Permalänk
Medlem

Totalt 9,5 TB hårddiskar

Jag har följande diskar till salu:

1 st. 1,5 TB SAMSUNG HD154UI
1 st. 2 TB SAMSUNG HD204UI
3 st. 2 TB WDC WD20EARS-00MVWBO

Dessa har körts i min NAS-server och jag bifogar CrystalDiskInfo och bilder. Levereras i antistatpåse och kan fraktas men jag föredrar upphämtning/möte i centrala Göteborg. Bud nedan eller PM, säljes gärna som paket. Det obligatoriska jag säljer till vem/om/när jag vill.

Hör av er om ni undrar något.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

50kr för en 2tb vilken som

Permalänk
Medlem

kan ta alla för 300kr + frakt

Permalänk
Medlem

Hämtar alla 3 WD diskatna för 300:-

Permalänk
Medlem

100kr + frakt för HD204UI

Permalänk
Medlem

Hämtar samtliga 5 diskarna i centrala gbg för 450:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@DozeN @Denaca @MickeBoy @kmgb @Antibody Jag har noterat era bud. Det har redan kommit och kommer säkert fortsätta komma bud på diskarna i olika kombinationer. Jag kommer att sammanställa en lista imorgon med de bud jag anser vara mest attraktiva.

Håller på att skriva över diskarna med nonsens nu (klar med 2/5), men vill man säkra köp utan budgivning så accepterar jag köp av samtliga diskar för 1000 kr direkt. Annars fortgår budgivningen. Härligt med intresse!

Permalänk
Medlem

600 kr för samtliga i centrala gbg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

675:- för samtliga diskar, hämtar i centrala gbg

Permalänk
Medlem

@globi @Antivody era bud är noterade!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Höjer till 750 kr

Permalänk
Medlem

@globi Det är noterat det med.

Jag fick en fråga angående om jag har SATA-kablar och kontrollerkort. Jag tänkte jag kunde svara alla här i tråden. Jag har kablar men inget kontrollerkort jag vill släppa, däremot så har jag många USB-SATA-bryggor som jag kan sälja för kaffepengar om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem

En fråga.

En av hårddiskarna visar varning under sektortest som framgår av bilderna.
Jag har väldigt dålig erfarenhet av diskar med begynnande sektorfel...

Har du någon möjlighet att ev testa om just den disken för att se om det ger samma resultat igen?

För att i praktiken om ett förnyat test visar på samma sak innebär det att en av 2TB diskarna faller bort och måste kasseras. Jag skulle iallafall inte våga använda den som lagringsutrymme.

Tänkte att det vore bra och veta hur många helt friska diskar vi har att buda på här

Mvh
Sebbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

En fråga.

En av hårddiskarna visar varning under sektortest som framgår av bilderna.
Jag har väldigt dålig erfarenhet av diskar med begynnande sektorfel...

Har du någon möjlighet att ev testa om just den disken för att se om det ger samma resultat igen?

För att i praktiken om ett förnyat test visar på samma sak innebär det att en av 2TB diskarna faller bort och måste kasseras. Jag skulle iallafall inte våga använda den som lagringsutrymme.

Tänkte att det vore bra och veta hur många helt friska diskar vi har att buda på här

Mvh
Sebbe

Absolut, det fixar jag. Disken håller på att skrivas över alla sektorer hemma nu så om den har problem borde den visa samma/reallokerat dem. Återkommer när jag kommer hem ikväll.

Du får gärna ge två bud om du vill, ett med disken i skick du önskar plus ett där den faller bort.

Hörs ikväll!

Permalänk
Medlem

Kanon tack för svar!

Börjar med att höja till 800:- för alla diskar med hämtning ifall alla dem är friska. Skulle det visa sig att ena 2TB faller bort så får jag sänka mig till 600:- för restrerande diskar.

Mvh
Sebbe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Antibody Toppen du har ledande bud nu och jag tänker att jag avslutar budgivningen kl 9 ikväll. Vill någon buda över så skriv gärna vad ni vill göra med disken med varningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

En fråga.

En av hårddiskarna visar varning under sektortest som framgår av bilderna.
Jag har väldigt dålig erfarenhet av diskar med begynnande sektorfel...

Har du någon möjlighet att ev testa om just den disken för att se om det ger samma resultat igen?

För att i praktiken om ett förnyat test visar på samma sak innebär det att en av 2TB diskarna faller bort och måste kasseras. Jag skulle iallafall inte våga använda den som lagringsutrymme.

Tänkte att det vore bra och veta hur många helt friska diskar vi har att buda på här

Mvh
Sebbe

Jag har kört analys igen. Samma resultat men ditt bud på resten av diskarna är ledande så om ingen annan bjuder över innan kl 9 så är de övriga 4 dina.

Permalänk
Medlem

Globi hade ju 750 för alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Globi hade ju 750 för alla?

Det hade jag missat, sorry. @globi, hur ställer du dig till den disk med sämst hälsa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Det hade jag missat, sorry. @globi, hur ställer du dig till den disk med sämst hälsa?

Nja fast jag kanske inte tycker att det är så sjysst att ändå försöka sälja en disk som redan nu påvisar sektorfel och som garanterat kommer att ställa till med delar av data som sparas på.

Personligen tycker jag att den bör uteslutas helt från annonsen och kasseras.

Men det är min åsikt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antibody:

Nja fast jag kanske inte tycker att det är så sjysst att ändå försöka sälja en disk som redan nu påvisar sektorfel och som garanterat kommer att ställa till med delar av data som sparas på.

Personligen tycker jag att den bör uteslutas helt från annonsen och kasseras.

Men det är min åsikt...

Ja, jag vill inte lura någon så skickar PM till er båda och lyfter ut hårddisken ur annonsen. Nu är klockan nio

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Ja, jag vill inte lura någon så skickar PM till er båda och lyfter ut hårddisken ur annonsen. Nu är klockan nio

Nej nej menade inte alls att du försökte lura någon!
Det har du inte alls gjort. Du har varit så sjysst då du har lagt upp crystaldiskinfo på alla diskar snyggt och prydligt

Så det var inget personligt menat mot dig...jag bara försökte säga att det är lika bra att ta bort den disken helt då den verkar inte vara helt 100.

Mvh
Sebbe

Permalänk
Medlem

@Antibody:
Det lagras inget på ett funnet bad block, det märks upp som dåligt och används inte mer av disken.
Generellt så kasserar man en disk med dåliga block för att den inte är att lita på längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kmgb:

@Antibody:
Det lagras inget på ett funnet bad block, det märks upp som dåligt och används inte mer av disken.
Generellt så kasserar man en disk med dåliga block för att den inte är att lita på längre.

Tack för förklaringen.

Det enda jag vill lägga till här är att om du har redan lagrad data på en disk som fortsätter med att ha allt fler bad blocks under tiden, så går det inte längre att komma åt den delen av informationen längre. Framför allt om disken redan är fullpackad med data. Det är lätt att inse om man skulle försöka kopiera över lagrad data på en annan disk. Då vägrar disken att tillåta tidigare lagrad information att kopieras över. Därav opåligligheten med en disk som redan börjat påvisa bad blocks.