt, men har haft deras telefoner i så många år att det mer har blivit av en vana. Kör andriod för jobbluren och tycker minst lika bra om dessa.

Kommer Apple vara häpnadsväckande bra? Mja, troligtvis bättre än konkurrenterna eftersom de släpper sin föaggskeppstelefon nu. Kommer nästa telefon vara bättre med Android? Troligen.

Känns som att det är lite som AMD vs. Nvidia varje år :>

Lever rätt mycket på att sälja kringutrustning?

https://www.statista.com/statistics/382260/segments-share-revenue-of-apple/

Tycker att vi ska ha ett kunskapslyft på Sweclockers där det krävs att man motiverar sina påståenden med data. Det är nämligen den produktkategori som konsekvent står för minst andel av intäkterna.

"OnePlus 3 was one of the first Android phones to feature a USB-C port, but it was discovered afterwards that it only used USB 2.0 speeds."

Så poängen skulle vara ett gemensamt kontaktdon, och det kan man väl argumentera för.

Att Apples systemkrets är överlägsen allt som finns i andra telefoner gör ju att Androidtelefoner kan vara bättre vad avser skärm och mjukvara, och mjukvaran kräver ju inte någon ny modell.

Så att det skulle vara på det sättet är ju i princip osant. Tycker du att AMD levererade en bättre produkt än Nvidias motsvarande trots släpp år efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax1:

Den kommer ha wireless charging om jag förstod bilden rätt.

Nej du förstod inte bilden rätt (troligen).
"Join us for an Apple special event at the Steve Jobs Theater in Cupertino"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Personligen kan jag inte bli mer uttråkad än av en ny telefonrelease. Vem fan bryr sig? Tydligen många med tanke av inläggen i alla trådar men för mig är det numera blaahh.

Håller med.

Lär dock köpa aktier i Apple när de utannonserar sin första självkörande bil.

Permalänk
Medlem

Den svaga svenska kronan bådar inte gott för prissättningen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Idag får man välja iPhones som jobb mobil hos min arbetsgivare men med tanke på den ökande prissättningen så kommer nog dom försvinna som alternativ. Gissar att flera företag kommer göra liknande. Ganska rejäl utgift att köpa telefon för 10k till 1000 anställda.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Här är nya klockan:

Permalänk
Medlem

Är inte den där bilden från en av Mkbhds videos?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Är inte den där bilden från en av Mkbhds videos?

Tror inte att Marques har gjort nån video på läckan än. Flera andra har täckt det dock. Bilden är från 9to5-mac. Och dom hittade den på apples egen live-stream.

Permalänk
Medlem

Åh för ffs, jag som precis köpte en iPhone 8+!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Åh för ffs, jag som precis köpte en iPhone 8+!

lol! Apple har släppt nya telefoner i september som en klocka de senaste X(10) åren, hur kan man ha missat det?

Bra guide för framtidens köp: https://buyersguide.macrumors.com/

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

lol! Apple har släppt nya telefoner i september som en klocka de senaste X(10) åren, hur kan man ha missat det?

Bra guide för framtidens köp: https://buyersguide.macrumors.com/

Det är nog först på senare tid som jag har fått upp intresset för iPhone och apple generellt. Skippar nog den kommande då det ändå lär vara för liten skillnad för att vara värt priset i uppgradering.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Lever rätt mycket på att sälja kringutrustning?

https://www.statista.com/statistics/382260/segments-share-revenue-of-apple/

Tycker att vi ska ha ett kunskapslyft på Sweclockers där det krävs att man motiverar sina påståenden med data. Det är nämligen den produktkategori som konsekvent står för minst andel av intäkterna.

"OnePlus 3 was one of the first Android phones to feature a USB-C port, but it was discovered afterwards that it only used USB 2.0 speeds."

Så poängen skulle vara ett gemensamt kontaktdon, och det kan man väl argumentera för.

Att Apples systemkrets är överlägsen allt som finns i andra telefoner gör ju att Androidtelefoner kan vara bättre vad avser skärm och mjukvara, och mjukvaran kräver ju inte någon ny modell.

Så att det skulle vara på det sättet är ju i princip osant. Tycker du att AMD levererade en bättre produkt än Nvidias motsvarande trots släpp år efter?

Absolut, men det kanske var lite klumpigt sagt. Det jag menade är att iphone är det som Apple säljer mest av, utan tvekan när det gäller deras produkter och med alla dessa telefoner så finns det en enorm marknad för kringutrustning. Jag är också "hyfsat" säker på att Apple har väldigt goda marginaler på sina produkter också :>

https://9to5mac.com/2018/08/24/dongle-top-seller-apple-best-b...

Nu förstår jag inte alls vad du menar, för det första sa jag väl inte att Apples hårdvara var överlägsen allt och alla? Mjukvara uppdateras ju löpande, det är ju inte så att vare sig Apple eller valfri Android-tillverkare slutar uppdatera sin hårdvara efter att en modell släppts, däremot är processor, gpu, skärm osv något som sedan är statiskt. Folk är ofta snabba med att lyfta upp att den nya Iphone-modellen t ex krossar konkurrenterna på dittan och dattan och det vore väl konstigt om nästa generations telefoner som släpps senare en konkurrentens inte är snabbare på det mesta? Därmed inte sagt att så alltid är fallet, men oftast och det är ju så det borde vara.

AMD och Nvidia har inget med telefonerna att göra, snarare mer hur folk beter sig här och på andra forum på internet där man är fanboy och ska försvara sitt röda eller gröna lag in i döden. Ny teknik och utveckling är egentligen ointressant om det inte är för ens favoritmärke.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Skulle bli mycket förvånad om det någonsin släpps en iPhone med det. Tror snarare att Apple kommer gå i motsatt riktning och löda fast SIM-kortet.

SoftSIM som i AW LTE är nog den troligaste lösningen. Grymt smidigt om man kan skippa SIM-korten i framtida iPhone (och andra telefoner). Detta har ju Apple varit på G några gånger med.

Tyvärr så är ju telebolagen ofta bakåtsträvare och motståndare till moderniseringar som underlättar operatörsbyten (de gillar väl inte den skärpta konkurrensen som det innebär).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax1:

Den kommer ha wireless charging om jag förstod bilden rätt.

Det är ju inget nytt isf. (har mina nuvarande telefoner, inklusive min iPhone).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Håller verkligen med! Sitter idag med en iphone 5S och ärligt talat så är den enda nya funktionen jag saknar är att prestandan ska hänga med lite bättre. Tycker även att min iphone 5S ser bättre ut en varenda iphone modell efter, även om det är lite tjocka kanter runt skärmen. Känns sådär att lägga 10k på en mobil och känna att det inte hänt något väsentligt på 5år.

Håller med.

Saknar hörlurskontakten på min iPhone (8). Irriterande här om tagen när jag laddade med powerbank, men kunde inte använda mina trådade lurar (föredrar de vid lite längre resor då jag gillar ljudkvaliteten bättre, och dessutom jag inte har alltid full laddning på mina BT-prylar om jag varit slarvig).

Tycker också att iPhone 4/5-serien är de allra snyggaste som gjorts (därefter så har det varit väldigt "bland" och ointressant formgivning, som vilken telefon som helst).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag har en drös surfplattor med penna och jag har alltid imponeras på pennorna förutom en sak.
Var ska jag ha pennan när jag ej använder den?

Jag har den på min Surface Pro (jobbdator) och Surface Go (privat som jag hämtade ut igår) på vänstersidan. Funkar smidigt då den hålls fast av väldigt starka magneter.

Vissa andra datorer/enheter har ibland haft ett speciellt ihåligt fack för den som den kan skjutas in i (fungerar också oftast bra).

Skrivet av anon159643:

Jag blir tvingad att använda iPad Pro på jobbet, för att vissa kunder använder den.

"Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan."

Verkar då inte stämma riktigt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nätälskare:

Håller tummarna för dual simkort!

Instämmer helt, vi är många som vägrar att ens ta emot mobiler som ej har detta. -Att konstant bära två mobiler är sånt man gjorde på 90talet. På en arbetsplats blev jag erbjuden en enkortsimtelefon och jag sa bara behåll skiten och ge mig simkortet. Det är ingen mening att ha en oöppnad telefon i en låda som man blir ersättningsskyldig för om den kommer bort.
Sedan hade samma funktion gått att lösas med någon växel. E-sim som vissa nämner är dock framtiden.
Jag tror att Apple ger sig på e-sim och inte dualsim fast många ställer höga krav på portabilitet och vägrar dubbla mobiler i sina fickor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

"Gått över till enbart Google Chromebook på klientsidan."

Verkar då inte stämma riktigt!

Jag syftar på privat som persondator, på jobb tvingas man av IT använda en av dem godkänd dator(vilket inte betyder mer än att de just har godkänt modelen). Min privata mobil, surfplatta räknas ej med. Och min surfplatta använder jag typ 8h i månaden enbart för att läsa dokument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Renrakad:

Lever rätt mycket på att sälja kringutrustning?

https://www.statista.com/statistics/382260/segments-share-revenue-of-apple/

Tycker att vi ska ha ett kunskapslyft på Sweclockers där det krävs att man motiverar sina påståenden med data. Det är nämligen den produktkategori som konsekvent står för minst andel av intäkterna.

"OnePlus 3 was one of the first Android phones to feature a USB-C port, but it was discovered afterwards that it only used USB 2.0 speeds."

Så poängen skulle vara ett gemensamt kontaktdon, och det kan man väl argumentera för.

Att Apples systemkrets är överlägsen allt som finns i andra telefoner gör ju att Androidtelefoner kan vara bättre vad avser skärm och mjukvara, och mjukvaran kräver ju inte någon ny modell.

Så att det skulle vara på det sättet är ju i princip osant. Tycker du att AMD levererade en bättre produkt än Nvidias motsvarande trots släpp år efter?

Jo, jag bryr mig inte alls om sladden för dataöverföring. Vill bara minska antalet olika laddare och sladdar jag måste bära runt på hela tiden. Därav att jag älskar USB-C.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag syftar på privat som persondator, på jobb tvingas man av IT använda en av dem godkänd dator(vilket inte betyder mer än att de just har godkänt modelen). Min privata mobil, surfplatta räknas ej med.

Ahh... du räknar väldigt speciellt, och väldigt snävt märker jag enligt högst egna begränsade definitioner.

"Lies, damned lies, and statistics."

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Jo, jag bryr mig inte alls om sladden för dataöverföring. Vill bara minska antalet olika laddare och sladdar jag måste bära runt på hela tiden. Därav att jag älskar USB-C.

Jag instämmer helt, detsamma gör EU som fick alla större mobiltillverkare förutom en att gå med i en standard. USB 3.1 gen 2 klarar av att leverera tillräckligt för i princip alla, detta till den grad att de flesta mobiler med usb c idag ändå bara har usb 2.0 av den anledningen att så få bryr sig och det är billigare.

Men att ha gemensamma laddare är jättebra för allt inkl miljön. Idag ser man iPhone användare hela tiden fråga efter låna laddare och man skickar dem vidare till de på ekonomiavdelningen. Men om alla hade samma laddare underlättade även för mig som Androidanvändare, då det motsatta kan ske.

Permalänk
Medlem

Kommer inte køpa en X innan den får TouchID innbyggt i skærmen.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fascinerande hur många som vill ha en fingeravtrycksläsare när FaceID fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Fascinerande hur många som vill ha en fingeravtrycksläsare när FaceID fungerar utmärkt.

Utmärkt tycker jag kan vara en överdrift.
För vid vinkel mellan skärm/ansikte, för mörkt, eller telefonen i landscape så funkar det inte. Tre faktorer som TouchID inte bryr sig om så länge du kan sätta fingret på läsaren
Hade nog i efterhand köpt en iPhone 8 istället för min X av just den anledningen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070